Uski johdatti helpottavaan voittoon

Uski johdatti helpottavaan voittoon
 Kuvaaja: Joona-Pekka Hirvonen
Uski johdatti helpottavaan voittoon
 Kuvaaja: Joona-Pekka Hirvonen
Uski johdatti helpottavaan voittoon
 Kuvaaja: Joona-Pekka Hirvonen
Uski johdatti helpottavaan voittoon
 Kuvaaja: Joona-Pekka Hirvonen

Jokipojat–KeuPa HT 5–1 (2–0, 1–1, 2–0)

Jokipojat sai viiden ottelun mittaiseksi venähtäneen tappioputkensa lauantaina vihdoinkin poikki ja vieläpä harvinaisen komealla tavalla. Kotijoukkue hyödynsi paikkansa huomattavasti vastustajaansa tehokkaammin, ja niinpä Mestiksen kärjessä selkeällä erolla muihin pyyhältävä KeuPa HT kaatui Mehtimäellä peräti neljän maalin marginaalilla. Jokipoikien ehdoton sankari oli Oula Uski, joka osui keuruulaispoppoota vastaan kolmesti. Kakkossentterinä pelanneen joensuulaiskasvatin kypärätemppu oli samalla koko joukkueen ensimmäinen kuluvalla kaudella. Ärjypaitojen muut maalinteossa onnistuneet pelaajat olivat Samu Pitkänen ja Tuukka Rajamäki. Maalilla Joonas Harald torjui 26 kertaa.

 

Otteluraportti 

Jokipoikien viimeaikaisia tappiopelejä on pitkälti leimannut se, että joukkueen peli ei ole pysynyt kasassa koko pelin ajan. Sarjakärki KeuPaa vastaan ärjypaidat saivat aikaiseksi kuitenkin ehjän kamppailun.

Joukkueen puolustuspelissä oli nähtävissä samaa tiiviyttä kuin niissä peleissä, joista Jokipojat on pystynyt pisteitä kairaamaan. Myös joukkueen hyökkäyspelissä oli kaivattua raikkautta ja rentoutta.

– Onnittelut Jokipojille voitosta, ansaitsivat täysin voittonsa. Me ei tänään kyllä ansaittu mitään. En tiedä menikö valmistautumisessa vai missä pieleen. Ei mitään tietenkään pois Jokipojilta. Me ei oltu tänään ytimessä, KeuPan päävalmentaja Mikko Heiskanen harmitteli.

– No me oltiin kyllä ytimessä. Minun silmiin tuo joukkue pelasi kauden parhaan pelinsä. Pitää muistaa, että siellä oli sarjakärki vastassa ja laadukkaat neljä kenttää pelaajia, ja siitä voitto 5–1, Jokipoikien selkeästi helpottunut päävalmentaja Jouni Varis lausui.

– Mikä potentiaali tuossa joukkueessa on, niin sitä on jouduttu vähän kaivamaan, ja ollaan tuolla ojienpohjissa koluttu. Ei ollut missää nimessä helppo paikka eilisenkään pelin jälkeen tulla. Kyllä olen ylpeä jokaisesta jätkästä, joka laittoi tänään itsensä likoon, hän jatkoi.

Ottelu käynnistyi vierailijoiden lievässä hallinnassa, mutta huippupaikoille ei vierailijoilla ollut erän alussa asiaa.

KeuPa pääsi erän alkupuoliskolla ylivoimalle, mutta sen aikana paras maalipaikka siunaantui Jokipoikien Oula Uskille. Uski pääsi yksin läpi, mutta hän ei onnistunut ohittamaan KeuPan maalilla ensimmäistä Mestis-otteluaan torjunutta Eero Kortta.

Erän edetessä Jokipojat otti pelin hallintaansa. Ärjypaidat saivat hyvällä prosentilla toimitettua kiekon hyökkäysalueelle ja hyviä maalipaikkojakin siunaantui useampi.

Jokipojat viimeistelikin erässä kaksi lähes identtistä maalia. Molemmissa maaleissa laituri syötti kiekon kovaa luistelevalle sentterille, joka purjehti vapaasti kohti vastustajan maalia.

Ensimmäisessä maalissa Timo Hiltusen passi löysi Samu Pitkäsen, ja toisesta maalista vastasi illan sankari Uski Joonas Larinmaan syötöstä.

Maalit selkeästi vapauttivat kotijoukkueen pelaamista. Joukkueen hyökkäyspeli luisti, eikä KeuPa päässyt kunnolla haastamaan myöskään Jokipoikien maalilla torjunutta Joonas Haraldia.

– Varsinkin meidän peliin lähtö oli semmoista seisoskelua. Meillä ei ollut luistelua ja oli huolimatonta tekemistä. Semmoista hutimista ja tökkimistä, ja homma lähti väärille raitelle siinä, Heiskanen kertasi.

– Ennen kaikkea miten me pelattiin, niin pelattiin kypsästi kiekon kanssa ja rytmitettiin ensimmäisessä erässä peliä ja pystyttiin vaihtamaan kiekon kanssa, Varis sanoi.

Toinen erä käynnistyi vauhdikkaasti, sillä heti erän alkuun molemmille joukkueille oli tarjolla hyvät maalipaikat.

Vierasjoukkue tuli toisessa erässä maalin päähän. Joukkueen terävä vastahyökkäys päätyi Miro-Pekka Saarelaisen hienoon maaliin.

KeuPa lisäsi karvaustaan toiseen erään, ja se tuottikin ajoittain Jokipojille ongelmia omassa puolustuspäässä.

Pari hyvää maalipaikkaa Jokipojat kuitenkin sai erässä aikaiseksi, ja yhden niistä käytti hyödykseen Tuukka Rajamäki hienolla soolomaalillaan.

Ville Halosen syöttö tavoitti siniviivan lähellä Rajamäen, joka harhautti KeuPan puolustajan sekä maalivahdin kahville. Rajamäellä oli harhautusten jälkeen helppo työ nostaa kiekko verkon perukoille.

Kakkoserä oli kokonaisuutena tasainen. KeuPa sai peliään parannettua, mutta minkäänlaista hätää Jokipoikien pelaamisessa ei kuitenkaan ollut nähtävissä.

Molemmat joukkueet saivat kakkoserässä kokeilla parikin kertaa ylivoimiensa toimivuutta. KeuPan ylivoima oli Jokipoikien vastaavaa parempaa, mutta verkot eivät ylivoimien aikana heiluneet.

– Toiseen erään parannettiin, mutta ei osuttu puitten väliin, Mikko Heiskanen summasi.

– Tiedettiin, että me joudutaan aivan varmasti jossakin vaiheessa KeuPan kanssa vaikeuksiin. Ja että tulee niitä hetkiä, että pitää olla sitkeä puolustusalueen puolustuspelissä ja pelata ne hetket nöyrästi. Niin pelattiin toisessa erässä, Jouni Varis analysoi.

Jokipojat aloitti kolmannen erän räväkästi Uskin veivatessa kiekon maaliin vanhanaikaisella.

KeuPa sortui varsinkin kolmannessa erässä joukkueelle epätyypilliseen heikkoon kiekolliseen pelaamiseen. Jokipojat vei runsaasti kaksinkamppailuja ja hallitsi tämän myötä myös kenttätapahtumia.

Vierailija otti ottelun lopussa aikalisän ja maalivahdin pois maaliltaan, mutta ilman tulosta.

Erityismaininnan ottelun loppuhetkien hyvästä taistelusta ansaitsee Jokipoikien Mika Koivisto, joka otti ottelun viime minuuteilla kaksi isoa blokkia KeuPan hakiessa kavennusta.

Naulan KeuPan kirille löi Uski viimeisellä minuutilla laukomalla kiekon tyhjään maaliin.

– Jäi semmoinen huono kuva tästä pelistä. Meillä on ollut ihan huippumatseja viime matsit ja ollaan oltu ytimessä, mutta tänään ei oltu. Tämmöistä se välillä on. Otetaan se opetuksena, että ne huonot asiat aina opettaa. Tämä me otetaan kyllä opetuksena, ei ole vara lähteä tälleen peleihin, Mikko Heiskanen päätti.

– Sitten vielä tuo kolmas erä, niin se oli aivan huikea. Taisteltiin ja pystyttiin siinäkin viemään maalipaikat. Ei voi olla kuin ylpeä joukkueesta tällä hetkellä. Tämä ilta vielä nautitaan. Huomenna levätään ja maanantaina lähdetään kirjoittamaan tarinaa lisää, Jouni Varis summasi.

Jokipoikien pelit jatkuvat ensi viikolla kahdella kuuden pisteen pelillä, sillä vastassa ovat sarjasijoituksissa lähellä olevat Kokkolan Hermes ja Rovaniemen Kiekko. 

