Savonlinnasta voitto rankkareilla

SaPKo–Jokipojat 4–5 vl. (1–2, 2–1, 1–1) 

Jokipojat palasi takaisin voittojen tielle viikon toisessa matsissaan Savonlinnassa hallitsevaa mestaria SaPKoa vastaan. Toimitsijakiellossa ollutta päävalmentajaa Jouni Varista tuurasi Savonlinnassa kakkosvalmentaja Ville Väänänen. Tiukka ottelu venyi lopulta voittolaukauskilpailuun asti, jossa ratkaisevan maalin viimeisteli Jokipoikien Tuukka Rajamäki. Jokipoikien ylivoima oli ensimmäisessä erässä tehokasta, sillä joukkue viimeisteli erässä kahdesti ylivoimalla. Vähitellen SaPKo pääsi peliin mukaan, ja jälleen kerran Jokipoikien hermokontrolli petti joukkueen ottaessa useita tarpeettomia jäähyjä. Jokipoikien maalintekijöinä kunnostautuivat varsinaisella peliajalla Roni Viirlas, Joonas Larinmaa (1+1) ja Timo Hiltunen kahdesti. Jokipoikien maalilla torjunut Joonas Harald merkkautti yhteensä 29 torjuntaa. 

 

Otteluraportti

Jokipojat onnistui kapuamaan ulos perjantaina kaivamastaan kuopasta ja palaamaan voittojen tielle, vaikka helppoa ei meno lauantainakaan ollut. Savonlinnassa SaPKon vieraana irtosi voittolaukausten jälkeen komea vierasvoitto lukemin 5–4 (2–1, 1–2, 1–1).

Joukkue petrasi perjantain IPK-kotitappiosta etenkin puolustuspelaamistaan, vaikka omiin menikin neljä. Turha jäähyily sen sijaan jatkui yhä, mikä osaltaan vaikeutti joensuulaisten menoa. Rangaistuksia kertyi yhteensä 36 minuutin verran.

– Aika isot jäähymäärät taas tuli. Hattua pitää nostaa alivoimalle, kun taas pystyttiin tappamaan kahden miehen alivoimaa, summasi vetovastuussa ollut apuvalmentaja Ville Väänänen.

Hyökkäyspäässä joukkue taas osui kovalla prosentilla paikoistaan. Vuoristoratamaisen ottelun olisi voinut sinänsä hoitaa kumpi vaan. Joukkueet olivat johtoasemassa vuorotellen, mutta varsinkin alussa Jokipojat oli vahvempi osapuoli.

– Kyllä lisäpisteestä jäi hyvä maku. Iso tasonnosto perjantaista, korosti Väänänen.

Toisesta erästä alkaen jäähyily sotki joensuulaisten peliä, ja joukkue joutui puolustuskannalle.

– Toisessa ja kolmannessa erässä puolustettiin sitkeästi ja käytettiin omat tilaisuutemme, hän kertasi.

Väänänen toimi ottelussa Jokipoikien päävalmentajana, sillä Jouni Variksen perjantainen katsomokomennus poiki automaattisesti yhden ottelun toimitsijakiellon.

Avukseen penkin taakse Väänänen sai puolustaja Esa Lehikoisen, joka on loukkaantuneena ollut kaksi ottelua sivussa tositoimista.

– Esa oli apuna ja hoiti puolustajien peluutuksen. Se oli iso apu, kun ei tarvinnut yksin olla. Hommasta sovittiin jo silloin, kun Variksen rangaistus selvisi, Väänänen paljasti.

Teksti: Renne Ohtonen

 

Maalit ja syöttäjät

04.28 Timo Hiltunen (Joel Olkkonen, Tuukka Rajamäki) 0–1 yv.
09.59 Roni Viirlas (Joonas Larinmaa, Oskari Lehtinen) 0–2 yv.
16.15 Kasper Elo (Niklas Salo, Mikko Lahtela) 1–2
22.04 Matias Lainio (William Mäkinen, Kasper Piitulainen) 2–2 yv.
25.00 Jimi Kuronen (Joona Monto) 3–2
36.01 Hiltunen (Samu Pitkänen, Eetu Rissanen) 3–3
43.03 Larinmaa (Oula Uski, Joni Muranen) 3–4
53.15 Elmeri Laamanen (Henri Keskilohko, Matias Pulli) 4–4 yv.
65.00 Rajamäki 4–5 vl.

