Lempäälästä tuli täydet pisteet

LeKi–Jokipojat 0–3 (0–2, 0–0, 0–1)

Jokipoikien kolmen ottelun viikon päättänyt vieraspeli Lempäälässä toi ärjypaidoille täydet kolme pistettä. Voiton myötä Jokipoikien kolmen ottelun tappioputki katkesi. Tasaisessa ensimmäisessä erässä Jokipoikien viimeistely oli kotijoukkuetta parempaa Oula Uskin ja Eetu Rissasen heilutellessa verkkoja. Jokipoikien kolmannen maalin viimeisteli tyhjään maaliin Oskari Lehtinen. Jokipojille merkattiin ottelussa jäähyminuutteja peräti 57 minuuttia Joni Murasen saadessa ulosajon polvitaklauksesta ja Oskari Lehtisen sekä Roni Viirlaksen ottaessa kymppiminuuttiset mieheen. Jokipoikien maalilla Timo Niemi oli jälleen kerran yksi joukkueen avainhahmoista torjuen nollapelin 23 torjunnalla. 

 

Otteluraportti 

Jokipojat katkaisi tappioputkensa jäähyjen ja ulosajojen sävyttämässä ottelussa Lempäälässä.

– Tämä viikko on ollut meille kova. Keskiviikkona pelasimme huonosti ja hävisimme maalilla. Eilen pelasimme hyvin, mutta hävisimme taas maalilla, pohdiskeli Jokipoikien päävalmentaja Jouni Varis taiston tauottua.

Vauhdikkaassa ottelussa ei mässäilty huippupaikoilla, mutta molempien joukkueiden täytyi olla alati hereillä välttääkseen kohtalokkaat virheet. Vielä avauserän puitteissa Eetu Rissanen siirsi ärjypaidat kahden maalin karkumatkalle.

– Tiesimme, että vastassamme on sitkeä ja sinnikäs joukkue. Emme päässeet ytimeen tänään. Pelissä sattui kaikenlaista, ja molemmat pistivät itseään likoon. On tällä kaudella ollut vauhdikkaampiakin pelejä, mutta tämä oli kuitenkin molemmille kolmas peli tällä viikolla, pyöritteli LeKin vastuuvalmentaja Miikka Kuusela.

– Erityisesti mieltäni lämmittävät puolustamisen ja alivoiman tehokkuus. Kolme maalia ja kolme pistettä. Huomenna pidämme tauon, ja maanantaina jatkamme hommia, Varis taustoitti.

Kolmannessa erässä lempääläläiset eivät saaneet vartenotettavaa kiriä, vaikka muutama vaaranpaikka Niemen maalilla olikin.

LeKi yritti vielä kavennusosumia ottelun lopussa ilman maalivahtia, jolloin Lehtiselle aukesi paikka heittää keskialueelta kiekko tyhjään rysään.

– Epäonnistuimme täydellisesti. Olen huolissani peli-ilmeestämme. Vieraat kuitenkin ansaitsivat voittonsa, LeKi-luotsi Kuusela totesi vielä.

Teksti: Lassi Seppä

 

Maalit ja syöttäjät

05.42 Oula Uski 0–1 tv.
16.57 Eetu Rissanen (Teemu Väisänen) 0–2
57.21 Oskari Lehtinen 0–3 (Ville Halonen, Fabien Bourgeois) tv. tm.

Maalivahtien torjunnat

Ukko-Pekka Luukkonen, LeKi 7+11+7=25 (Poissa 56.14-57.21)
Timo Niemi, Jokipojat 9+7+7=23

Rangaistukset

LeKi 3x2 min+ Valtteri Ilomäki 10 min + Jere-Matias Alanen 5 min+PRK = 41 min
Jokipojat 6x2 min + Roni Viirlas 10 min + Oskari Lehtinen 10 min + Joni Muranen 5 min+PRK = 57 min

Yleisöä: 258

 

Jokipoikien kokoonpano

24 Tuukka Rajamäki – 11 Ville Halonen – 88 Oskari Lehtinen
23 Mika Koivisto – 12 Oula Uski  – 91 Joonas Larinmaa
61 Lauri Hukkanen – 44 Samu Pitkänen – 28 Timo Hiltunen
71 Jimi Aavikko – 22 Eetu Rissanen – 17 Teemu Väisänen
 
27 Niko Ervasti – 70 Joel Olkkonen
2 Roni Viirlas – 74 Fabien Bourgeois
42 Eppu Rissanen – 6 Joni Muranen
10 Jani Ollitervo
 