 

Maalit ja syöttäjät

10.29 Samu Pitkänen (Lauri Hukkanen, Timo Hiltunen) 10
15.16 Oula Uski (Joonas Larinmaa, Mika Koivisto) 20
24.01 Miro-Pekka Saarelainen (Ville Tiitinen, Jesse Pelamo) 21
28.20 Tuukka Rajamäki (Ville Halonen, Teemu Väisänen) 31
42.58 Uski (Eppu Rissanen) 41
59.02 Uski (Larinmaa, Koivisto) 51 tm.

Maalivahtien torjunnat

Joonas Harald, Jokipojat 7+13+6=26
Eero Korski, KeuPa HT 9+3+6=18 (poissa 57.5259.02)

Rangaistukset

Jokipojat 4x2 min = 8 min
KeuPa HT 4x2 min = 8 min

Yleisöä: 715

 

Jokipoikien kokoonpano

24 Tuukka Rajamäki – 11 Ville Halonen – 88 Oskari Lehtinen
23 Mika Koivisto – 12 Oula Uski – 91 Joonas Larinmaa 
61 Lauri Hukkanen – 44 Samu Pitkänen – 28 Timo Hiltunen 
21 Miro Väänänen – 22 Eetu Rissanen – 17 Teemu Väisänen

2 Roni Viirlas – 70 Joel Olkkonen
77 Lassi Raitanen  – 10 Jani Ollitervo
6 Joni Muranen – 42 Eppu Rissanen
3 Wiljami Kupiainen
 

30 Joonas Harald

(31 Timo Niemi)

 

Heilin tähdet 

*** Oula Uski

Uski viimeisteli KeuPaa vastaan Jokipoikien kauden ensimmäisen hattutempun, ja muutenkin kakkoskentän sentterin ja joukkueen kultakypärän pelaaminen oli lennokasta. Uski hakeutui läpi ottelun hyville maalipaikoille ja yhteispeli Mika Koiviston sekä Joonas Larinmaan kanssa sujui hienosti.

** Mika Koivisto

Koiviston vahvuudet tulivat selkeästi hyvin esiin KeuPan hakiessa kavennusta ottelun loppuhetkillä ilman maalivahtia. Koivisto nimittäin uhratui esimerkillisesti ja otti kaksi isoa kiekon blokkausta KeuPan laukoessa kumilätkää Jokipoikien maalia kohti. Lisäksi merkkautti kaksi syöttöpistettä.

Joonas Harald

Kakkosmaalivahdiksi ajautunut Harald jatkoi siitä, mihin hän jäi Jokipoikien edellisessä pelissä SaPKoa vastaan, jossa hän torjui hyvin kaksi jälkimmäistä erää. Vaikkei KeuPa saanutkaan useita huippupaikkoja aikaiseksi, torjui Harald yhteensä 26 kertaa sarjakärkeä vastaan.

 

Ennakkopätkä

Jokipojat ui tällä hetkellä syvissä vesissä. Viiden ottelun tappioputkeen ajautunut joukkue saa seuraavan mahdollisuuden palata takaisin voittojen tielle lauantaisessa kotiottelussa sarjakärki KeuPa HT:tä vastaan. Liki koko kauden sarjakärkenä ollut KeuPa on kerännyt 31 ottelussa 64 pistettä. Jokipojat on puolestaan raapinut 29 ottelussa 36 pistettä ollen sarjataulukossa sijalla kymmenen. Joukkueet ovat kohdanneet tällä kaudella kahdesti Keuruulla, ja molemmista taistoista ovat keuruulaiset vieneet täyden pistepotin (lukemin 5–1 ja 5–2). Jokipoikien kokoonpanosta on sivussa hyökkääjät Jimi Aavikko sekä Teemu Lahtinen. Myös eilen pelin kesken jättänyt ranskalaispuolustaja Fabien Bourgeois on sivussa. Jokipoikien maalilla aloittaa eilen kaksi jälkimmäistä erää hyvin torjunut Joonas Harald. Ottelu alkaa Mehtimäen jäähallissa kello 17.00.

 

Aiemmat kohtaamiset 

Jokipojat–KeuPa HT
2016: 6–7
2016: 1–2
2016: 4–3 (playoffs)
2015: 2–1
2015: 1–0

Saldo: 3–0–2 (maalit 14–13)

KeuPa HT–Jokipojat
2017: 5–2
2017: 5–1
2017: 2–4
2016: 4–7
2016: 3–1
2016: 4–2

Saldo: 4–0–2 (maalit 23–17)

Kommentit   

+7 #1 Korppu 06.01.2018 04:02
Keupa on paperia Jokipojat voittaa!
-8 #2 tilkka 06.01.2018 08:18
Onko Jami tulossa?
-6 #3 möly 06.01.2018 09:25
Kyllä jos tänään tulee takkiin niin JOTAIN PITÄÄ TAPAHTUA !!!
-3 #4 Teppana85 06.01.2018 11:12
Lainaus tilkka:
Onko Jami tulossa?


Mikäs juttu se tämä on?
+3 #5 JTK 06.01.2018 13:27
Tomek siirsi edellisessä Sportin pelissä Povoroznioukin poppariosastoll e ja nosti Paukun tilalle ja tänään Jesse onkin jo suoraan kolmosessa eikä ulkomaanapua näy rosterissa. Tsemppiä Jesselle matsiin!

Kiekkoareenassa on hyvä ja laaja juttu Teemu Väyrysestä! :)

Tänään on C-nuorten eka SM-sarjan matsi harkkahallissa HIFK:ta vastaan. Matsi alkaa kello 16:00, joten käykäähän katsomassa edarin pelin lomassa.
-9 #6 VasenPakki 06.01.2018 13:37
Tänään tulee turpaan! :)
+4 #7 JTK 06.01.2018 14:27
Katoin joku aika sitten Keupan matsia pätkän niin joukkue pelaa hyvää ja kurinalaista lätkää. Kyllä Jokipojat joutuu kovan päivätyön tekemään, jos pisteet meinataan pitää täällä. Toivotaan, että niin käy!
+6 #8 JTK 06.01.2018 14:35
Huomasin just, että Keupan maalilla on Eero Korsi, joka on Lukon A-nuorten veskari ja taitaa nyt pelata eka miesten pelin. Olisko siinä se iskun paikka? Toki Korsi on pelannut hyvin Nuorten Liigassa, joten ei varmaan huono ole?
-2 #9 Peks1 06.01.2018 14:45
Miten kuvailisit, JTK, eroa Nuorten Liigan ja Mestiksen välillä ekaa ukkojen peliä pelaavan moken näkökulmasta. Mikä saattaa yllättää tai on erilaista?
-10 #10 jehill 06.01.2018 17:06
Tänään jos tulee dunkkuun, niin corvus corone lentää jokipopesästä!
+1 #11 JTK 06.01.2018 17:25
Mulla on mututuntuma, että Nuorten Liigassa ainakin parhaiden porukoiden kesken pelataan niin laadukasta ja tarkkaa puolustuspeliä, että veskarillakin on helpompaa työskennellä. Mestiksessä puolestaan pelataan kuitenkin miesten kesken niin jonkin verran ainakin luulis laukaukset olevan kovempia ja maalineduspelaa minen fyysisempää. Vauhtiakin miesten peleissä on mutta niin parhailla Nuorten Liiga porukoillakin.
+4 #12 Peks1 06.01.2018 17:40
No kaks sinne sujahti avauserässä lähietäisyydelt ä. Ilo kattella Jokipo-pakkien liikettä.
+4 #13 JTK 06.01.2018 17:51
Siellähän näyttää olevan mukavat 2-0 lukemat! Harkkahallin puolella ei niinkään mukavat, sillä HIFK vei pisteet mukanaan lukemin 2-9 C-nuorten SM-matsissa. Huomenna pojat pääsee kokeilemaan taitojaan TPS:sää vastaan.
+4 #14 D-Katsomo 06.01.2018 17:52
Vähän on kaksijakoiset fiilikset ensimmäisen erän jälkeen, pelillisesti tarjolla kauden parasta kiekkoa mutta makkara oli taas kylmää kuin olisi viime kotipelistä asti odotellut ottajaansa..,,
-2 #15 Nelossentteri 06.01.2018 17:55
Lainaus D-Katsomo:
Vähän on kaksijakoiset fiilikset ensimmäisen erän jälkeen, pelillisesti tarjolla kauden parasta kiekkoa mutta makkara oli taas kylmää kuin olisi viime kotipelistä asti odotellut ottajaansa..,,



Itellä sama homma! Mietittiin eukon kaa että liekkö olleet viimepelin makkaroita?
-8 #16 möly 06.01.2018 18:06
Lainaus Nelossentteri:
Lainaus D-Katsomo:
Vähän on kaksijakoiset fiilikset ensimmäisen erän jälkeen, pelillisesti tarjolla kauden parasta kiekkoa mutta makkara oli taas kylmää kuin olisi viime kotipelistä asti odotellut ottajaansa..,,



Itellä sama homma! Mietittiin eukon kaa että liekkö olleet viimepelin makkaroita?