Maalivahtien torjunnat

Karolus Kaarlehto, SaPKo 5+3+5+3=16
Joonas Harald, Jokipojat 6+11+10+2=29

Rangaistukset

SaPKo 3x2 min + Joona Monto 10 min = 16 min
Jokipojat 8x2 min + Oula Uski 10 min + Oskari Lehtinen 10 min = 36 min

Yleisöä: 1 042

 

Jokipoikien kokoonpano

24 Tuukka Rajamäki – 11 Ville Halonen – 88 Oskari Lehtinen
23 Mika Koivisto – 12 Oula Uski – 91 Joonas Larinmaa 
22 Eetu Rissanen – 44 Samu Pitkänen – 28 Timo Hiltunen 
50 Teemu Holttinen – 21 Miro Väänänen – 61 Lauri Hukkanen
17 Teemu Väisänen

77 Lassi Raitanen – 70 Joel Olkkonen
6 Joni Muranen – 10 Jani Ollitervo
2 Roni Viirlas – 3 Wiljami Kupiainen

30 Joonas Harald
(35 Antti Makkonen)

 

Ennakkopätkä

Jokipoikien vuoden 2018 tammikuun matsien osalta päättää vierasottelu Savonlinnassa SaPKoa vastaan. Ottelu on joukkuille kuudes ja viimeinen kohtaaminen runkosarjassa. Kolme aiempaa kohtaamista on mennyt SaPKolle ja kaksi Jokipojille, joten ärjypaidoilla on mahdollisuus lauantaina lyödä puntit tasoihin. SaPKolla on kolmen pelin viikko, ja joukkue pelasi perjantaina vieraspelin Lempäälässä, joten Jokipojat pääsee otteluun kotijoukkuetta levänneempänä. Jokipoikien kokoonpanosta ovat sivussa puolustajat Fabien BourgeoisEsa Lehikoinen ja Eppu Rissanen. Maalilla jatkaa Joonas Harald. Ottelu alkaa Talvisalossa kello 17.00.

 

Aiemmat kohtaamiset 

SaPKo–Jokipojat
2018: 4–3
2017: 0–1
2017: 4–2 (cup)
2017: 4–2
2016: 7–1
2016: 4–0
2016: 6–3
2015: 2–3 ja.
2015: 1–5
2014: 4–1
2014: 3–2
2013: 4–5 vl.
2013: 1–4
2013: 2–4
2013: 4–5 vl.
2012: 2–5
2012: 1–2 (playoffs)
2012: 2–1 (playoffs)
2012: 3–1
2012: 2–3
2011: 4–3 ja.
2011: 5–2
2011: 3–1
2010: 4–3
2010: 5–4 vl.
2009: 3–2 ja.
2008: 1–8
2008: 2–3
2008: 5–2
2007: 2–3 ja.
2007: 5–4
2006: 5–3
2004: 2–7 (Suomi-sarja)
2003: 1–4 (Suomi-sarja)
2003: 4–2 (Mestis-karsinta)
2003: 2–2 (Suomi-sarja)
2002: 2–6 (Suomi-sarja)
2001: 1–5 (Suomi-sarja)
2001: 6–2 (Suomi-sarja)
2000: 3–8
1999: 3–6
1999: 2–3

Saldo: 21–1–20 (maalit 126–131)

Jokipojat–SaPKo
2018: 3–1
2017: 2–3
2017: 2–3
2017: 1–2 ja.
2016: 3–4
2016: 5
–1
2016: 1–2 ja.
2015: 3–4
2015: 5–4 vl.
2014: 0–3
2014: 4–1
2013: 4–2
2013: 4–3
2013: 5–2
2012: 5–1
2012: 3–4
2012: 5–2 (playoffs)
2012: 3–2 ja. (playoffs)
2012: 3–1 (playoffs)
2012: 1–5
2011: 3–5
2011: 4–2
2010: 2–3 ja.
2010: 3–4
2010: 3–6
2010: 3–0
2009: 6–4
2009: 2–3
2008: 4–5
2008: 3–2 rl.
2007: 0–2
2006: 3–2 ja.
2006: 5–3
2004: 3–1 (Suomi-sarja)
2003: 8–3 (Suomi-sarja)
2003: 4–3 ja. (Mestis-karsinta)
2003: 4–5 (Suomi-sarja)
2002: 2–2 (Suomi-sarja)
2002: 4–6 (Suomi-sarja)
2001: 1–2 (Suomi-sarja)
2000: 5–2
1999: 3–4
1999: 3–1