31 Timo Niemi

(30 Joonas Harald)

 

 Ennakkopätkä

Jokipoikien kolmen ottelun viikon päättää vieraspeli Lempäälän Kisaa vastaan. Jokipojat ei ole pystynyt keräämään pisteen pistettä kolmeen viimeiseen otteluun. Ottelu LeKin ja Jokipoikien välillä on joukkueiden ensimmäinen kohtaaminen tällä kaudella. Hyvän alkukauden pelannut LeKi on sarjataulukossa kolmantena 37 pisteellä. Jokipojat on puolestaan yhdeksäs 21 pisteellään. LeKin paidassa pelaa kaksi joensuulaisyleisölle erittäin tuttua miestä, kun pari aiempaa kautta Jokipojissa pelanneet puolustaja Santeri Arousva ja hyökkääjä Ossi Pellinen siirtyivät täksi kaudeksi saukkopaitaan. Jokipojat saa kokoonpanoonsa pelikielloista vapautuvat hyökkääjä Mika Koiviston sekä puolustaja Eppu Rissasen. Jokipoikien kokoonpanosta on varmuudella loukkaantumisen takia sivussa puolustaja Lassi Raitanen. Jokipoikien maalilla jatkaa Timo Niemi. Ottelu Lempäälän jäähallissa alkaa kello 17.00.

 

Aiemmat kohtaamiset

LeKi–Jokipojat
2016: 2–1
2016: 2–3
2016: 2–3
2015: 1–2
2014: 1–3
2013: 5–2
2012: 3–5
2012: 2–6
2011: 3–5
2011: 0–3
2011: 7–1
2010: 4–3 ja.
2010: 3–4 (playoffs)
2010: 1–2
2009: 4–3
2009: 0–2 (playoffs)
2009: 3–0
2008: 4–2
2008: 5–4
2007: 2–3 rl.

Saldo: 8–0–12 (maalit 54–57)

Jokipojat–LeKi
2017: 1–2 vl.
2016: 2–1
2016: 6–2
2016: 4–0
2014: 5–2
2013: 1–3
2013: 3–5
2012: 3–2
2012: 2–6
2011: 2–1
2010: 4–5
2010: 4–1
2010: 3–2 ja. (playoffs)
2010: 7–1 (playoffs)
2010: 1–2 vl.
2009: 3–4
2009: 3–0 (playoffs)
2009: 4–3 ja. (playoffs)
2009: 2–3 ja.
2008: 2–1
2008: 5–0
2007: 4–1

Saldo: 14–0–8 (maalit 71–47)

Kommentit   

+9 #1 Korppu 25.11.2017 06:56
Kairatkaahan jätkät tänään voitto Lauantain kunniaksi. Olkkonen on hyvä liideri peräpäähän.
Maalintekijäähän toi rosteri huutaa joka osuu paikasta "aina" sekä sitä, että kapteenimme Pitkänen herää.Eihän myö Jokipoikia jätetä ikinä vaikka missä divarissa läpsyteltäisiin .
+3 #2 JTK 25.11.2017 08:00
Kyllähän siellä on kova vastus tänään. Saattaa olla jopa kovempi kuin eilinen? Leki on kuntopuntarin kärjessä ja on voittanut neljä vika matsia, mutta nää on vain tilastoja paperilla ja pelit ratkaistaan kaukalossa.

Äkkiä vilkastuna Lekillä taisi olla eilen rosterin 21 pelaajasta 10 lainaa ja 11 varsinaista sopimuspelaaja, joten nyt voidaan puhua puhtaasti farmista. Meillä on vastaavasti kaksi lainaa ja loput sopimuspelaajia ja omia kasvatteja seurojen välillä ei voi edes verrata. Tää on sitä yhteistyötä eikä farmia! Toki Leki tuskin edes pelaisi Mestiksessä ilman farmina olemista?

