Ylönen Jokipoikien maalinsuulle

Jokipojat saa maalivahtiosastolleen kaivattua leveyttä Rauman Lukosta siirtyvän Sebastian Ylösen siirtyessä Joensuuhun. 26-vuotiaan veskarin sopimus kattaa loppukauden. Ylönen saapuu Joensuuhun tänään tiistaina ja on joukkueen mukana niin pitkään kuin keväällä pelejä riittää.

 

Sebastian Ylönen on syntynyt Ranskassa, jossa hän on pelannut aikuisten sarjoissa kolmella eri sarjatasolla.

Ylönen on voittanut kolme Ranskan mestaruutta Rouenin paidassa. Häneltä löytyy pelejä myös Ranskan maajoukkueesta.

 – Ylösen taustat on selvitetty tarkasti, ja hyvää palautetta kuului monesta suunnasta. Mies tähtää keväällä Ranskan maajoukkueeseen ja MM-turnaukseen, ja Jokipojissa tällä hetkellä pelaava Fabien Bourgeois tuntee hänet jo pidemmältä aikaa Ranskan peleistä. Häneltäkin olemme kuulleet miehestä pelkkää positiivista, Jokipoikien pelaajakoordinaattori Mika Martikainen kommentoi Jokipoikien tiedotteessa.

Kuluneena kautena Ylönen on torjunut Lukon paidassa kolmessa ottelussa torjuntaprosentilla 94,74.

Mestistä hän on pelannut Lukon yhteistyöseura KeuPa HT:ssa neljässä ottelussa. Mestiksen runkosarjassa hänen torjuntaprosenttinsa on toistaiseksi ollut 86,05.

Maalivahti itse on Joensuuhun saapumisesta innoissaan.

– Fabien on kertonut Joensuusta ja Jokipojista paljon hyvää. On todella kiva juttu tulla sinne pelaamaan, Ylönen kertoi matkalla Pohjois-Karjalaan.

– Mestis on vauhdikas sarja, jossa on nopeita pelaajia. Hienoa, että Jokipojat antaa minulle mahdollisuuden näyttää kykyni ja saada peliaikaa. Aion käyttää sen hyödykseni, sillä tähtäimessä ovat tosiaan kevään MM-kisat. Sinne päästäkseni minun täytyy antaa hyviä näyttöjä ja saada pelejä alle, Ylönen kertoo.

– Maalivahtina yritän tehdä joka ilta parhaani. Minulla on vahva voitontahto, ja lähden pelaamaan joka ilta voitosta. Sillä ei ole väliä, mikä joukkue on vastustajana. Yritän pelata niin, että joukkue voi luottaa minuun, Ylönen kuvailee itseään.

Sebastian Ylönen on tällä kaudella jo neljäs maalivahti Jokipoikien joukkueessa.

Joonas Haraldin lisäksi sopimuspelaajiin kuuluvan Timo Niemen pelikunnosta ei ole tällä hetkellä täyttä varmuutta, ja on hyvinkin mahdollista, ettei hän pysty loppukauden aikana enää pelaamaan. Näin ollen meidän oli pakko reagoida tilanteeseen, kertoo Jokipoikien puheenjohtaja Jarkko Immonen.

Jokipojat pelaa seuraavan ottelunsa keskiviikkona Ketterän vieraana, ja Ylönen on heti tuolla reissulla joukkueen mukana.

Sebastian Ylösen isä on Petri Ylönen, joka on myös pelannut useita kausia Ranskassa maalivahdin tontilla.

 

Kommentit   

-6 #1 VasenPakki 13.02.2018 14:19
Miksi ihmeessä tällänen hankinta?? Haraldi pelaa hyvin ja kannattasko omalle veskalle antaa näytön paikkaa....??