Saldo: 22–1–20 (maalit 140–114)

Kommentit   

+1 #1 Riffixi 27.01.2018 07:43
Haapakosken Mikolla oli otsaa myös penkittää pelaajia. Varis ei ole vielä sitä tehnyt. Raitanen on tehnyt jo valtavan määrän henkilökohtaisi a virheitä. No. Rosteri on ohut. Halonen oli muuten eilen nokikkain maalivahdin kanssa. Kiekko suoraan logoon.
-6 #2 Paitsio 27.01.2018 07:59
Lainaus Riffixi:
Haapakosken Mikolla oli otsaa myös penkittää pelaajia. Varis ei ole vielä sitä tehnyt. Raitanen on tehnyt jo valtavan määrän henkilökohtaisia virheitä. No. Rosteri on ohut. Halonen oli muuten eilen nokikkain maalivahdin kanssa. Kiekko suoraan logoon.

Samaa mieltä, näin tehdään liigassakin. Kummasti Raitanen veti kuitenkin peliaikapohjat eilen... Ja rosteri on tosiaan ohut tällä hetkellä, pakiston osalta.
No, toivotaan että eilisestä on jotain opittu ja tänään peli taas kulkee :)
+1 #3 puumaila 27.01.2018 10:03
IPK näytti eilen, kuinka simppeli laji jiäkiekko on. Hienoilla kuvioilla ei pelejä voiteta.
+4 #4 Tolppalaukaus 27.01.2018 10:27
Raitasen pelaaminen huolestuttaa omassa päädyssä, aikamoisia hasardeja tulee jatkuvasti kiekollisena. Toki siitä tykkään kun uhraudutaan kiekon eteen heittäytymällä. Minusta Raitanen on hyvä pelaaja mutta pelaako liika ja väsyneenä tulee huonoja ratkaisuja.

Itse antaisin Kupiaiselle vastuuta lisää, pelaa yksinkertaisest i, mallikkaasti ja varmaotteisesti silloin kun on saanut pelata. Voi niitä junan tuomiakin penkittää eikä omia junnuja pelkästään... Ei heillä saisi olla varmaa peli paikkaa vaikka ei peli kulkisi.
+2 #5 Tolppalaukaus 27.01.2018 10:30
IPK pelistä odotin voittoa, jouduin pettymään.. Toivotaan että tänään kaadetaan Sapko niin siitä on taas hyvä jatkaa eteen päin.
+2 #6 JTK 27.01.2018 12:18
Tolppalaukaukse n kanssa samaa mieltä Kupiaisesta. 19 ottelua alla pienellä peliajalla ja tilastot ovat 0+3 ja plus/miiinus on +6.

Onhan A-nuorissa vielä Rouhiainen, jos tarvii apuja puolustukseen. Rouhiainen esiintyi vakuuttavasti niissä matseissa missä pistäytyi pelaamassa.

Toivottavasti Lehikoinen on pian takas rosterissa. Talonmiestä tarvitaan!
#7 viljuri 27.01.2018 12:34
Heilin mukaan Lehikoinen tuli ilman sopimuksen purkupykälää, mutta relevanttia tietoa olisi, että onko Jokipoikien kokoonpanon muokkautumisess a kysymys Lehikoisen osalta uuden joukkueen etsimisestä vaiko sitten "flunssasta"?
-5 #8 puumaila 27.01.2018 12:36
Katsomovalmennu s toimii. Lukeekohan Varis & co mehtimäkeläistä ? Toivottavasti pikkulinnut kertoo ärjyille terveisiä:)
+8 #9 jukkis 27.01.2018 13:16
Lainaus viljuri:
Heilin mukaan Lehikoinen tuli ilman sopimuksen purkupykälää, mutta relevanttia tietoa olisi, että onko Jokipoikien kokoonpanon muokkautumisessa kysymys Lehikoisen osalta uuden joukkueen etsimisestä vaiko sitten "flunssasta"?