Viekää vaan ne kylmät makkarat Nuutisen käteen ja vaatikaa uudet !
+3 #17 D-Katsomo 06.01.2018 19:08
A-nuorten kulmakioskista saa sentään vielä suoraan grillistä tullutta hyvää jokipoika makkaraa. Iso peukku!
+8 #18 Scoutti 06.01.2018 19:18
Hyvä esitys pitkästä aikaa. Tästä on hyvä jatkaa tulevan viikon koitoksiin.
+1 #19 JTK 06.01.2018 19:18
Harkkahallin puolelta saa junnukioskista höyrynakkeja ja eiköhän lie höyrymakkaraaki n!
-6 #20 Peks1 06.01.2018 19:23
Ei mitään höyryjä, makkaran pitää olla grillattu. Senkin voi pilata siten, että päältä palanut ja sisältä kylmä. Ihan perusasioita nämä.
-9 #21 jehill 06.01.2018 19:24
Kiitos Jokipo! Varis on nero!
+5 #22 Peks1 06.01.2018 19:30
Uski oli kingi tänään. Varsinkin siinä vanhanaikaisess a vei vastustajan molsua 100-0.
-11 #23 VasenPakki 06.01.2018 19:34
Hyvät uutiset: KeuPan tilastotappio sattui tälle päivää; kolme pinnaa meille!

Huonot uuiset: Varis saa jatkaa.
+5 #24 Teppana85 06.01.2018 19:49
Keupan pojista näki jo ennen ottelua että takki auki ollaan tulossa. Jokipojat sen sijaan käyttivät tilaisuutensa, tuollaista ilmettä loppu kausi niin hyvin menee.
#25 rokkipoika 06.01.2018 20:03
Varikselle jatkopahvi!
+6 #26 JTK 06.01.2018 20:28
Oli kuulema ollut hyvää kiekkoa tänään, kuulin just matsin nähneeltä kaverilta. Kumpikin joukkue oli pelannut hyvin, mutta lopulta Jokipojat oli selvin lukemin parempi sarjakärkeä mikä on pirun hieno homma.

Uskin "hyvänlaatuinen suonenveto" tuli sopivaan saumaan upean hattutempun muodossa. Uski oli pelin kingi ja Harald taitaa kantaa tällä hetkellä ykkösveskarin viittaa! Tästä voitosta hyvä fiilis mukaan ensi viikon peleihin niin hyvä tulee! :)
+10 #27 HeHa 06.01.2018 21:30
Onhan tämä mielenkiintoine n palsta: Jokipojat pelaa kotivoiton lähes kuukauden tauon jälkeen ja huolta kannetaan haaleista makkaroista! Kehuakin saa! Ensimmäinen erä oli kauden parasta, toisen erän paine kestettiin ja kolmas erä pelattiin järkevästi. Oliko se sitten joukkueen ja/tai Variksen ansiota, niin helkkarin tyytyväinen kannattaa olla! Tuolla pelillä kaikki on kaadettavissa.
Seuraava viikko sitten mittaa lisää: Hermes vieraissa ja Roki kotona.
Sitten vielä yksi havainto: Repe ennusti voiton jo monta päivää sitten:)
+11 #28 puumaila 06.01.2018 21:34
No kohta joku toteaa, että voittivat Variksesta huolimatta. Hyvin oli asennetta pojilla tänään, mentiin eikä meinattu.
+10 #29 keitsi 06.01.2018 21:39
todella hienoo ett voitto tuli ! nyt on viimeinen mahdollisuus näyttää että me voidaan pärjätä ! Seuraavista peleistä vaan on kaivettava voittoja.... Jokipo !!!
+9 #30 jones 06.01.2018 21:39
Kyllä tämän illan tähti on Repe!

Herralta ihan kevyesti kauden parasta suorittamista.
+10 #31 Peks1 06.01.2018 21:55
Repelle pojot. Mutta katsokaas Karjalaista. Puheenjohtaja Immonen on e r i t t ä i n huolissaan yleisömääristä. Nyt pitäis yleisön mennä joukolla tukemaan Jokipoikia loppukaudeksi. Vuosikymmenet on yleisö käynyt hallilla ja katsojia on riittänyt myös huonoina aikoina, nyt ei pitäisi jättää Jokipoikia.
-9 #32 puumaila 06.01.2018 22:06
Moni kattelee pelit kotisohvalta. 13e seisomaan on aika paljon nykymestiksessä .
+7 #33 Repe 06.01.2018 22:07
Onhan noita muitakin matseja ennakkoon veikattu oikein, tämä jo poikkeuksellise ti jo hyvissä ajoin. Ja makkarasta kannattaa antaa palautetta myyjille, jos vaan pokkaa riittää.
+1 #34 Teppana85 06.01.2018 22:12
Nyt loppukaudelle vähän alennusta lippuihin niin varmasti vähän auttaa yleisömäärään ja samallahan lisääntyy oheismyyntikin!
+10 #35 Petromax 06.01.2018 22:14
Lainaus VasenPakki:
Hyvät uutiset: KeuPan tilastotappio sattui tälle päivää; kolme pinnaa meille!

Huonot uuiset: Varis saa jatkaa.

Voi sitä kaunaa ja katkeruutta,joh an sen nimimerkkikin kertoo. Mistä ihmeestä moinen negatiivisuus kumpuaa. Tällä palstalla tuntuu olevan runsaasti sitä porukkaa joka ei käy edes peleissä,mutta jaksaa itkeä milloin mistäkin. Tänään kaikinpuolin hyvä mestipeli. Jääkiekko on parasta paikanpäällä!
-12 #36 Nelossentteri 06.01.2018 22:23
Peli oli hyvää! Mutta 5 e kahdesta kylmästä makkarasta on liikaa.. Liekkö mikronkautta menneet nämä makkarat kilpahallin puolella?
+9 #37 Eastside22 06.01.2018 22:32
Makkara ääliöt erikseen . Mut kiitos Äijät , että näytitte mitä oikeesti osaatte . KIITOS JOKIPOOO!!!
-12 #38 Partsi 16 06.01.2018 22:35
Kyllähän yleisö tulee hallille kunhan tuote = Jokipojat on kiinnostava!! Ekana Varis pihalle ja sitten muutama täsmä hankinta.Varist a ei pelasta edes tämän illan voitto, kaveri tuli takki auki peliin ja Jokipojat hyödynsi sen....Ei oo Variksen ansiota voitto!!
-10 #39 VasenPakki 06.01.2018 22:45
Partsi jos joku puhuu asiaa!!!

Ps mullakin oli kylmä makkara, miten mahollista???
-7 #40 VasenPakki 06.01.2018 23:43
Lainaus Petromax:
Mistä ihmeestä moinen negatiivisuus kumpuaa. Tällä palstalla tuntuu olevan runsaasti sitä porukkaa joka ei käy edes peleissä,mutta jaksaa itkeä milloin mistäkin.


Totuus sattuu...

Ps. Olin pelissä ja maksoin ylihintaisen pääsylipun
+5 #41 Peks1 07.01.2018 00:01
http://www.iltalehti.fi/veikkausliiga/201801062200650377_vg.shtml

Ropsin ihme. Vinks, vinks, Jokipojat.

Ropsin kausareita ovat varanneet ihmiset aivan muualtakin kuin Rovaniemeltä. KTP:lla kakkosessa sama juttu. Minä varasin KTP:n kausarin ihan tukimielessä, vaikka epäilen, että sattuisin yhteenkään peliin. Saa nähdä, saako KTP tarvittavan määrän varauksia kasaan. Hinta oli 49 euroa, sellaisen hinnan maksan mielelläni tukea, jos se edistää jotain mukavaa yhteisöllistä asiaa. Jokipoikien kausarikampanja an lähtisin myös, jos hinta olisi järkevä - kuten tuossa jutussa sanotaan - hinta pitää uskaltaa vetää tarpeeksi alas.
+7 #42 rokkipoika 07.01.2018 00:10
Lainaus Peks1:
http://www.iltalehti.fi/veikkausliiga/201801062200650377_vg.shtml

Ropsin ihme. Vinks, vinks, Jokipojat.

Ropsin kausareita ovat varanneet ihmiset aivan muualtakin kuin Rovaniemeltä. KTP:lla kakkosessa sama juttu. Minä varasin KTP:n kausarin ihan tukimielessä, vaikka epäilen, että sattuisin yhteenkään peliin. Saa nähdä, saako KTP tarvittavan määrän varauksia kasaan. Hinta oli 49 euroa, sellaisen hinnan maksan mielelläni tukea, jos se edistää jotain mukavaa yhteisöllistä asiaa. Jokipoikien kausarikampanjaan lähtisin myös, jos hinta olisi järkevä - kuten tuossa jutussa sanotaan - hinta pitää uskaltaa vetää tarpeeksi alas.