Oli miten oli Jokipojille tsemppiä illan matsiin ja toivotaan, että voitto tulee. Äijät ovat sen ansainneet ja se tekisi gutaa koko porukalle! :)
+2 #3 Riffixi 25.11.2017 09:59
Se on ihan sama ketä siellä pelaa,sillä tämä on tulosurheilua.
Vai onko Katajalla omia kasvatteja? Tai sapkolla?
-9 #4 VasenPakki 25.11.2017 11:26
No ei tule pisteitä.
+3 #5 JTK 25.11.2017 15:30
Tänään on kiva katsoa TPS-Saipa matsia, kun Juniori Jokipojissa samoissa joukkueissa pyörineet Teme, Petu ja Uke kohtaavat. Jepu on tänään Sportin kokoonpanossa. Toivottavasti rupeaa vaivat helpottamaan, sillä äijä on muuten kovassa kunnossa.
+6 #6 rokkipoika 25.11.2017 17:57
Mites se peli 0-2
+6 #7 rizee 25.11.2017 18:22
Iso henkinen buusti tulisi joukkueelle tänään voitosta. Nyt ei saa enää sössiä kun 0-2 tilanne.

Sikailemalla ei pelejä pitkällä tähtäimellä voiteta... Liekkö pelikieltoja tulossa...
+2 #8 Lptl 25.11.2017 18:25
3 kymppiä ja yksi kaksikymppinen. Siellähän on meininki katossa.
+6 #9 JTK 25.11.2017 18:43
Hyvä Jokipojat. Nyt vain taistelua loppuun asti niin hyvä tulee. Isännät tulee varmaan kovaa vika erään, mutta maltti on valttia.
#10 rizee 25.11.2017 18:47
Itse peliä sivuten, Vaasassa kaupunginhallit us käsittelee 16,5 miljoonan euron halliremonttia. Länsi-Suomessa löydetään rahat. Siellähän laitettiin miljoonia jalkapallostadi oniin.

Jääkiekkopeliin mennään viihtymään. Peli on pääosassa, mutta esimerkiksi minulle ja asiasta muiden Jokipoikia ja jääkiekkoa seuraavien kanssa keskustelleena, on myös halli suuri osa pelissä viihtyvyyttä.

Mestisjoukkueista meillä on varmasti top-3 halli, mutta vaihtaisin esim. TuTon lämpimään halliin vaikka heti.
+3 #11 JTK 25.11.2017 18:56
Vaasan hallissa käyneenä, niin kyllä se 1971 rakennettu ja monta kertaa parsittu halli kaipaakin fiksausta, kun Liigassa peltaan.
+6 #12 JTK 25.11.2017 19:15
Jäähyjä tuli puolin ja toisin, mutta Lekin Alanen tais lentää pihalle ja kuvan perusteella Uski loukkaantui jotenkin ja tais lähteä koppiin? On muuten asiallinen kommentaattori tää Lekin kapteeni Laakso, joka on sivussa itse pelistä loukkaantumisen takia.
+5 #13 JTK 25.11.2017 19:19
Se on siinä 0-3 tyhjiin!!
+3 #14 Teppana85 25.11.2017 19:20
Mitä siellä Lempäälässä oikein on tapahtunut kun tuollainen määrä jäähyjä? :o mutta hieno homma että Jokipojat taas voittojen tielle!
#15 Peks1 25.11.2017 19:39
Kaksi väsynyttä joukkuetta. Leki oli vielä väsyneempi. Onnea pisteistä ja hyvää kotimatkaa.
+3 #16 Petromax 25.11.2017 19:41
Lainaus VasenPakki:
No ei tule pisteitä.

Ähäskutti tuli pisteet. Ansaittu voitto,Niemeltä nollapeli. Tästäse kääntyy. Hyvä Jokipo!!
+5 #17 Vanha SaPKolainen 25.11.2017 22:34
Lainaus Riffixi:
Se on ihan sama ketä siellä pelaa,sillä tämä on tulosurheilua.
Vai onko Katajalla omia kasvatteja? Tai sapkolla?


Ei siinä mitään, jos on yhden seuran farmijoukkue, mutta kun joukkueessa on kolmesta eri liigaporukasta 13 sopimuspelaajaa jäällä. Kysymys on sopimuspelaajis ta, jotka eivät ole omia. Onko siinä Mestiksen arvostus mielestäsi ihan kohdallaan? Jokipojille todella hieno voitto.
+4 #18 Eastside22 25.11.2017 23:21
Tulihan se sieltä , Olkkosen avulla saatiin halu taistella ja Tinke maalissa huippu . Koko joukkuehan oli ansaittuu voittoo tekemässä . KIITOS JOKIPOOOO !!!!!!!!!!!!
+3 #19 JTK 26.11.2017 10:09
C-nuoret ovat pitkällä vierasturneella . Kärkijoukkue Kärpät pöllytti meitä lukemin 7-1, mutta sitten Jokipojat voitti K-Laserin 2-5. Tänään pelataan vielä Rovaniemellä.
+5 #20 JTK 26.11.2017 16:44
Lappi Areenalla nähtiin varsinaiset maalijuhlat, kun Jokipoikien C-nuoret voitti Rokin 6-9! Lehikoinen teki tehot 2+2.

