Iilahti siirtyy loppukaudeksi Vaasaan

Iilahti siirtyy loppukaudeksi Vaasaan

Jokipoikien ykkösmaalivahdin paikan tänä syksynä itselleen hyvillä otteilla pelannut Jonathan Iilahti siirtyy SM-liigaan Vaasan Sportin riveihin. Iilahden sopimus kattaa loppukauden, joten Jokipoikien paidassa häntä ei enää nähdä. 25-vuotias veskari on syntynyt Vaasassa, ja hän on Sportin kasvatteja. Iilahti on pelannut Sportissa aiemmin joukkueen ollessa vielä Mestiksessä.


Jonathan Iilahden
syksy Jokipoikien maalinsuulla on ollut loistava. Runkosarjassa yhdeksessä pelaamassaan ottelussa hänen torjuntaprosenttinsa on ollut 93,48 % ja päästettyjen maalien keskiarvo per ottelu on 1,67.

Lisäksi hän on pelannut yhden nollapelin. Iilahti on Mestiksen torjuntaprosenttitilastossa sijalla kaksi.

– Iilahti on ollut alkukaudella Mestiksen parhaita maalivahteja. Hän on tehnyt kovasti töitä viime vuosina ja on mennyt eteenpäin fyysisesti sekä henkisesti. Uskomme, että hän täyttää roolinsa hyvin, Sportin urheilutoimenjohtaja Markus Jämsä kommentoi seuran verkkosivuilla.

Viime keväänä Jokipoikiin siirtynyt Iilahti on urallaan pelannut myös Ruotsin kiekkosarjoissa. Lisäksi hänelle on kertynyt vyölle liigaotteluita Espoon Bluesin riveistä. Iilahti on varattu NHL:ään vuonna 2010, jolloin Vancouver Canucks varasi hänet numerolla 175.

Vaasan Sportin maalivahdit eivät ole toistaiseksi onnistuneet ainakaan tilastojen valossa hyvin. 20 ottelussa torjuneen Mika Järvisen torjuntaprosentti on 88,51 %. Kolmessa ottelussa torjuneen Rasmus Rinteen torjuntaprosentti on ollut 86,30 %.

Sport tiedotti torstaina purkaneensa Rinteen sopimuksen. Hän on vapaa etsimään itselleen uuden seuran heti.

Iilahden sopimus oli Jokipoikien mukaan nykyjoukkueesta ainoa, joka mahdollisti liigaseuralle pelaajan ostamisen ulos.

Jokipojat etsii nyt riveihinsä uutta maalivahtia. Lisäksi etsinnässä on edelleen yksi puolustaja.