Oishan tuo aika hurjaa, että tulevan kauden budjetoidut lipputulot olis jo kassassa ennen kauden alkua.
+6 #43 Korppu 07.01.2018 02:20
Voitettiin just peli 5-1 ja osa jengistä negailee ja provoaa mut joo tästä lähtee nousukausi! Hyvä Jokipojat löytyihän sitä asennetta vihdoinkin!

Ja ainiin makkara on yleensä otteluissa jäähtynyttä vaikka hyvää onkin pitäkää ne kuumana :)
-6 #44 HuuHaa 07.01.2018 08:41
Immosen on turha valittaa kun katsojia ei käy hallissa,tuote ei ole kunnossa ja lippujen hinnat aivan liian kalliit,pitäisk ö Ropsilta ottaa mallia?Lisäksi vieläkun elisaviihteen kautta näkee kaikki koti-ja vierasmatsit hintaan 7,90 kuukaudessa,nii n eipä ihme että katsojia ei käy,lisäksi elisaviihteen kautta näkee myös katajan pelit.Immonen ja kumppanit,tuote kuntoon niin kyllä joensuussa jääkiekon ystäviä riittää katsomoon!!
+8 #45 rizee 07.01.2018 10:18
Omat havainnot illan pelistä:

Peli oli ihan hyvässä kunnossa, poislukien oman pään kiekoton pelaaminen joka on edelleen ihan hirveän näköistä. Eikä kyllä lähdöissäkään välillä ollut kehumista.

Makkarat oli mulla kuumia ja maukkaita. Kahvi oli kuumaa ja hyvää.

Olin ihan tyytyväinen eilisiltaan. Viihdyin.

RoPSin kausikorttikamp anjalle jättimäinen peukku!
+2 #46 Peks1 07.01.2018 10:39
http://www.fcktp.fi/fc-ktp-kausikorttihaaste-2018/

Täältä mallia.

Sittenhän on se joukkorahoitus eli mesenaatti-jutt u verkossa. Sinnehän vois laittaa myös jonkun pikkukampanjan jokaiselle kaudelle. Esim. Jos saadaan kasaan X euroa, niin ensi kaudella lapset pääsevät ilmaiseksi peliin. Tai jos saadaan kasaan x euroa, niin hankitaan yksi ulkomaalaisvahv istus joukkueeseen.
+6 #47 puumaila 07.01.2018 11:27
Jos peleissä ei ole yleisöä, niin vikaa pitää etsiä sieltä missä vika on. Sama ilmiöhän on tuttu muualtakin mestiksestä. Varmaan samat katsojamäärät olisi, vaikka pelattais suomi-sarjaa.
+5 #48 Nelossentteri 07.01.2018 11:37
Lainaus HuuHaa:
Immosen on turha valittaa kun katsojia ei käy hallissa,tuote ei ole kunnossa ja lippujen hinnat aivan liian kalliit,pitäiskö Ropsilta ottaa mallia?Lisäksi vieläkun elisaviihteen kautta näkee kaikki koti-ja vierasmatsit hintaan 7,90 kuukaudessa,niin eipä ihme että katsojia ei käy,lisäksi elisaviihteen kautta näkee myös katajan pelit.Immonen ja kumppanit,tuote kuntoon niin kyllä joensuussa jääkiekon ystäviä riittää katsomoon!!


Immonen ja kumppanit olivat budjetoineet noin 1000 Katsojaa per ottelu ja tällähetkellä yleisökeskiarvo maksaneiden osalta pyörii noin 600-700 paikkeilla. Kotipeleistä jää saatavaa rahaa noin 5000-7000€ Mikä varmasti tarkoittaa sitä että loppukaudeksi turha odottaa Sami Blomqvistin tapasta vahvistusta.
+8 #49 komposiitti 2 07.01.2018 11:41
Tosiaan itseänikin ihmetyttää että lupaavia junnuja päästetään menemään muualle, vaikka pelaajan kuin myös seuran etu voisi olla soppari edarin kanssa. Toisista taas pidetään kiinni, vaikka näyttövuosia on ollut useita ja läpimurto jäänyt tekemättä. Mistä johtunee, mutta ei hyvä. Esim 93 ja 94 ikäluokista poislukien liigapelurit, ei Holttinen ja Muranen olleet silloin eikä nyt parhaita pelureita kumpaankaan suuntaan.
+4 #50 Nelossentteri 07.01.2018 11:49
Lainaus komposiitti 2:
Tosiaan itseänikin ihmetyttää että lupaavia junnuja päästetään menemään muualle, vaikka pelaajan kuin myös seuran etu voisi olla soppari edarin kanssa. Toisista taas pidetään kiinni, vaikka näyttövuosia on ollut useita ja läpimurto jäänyt tekemättä. Mistä johtunee, mutta ei hyvä. Esim 93 ja 94 ikäluokista poislukien liigapelurit, ei Holttinen ja Muranen olleet silloin eikä nyt parhaita pelureita kumpaankaan suuntaan.


Hyvä pointti. Yhteistyö esimerkiksi Jukureiden kanssa olisi kannattanut. Turhaan se Räsänen pelaa tällä hetkellä A-Nuorten pelejä kun oli jo viimekaudella johtava kiekollinen pakki Jokipojissa.
Ihmisiä vaan kiinnostaa tulla katsomaan Liigatason lainapelureita paikan päälle se on kylmä fakta.
+4 #51 Scoutti 07.01.2018 12:16
Kuluvalle kaudelle katsojamääriin voi vaikuttaa voittavalla joukkueella ja lippujen hinnan alennuksellla 10 € seisomaan ja max 15 istumaan, Tulevalle kaudelle uudet raikkaat ideat markkinointiin ja ottelutapahtuma an viihtyvyyttä ja yhteistyötä muiden joukkuelajien kanssa pelipäivien, peliaikojen ja yhteisten teemapäivien suunnittelulla. Lipunmyynti, kuumat makkarat yms. perustoiminnot täytyy olla kunnossa joka tapauksessa.
Hyvä loppukausi play offeineen helpottaa myös tulevan kauden suunnittelua.
+5 #52 rokkipoika 07.01.2018 12:41
Nyt pitäs olla uusiutumiskykyä siellä johtoportaassa ja sitä ei näillä vanhoilla jermuilla taida olla. Ei millään kiekonheittokis an tai laukauskilpailu n henkiin puhaltamisella saada lisäarvoa. Nää on jo nähty.
+6 #53 Peks1 07.01.2018 13:02
Jokipoikien sivuja on päivitetty viime aikoina, ilme on mukavan raikas. Mutta tässä vielä pari vinkkiä, että ettei näkyisi missään kohdin vanhaa tekstiä:

-Yhteystiedot-kohdassa toimisto on vielä joululomalla

-Aitiot kohdassa lukee "ruokailuryhmä X hengelle." X:n tilalle joku numero

-Sarjataulukko ei ole ajan tasalla

-Aitiot-kohdassa lukee Aitio-ohjeet yrityksille: sieltä avautuvassa PDF:ssä lukee Mehtimäen jäähalli. Voisi päivittää PKS Areenaksi.

Muuten on kyllä ihan ajan tasalla sivut.
+6 #54 Cånde 07.01.2018 13:04
Komea voitto! Haraldilta myös varmasti itseluottamusta kasvattanut onnistuminen. Alkaisiko nousu pleijareihin tästä? Ensi viikon peleistä ei kelpaa muu kuin vähintään 4 pinnaa tai muuten ollaan taas samassa pisteessä kuin perjantaina illalla.

Ottelutapahtuma an pitäisi tosiaan saada ekstraa -minikiekkokisa on tosin mielestäni ihan toimiva. Mutta ensin ne lippujen hinnat alas ja katsojia halliin. Tuo hintojen porrastaminen vastustajan mukaan oli hyvä veto, joskin hinnoittelu on mennyt aikalailla päin helvettiä.
-2 #55 since 1953 07.01.2018 13:40
Lainaus komposiitti 2:
Tosiaan itseänikin ihmetyttää että lupaavia junnuja päästetään menemään muualle, vaikka pelaajan kuin myös seuran etu voisi olla soppari edarin kanssa. Toisista taas pidetään kiinni, vaikka näyttövuosia on ollut useita ja läpimurto jäänyt tekemättä. Mistä johtunee, mutta ei hyvä. Esim 93 ja 94 ikäluokista poislukien liigapelurit, ei Holttinen ja Muranen olleet silloin eikä nyt parhaita pelureita kumpaankaan suuntaan.