Voin kertoa että ihan muusta on kyse kun uuden joukkueen etsimisestä. Ylävartalovamma a.
+4 #10 lerski11 27.01.2018 15:36
Onko ikinä mikään muu Jokipoikien ikäluokka pärjännyt noin hyvin Sm-sarja joukkueita vastaan kun tuo 02?
-14 #11 jii74 27.01.2018 15:37
KARU TOTUUS variksen valmennuksesta. sarjataulukko kertoo totuuden.suomi- sarja karsinta edessä.pudotusp elit vain haave.800 yleisöllä ei ole taas maksettu pelaajille palkkoja?
-11 #12 Riffixi 27.01.2018 16:33
Eikö otteluennakkoa ja eilisen pelin analyysiä tulekaan? Yleensä Varis purkaa edellisen pelin ja käy läpi seuraavaa peliä. Vai eikö Varista saa kiinni? Jii74....vai pärjätäänkö noilla maalivahdeilla pleijareissa??
-11 #13 since 1953 27.01.2018 16:50
Lainaus lerski11:
Onko ikinä mikään muu Jokipoikien ikäluokka pärjännyt noin hyvin Sm-sarja joukkueita vastaan kun tuo 02?


Hallilta kantautuneiden juttujen perusteella voi myös kysyä, että onko ikinä junnut tukenut yhtä paljon mitään muuta ikäluokkaa?
+2 #14 JTK 27.01.2018 16:55
Hienosti taisteli C-nuoret Kalpaa vastaan SM-sarjassa. Jokipojat taipui lopulta jatkoajalla lukemin 4-3, mutta piste tuli kuitenkin! Huikeeta kautta pojat pelaa. Huomenna tulee kotona vastaan Kärpät, joka on sarjan kärkiporukka.

B-nuoret hävisi IPK/Kalpalle lukemin 2-4.
+10 #15 JTK 27.01.2018 17:18
Hallilta kantautuneiden juttujen perusteella voi myös kysyä, että onko ikinä junnut tukenut yhtä paljon mitään muuta ikäluokkaa?

No nyt alan since ymmärtää näitä sun pihalla olevia kommenttejasi aikojen saatossa, kun ne kerran perustuvat hallilta kantautuneisiin "juttuihin"?
+3 #16 JTK 27.01.2018 17:26
Jes! Hieno alku Jokipojilla! 2-0!
+2 #17 JTK 27.01.2018 17:27
SIIS 0-2! :)
-11 #18 ju.pe67 27.01.2018 17:35
Tuomareiden avulla jokipojat johtoon.
+2 #19 rokkipoika 27.01.2018 17:40
Uskomattoman paljon saa kiekotonta pelaajaa estää ja taklata.
+8 #20 JTK 27.01.2018 19:38
Hienoa äijät! Rajamäki ratkaisi VL-kisan! :)
+7 #21 sambialainen heimolaulaja 27.01.2018 19:39
Hyvä ÄIJÄT, loistavuutta!
+6 #22 Eastside22 27.01.2018 19:43
Vaikeuksien kautta voittoon , KIITOS JOKIPOOO.....
+7 #23 aku 27.01.2018 19:49
Taistelupisteet :-) Vaan ihan liikaa tuli taas jäähyjä, osa ihan aiheesta, mutta kyllä välillä lähtee hipaisusta ja välillä ei mistään.
Tuomaritoiminta näytti epäjohdonmukais elta siis. Sanoisin kuitenkin että tasapuolisen huonoa kummallekin joukkueelle:-)
-7 #24 puumaila 27.01.2018 20:54
Varis hommasi eilen itelleen ansaitun vapaapäivän. Nyt meillä on kaksi hyvää koutsia.
+7 #25 Tolppalaukaus 27.01.2018 21:02
Hyvä jokipojat ja turvallista kotimatkaa. Tästä on hyvä jatkaa..
+3 #26 Riffixi 27.01.2018 21:04
Ari Kovanen. Sama tuomari kuin eilen. Olisiko vaikuttanut pelaajiin?
+4 #27 rizee 27.01.2018 21:12
Savonlinnassa yleisöä yli 1000. Ottaen huomioon hallin koon, on pelissä ollut varmaan ihan hyvä tunnelma!
+4 #28 Vanha SaPKolainen 27.01.2018 23:24
Onnitellut Joensuuhun! Jokipojat olivat selvästi virkeämmällä jalalla koko ajan mukana ja ns. pelin sisällä. SaPKo oli ihmeen väsynyt. Liekö Lempäälään pitkä reissu (4 aikaan kotiin) ollut syynä, kun luistin ei kulkenut ollenkaan parhaaseen malliin. Ainakin koutsi Räsänen kritisoi systeemiä, kun ei ole aikaa levätä kotipeleihin. kunnolla. Ainahan nämä pelit ovat tiukkoja, nyt voitot 3-3 ja enää ei kohdata ainakaan runkosarjassa. Rankkareissa SaPKo oli surkea.
+3 #29 JTK 28.01.2018 08:43
A-nuoret hävisi eilen Hokille Kajaanissa 4-1. Rouhiainen teki meidän maalin. Kajaanin pieni kaukalo on aina ollut hankala paikka Jokipojille. No tänään näytetään Hokille kaapin paikka Mehtimäen "lentokentällä" ! Ottelu alkaa 15:30.