Kommentit   

-4 #1 tilkka 09.11.2017 11:26
Nyt ruvettiin jo myymään pelaajia,kun rahaa ei ole! Karsinnat kutsuu?
+3 #2 Peks1 09.11.2017 11:33
Kiitos Iilahdelle näistäkin peleistä ja onnea Liigaan! Mutta vähän hämmentäväähän tämä on, kun luovutaan joukkueen tärkeimmästä pelaajasta. Just meinasin, että raahaudun kirjastoon ja luen sen Vasabladetissa olleen jutun Iilahdesta, mutta nyt se kyllä jää tekemättä.
+3 #3 since 1953 09.11.2017 11:44
Laitanpa huvikseni tämän viestin edellisen jutun viestiketjusta tännekin. Jotenkin tämänkin asian hoitaminen alleviivaa koko kirjoituksen pointtia - USKOTTAVUUS ON KAIKEN PERUSTA! Joensuussa olisi olemassa huippu-urheilun organisaatio, joka kykenisi palauttamaan uskottavuuden yhteistyökumppa neiden ja katsojien silmissä nopeasti. Edustuskiekon ja junnutoiminnan voisi organisoida Katajaan. Edustuksen osalta taustoissa ja toimistolla kävisi iso tuuletus, joka toki on väistämättömäst i edessä, mikäli eteenpäin halutaan oikeasti päästä. Nykyinen poteroissa makaaminen ei johda mihinkään.
-2 #4 JTK 09.11.2017 11:59
Tsemppiä Iilahdelle Vaasaan. Hieno alkukausi poiki hienon palkinnon! Tässä taas hyvä esimerkki siitä, että Mestiksestä voi hyvin nuosta Liigaan ja jopa kesken kaudenkin. Iilahden kannalta hyvä, että Sportin veskarit eivät vakuuttaneet ja taispa toinen saada jo lähteäkin.
-1 #5 möly 09.11.2017 12:31
Ei hyvä.. mutta muutakaan ei voi kun ei ole rahaa.. Voi olla että ei pelata koko mestistä ensi kaudella jos tämä alamäki jatkuu. Saa nähdä miten tämä vaikuttaa muihin pelajiin ja heidän asenteeseen..
+3 #6 Korppu 09.11.2017 12:38
Harmi joukkueen kantava voima ollut tällä kaudella tämä herrasmies. Jokatapauksessa tsemppiä kirkaimpiin valoihin.
+4 #7 selästä taklaaja 09.11.2017 12:40
Iilahden muutamien loistopelien ansiosta Jokipojat sai alkukierroksill a mukavia voittoja tiukoista peleistä. Selkeästi alkukauden arvokkain pelaaja joukkueessa. Ilman hänen hyviä esityksiään joukkue olisi sarjassa viimeisenä. Näin se vain tilanne on...Tsemppiä Iilahdelle. Olet ansainnut näyttöpaikan liigassa.
+4 #8 Peks1 09.11.2017 12:41
Alamäki on pelkästään tunne korvien välissä. Se vaan vahvistuu, jos liikaa negaillaan palstoilla. Siitä pääsee eroon, kun lähtee hallille seuraavaan peliin. Siitä oli jo pieniä merkkejä, että ketjut alkaa löytyä ja peli kulkea. Luulen, että tauko tekee hyvää ja Ketterä hakataan jään rakoon.
+5 #9 jones 09.11.2017 12:54
Alkukauden paras pelaaja ja pelaaja, jonka ansiosta ei olla vielä karsijan paikoilla.

Parempi että se lompakko alkaa aukeamaan myös joukkuetta vahvistavasti, muuten pitäkää tunkkinne!

Niemi on loistava kyllä, joten sikäli ei hätää jos pysyy kasassa. Halpa backup, mutta muuten pitää jo panostaa uskottavuudenki n kannalta!

Ja loppuun, JTK, toi sun juhliminen jokaisen täältä lähtevän kohdalla on, mitenkä sen nyt nätisti sanoisi...enpä sano mitään.
+1 #10 rokkipoika 09.11.2017 13:07
Tätähän tää mestis nykyään on. Toivottavasti Niemi onnistuu tolppien välissä.
+2 #11 JTK 09.11.2017 13:24
No en nyt sinänsä niinkään iloinen ole siitä, jos joku vierastyöläinen täältä pääsee eteenpäin vaan siitä, että taas saatiin osoitus omillekin kasvateille ettei täältä ole vielä junnuna kiire pois vaan Mestiksenkin kautta voi päästä myöhemminkin Liigapahviin kiinni, kuten Räsäsen Ville viime kauden jälkeen ja nyt Iilahti.

Niin pitkään, kun meillä edustus pelaa Mestistä olen iloinen varsinkin jonkun oman kasvatin puolesta, jos hän pääsee Liigaan. Toki toivon, että pysyisivät täällä ainakin edustukseen asti ja pelaisivat edustuksessa ennenkuin siirtyvät muualle.

Mielellään olisin toki Iilahden pitänyt täälläkin, mutta joka tapauksessa hieno homma hänen kannalta ja tsemppiä matkaan. Kuten selästä taklaaja sanoo, hän on ansainnut näytönpaikan Liigassa.
-2 #12 jones 09.11.2017 13:34
Lainaus rokkipoika:
Tätähän tää mestis nykyään on.


Ei ole, niin sanottujen "itsenäisesti toimivien" seurojen osalta, jotka hakee menestystä.