B-nuoret haki pisteet Jukureilta lukemin 1-2.
+2 #21 jiikoo12345 26.11.2017 23:17
Kävin katsomassa illalla ottelun kiekkokopla-lap inlahden luistin-89. Ne, joiden mielestä turbo olisi hyvä vaihtoehto Variksen räpeltämisen sijaan pettyisivät raskaasti.
Ei ollut aaltosella mitään otetta kotijoukkueesta missään vaiheessa.

Maailman ohuin kirja: ruotsalaisia sotasankareita on saanut uuden kilpailijan. Turbon pelikirja. Jossa on pelkät kannet, sivuja ei ollenkaan.

Mitä se toteemipaalu siellä vaihtoaitiossa tekee pelin aikana? Lukee Aku Ankkaa?
Nähdyn perusteella, minun osalta kiekkokoplan kausi on nyt taputeltu. Menkää kolmosdivisioon aan opettelemaan pelin alkeet.
+2 #22 ^ipe^ 27.11.2017 10:02
Lainaus jiikoo12345:
Kävin katsomassa illalla ottelun kiekkokopla-lapinlahden luistin-89. Ne, joiden mielestä turbo olisi hyvä vaihtoehto Variksen räpeltämisen sijaan pettyisivät raskaasti.
Ei ollut aaltosella mitään otetta kotijoukkueesta missään vaiheessa.

Maailman ohuin kirja: ruotsalaisia sotasankareita on saanut uuden kilpailijan. Turbon pelikirja. Jossa on pelkät kannet, sivuja ei ollenkaan.

Mitä se toteemipaalu siellä vaihtoaitiossa tekee pelin aikana? Lukee Aku Ankkaa?
Nähdyn perusteella, minun osalta kiekkokoplan kausi on nyt taputeltu. Menkää kolmosdivisioonaan opettelemaan pelin alkeet.



Itse myös kyseisessä matsissa olin paikan päällä, oli kyllä joukkue todella sekaisin. Pelikirja tuntuu puuttuvan aivan täysin. Joukkueessa on puolet tasoa Suomi-sarja se vaan ei näy kentällä millään tasolla. Haastavat on ajat siellä(kin). Voivat pikku hiljaa unohtaa karsinnat ylöspäin lähempänä on varmasti 3div kuin Suomari.
+5 #23 jones 27.11.2017 13:33
Tässä se Pärnäsen lupailema jatkoajan kirjoitus Mestiksestä...

http://www.jatkoaika.com/Kolumni/p%C3%A4rn%C3%A4nen-mestis-seurat-lopettakaa-se-kitiseminen/196480

Kyllä tuolla on asiaakin. Esim. Mestiksen ja Suomi-Sarjan seurojen pitäisi alkaa vyöryttämään yhteisrintamall a Liittoa esim. median kautta jos muuten ei ala uppoamaan.

Kuten myös se, että oma pääsarja jätetty heitteille ja Suomi-Sarjakin voi paremmin.

Ja että nykyinen on seurausta kun aikaisemmin KooKoo, Sport ja Jukurit ajoi omaa etuaan kaikkien sijaan ja hyväksyivät liigakarsinnan poiston=lupaus itselle liigapaikasta.

Jotain todellakin pitää tehdä!
+5 #24 JTK 27.11.2017 14:44
Alunperin oli virhe NOSTAA Sport, KooKoo ja Jukurit Liigaan ilman urheilullisia perusteita. Ei Liigan taso ainakaan noussut tästä ja Mestiksen taso lähti rajuun laskuun valitettavasti.

Jos kyseiset seurat pelaisivat vielä Mestiksessä ja sarjat mahdollisesti aukaistaisiin karsintoineen esim. 2019, niin tilanne olisi herkullinen. Silloin nähtäisiin oikeasti, ketkä ovat paikan ansainneet Liigassa ja ketkä ei?

No nyt on myöhäistä tältä osin, mutta jotain pitää todellakin tehdä. Itse kannatan A- ja B-liigaa, joissa on kymmenen joukkuetta ja Liigojen välillä voi nousta ja pudota. Silloin A-Liigassa pelaisi aina sen hetken Suomen kymmenen parasta joukkuetta ja pulinat pois. Mestis tulee sitten B-Liigan perässä ja niiden välillä olisi myös karsinnat.