Joensuulaiset Kenta Mustonen ja Werneri Sjöblom pelaavat tällä kaudella Hokissa armeijan takia. Eilen Kenta teki tehot 1+1 ja wellu 1+0. Tervetuloa äijät tänään Mehtimäelle ja nähdään hallilla! :)

C-nuorten matsi Kärppiä vastaan alkaa 12:30. Kärpät muuten kärsi ensimmäisen tappionsa sarjassa, kun se hävisi eilen Lahdessa Pelicansille lukemin 2-1. Sattaapi olla, että tänään tulee hyvin motivoitunut ja vihainen Kärppä lauma Mehtimäelle. :)
+3 #30 JTK 28.01.2018 10:36
B-nuoret pelaavat myös ja peli Hermestä vastaan alkaa 12:45.
+4 #31 Repe 28.01.2018 14:56
Ja tällä kertaa "juniori-urheil uruudun" Jtk:n puolesta vetää Repe;) C-nuoret hävisi Oulun Kärpille 5-8 ja B-nuoret Hermekselle 2-3. Jtk kertoo myöhemmin Jokipoikien "pistesepot".
+5 #32 Teppana85 28.01.2018 18:09
Lainaus Repe:
Ja tällä kertaa "juniori-urheiluruudun" Jtk:n puolesta vetää Repe;) C-nuoret hävisi Oulun Kärpille 5-8 ja B-nuoret Hermekselle 2-3. Jtk kertoo myöhemmin Jokipoikien "pistesepot".


Unohdit A-junnut, Jokipojat - Hokki 6-0.
+6 #33 Repe 28.01.2018 18:12
No sitä matsia ei ollut vielä tuolloin pelattu kun viimeksi kirjoitin, ja arvelin Jtk:n hoitavan sen homman tiedottamisen:)
+2 #34 JTK 28.01.2018 18:55
Jep, nyt on hallilta kotiuduttu kolmen matsin jälkeen. C-nuoret aloittivat ensin ja Kärpät oli odotetusti kova porukka ja voitti siis 5-8. Vika maali tuli tyhjiin.

Hyvin pelasi meidänkin äijät, mutta Kärpillä on kuitenkin leveämpi materiaali ja viimeistelivät maalit kovalla rutiinilla. Meillä oli myös hyvin paikkoja, mutta saatiin kiekko harvemmin pömpeliin. Niklas Meriläinen iski tehot 2+2 ja Miska heiskanen 1+2.

B-nuoret taisteli Hermestä vastaan ja ottelu ratkesi viimeisellä minuutilla, kun Hermes iski taululle 2-3 loppulukemat kahden miehen ylivoimalla. Lehtimäki keräsi 40 torjuntaa ja maalit iskivät Hjälm ja Kekarainen.