Vahva organisaatio tekee hankintoja itselleen koko kaudeksi ja saa pelaajia pidettyä paremmin. Ja saa leveyttä myös kesken kauden.

Ei SaPKosta, TuTosta tai Espoosta pelaajia karkaa kesken kauden näin.

Onneksi on Niemi mihin luotan kyllä paljon. Pitäisi olla tässä sarjassa Stara.

Kun hommat on kunnossa, niin sellaisen organisaation toiminta on tällaista:

http://www.eliteprospects.com/transfer.php?team=670&filter=2016

Siellä ei poistoja parhaista pelaajista löydy kesken kauden vaan vahvistusta.

Tosin ei Jokipoikien trafiikki nyt silleen enää pahaa ulospäin mutta nollaa vahvistuksien kanssa.
+5 #13 juice 09.11.2017 13:35
Lainaus möly:
Ei hyvä.. mutta muutakaan ei voi kun ei ole rahaa.. Voi olla että ei pelata koko mestistä ensi kaudella jos tämä alamäki jatkuu. Saa nähdä miten tämä vaikuttaa muihin pelajiin ja heidän asenteeseen..


Iilahtihan oli ainoa jokipoikien pelaaja jolla oli liigaan siirtymis mahdollisuus ettei tämä niin sanottu myynti ole...
+2 #14 Riffixi 09.11.2017 14:43
Jones on täysin oikeassa! Paitsi että Niemi ei ole stara....
Menestystä hakevat joukkueet menettelevät toisin.
#15 lerski11 09.11.2017 14:46
Veikkaan että Rasmus Rinne tai Mikael Edelmann tulee tänne.
+2 #16 rokkipoika 09.11.2017 15:22
Lainaus Riffixi:
Jones on täysin oikeassa! Paitsi että Niemi ei ole stara....
Menestystä hakevat joukkueet menettelevät toisin.

Ei ehkä vielä, mut Jokipojat on ennenkin kiillottaneet timantteja ;)
-3 #17 rizee 09.11.2017 15:32
No can do. Rasmus Rinne olis nyt Vaasasta vapaana.
+1 #18 Repe 09.11.2017 15:46
Milloin viimeksi on ollut pidemmän aikaa oma kasvatti edustuksen maalivahtina, siis saanut selvästi peliaikaa? Itselle ei tule mieleen, niin kertokaa tässä asiassa tietävämmät, rohkeasti junnu-maalivahd ille aikaa Niemen rinnalla.
#19 Repe 09.11.2017 15:57
Ja vaikka olen tämänkin aiemmin sanonut, kun Iilahti oli ainoa liiga-pykälän omaava sopimuspelaaja, ehkä se kertoo jonkin verran Jokipoikien nyky-sijoitukse sta sarjassa. Tyyliin: "Mopolla kylätiellä" Ja kun joku ehdotti että Joensuun Kataja ottaisi Jokipoikien edustuskiekkoil un hoiviinsa ainakin, eikös joku Törmälä aikanaan ollut jossain roolissa joensuulaisessa kiekkoilussa? En usko että nykyisen Katajan johto olisi kiinnostunut tuosta "fuusiosta".
+1 #20 Peks1 09.11.2017 15:58
Ennen oli enemmän luottoa omiin vahteihin. Pohtinen oli 20 vuotta maalilla ja Jässikin monta vuotta.
+1 #21 jones 09.11.2017 16:02
Lainaus Repe:
Milloin viimeksi on ollut pidemmän aikaa oma kasvatti edustuksen maalivahtina, siis saanut selvästi peliaikaa?


Jarno Saarelainen?

Kovimmat talentit on menetetty liian aikaisin, joten onko siellä lopulta hirveästi ollutkaan ehdokkaita jäljelle jääneistä?
+1 #22 Repe 09.11.2017 16:05
Lainaus jones:
Lainaus Repe:
Milloin viimeksi on ollut pidemmän aikaa oma kasvatti edustuksen maalivahtina, siis saanut selvästi peliaikaa?


Jarno Saarelainen?