Toistan itseäni, mutta todettakoon se jälleen kerran. Junnuissa ollaan täysin kujilla pitkäjänteisen ja kehittävän toimintaympäris tön luomisen osalta. Se, että silloin tällöin joku ikäluokka nousee isoihin valoihin, ei tätä faktaa muuksi muuta. Siksi edelleen on järkevää karistaa Joensuun tomut jaloista jo varhaisessa vaiheessa, jos haluaa kiekkoilijana uraa tehdä.
+4 #56 puumaila 07.01.2018 14:09
Jos jo junnuissa aina parraat lähtee heti kun on saumaa, ollaan joinsuus aina kakkostasolla kaikissa ikäluokissa, kuten edustuksessakin . Turha silloin puhua mistään liiga-kiekosta Joensuussa koskaan. Kovaa maalipyssyä tuo ärjylauma kaipaa, vaan mistä sellaisia löytyy pikkurahalla?
-4 #57 Nelossentteri 07.01.2018 14:20
Mahtaa Ensi Lauantaina olla Mökki tyhjänä PKS Arenalla kun katajalla samaan aikaan peli ja Kiekkokopla järjestää Ulkoilma spektaakkelin johonka on ilmeisesti vapaapääsy.
+8 #58 HeHa 07.01.2018 14:29
Lainaus Nelossentteri:
Mahtaa Ensi Lauantaina olla Mökki tyhjänä PKS Arenalla kun katajalla samaan aikaan peli ja Kiekkokopla järjestää Ulkoilma spektaakkelin johonka on ilmeisesti vapaapääsy.


Katajalle ei ole peliä ensi lauantaina!
-6 #59 D-Katsomo 07.01.2018 14:54
Lainaus Nelossentteri:
Mahtaa Ensi Lauantaina olla Mökki tyhjänä PKS Arenalla kun katajalla samaan aikaan peli ja Kiekkokopla järjestää Ulkoilma spektaakkelin johonka on ilmeisesti vapaapääsy.

Itse kyllä olen louhelaan menossa seuraamaan koplan edesottamuksia!
+3 #60 Peks1 07.01.2018 15:25
Joukossa on varmaan niitäkin, jotka uteliaisuuttaan katsovat ulkopeliä yhden erän, syövät makkaran ja sen jälkeen haluaisivat siirtyä katon alle eli halliin ja kaljalle Ärjykorneriin. Niinpä lauantaille lipun hinnaksi max. vitonen, niin sieltä jokunen katsoja saapuu halliin ekan erän jälkeen.
-7 #61 komposiitti 2 07.01.2018 15:49
Lainaus D-Katsomo:
Lainaus Nelossentteri:
Mahtaa Ensi Lauantaina olla Mökki tyhjänä PKS Arenalla kun katajalla samaan aikaan peli ja Kiekkokopla järjestää Ulkoilma spektaakkelin johonka on ilmeisesti vapaapääsy.

Itse kyllä olen louhelaan menossa seuraamaan koplan edesottamuksia!

Kyllä koplan peli on tällä erää vetovoimaisempi ..
-6 #62 KiePo1976 07.01.2018 16:03
Lainaus komposiitti 2:
Lainaus D-Katsomo:
Lainaus Nelossentteri:
Mahtaa Ensi Lauantaina olla Mökki tyhjänä PKS Arenalla kun katajalla samaan aikaan peli ja Kiekkokopla järjestää Ulkoilma spektaakkelin johonka on ilmeisesti vapaapääsy.

Itse kyllä olen louhelaan menossa seuraamaan koplan edesottamuksia!

Kyllä koplan peli on tällä erää vetovoimaisempi..

Vien lapseni katsomaan koplan peliä myös
+8 #63 Teppana85 07.01.2018 16:24
Jokipoikien matsiin tulee mentyä jos ei ole työesteitä tms.
+7 #64 puumaila 07.01.2018 16:34
Keupan nettisivulta... "Eilen Joensuussa olisi voinut luulla joukkueiden sarjasijoituste n olevan juuri toisin päin, niin pontevasti ärjyi susipaitainen kotijoukkue, ja KeuPa saattoi olla tyytyväinen vain siihen, että peli päättyi. Huono sisääntulo peliin johti nopeasti parin maalin takamatkaan, jota KeuPa ei onnistunut juuri uhkaamaan. Jokipojilta onnistui se, mikä yleensä keuruulaisilta eli maalinteko. Kovimmin karjui ”kultainen pantasusi” Oula Uski, joka viimeisteli vielä ”pantatemppunsa ” tyhjiin. Loppunumerot 5-1 (2-0, 1-1, 2-0) eivät jättäneet jossiteltavaa."
+6 #65 Peks1 07.01.2018 16:49
Tuohon on hyvin keksitty, "pantatemppu". Ärjyhän taitaa olla suden ja koiran risteytys, siksi sillä on panta.

Kun Fontas tuli Susirajalle 1982, hänelle opetettiin heti termi "susikäsi". Susikädellä hätistellään susia, toisessa kädessä pidetään mailaa (HS 29.11.1982).

"Susikäsi" on tainnut unohtua Jokipo-folklore ssa sitten 1980-luvun.
+8 #66 JTK 07.01.2018 16:55
C-nuoret otti hienon voiton ja ensimmäiset SM-pisteet, kun TPS kaatui lukemin 5-3. Ekä erä oli meidän, mutta toisessa alkoi välillä luistin painaa. Lopulta kuitenkin tuli ansaitut pisteet. Puolustaja Niilo Romppanen iski pari kassia ja Jussi Levanoja oli maalilla hyvä. Lieksan pojat vastasivat myös hyvin huutoon ja sopivat hyvin joukkueeseen! :)

B-nuoret hävisi eilen S-Kiekolle 9-1, mutta tänään väänsivät 2-3 voiton jatkoajalla Hermeksestä. Ratkaisun iski Valtteri Kekarainen (2+0). Lehikoisen Kasper torjui peräti 53 kertaa.
+5 #67 aku 07.01.2018 16:56
Tottakai hallille mennään, maakuntasarja kiekkoilua ulkona on tullut katsottua aikanaan ihan tarpeeksi:-)
Sinänsä todella tyhmää järjestää ulkoilma peli yhtä aikaa mestis pelin kanssa, olisihan tuon voinut helposti siirtää vaikkapa sunnuntaille. Jos pelit olisi eri aikaan niin olisin voinut jopa paikalle vaivautua. Nyt tässä häviävät molemmat seurat...
+7 #68 Repe 07.01.2018 18:21
Lainaus Peks1:
Tuohon on hyvin keksitty, "pantatemppu". Ärjyhän taitaa olla suden ja koiran risteytys, siksi sillä on panta.

Kun Fontas tuli Susirajalle 1982, hänelle opetettiin heti termi "susikäsi". Susikädellä hätistellään susia, toisessa kädessä pidetään mailaa (HS 29.11.1982).

"Susikäsi" on tainnut unohtua Jokipo-folkloressa sitten 1980-luvun.



"Susikäsi"-hoke ma sai kai alkunsa näin: https://www.pelicans.fi/fi-fi/article/etusivu/2-erkki-mononen/24/
-6 #69 selästä taklaaja 07.01.2018 18:25
Nyt näyttää huolestuttavan tuo yleisömäärä. Painetaan loppukauden pariin otteluun taas 3000 ilmaislippua jotka lasketaan keskiarvoon niin sillähän tuo on korjattu. Se, että kun katsomossa on 500 katsojaa ja ilmoitetaan 800 ei näköjään enää riitä. Ei tämä nykytilanne todellakaan ole Katajan eikä Koplan syytä. Itse on Jokipojat ryssineet tuon hommansa ja nyt sitä on turha itkeä....
+6 #70 Peks1 07.01.2018 18:38
Ok, Repe. Uutta tietoa mulle. Eli Erkki Mononen keksi "susikäden".
+7 #71 puumaila 07.01.2018 18:44
"tuli susikädestä".Te rveisiä Joensuusta :-)
+3 #72 Riffixi 07.01.2018 18:46
Mitä nuo liput maksaa muilla Mestis paikkakunnilla? Täytyy muistaa,että noita farmijoukkueita pyörittää lähtökohtaisest i pienemmällä budjetilla,kun emoseura maksaa palkat,vakuutuk set ja varusteet. Myös bussissa istumista tulee vähemmän. Saati hotelliöitä. Kun tuota jäähallia katsoo,niin eipä siellä paljon uusia mainoksia ole. Kiinnostaisi tietää,onko kaikista mainoksista maksettu vai onko siellä sellaisia,jotka ovat ikivanhoja? Eilisestä pelistä: pelaajista eniten pulassa Rissaset. Missähän Holttinen oli? Larinmaa voisi ampua kun on paikka,eikä syöttää vielä varmasta paikasta. Rajamäelle pari kiekonmenetystä yv:llä.
+5 #73 Peks1 07.01.2018 18:57
Kattelin, että "naapureilla" Sapkolla ja IPK:lla aika samoissa on lippujen hinnat. Mutta kyllä voisi vähän laskea alaspäin.