No tää on taas näitä ja saa nähdä mitä tulevaisuus tuo tullessaan ja onko ylipäätään nykyisistä Mestis-seuroist a kukaan menossa Liigaan, jos mahdollisuus tähän tulisi?
+5 #25 Peks1 27.11.2017 19:09
Nyt on rekisteröitymis painikekin palannut.
#26 Eastside22 27.11.2017 21:18
Valitettavasti ruotsi taas edellä . Heidän käyttämänsä organisaatio älytään täällä noin 2-5 vuoden viiveellä . Mr Rannisto sai tuhottuu Antilan , Kummolan ja kavereiden kaa meijän lätkä kulttuurin , saahan täällä yksinäinen örveltäjä purkaa itteensä , mut herätystä ootellessa..... .
+1 #27 JTK 28.11.2017 08:23
Eilen illalla valtuusto hyväksyi talousarviossa harkkahallin rakentamisen ja kilpahallin remontin. Hommat alkaa ensi kesänä ja valmista pitäs olla noin vuoden päästä. Iso KIITOS kaupungin päättäjille ja muille tahoille, jotka tässä projektissa ovat mukana olleet. Nää asiat vie aikansa, kun ne valmistellaan hyvin ja asiat käyvät kaikki viralliset portaat läpi.

Kyllähän tämänkin asian tiimoilta halliin ja perintöön liittyen tällä palstalla sai lukea eräiden taholta värikkäitä "satuja". Luulo ei ole tiedon väärti, mutta pääasia, että asiat ovat edelleen hyvin! :)
#28 möly 28.11.2017 11:31
Miksiköhän ei Suomeen järjestetä sellaista sarjamenetelmää missä kaikilla olisi mahdollisuus voittaa jotakin? Esim.. Ei Jukureilla ja jne ole mitään mahdollisuutta voittaa sm-kultaa.. Ei tule kun koko ajan velkaa ja jonkun ne on kuitattava. Vähän pöljä homma
#29 jartsa0 05.12.2017 16:59
jep

Kirjaudu sisään palveluun kommentoidaksesi. Mikäli sinulla ei ole tunnuksia, rekisteröidy käyttäjäksi. Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kommentoida.

 

Kirjaudu

Kirjaudu sisään kommentoidaksesi artikkeleita



Heilin tähdet

  • Karjalan Heili antaa jokaisessa kotiottelussa tähdet kolmelle kotijoukkueen parhaalle pelaajalle.

    16.12. Jokipojat–K-Vantaa 1–2 vl.

    Lassi Raitanen

    Vielä pelin alussa Raitasen pelaamisessa oli vielä hakemista, mutta pelin edetessä nähtiin jälleen se, että Raitanen on kiekollisesti Mestiksen parhaimpia puolustajia. Antoi jälleen kerran myös mojovia taklauksia ja blokkasi suuren määrän kiekkoja. Kellotti myös eniten peliaikaa.

    Roni Viirlas

    Puolustavana puolustajana Jokipoikiin tullut Viirlas on napannut itselleen vakiopaikan ylivoiman maskimiehenä. Viimeisteli jo kauden seitsemännen maalinsa hienosti ohjauksella tutulta paikalta, eli maalin edestä. 

     

    Timo Niemi

    Vaikka Niemi ei joutunutkaan Kiekko-Vantaata vastaan kovaan kiekkosateeseen 18 torjunnallaan, oli joukossa muutama hieno pelastus.  Napannut hyvillä otteillaan selkeän ykkösmaalivahdin paikan Jonathan Iilahden siirryttyä Liigaan. 

     Kokonaistilanne:

    10 tähteä: Oskari Lehtinen
    8 tähteä: Timo Niemi

    7 tähteä: 
    Tuukka Rajamäki, Lassi Raitanen
    5 tähteä: 
    Joonas Larinmaa, Timo Hiltunen
    4 tähteä: 
    Jonathan Iilahti, Roni Viirlas
    3 tähteä:
    Oula Uski, Joonas Harald, Joel Olkkonen, Teemu Holttinen, Samu Pitkänen
    2 tähteä: Ville Halonen, Eppu Rissanen, Akseli Rouhiainen, Mika Koivisto, Miro Väänänen
    1 tähti: Juuso Akkanen, Jani Ollitervo, Niko Ervasti

Uusimmat blogikirjoitukset