Kovimmat talentit on menetetty liian aikaisin, joten onko siellä lopulta hirveästi ollutkaan ehdokkaita jäljelle jääneistä?


Liian aikaisin seuran kannalta esim. Karhunen ja Juvonen mutta oman uransa kannalta ovat lähteneet muualle.
+1 #23 jones 09.11.2017 16:12
Jokipoikien legendoista ja entisistä molareista vielä, niin ei nuo Jässinkään statsit ihan päätä huimaavia ole olleet..:D

En muistanutkaan enää, että pelannut myös Hokissa ja Rokissa.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=77470
#24 Repe 09.11.2017 16:36
Jep, eipä nuo Jässin myöhemmät seurat tulleet mieleen, joten kuten että asui Rovaniemellä. Suonenjoen/Suom ussalmen jompikumpi seura siis, huono torjuntaprosent ti saattoi johtua huonosta joukkueesta ( paljon maalitilanteita ) Liekkö koko seuraa enää?
#25 Repe 09.11.2017 16:37
Suomussalmi siis oli se porukka missä Jässi pelasi, näyttää olevan vielä pystyssä se seura.
-1 #26 Eastside22 09.11.2017 17:01
Kuten täällä muutamat ovat jo todenneet , että Iilahdella oli liiga pykälä . Sportti tarvis veskaria ja sai hyvän sellasen . Todettakoon vielä että jokipojat ei hyötynyt siirrosta euroakaan . Inkku tsemppiä jatkoon !!
+2 #27 JTK 09.11.2017 17:16
Miksi Jokipojat ei muka hyötynyt siirrosta? Sport osti Iilahden sopimuksen ulos, kuten viime kaudella Paukun.
+2 #28 jones 09.11.2017 17:21
Lainaus JTK:
Miksi Jokipojat ei muka hyötynyt siirrosta? Sport osti Iilahden sopimuksen ulos, kuten viime kaudella Paukun.


Niin, minkä kokoluokan summia nämä sitten on?

Jos Iilahdella kuitattiin edellisen kauden tappiot, niin ok.

Kun kattoo markkinoita, niin eipä tässä kohtaa hirveästi näyttäisi tarjontaa olevan ainakaan vapaissa pelaajissa. Näitä menetyksiä on kettumainen paikkailla kesken kauden, siinä on se juju mikä ottaa päähän. Veikkaan että ei ole kaukana joutuminen tyytymään lainamaalivahti in ja sitten taas jännitetään lähteekö jo jouluna pois.
+3 #29 jokipoforever 09.11.2017 18:19
Edehän sieltä taitaa tulla...
-1 #30 Peks1 09.11.2017 18:26
Vanhassa kausijulkaisuss a (88-89) Jässistä sanotaan, että "....taidot edellyttävät myös pelaamista liigassa. Haluaa ilmeisesti nousta Jokipoikien mukana". Jari Hakkaraisesta sanotaan: "Hakki ei aina ole yleisön suosikki, onpahan kuitenkin tärkeä pelaaja joukkueen kannalta". Melkein kaikkien pelaajien ammatti on sähköasentaja tai sitten ovat opettajakoulutu ksessa tai kaupungin hommissa.

Jokipojat voisi tehdä taas kausijulkaisun ensi kaudeksi. Pelaajien esittelyjä lukee mielellään.
+1 #31 Repe 09.11.2017 18:55
Jari Hakkarainen oli aikanaan aliarvostettu pelaaja, kun jotkut pitivät häntä tosi huonona puolustajana.
#32 Repe 09.11.2017 18:59
Stavjanalla miinukset 91-92 kaudella -17 ja Hakkaraisella -19 , eihän noihin kannattaa liikaa tuijottaa, mutta kuitenkin.
-1 #33 Mortha1 09.11.2017 19:08
Niin mites se Karhunen, perheensä kuitenkin taitaa asua Joensuussa joten hän varmasti tulee tai on jo täällä.
Tuskin tulee tän tason pelaaja nappipalkalla tänne pelaamaan mutta olisi silti kiva tietää mitkä hänen suunnitelmat on.
+5 #34 jones 09.11.2017 19:21
Lainaus Mortha1:
Niin mites se Karhunen, perheensä kuitenkin taitaa asua Joensuussa joten hän varmasti tulee tai on jo täällä.
Tuskin tulee tän tason pelaaja nappipalkalla tänne pelaamaan mutta olisi silti kiva tietää mitkä hänen suunnitelmat on.