Larinman laukaukset ovat sellaisia tuhnuja, että hän selvästi karttaa laukomista ja aina vaan siirtää vastuuta. Tosin hyvällä liikkeellään luo ittelleen niitä paikkoja.
+8 #74 puumaila 07.01.2018 18:59
Voiko nykykiekosa rakentaa kannattavaa toimintaa pelkän lipunmyynnin varaan. Epäilen?
+2 #75 Peks1 07.01.2018 19:10
Hesarissa oli viime vuoden helmikuussa juttu Jukureista. Siinä todettiin, että ekalle liigakaudelle yritysmyyntiä tuli 1,7 milj., tavoite oli 1,3. Iso ero myydä Liigaa tai Mestistä, Liigalla hyvä imago. Kasvu tulee ravintoloista ja aitioista eli oluen ja ruoka-annosten myynnistä. Lipputuloilla ei Liiga-joukkuett a pyöritetä.

Eli ravintolapalvel ut on se avain.
+2 #76 Riffixi 07.01.2018 19:42
Nyt on ollut suht lämpimät kelit ja odottakaas kun lyö 10-20 astetta pakkasta,niin yleisöä vielä vähemmän. Syöpä siinä oheistuotteita jääkylmässä hallissa;)Miele stäni olisi nyt tärkeintä päästä voittojen tielle,sillä vain siten saadaan porukkaa halliin ja pelaajille itseluottamusta . Muut seurat eli Kataja ei tällä hetkellä kärsi yhtään pelien päällekkäisyyks istä,sillä Jokipoijilla ei ole tarjota kilpailukykyist ä tuotetta.
+4 #77 jones 07.01.2018 20:02
Toivottavasti Immonen ei jää vain kauhistelemaan ja ihmettelemään.

Jos on kriisi näköpiirissä, niin talous edellä ja kaikki vähänkin kalliimmat ukot myyntiin jos vain jonnekin kelpaa.

Tilalle Suomi-Sarjasta kokelaita ja toivotaan parasta että säilytään sarjassa. Uuteen kauteen sitten uusin eväin.
+8 #78 JTK 07.01.2018 20:05
A-nuoret voitti Ketterän 2-3. Maalit tekivät Väänänen, Pellikka ja Kupiainen. Makkonen torjui 21 kertaa. Armeijasta kotiutuneet Sutinen, Naumanen ja Kaasinen tekivät paluun kokoonpanoon, mutta taitaa olla jo huomenna, kun taas uusia pelaajia lähtee armeijaan.
+5 #79 Lptl 07.01.2018 20:18
Espoo 15€
Tuto 15€
Roki 14€
Hermes 13€
K-Vantaa 13€
Peliitat 13€
IPK 12€
LeKi 12€
Keupa HT 10€
Ketterä 10€
Sapko 9€

Pikakatsannalla tuommoisia hintoja numeroimattomil le/seisomapaiko ille (kellä niitä nyt oli tarjolla).
+6 #80 jii74 07.01.2018 20:50
https://www.karjalainen.fi/urheilu/item/168080-jokipoikien-yleisomaarat-huolestuttavat-puheenjohtajaa
-5 #81 Jkp 07.01.2018 21:14
Lainaus jii74:
https://www.karjalainen.fi/urheilu/item/168080-jokipoikien-yleisomaarat-huolestuttavat-puheenjohtajaa


- Toki pelillinen puoli vaikuttaa, mutta nyt kun joukkue tarvitsee toden teolla tukea, niin ihmisten toivoisi tulevan kannustamaan.

Huhhuh mitä selittelyä. Oikein anellaan että ihmiset tulisivat ja maksaisivat ryöstöhinnan lipusta. Jomalla maksaa kausikortti 100e.. Eikä tunnelma katsomosta puutu vaikka vastassa olisi sarjajumbo
+4 #82 Peks1 07.01.2018 22:18
Jomalla on 13 kotipeliä.
#83 aku 07.01.2018 22:36
Lainaus Jkp:
Lainaus jii74:
https://www.karjalainen.fi/urheilu/item/168080-jokipoikien-yleisomaarat-huolestuttavat-puheenjohtajaa


- Toki pelillinen puoli vaikuttaa, mutta nyt kun joukkue tarvitsee toden teolla tukea, niin ihmisten toivoisi tulevan kannustamaan.

Huhhuh mitä selittelyä. Oikein anellaan että ihmiset tulisivat ja maksaisivat ryöstöhinnan lipusta. Jomalla maksaa kausikortti 100e.. Eikä tunnelma katsomosta puutu vaikka vastassa olisi sarjajumbo

No huh huh vaan:-) Se nyt on ihan sama vaikka maksaisivat sen sata euroa, kun ei nyt vaan tuo joko joko pallo kiinnosta:-)
-5 #84 Jkp 08.01.2018 00:43
Lainaus aku:
Lainaus Jkp:
Lainaus jii74:
https://www.karjalainen.fi/urheilu/item/168080-jokipoikien-yleisomaarat-huolestuttavat-puheenjohtajaa


- Toki pelillinen puoli vaikuttaa, mutta nyt kun joukkue tarvitsee toden teolla tukea, niin ihmisten toivoisi tulevan kannustamaan.

Huhhuh mitä selittelyä. Oikein anellaan että ihmiset tulisivat ja maksaisivat ryöstöhinnan lipusta. Jomalla maksaa kausikortti 100e.. Eikä tunnelma katsomosta puutu vaikka vastassa olisi sarjajumbo

No huh huh vaan:-) Se nyt on ihan sama vaikka maksaisivat sen sata euroa, kun ei nyt vaan tuo joko joko pallo kiinnosta:-)


Mitenniin ei kiinnosta? Tammikuussa pelatussa vajaassa pesäpallopeliss ä oli 1156 katsojaa. :-)
+10 #85 matti_83 08.01.2018 01:09
Lainaus Jkp:
Lainaus aku:
Lainaus Jkp:
Lainaus jii74:
https://www.karjalainen.fi/urheilu/item/168080-jokipoikien-yleisomaarat-huolestuttavat-puheenjohtajaa


- Toki pelillinen puoli vaikuttaa, mutta nyt kun joukkue tarvitsee toden teolla tukea, niin ihmisten toivoisi tulevan kannustamaan.

Huhhuh mitä selittelyä. Oikein anellaan että ihmiset tulisivat ja maksaisivat ryöstöhinnan lipusta. Jomalla maksaa kausikortti 100e.. Eikä tunnelma katsomosta puutu vaikka vastassa olisi sarjajumbo

No huh huh vaan:-) Se nyt on ihan sama vaikka maksaisivat sen sata euroa, kun ei nyt vaan tuo joko joko pallo kiinnosta:-)


Mitenniin ei kiinnosta? Tammikuussa pelatussa vajaassa pesäpallopelissä oli 1156 katsojaa. :-)

Jokipoikien pelejä vuodesta 2008 seuranneena, ja viimeiset viisi vuotta kausikortin omistaneena voin todeta, että mestiskiekko kiinnostaa edelleen.
-1 #86 since 1953 08.01.2018 07:32
Lainaus puumaila:
Jos jo junnuissa aina parraat lähtee heti kun on saumaa, ollaan joinsuus aina kakkostasolla kaikissa ikäluokissa, kuten edustuksessakin. Turha silloin puhua mistään liiga-kiekosta Joensuussa koskaan. Kovaa maalipyssyä tuo ärjylauma kaipaa, vaan mistä sellaisia löytyy pikkurahalla?


Niin, koska ykköstasolle pääsy pitäisi ansaita oikeilla toimilla. Sitä saa mitä ansaitsee.
+6 #87 möly 08.01.2018 08:08
Lainaus Jkp:
Lainaus aku:
Lainaus Jkp:
Lainaus jii74:
https://www.karjalainen.fi/urheilu/item/168080-jokipoikien-yleisomaarat-huolestuttavat-puheenjohtajaa


- Toki pelillinen puoli vaikuttaa, mutta nyt kun joukkue tarvitsee toden teolla tukea, niin ihmisten toivoisi tulevan kannustamaan.

Huhhuh mitä selittelyä. Oikein anellaan että ihmiset tulisivat ja maksaisivat ryöstöhinnan lipusta. Jomalla maksaa kausikortti 100e.. Eikä tunnelma katsomosta puutu vaikka vastassa olisi sarjajumbo

No huh huh vaan:-) Se nyt on ihan sama vaikka maksaisivat sen sata euroa, kun ei nyt vaan tuo joko joko pallo kiinnosta:-)


Mitenniin ei kiinnosta? Tammikuussa pelatussa vajaassa pesäpallopelissä oli 1156 katsojaa. :-)


Oliko tämä se ilmais peli?
-3 #88 VasenPakki 08.01.2018 08:16
Joma jos joku osaa markkinoinnin!! Harjoituspeli jos vetää enemmän porukkaa kuin jokipoikien kaksi kotipeliä niin....!!!?
+7 #89 JTK 08.01.2018 08:51
Niin siihenhän Juniori Jokipojat ei voi vaikuttaa keitä pelaajia edustus haluaa ja pyrkii kiinnittämään. Juniori Poikien tehtävä on kehittää pelaajia ja tuottaa heitä aikuistensarjoi hin ja näin tapahtuukin. Osa heistä pelaa edustuksessa ja osa muualla. Näinhän junnuseurat muuallakin toimivat.