Rahaa ilmeisesti on vaikka yleisömäärät laahaa pahasti!
+2 #2 JTK 13.02.2018 14:47
Itselle tästä hankinnasta tulee mieleen, että Niemen pelit ovat tältä kaudelta ohi? Ylönen on pelannut tällä kaudella kaikkiaan vain alta kymmenen peliä, joten varmasti hän tarvitsee niitä näytönpaikkoja päästäkseen edustamaa Ranskaa MM-kisoihin. Toivottavasti onnistuu täällä antamaan niitä näyttöjä ja samalla auttaa Jokipoikia! :)

Vasenpakki kaipaa omille veskareille näytöpaikkoja ja kyllähän meillä junnuissa on hyviä veskareita. Itse olen samoilla linjoilla. Rohkeasti vaan vastuuta omille nuorille veskareille. Se kehittää ja vie äijiä etiäpäin! :)
-4 #3 VasenPakki 13.02.2018 14:59
Lainaus JTK:
Itse olen samoilla linjoilla. Rohkeasti vaan vastuuta omille nuorille veskareille. Se kehittää ja vie äijiä etiäpäin! :)

JUST NÄIN! :)
-5 #4 Jkp 13.02.2018 15:00
Oisko kannattanut nämäkin rahat käyttää mielummin vaikka maalintekijään ja nostaa omista junnuista joku aukomaan luukkua!!!
+8 #5 Cånde 13.02.2018 15:18
Kyllä maalintekijä olisi ollut tärkeämpi saada, mutta mielummin näin kun antaa junnuveskoille kevään tärkeissä peleissä vastuuta. Eiköhän seurajohto kuitenkin halua loppukeväälle kaksi maalivahtia joilla on kokemusta miesten peleistä, jos Niemi on rikki loppukauden.

Täältä ainakin peukkua Ylöselle!
+2 #6 puumaila 13.02.2018 15:24
Niinno...junnus arjat on erikseen:) Se on aina arvoitus, kun tässä vaiheessa kautta ukkoja otetaan rosteriin, vaan voi olla hyväkin hankinta, jos tosissaan tapellaan kärkisijoista. Nyt tosin voi käydä niinkin että Ylösen myötä pleikkarit karkaa, kun häntä on kai pakko peluuttaa (kauhuskenaario ). Riskipeliähän se on ollut joukkueen koko kausi, niin samaa rataa näin ollen loppukin. Vaan tietysti operoidaan sillä millä voidaan, köyhä kansa Karjalan...
+3 #7 Repe 13.02.2018 15:28
No "jos" pääsee Mm-kisoihin Ylönen niin onneksi ei vielä alkusarjassa ole Suomea kaatamassa;)
-3 #8 Tolppalaukaus 13.02.2018 15:31
Tässä kohtaa olisi ollut oiva mahdollisuus antaa omalle junnu maalivahdille pelejä sieltä täältä. Toivotaan ettei tule paljon kuluja koska toinen pelaa vaan kerrallaan. Mutta luotetaan seurajohtoon hehän tietävät paremmin seuran taloudellisen tilanteen.
-2 #9 puumaila 13.02.2018 15:37
Älkää nyt laittako Ylöstä maalille vielä huomenna. Ketterällä menee muutenkin liian lujaa.
+1 #10 Reikäpallo 13.02.2018 17:01
Tuskin Niemi enää palaa tälle kaudelle. Miksi muuten oltaisiin hankittu? Mutta tervetuloa Sebastian Joensuuhun ja onnea peleihin!
+1 #11 jussi 13.02.2018 17:11
Tervetuloa Joensuuhun Sebastian!!!
+2 #12 Peks1 13.02.2018 17:45
Tervetuloa ja ei kun vaan tolppien väliin heti huomenna. Varmaan Jokipojat vähän testailee Ylöstä ja jos on hyvä, niin sopparia ensi kaudeksi. Ensi kaudeksi etsivät mokkea jok.tap. Voihan olla, ettei ole kallis mies. Jospa Ranskan liitto sponssaa hieman taustalla? Varmaan vinkki Ylösestä on saatu Fabienin kautta.
+2 #13 JTK 13.02.2018 19:40
Kiekkoareenassa juttua Ylösestä. Lukko ei ole tarjoamassa hänelle enää uutta sopimusta ja Keupan valmentaja antaa Ylösestä aika tylyttäviä lausuntoja. Nyt on Ylösellä hyvä paikka antaa takaisin hyvien pelien myötä! :)
#14 peluuri 13.02.2018 19:51
Lainaus JTK:
Kiekkoareenassa juttua Ylösestä. Lukko ei ole tarjoamassa hänelle enää uutta sopimusta ja Keupan valmentaja antaa Ylösestä aika tylyttäviä lausuntoja. Nyt on Ylösellä hyvä paikka antaa takaisin hyvien pelien myötä! :)