Tomi Karhunen? Sillä on KHL sopimus.

http://www.iltalehti.fi/khl/201711062200513138_jr.shtml

Ossi Karhunen ei pelaa missään, siihen voisi ollakin vara. :D
+4 #35 jones 09.11.2017 19:28
Lainaus Repe:
Jari Hakkarainen oli aikanaan aliarvostettu pelaaja, kun jotkut pitivät häntä tosi huonona puolustajana.


Äläs nyt, legendahan se.

Kuka nyt voisi unohtaa hillitöntä ropelia ylämummoon Jokereita vastaan ja halli räjähti!
+2 #36 Peks1 09.11.2017 19:34
Minä olin aitiopaikalla päätykatsomossa katsomassa sen perhosen liitelyä ylämummoon.
+1 #37 jones 09.11.2017 19:36
Lainaus Peks1:
Minä olin aitiopaikalla päätykatsomossa katsomassa sen perhosen liitelyä ylämummoon.


Ollaan oltu sitten vierekkäin. :D Olin silloin nuori, mutta muistan kuin eilisen. Kunnon kaaliperhonen.

Se on kohta K-Vantaa liigassa ryssärahalla.

https://kiekko-vantaa.fi/uutiset/nuoret-mestis-joukkueen-siipien-suojaan
+5 #38 Eastside22 09.11.2017 19:48
Lainaus JTK:
Miksi Jokipojat ei muka hyötynyt siirrosta? Sport osti Iilahden sopimuksen ulos, kuten viime kaudella Paukun.

Ilmasin asian väärin , tuleehan sieltä joku ropo , mut syy ei ollu taloudellinen .
#39 Peks1 09.11.2017 19:58
Jokipojat vois etsiä kiinalaista rahaa. AliExpress vai mikä Ali Baba se verkkokauppa on, josta suomalaisetkin tilaa tavaraa. Kyllä joku senkin kohta keksii ja on mainos paidassa.
#40 möly 09.11.2017 20:37
Lainaus juice:
Lainaus möly:
Ei hyvä.. mutta muutakaan ei voi kun ei ole rahaa.. Voi olla että ei pelata koko mestistä ensi kaudella jos tämä alamäki jatkuu. Saa nähdä miten tämä vaikuttaa muihin pelajiin ja heidän asenteeseen..


Iilahtihan oli ainoa jokipoikien pelaaja jolla oli liigaan siirtymis mahdollisuus ettei tämä niin sanottu myynti ole...



Ahaa.. se meni sillä tappaa
+3 #41 JTK 10.11.2017 05:29
Eilen F-juniorit kokivat mukavan yllätyksen, kun juuri ennen jäälle menoa heidän koppiin tuli kaksi mieluisaa yllätysvierasta TPS:n Väyrynen ja Palmu. Äijät veti jäällä junnujen kanssa ja harkkojen jälkeen kirjoittivat nimmareita tussit savuten. Ukot halusivat käydä moikkamassa entisen seuransa junnuja. Hieno homma! Kaksikko lähtee kohti Turkua viimeistään sunnuntaina. Kiitos käynnistä ja tsemppiä peleihin! :)
#42 möly 10.11.2017 08:18
Lainaus JTK:
Eilen F-juniorit kokivat mukavan yllätyksen, kun juuri ennen jäälle menoa heidän koppiin tuli kaksi mieluisaa yllätysvierasta TPS:n Väyrynen ja Palmu. Äijät veti jäällä junnujen kanssa ja harkkojen jälkeen kirjoittivat nimmareita tussit savuten. Ukot halusivat käydä moikkamassa entisen seuransa junnuja. Hieno homma! Kaksikko lähtee kohti Turkua viimeistään sunnuntaina. Kiitos käynnistä ja tsemppiä peleihin! :)