A-nuoret kylvettivät Hokkia 6-0! Jätkät pelasivat todella hyvin ja Kajaanilaiset olivat välillä kuin pässit narussa. Lindroos piti nollan 17 torjunnallaan. 1+1 tehot mättivät Rouhiainen, Heimonen, Lahtinen ja Lankinen. Väänänen teki tehot 1+2.
+4 #35 puumaila 28.01.2018 19:10
Viänäse pojalla hyvä ote ja liike.
+3 #36 JTK 28.01.2018 19:18
Lainaus puumaila:
Viänäse pojalla hyvä ote ja liike.

Jep ja pehmeät kädet. Välillä pyörittää vastustajia miten haluaa ja pitää kiekkoa niin etteivät saa sitä häneltä pois. Hemmetin hyvä peliäly myös. Heimonen on mennyt myös hyvin etipäin kauden aikana. Rouhiainen on todella varmaotteinen pakki ja oli kyllä hieno lämäri millä vei Jokipojat 1-0 johtoon.
+6 #37 JTK 28.01.2018 20:07
Jatkoajassa on hieno ja iso juttu Pitkäsen Samusta sarjassa Mestis-tähdet tutuiksi. Kannattaa lukasta! Paljon hyvää asiaa ja tietoa nykyhetkestä ja menneistäkin! :)
+7 #38 Peks1 29.01.2018 12:12
Minä kävin Tallinnassa Pelicans-HPK-pe lissä. Päällä mulla oli Jokipoikien retropaita T. Savijoen nimellä. Kyllä muuten riitti hallissa juttelijoita sekä HPK:n että Pelicansien faneja, kun paidan selässä luki Savijoki. Osa luuli sitä Jarkon paidaksi, mutta Teijon paidasta oli kyse. Hauska oli huomata, miten JoKP:n paita Savijoen nimi selässä ja sai jengillä hymyn huulille.
-4 #39 since 1953 30.01.2018 12:03
Lainaus JTK:
Hallilta kantautuneiden juttujen perusteella voi myös kysyä, että onko ikinä junnut tukenut yhtä paljon mitään muuta ikäluokkaa?


No nyt alan since ymmärtää näitä sun pihalla olevia kommenttejasi aikojen saatossa, kun ne kerran perustuvat hallilta kantautuneisiin "juttuihin"?

Itse en rohkenisi väittää eri-ikäluokkien pelaajien vanhempien olevan asioista pihalla, saati vähätellä heidän vaikutusvaltaan sa. Mutta, kukin tyylillään...
#40 lerski11 30.01.2018 14:01
Matti Koistinen loppukaudeksi Koplaan!!
#41 Theme_84 30.01.2018 14:27
Lainaus lerski11:
Matti Koistinen loppukaudeksi Koplaan!!



Kyllä, loistava hankinta Koplalta
+3 #42 JTK 30.01.2018 14:43
Muistaakseni Koistinen piti kiekosta vapaata rakentamisen takia, joten talo lienee valmis?

Tänään muuten tulee 20-vuotiaalle Teemu Väyryselle 100 peliä täyteen Liigassa. Ei hassummin nuorelta Jokipoikien kasvatilta.
+2 #43 JTK 31.01.2018 06:56
Peliittojen hyökkääjä Aatu Viljanen loppukaudeksi Sapkoon.
#44 Theme_84 31.01.2018 11:09
Ilmeisesti täällä ei tykätä Koplan asioista tai Koistisen siirtymisestä Koplaan..miinus ten perusteella.
+4 #45 Tolppalaukaus 31.01.2018 12:07
Loistavaa kun Koistinen tekee paluun kentille. Toivotaan että nousisivat Suomi-Sarjaa kauden päätteeksi, olisi sitten pelaaja polkua A-nuorista eteenpäin.