Kiekkoareenan jutun perusteella kykenee toimimaan vain pelaavana mokkena, ei lainkaan luukkuvahtina.. :) No toivotaan, et valmentajan mielipide hänestä liittyy vain kohtaamattomaan kemiaan heidän välillään..
+1 #15 puumaila 13.02.2018 20:00
"Keupan valmentaja antaa Ylösestä aika tylyttäviä lausuntoja."... kertoo koutsista paljon, jos mollaa pelaajaa julkisesti.(vai kka olis aihettakin)
#16 JTK 13.02.2018 20:06
Jep, tuo on harvinaista, että valmentaja antaa julkisuuteen tuollaisia kommentteja jostain pelaajasta.
+1 #17 möly 13.02.2018 20:54
Joo.. ihan Karjalaisen piti julkaista ko.kirjoitus https://www.karjalainen.fi/urheilu/item/172497-kiekkoareena-jokipoikien-maalivahtihankinnalle-kovaa-kritiikkia-en-palkkaisi-omaan-joukkueeseeni
#18 Eastside22 13.02.2018 21:02
Minunkin puolestani , tervetuloo messiin . Niemen kausi on ohi ja jos meinataan mennä loppuun asti , on oltava kaks kiinteetä mokkea , en tällä vähäksy mitenkään omia junnuja joilla on oma työ sarkansa . Pyykkö , eikun töihin , näin homma etenee .

Kirjaudu sisään palveluun kommentoidaksesi. Mikäli sinulla ei ole tunnuksia, rekisteröidy käyttäjäksi. Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kommentoida.

 

Kirjaudu

Kirjaudu sisään kommentoidaksesi artikkeleita



Heilin tähdet

  • Karjalan Heili antaa jokaisessa kotiottelussa tähdet kolmelle kotijoukkueen parhaalle pelaajalle.

    16.02. Jokipojat–TuTo 2–3 ja.

    Sebastian Ylönen

    Ranskalaisveskari pelasi hyvän debyytin ärjypaidassa. Joutui varsinkin kakkoserässä kovaan kiekkosateeseen TuTon paineistaessa, mutta torjui kaiken sen mitä torjuttavissa oli. Osallistui rohkeasti peliin hyvän mailapelaamisensa myötä. Torjui 33 kutia torjuntaprosentin ollessa 91,67.

    Timo Hiltunen

    Hiltunen pelasi TuToa vastaan kiekollisesti hyvän pelin. Laitahyökkääjä oli syöttämässä Jokipoikien ensimmäistä maalia, ja viimeisteli itse hienon soolon päätteeksi ottelun tasoituksen. Tehotilastoon merkintä +2.

     

    Miro Väänänen

    Vaikka Väänänen sai peliaikaa TuToa vastaan harmittavan vähän (7.05), oli nuorukainen aina jäällä ollessaan todella aktiivinen pelaamisessaan. Teki hyviä ratkaisuja niin puolustus- kuin hyökkäyspäässä. Mikäli Väänäsen kehityskäyrä jatkaa samanlaista nousua kuin tähänkin asti, voi hänestä tulla Jokipoikien tärkeimpiä hyökkääjiä.

     Kokonaistilanne:

    13 tähteä: Oskari Lehtinen
    11 tähteä: Mika Koivisto ja Joonas Larinmaa
    10 tähteä: Joel Olkkonen
    9 tähteä: Lassi Raitanen 
    8 tähteä: Timo Niemi ja Oula Uski

    7 tähteä: 
    Tuukka Rajamäki, Joonas Harald, Timo Hiltunen
    6 tähteä: 
    Roni Viirlas

    5 tähteä:
    Eppu Rissanen
    4 tähteä: 
    Jonathan Iilahti
    3 tähteä:
    Teemu Holttinen, Samu Pitkänen, Ville Halonen, Eetu Rissanen, Esa Lehikoinen, Sebastian Ylönen, Miro Väänänen
    2 tähteä: Akseli Rouhiainen
    1 tähti: Juuso Akkanen, Jani Ollitervo, Niko Ervasti

Uusimmat blogikirjoitukset