Tuo se jos mikä antaa pojille lisävirtaa.. :) Hienosti tehty.
+4 #43 JTK 10.11.2017 11:49
B-nuoret rökitti eilen Sapkoa kunnolla vieraissa lukemin 0-10. Hämäläinen, Surakka ja Inkinen iskivät kukin tehot 1+3.
+3 #44 Repe 10.11.2017 14:53
Lainaus jones:
Lainaus Peks1:
Minä olin aitiopaikalla päätykatsomossa katsomassa sen perhosen liitelyä ylämummoon.


Ollaan oltu sitten vierekkäin. :D Olin silloin nuori, mutta muistan kuin eilisen. Kunnon kaaliperhonen.

Se on kohta K-Vantaa liigassa ryssärahalla.

https://kiekko-vantaa.fi/uutiset/nuoret-mestis-joukkueen-siipien-suojaan


Ja minäkin pohjoispäädyssä ehkä kaikki samassa päädyssä, se oli aikaa ennen nettijorinoita. ... ;) Selänne hajoitti mailansa ja Jokereilla jäi runkosarjan voittorahat saamatta.
+2 #45 Teppana85 10.11.2017 15:19
Ei kannattajan mieltä lämmitä kun parhaat pelaajat viedään käsistä kesken kauden, niin hienoa kun se pelaajalle itselleen onkin.
+4 #46 Repe 10.11.2017 15:28
Lainaus Teppana85:
Ei kannattajan mieltä lämmitä kun parhaat pelaajat viedään käsistä kesken kauden, niin hienoa kun se pelaajalle itselleen onkin.


Onhan se näinkin, mutta eihän vielä ole tietoa uudesta maalivahdista. Mestis on nykyään yksilöurheilua, ei joukkueurheilua , kun sarjan status on mitä on.
+2 #47 jones 10.11.2017 15:28
Lainaus Teppana85:
Ei kannattajan mieltä lämmitä kun parhaat pelaajat viedään käsistä kesken kauden, niin hienoa kun se pelaajalle itselleen onkin.


Hienosti sanottu.

Ja kun huomioidaan vielä se, että pelihän sakkaa edelleen ja karsijan paikka kolkuttelee selkään.
+5 #48 Repe 10.11.2017 15:35
Mutta ei se ole Sportin "vika" kun Iilahti on lähtenyt, ei tässä nykyisessä divarissa mikään seura pysty tarjoamaan sitä "pakettia" jääkiekon pelaamiseen, mitä Liiga-seura.
+2 #49 Teppana85 10.11.2017 16:21
Lainaus Repe:
Lainaus Teppana85:
Ei kannattajan mieltä lämmitä kun parhaat pelaajat viedään käsistä kesken kauden, niin hienoa kun se pelaajalle itselleen onkin.


Onhan se näinkin, mutta eihän vielä ole tietoa uudesta maalivahdista. Mestis on nykyään yksilöurheilua, ei joukkueurheilua, kun sarjan status on mitä on.


Tämä on totta, valitettavasti.
+4 #50 JTK 10.11.2017 16:24
Itse todistin myös aitipaikalta heti maalin takana Hakin hienoa kaaliperhosta ylämummoon. Selänne särki mailan lisäksi muistaakseni pukukopinovenki n. Sitä en muista tuliko TPS:n lupaamat samppanjat perille, kun Jokipojat voitti Jokerit.

Oli ne aikoja. Silloin vain tuli fanitettua eikä ollut käsitystä millaista touhua kiekko oikeasti on. Tuli käytyä fanimatkalla ainakin Kouvolassa, Lahdessa, Savonlinnassa ja Hesassakin pariin kertaan, kun Espoo pudotti meidät Liigasta.
+4 #51 jones 10.11.2017 16:35
Lainaus JTK:
Hesassakin pariin kertaan, kun Espoo pudotti meidät Liigasta.