Tarkoitan tällä sitä että jos ei Jokipoikiin mahdu pelaamaan mestistä on toinen mahdollisuus Suomi-Sarjaa päästä pelaamaan ja kehittymään niin ei tarvitsisi lähteä muualle pelaamaan.
+2 #46 Theme_84 31.01.2018 12:53
Totta :) Kopla kuuluu suomi-sarjaan ja Koistinen tuo hyvän lisän puolustukseen. Oon huomannu että viime otteluissa on hyökkääjiä ollut Koplan pakkeina ja loukkaantumisia on ollut paljon. Kopla neuvottelee yhden hyökkääjän kanssa sopparista ja katsotaan pääsevätkö yhteisymmärryks een, kävi mielessä että hän voi olla Kasimir Puruskainen.
+2 #47 Tolppalaukaus 31.01.2018 13:37
Lopettiko Kasimir Puruskainen vai onko pelaillut jossain? Olisi kyllä oiva vahvistus Koplan porukkaan.
+6 #48 JTK 31.01.2018 14:48
Kaksi Juniori Jokipoikien kasvattia, maalivahti Paavo Kohonen sekä puolustaja Atte Lehikoinen valittiin Pohjola-leirill e, johon osallistuvat -03 syntyneiden ikäluokan kärkipelaajat.

Lisäksi Lieksan Hurttien kasvatti, hyökkääjä Rasmus Kuiri pääsi leirille. Hän on pelannut tämän vuoden samassa Jokipoiken C-nuorten joukkueessa SM-sarjaa kuin Kohonen ja Lehikoinen. Onnittelut kaikille kolmelle! :)

Koplasta puheen ollen, niin he pelaavat sunnuntaina poikkeuksellise sti harkkahallissa PEPOA vastaan. Voi olla rajun näköistä touhua ja tapahtumia, kun aikuiset ukot vetää pikkukaukalossa ? :)
+4 #49 JTK 31.01.2018 15:19
Ei ole tullut Räsäsen Villen kanssa vähään aikaan vaihdettua kuulumisia ja yllätyin äsken, kun huomasin hänen pelaavan lainalla Rokissa? Multa on mennyt ihan ohi, että Jukurit on lainannut hänet viime viikolla Rokiin helmikuun puoliväliin asti. Toivotaan, että Vilu saa paikat kuntoon ja homma lähtee taas rulettaa, Tsemppiä! :)

Jukureistä tuli mieleen, että viikonloppuna juttelin hallilla Ville Sivosen kanssa, joka siirtyi pelaamaan joululta Mikkeliin. Hyvin on kuulema viihtynyt ja on tehnyt nyt kahdeksaan otteluun kaksi maalia alemmassa jatkosarjassa Nuorten SM-Liigassa. Tsemppiä myös sinne! :)
+2 #50 puumaila 31.01.2018 15:43
Lehikoinen & Koistinen olis topakka pakkipari pleijareissa.
-1 #51 rizee 31.01.2018 17:18
Myös liigan yleisömäärät laskussa.

http://www.jatkoaika.com/Uutiset/liigan-yleisömäärät-ovat-laskussa-vain-neljä-joukkuetta-pystynyt-parantamaan-viime-kauteen-nähden/198309

Tuliko tämä olevinaan jollekkulle yllätyksenä? Herätkää päättäjät!
+3 #52 JTK 01.02.2018 07:35
Karjalaisessa on tänään iso juttu Juniori Jokipoikien jalkautumisesta kouluihin. "Ärjykoulu" on tempaisuut hyvin mukaansa oppilaat kuin opettajatkin. Tempaus on jo poikinut lisää harrastajia lajin pariin! Pääasia on, että saataisiin lapsia harrastamaan ja liikkumaan! :)

Samassa lehdessä myös mainintaa meidän junnuista Pohjola-leiriin liittyen. :)
+1 #53 Theme_84 01.02.2018 17:29
Lainaus Tolppalaukaus:
Lopettiko Kasimir Puruskainen vai onko pelaillut jossain? Olisi kyllä oiva vahvistus Koplan porukkaan.