Se, että meidän junnuista löytyy pelaajia joita halutaan Liigaorganisaat ioihin on merkki siitä, että ei täällä ainakaan ihan vihkoon vedetä junnupuolella. Kun juttelee ihmisten kanssa ympäri Suomen, jotka ovat joillain tapaa kiekossa mukana, niin kyllä usein esiin nousee meidän runsas pelaajatuotanto siihen nähden minkä verran meillä on harrastajia.

No joka tapauksessa aina toiminnassa riittää kehitettävää ja parennettavaa. Terävin kärki lähtee, mutta ainakin "kakkoskorin" äijät pitäs pyrkiä saada sitoutumaan tänne, sillä he ovat varmasti kelpo pelimiehiä Mestikseen.
+4 #90 puumaila 08.01.2018 12:44
Liigassa esim. Kalpan seisomapaikkali ppu 13e...silti ei taida olla ruuhkaa Kuopiossakaan peleihin.
+1 #91 JTK 08.01.2018 15:22
Jokipoikia edustanut Tuomas Huhtanen kahden viikon try outille Ässiin.
+2 #92 Riffixi 08.01.2018 17:31
Just oli Lappeenrannan seudun sanomalehdissä iso juttu näistä lipunhinnoista suhteessa menestykseen. Seurat oli budjetoinut hinnanalennukse t monin eri tavoin riippuen kampanjasta. Loppukaudelle alennuskausikor tit,yksittäiset alennukset,lipu n hintaan sisältyi kahvia ja pullaa yms. Kaikissa tapauksissa yhteinen nimittäjä oli että jos menestystä ei tule urheilullisella puolella niin alennukset eivät auta. Tuo oli heidän kokemuksensa eri kampanjoista. Parhaaksi kuitenkin nähtiin ns.loppukauden kausikortti,sil lä kun ostat sen niin seuralla on raha kassassa ja ostajan on ikäänkuin tultava hallille,kun on "etukäteen" maksanut.
+5 #93 puumaila 08.01.2018 17:50
Kyllä maksava yleisö pitäisi jollain tavalla sitouttaa toimintaan, niin että koko organisaatio olisi "koko kylän juttu". Sitä sitten tukisi hiukan enemmän rahallisestikin , kun touhu olisi jotenkin palkitsevaa. Se vaan tuo mestis sarjana on syönyt oman uskottavuutensa aika nollaan. Siitä kiitos myös liigan pölvästeille.
+5 #94 Periman 08.01.2018 17:53
Jokipojissa on Nuutisen aikana mennyt kaikki pieleen. Alaspäin on menty entisistä ajoista. Pitäisi saada uusia tekijöitä. Ensin hyvä yhteistyö juniorien, A-nuorten ja Kiekkokoplan kanssa. Sitten onnistuneempi markkinointi. Lippujen hinnat ennakkomyynniss ä hintaisia myös ovelta. Ja juniorien lisenssikortill a aina ilmaiseksi sisään. Se tuo myös vanhempia mukaan ja kioskituloja.
+4 #95 Peks1 08.01.2018 19:10
Minusta toimistolla pitäisi olla yksi nainen. Ei se toiminta äijien kesken äijäilemällä kauheasti kehity. Ehdotan Päivi Turtiainen-Laak kosta. Hänestä oli radio-ohjelma, josta jäi vaikutelma, että saattaisi kaivata uusia haasteita. Ja saattaisi osatakin jotain.
+3 #96 rizee 08.01.2018 19:10
Kausikorttibuum ia Rovaniemellä

https://yle.fi/uutiset/3-10007350
+4 #97 Petromax 08.01.2018 19:43
Lainaus Periman:
Jokipojissa on Nuutisen aikana mennyt kaikki pieleen. Alaspäin on menty entisistä ajoista. Pitäisi saada uusia tekijöitä. Ensin hyvä yhteistyö juniorien, A-nuorten ja Kiekkokoplan kanssa. Sitten onnistuneempi markkinointi. Lippujen hinnat ennakkomyynnissä hintaisia myös ovelta. Ja juniorien lisenssikortilla aina ilmaiseksi sisään. Se tuo myös vanhempia mukaan ja kioskituloja.
On kohtuutonta arvostella nimimerkin takaa yleensäkkin ketään . Olisi paljon reilumpaa arvostella omalla nimellään ja naamallaan . Olisi helpompi arvioida millä rahkeilla ritiikki esitetään. Seurailen toisen harrastukseni keskustelupalst aa,siellä jokainen esiintyy omalla nimellään. Mielipiteet ovat paljon harkitumpia kun nimimerkkien takaa huutelu. Koskee myös minua itseäni. Pitäisi olla senverran rotia jos arvostelee nimellä mainittuja henkilöitä, toimipa he missä tehtävissä tahansa.
-3 #98 D-Katsomo 08.01.2018 22:06
Mikähän mahtaa olla aihe Kiekkokoplan tiedoitustilais uudessa ulkoilmaottelun yhteydessä?? Mielenkiintoist a nähdä,,!
-2 #99 Jkp 08.01.2018 22:18
Lainaus D-Katsomo:
Mikähän mahtaa olla aihe Kiekkokoplan tiedoitustilaisuudessa ulkoilmaottelun yhteydessä?? Mielenkiintoista nähdä,,!


Laitoin saman asian merkille feispuukissa. Koistisen Matti on ainakin useamman viikon treenannut Koplan mukana. Liekkö pelaajasopimus vai onko jotain isompaa suunnitteilla?
+2 #100 JoKP 08.01.2018 22:23
sarjat auki, liigakarsinta 90 luvun tyyliin joko divarin kolme parasta plus liigan viimenen ja sarjan paras liigaan, tai sitten divarin kaks parasta tyyliin 80 luvun loppuun ja liigan kaks heikointa, eli divarin kärki vs liigan toka vika ja liigan viimenen vs divarin toka, ja voittajat liigaan. jos tulee iso raato liigasta niin sitten tulee ja vauhtia hakemaan alempaa. sitten on nelinumeroiset runkosarjan keskiarvot kun on panos joka on oikee. kabinetitikuise sti pois urheilusta
-2 #101 möly 08.01.2018 22:58
Lainaus D-Katsomo:
Mikähän mahtaa olla aihe Kiekkokoplan tiedoitustilaisuudessa ulkoilmaottelun yhteydessä?? Mielenkiintoista nähdä,,!



Koplan ja Kalpan yhteistyö. ?
-3 #102 Jkp 08.01.2018 23:05
Lainaus möly:
Lainaus D-Katsomo:
Mikähän mahtaa olla aihe Kiekkokoplan tiedoitustilaisuudessa ulkoilmaottelun yhteydessä?? Mielenkiintoista nähdä,,!



Koplan ja Kalpan yhteistyö. ?


Onko faktatietoa vaiko huhu? Toisaalta kopla on kaupungin ainut seura joka haluaa muidenkin joukkueiden kanssa yhteistyötä tehdä.
+1 #103 möly 08.01.2018 23:16
Lainaus Jkp:
Lainaus möly:
Lainaus D-Katsomo:
Mikähän mahtaa olla aihe Kiekkokoplan tiedoitustilaisuudessa ulkoilmaottelun yhteydessä?? Mielenkiintoista nähdä,,!



Koplan ja Kalpan yhteistyö. ?


Onko faktatietoa vaiko huhu? Toisaalta kopla on kaupungin ainut seura joka haluaa muidenkin joukkueiden kanssa yhteistyötä tehdä.


Aivan hatusta repästy ajatus.
-2 #104 puumaila 09.01.2018 09:45
Miksiköhän Koistinen ei jatkanu Jokipojis? Harmi.
+1 #105 Teppana85 09.01.2018 10:06
Liittyisköhän Koplan tiedotus junioritoiminta an.
-2 #106 Nelossentteri 09.01.2018 10:52
Lainaus Teppana85:
Liittyisköhän Koplan tiedotus junioritoiminta an.


En usko että mitään junioritoiminta a ovat laittamassa pystyyn niin pitkään aikaan kun hallivuorot on kortilla.. Tosissaan ne ilmeisesti yrittää Suomi-sarjaan! Viimeviikolla kaappasivat Jokipoikien A:nuorten kapteenin Atte Hyttisen ja Ilmeisesti se Mattikin on siellä reeneissä käynyt..?
#107 puumaila 09.01.2018 11:15
Mattihan voi sitten tulla pelastamaan ärjyjä keväällä, kun on reenannu koplassa kunnolla...siis jos oikein huonosti menis.
+1 #108 Teppana85 09.01.2018 11:28
Hiljaista ollut seurojen välisen yhteistyön suhteen. Tämän kokoisessa kaupungissa pitäisi jääkiekon suhteen puhaltaa yhteen hiileen, eri hiiliin puhaltamisessa häviävät lopulta kaikki osapuolet.
-1 #109 puumaila 09.01.2018 11:38
Samaa mieltä. Kiekkopojat ja kopla eikun suurseuraa luomaan, niinkuin lentopallossaki n tekivät.
+2 #110 JTK 09.01.2018 11:56
Mukava seurata näitä spekulointeja. Hyvää viihdettä ja dramatiikkaakin löytyy. Tuo on paras, että pelaaja on kaapattu!
+3 #111 jones 09.01.2018 12:45
Koplahan aloittaa junioritoiminna n. Joko käynnistää nyt tai myöhemmin, se jää nähtäväksi.