Reissu helsinkiin, missä sinetöityi putoaminen on yksi niistä, mitä ei tule unohdettua koskaan.

En fanipaitaa tuolloin omistanut, niin Jokipoikien huoltaja kaivoi hallilta hieltä haisevia paitoja kasan matkaan. Musiikinopettaj alta tuli jotain lyömäsoitinta. Oli tunteita, iloa ja itkukin tuli. Melkein myllytkin Espoon fanien kanssa.

Where is passion today, ladies and gentleman? :D

Huh, huh. Ei pidä muistella. Rupeaa Mestis kiinnostamaan entistä vähemmän.
+4 #52 juice 10.11.2017 16:47
Ei välttämättä olisi huono ajatus mestis seurojen kannattajilta laittaa avointa kirjetta/vetoom usta liigalle että sais sarjan avoimeksi vaikka ei joukkueita olisi millä olisi mahdollisuutta nousta niin sarjan kiinnostus arvo nousisi huomattavasti. ainakin itse olen tätä mieltä. kun katsoo esim. ruotsin divaria kun sarjat on avoimena niin myös divarin peleissä on porukkaa ja tunnelmaa samoin sveitsissä. saksan sarjasta en tiedä koska en ole koskaan peliä kattonut :D mut joku muutos tähän suomi kiekkoon on saatava tai täällä ei kohta pelata edes liiga kiekkoa!
+3 #53 Peks1 10.11.2017 17:10
22.3.1992 siskon kanssa lähdettiin katsomaan JoKP - K-Espoo -peliä. "Asiantuntevana " selitin siskolleni, ettei K-Espoolla ole mahdollisuuksia . Lopputulos 2 - 8. Olin järkyttynyt. Vieläkin muistan sen pettymyksen.

Yleisöä oli muuten Jääkiekkokirjan mukaan 5040. Olisikohan se ollut edellinen kerta, kun Joensuussa on katsojaluku alkanut viitosella? Tuskin sen jälkeen on ollut.
+3 #54 JTK 10.11.2017 17:14
Olikohan se eka matsi Helsingin päässä Espoota vastaan niin mulla reissu pikkasen venähti, sillä jäinkin kirkolle. Soitin esimiehelle ja otin lomaa ja jäin kavereille. Kun sitten tulin takas niin vika markoilla ja penneillä sain hätäsesti ostettua junalipun kotiin.

Oli muuten hieno reissu, mutta ei jaksas enää tänä päivänä. Ikä tekee tehtävänsä.

Eivät muuten ymmärtäneet paikallisessa urheilupaarissa , kun urkkaruudussa näyttivät matsista maalikoostetta niin hurrattiin Jokipoikien maalatessa. Poket ohjasivat seurueemme nätisti ulos kaurahatuiksi nimitellen. :)
+2 #55 jones 10.11.2017 19:55
Laitetaas arvaus molarista.

1) Ratilainen - laina joulutaukoon asti

2) Edelmann - Outoa kun ei sopparia vielä minnekään?

3) Olisiko Suomi-Sarjasta jotain?

Rinne olisi jees, mutta maksaa ja on jo Niemi. Eli ei järkevän oloinen hankinta jos edes olisi tarjolla.
-1 #56 Repe 10.11.2017 20:07
Neljännessä pelissä Espoota vastaan halli oli ainakin melko täynnä muistaakseni, jonka Kiekkopojat voitti 2-1.
+3 #57 Peks1 10.11.2017 20:19
29.3.1992 Jokp - K-Espoo 3-2, yleisöä 4114.

Jääkiekkokirjas ta lunttaan.
-1 #58 JTK 10.11.2017 20:36
Silloin, kun täällä pelattiin pääsarjatasolla tuntui, että halli oli aina täynnä. Liput piti käydä ostaa ennakkoon tai saattoi jäädä ilman, muistelen. Se jäi mieleen, kun HIFK jyräsi meidän veskarin ja tunteet kävi kuumana läpi pelin. Katsomoon oli jaettu satoja tölkkejä helistimiksi, jotka oli täytetty ilmeisesti herneillä. Päätuomari Seppo Mäkelä sai ne kaikki kerralla päälleen kaukaloon, kun yleisöltä paloi hihat.
+3 #59 JTK 10.11.2017 20:46
Huomenna on muuten kova matsi hallilla, kun kärkijoukkue Kärpät saapuu vieraaksi C-nuorten SM-karsintasarj an ottelussa kello 15:15.