Ei tietääkseni ole pelannut missään ja eliteprospectis sä oli Puruskaisen profiilissa että on lopettanu.
+4 #54 Paitsio 01.02.2018 17:51
Ai että pikkasen naurattaa tällä palstalla joidenkin rekisteröitynei tten negailu :D JTK esim kirjoitti tänä aamuna ihan positiivista asiaa juniori Jokipoikien rantautumisesta kouluihin, jotta saataisiin uusia junnuja seuraan. Te kuittasitte sen kahdella miinuksella. Eikö se juniorityö ole mielestänne ollenkaan tärkeää seuran tulevaisuuden kannalta? Voisikohan tälle palstalle perustaa erikseen "Negis-ryhmän"? Sinne voisi osoittaa aikasen monta tästäkin ryhmästä. Joskus ihmettelen mikä h***tti teitä täällä roikuttaa jos ette näe mitään positiivista ikinä missään, meni sitten sitten edustuksen pelit hyvin tai huonosti, niin aina löytyy ruikutettavaa, jos ei muuta, niin jotkut helvetin kylmät makkarat!
+3 #55 Petromax 01.02.2018 18:41
Paitsiolle pisteet,kirjoit at täyttä asiaa. JKT on niitä kirjoittajia tällä palstalla joka kirjoittaa positiivisesti junioripuolen jutuista. Olen ihmetellyt tuota joidenkin nimimerkkien jatkuvaa nillitystä. Pitäis perustaa heille ikioma itkuketju. Jokipojille menestyksellist ä viikonvaihdetta !
+3 #56 puumaila 01.02.2018 19:13
Tuli mieleen...jospa jotkut ei-jokipofanit miinustaa kommentteja lystikseen. Tänne kai voi kirjautua lähes kuka vaan...?Itsekin kyllä ymmärrän fanituksen nimenomaan omia kannustavana toimintana.

Kirjaudu sisään palveluun kommentoidaksesi. Mikäli sinulla ei ole tunnuksia, rekisteröidy käyttäjäksi. Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kommentoida.

 

Kirjaudu

Kirjaudu sisään kommentoidaksesi artikkeleita



Heilin tähdet

  • Karjalan Heili antaa jokaisessa kotiottelussa tähdet kolmelle kotijoukkueen parhaalle pelaajalle.

    28.03. Jokipojat–KeuPa HT 2–3

    Joel Olkkonen

    Olkkonen oli selkeästi Jokipoikien rohkein puolustaja kuljettamaan kiekkoa syvään hyökkäysalueelle. Lisäksi puolustuspeli pakkipari Esa Lehikoisen kanssa luisti hyvin. Olkkonen nautti myös valmennuksen luottamusta, sillä hän kellotti peliaikaa kauden viimeisessä kotipelissä peräti 27.19.

    Oskari Lehtinen

    Lehtinen oli Jokipoikien ehkä tärkein kenttäpelaaja, jos mittarina pidetään koko kauden tasaista suorittamista. Laituri viimeisteli KeuPaa vastaan Jokipoikien ensimmäisen maalin hyvin totuttuun tapaan eli kovalla ja tarkalla rannelaukauksella.

     

    Mika Koivisto

    Koivisto oli jälleen kerran suuressa roolissa ärjypaitojen alivoimalla. Lisäksi hyökkääjä jaksoi jälleen kerran karvata, repiä, raastaa, rouhia ja taklata kovaa. Koivisto on varmasti yksi uhrautuvimmista pelaajista, mitä Mehtimäellä on nähty.

    24 tähteä: Oskari Lehtinen
    16 tähteä: Mika Koivisto 
    15 tähteä: Joel Olkkonen 
    13 tähteä: Joonas Larinmaa
    10 tähteä: Tuukka Rajamäki ja Oula Uski
    9 tähteä: Lassi Raitanen 
    8 tähteä: Timo Niemi ja Sebastian Ylönen

    7 tähteä:
    Joonas Harald, Timo Hiltunen, Roni Viirlas, Miro Väänänen
    5 tähteä:
    Eppu Rissanen ja Samu Pitkänen
    4 tähteä: 
    Jonathan Iilahti ja Ville Halonen
    3 tähteä:
    Teemu Holttinen,  Eetu Rissanen, Esa Lehikoinen
    2 tähteä: Akseli Rouhiainen
    1 tähti: Juuso Akkanen, Jani Ollitervo, Niko Ervasti, Teemu Väisänen

Uusimmat blogikirjoitukset