Kaupunki suositteli että aloittavat kun harjoitushalli 2 on valmis.

Junioritoiminnan aloittaminen on vahvistus sille, että Kopla on kilpailemassa Jokipoikia vastaan. Se ei välttämättä ole huonoasia mutta nihkeillä juniorimäärillä ei hyväkään. Mutta turha odottaa yhteistyötäkään kun on lähdetty haastamaan kaupungin kiekkoherruudes ta ihan junnujen rekrytoinnista lähtien.
+3 #112 jones 09.01.2018 12:48
Jokipojista ajatuksia.

Minä alan kääntämään katsetta kurjuudesta toimistoon itse valmennuksen sijaan.

Immonen ei saa puhtaita papereita millään. Vastuu on niillä, jotka joukkueen rakentaa ja imagon luo. Useamman kauden perseily putkeen joukkueen rakennuksessa ja myös esim lippujen hinnoittelussa, laskevissa yleisömäärissä yms. ei ole hyväksyttävää ja Immosen kokemattomuus puheenjohtajana tulee nyt maksamaan paljon.

Tarvittaisiin ammattilaisia touhuun, muuten tästä ei tule mitään. TuTo palkkailee Jarmo Jokiloita, me tuskaillaan paljonhan nyt tulee persenettoa...t ekemisessä on eroja tässäkin sarjassa.
+3 #113 puumaila 09.01.2018 12:58
Onhan täällä pyörähtänyt P.Matikaista ym. haistelemassa missä mennään. Varmasti haasteellista lähteä monen konkan jälkeen uutta nousua rakentamaan. Onko ollut paljon tunkuakaan johtotehtäviin jokipojissa? Onko kuitenkin vielä liikaa vanhaa vettä myllyssä. Ehkä kokonaan uusi seura olisi ollut parempi jossain vaiheessa kuin tekohengitellä vanhaa kuntoon. Suaphan näitä pähkäillä:).
+1 #114 jones 09.01.2018 13:07
Lainaus puumaila:
Ehkä kokonaan uusi seura olisi ollut parempi jossain vaiheessa kuin tekohengitellä vanhaa kuntoon.


Niinhän se olisikin ollut mutta ei nämä nykyiset omistajat antanut tapahtua. Syynä lienee omat taloudelliset tappiot. Niitä lie nyt sitten tasoitellaan.
+1 #115 Peks1 09.01.2018 14:05
En usko, että voi mitään tasoitella. Suomessa veikkaisin, että Kärpät ja HIFK saattavat tehdä jotain tulosta, muut tekevät vaan persnettoa eli ihan rakkaudesta lajiin tätä tekevät, ei ole rahantekokone.
+2 #116 Repe 09.01.2018 14:43
Vaikkei jääkiekkoaihein en kysymys olekaan tekeekö Immonen muuta duunia kuin Jokipojissa puheenjohtajana ?
+2 #117 JTK 09.01.2018 14:59
Viime kaudella Liigassa tappiota tekivät Lukko, Sport, KooKoo, Pelicans, Jyp, TPS ja Kärpät. Loput kahdeksan joukkuetta tekivät voittoa.
+1 #118 ponssori 09.01.2018 16:33
Toivottavasti osa porukasta täällä viljelee huumoria tai muuten voisi epäillä , että mistä ovat karanneet. Esim . Onko puheenjohtajall a muuta duunia ? Ei istuu päivät Jokipoikien toimistolla ja kuittaa 6 t€/kk . Ihanko tosissaan joku luulee , että tuo tausta porukka taloudellisesti hyötyy tuosta hommasta. Laittavat omia rahojaan seuran pyörittämiseen ja käyttävät vapaa-aikansa , että seura nimeltä Jokipojat voisi pelata Mestistä ja tulevaisuudessa vaikkapa jossain korkeammalla. Tiedä vaikka olisi tälläkin viikolla tehty hommia ja jotain uutisia tulisi.
+2 #119 Jkp 09.01.2018 17:09
Lainaus ponssori:
Toivottavasti osa porukasta täällä viljelee huumoria tai muuten voisi epäillä , että mistä ovat karanneet. Esim . Onko puheenjohtajalla muuta duunia ? Ei istuu päivät Jokipoikien toimistolla ja kuittaa 6 t€/kk . Ihanko tosissaan joku luulee , että tuo tausta porukka taloudellisesti hyötyy tuosta hommasta. Laittavat omia rahojaan seuran pyörittämiseen ja käyttävät vapaa-aikansa , että seura nimeltä Jokipojat voisi pelata Mestistä ja tulevaisuudessa vaikkapa jossain korkeammalla. Tiedä vaikka olisi tälläkin viikolla tehty
hommia ja jotain uutisia tulisi.


Nyt kun on tääkin keskustelu aloitettu niin mitäs Kaide Nuutinen tekee työkseen kerta kukaan ei ole täysipäiväinen?
+5 #120 Punakone 09.01.2018 17:22
Lainaus ponssori:
Toivottavasti osa porukasta täällä viljelee huumoria tai muuten voisi epäillä , että mistä ovat karanneet. Esim . Onko puheenjohtajalla muuta duunia ? Ei istuu päivät Jokipoikien toimistolla ja kuittaa 6 t€/kk . Ihanko tosissaan joku luulee , että tuo tausta porukka taloudellisesti hyötyy tuosta hommasta. Laittavat omia rahojaan seuran pyörittämiseen ja käyttävät vapaa-aikansa , että seura nimeltä Jokipojat voisi pelata Mestistä ja tulevaisuudessa vaikkapa jossain korkeammalla. Tiedä vaikka olisi tälläkin viikolla tehty
hommia ja jotain uutisia tulisi.


Pakkohan se on omista laittaa jos velkaa tulee joka ottelusta useampi tonni.

Kirjaudu sisään palveluun kommentoidaksesi. Mikäli sinulla ei ole tunnuksia, rekisteröidy käyttäjäksi. Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kommentoida.

 

Kirjaudu

Kirjaudu sisään kommentoidaksesi artikkeleita



Heilin tähdet

  • Karjalan Heili antaa jokaisessa kotiottelussa tähdet kolmelle kotijoukkueen parhaalle pelaajalle.

    17.01. Jokipojat–SaPKo 3–1

    Mika Koivisto

    Eipä Koiviston taistelua ja päättäväisyyttä voi kuin ihastella illasta toiseen. Jaksoi jälleen raataa vaihdosta toiseen, blokata kuteja hirveän määrän ja taklata aina kun siihen tuli tilaisuus. Pari hyvin koivistomaista maalia SaPKoa vastaan lisäsi hyökkääjän kauden maalisaldon yhdeksään maaliin.

    Joel Olkkonen

    Vaikka Olkkoselle ei pisteitä SaPKoa vastaan merkattu, oli hän ehdottomasti Jokipoikien paras puolustaja molemmissa päissä kenttää. Toi jälleen kerran oman hyvän liikkeensä ansiosta kiekon useasti hyökkäysalueelle. Nautti myös valmennuksen luottamusta kellottaen eniten peliaikaa.

     

    Joonas Harald

    Timo Niemen loukkaannuttua edellisessä ottelussa oli Harald selkeä valinta maalinsuulle, eikä mies jättänyt vastaamatta huutoon. Vaikka kiekko välillä vähän poltteli, tuli sen vastapainoksi muutama erittäin komea torjunta. Torjunta-prosentiksi jäi 94,74 %.

     Kokonaistilanne:

    12 tähteä: Oskari Lehtinen
    9 tähteä: Lassi Raitanen
    8 tähteä: Timo Niemi, 
    Joonas Larinmaa, Mika Koivisto, Joel Olkkonen
    7 tähteä: 
    Tuukka Rajamäki
    6 tähteä: Oula Uski

    5 tähteä:
    Timo Hiltunen ja Joonas Harald
    4 tähteä: 
    Jonathan Iilahti, Roni Viirlas
    3 tähteä:
    Teemu Holttinen, Samu Pitkänen, Ville Halonen
    2 tähteä: Eppu Rissanen, Akseli Rouhiainen, Miro Väänänen
    1 tähti: Juuso Akkanen, Jani Ollitervo, Niko Ervasti

Uusimmat blogikirjoitukset