Käykää kattomassa Juniori Jokipoikien facessa kuva suurarvonnan pääpalkinnosta Hyundaista. Auto on kumppanillamme Timosen Autolla teipattuna asianmukaisesti . On muuten hieno peli. Ostakaahan arpoja niin tuette junioreita.

Huomisessa Karjalaisessa on juttua Temestä ja Petusta miten kausi on sujunut tähän asti. Äijäthän siis kävivät eilen F-junioreiden harkoissa.
#60 Peks1 10.11.2017 21:06
Pitää lukea juttu. Muuten, vinkki etä-faneille. Kunnankirjastoi ssa on yleensä ePress-palvelu, josta löytyy kaikki maakuntalehdet, myös Karjalaisen tuore saman päivän lehti sähköisenä. Tietysti vaatii sen, että pitää nostaa perse penkistä ja mennä ulos ja kirjastoon.
+2 #61 möly 11.11.2017 13:09
lainattu jokipoikein face..

Siinä ei kauaa nokka tuhissut - uusi maalivahti Iilahden tilalle on jo hommattu. Miehen nimi julkaistaan huomenna sunnuntaina klo 12.00, olkaapa kuulolla!
+3 #62 hessu 11.11.2017 14:07
Joonas Harald
-5 #63 Teppana85 11.11.2017 14:08
Miksa Edelmann
-3 #64 tilkka 11.11.2017 14:13
Niilo Halonen tai JYPin Pitkänen?
+2 #65 Repe 11.11.2017 15:13
Su-aamupäivällä kirjoittavat sopimuspaperit? ;) Keskiviikon kotipeli Ketterää vastaan tulee myös Veikkaustv:stä.
+4 #66 jones 11.11.2017 16:05
Hienoa, että reagoitiin nopeasti!

Joonas Harald? Miksipä ei, nythän tarvitaan kakkosmolari, ei ykköstä.

Joku halpa tuohon rooliin ja ropoja sitten pakkiin ja mielellään johonkin laatuhyökkääjää n. Olkoon sitten vaikka liigalainoja. Jotain kuitenkin pitää tehdä joukkueen vahvistamiseksi . Nykyinen ei riitä jos halutaan menestystä, ei vain sarjapaikan säilyttämistä.
-4 #67 JTK 11.11.2017 17:16
Joo tänään hallilla kertoivat, että huomenna virallisesti julkaistaan uusi veskari. Hienoa, että löytyi nopeasti.

C-nuorilla ei ollut tänään mitään palaa Kärppiä vastaan mitä kaksi erää kerkesin kattoo. Näköjään päättyi lukemiin 3-7.

JYP, Kalpa ja HIFK on voitettavissa, mutta nyt nähdyn perusteella puolen suomen Kärpät on kyllä kova. Aivan hemmetin kovia ja taitavia luistelijoita koko joukkue. Itelle teki vaikutuksen iso, taitava ja tyylikäs pakki Ville Ottavainen. Pankaa nimi mieleen.
+2 #68 Peks1 11.11.2017 19:52
Leijonat veti ihan suvereenisti.Ky llä Suomi on hyvä.
-5 #69 jones 11.11.2017 20:03
Lainaus Peks1:
Leijonat veti ihan suvereenisti.Kyllä Suomi on hyvä.


Luojan kiitos, että on Jokerit. Jostain saadaan vielä laatua joukkueeseen.

Liigasta ei löydy kuin Tapparasta ja Kärpistä. Niistäkin entisten valmentajien ansiosta. Toki Heiskanen yksinäisenä sutena.

Maajoukkueessa näkyy hyvin liigan nykytilanne. Ei edes hönsäpeleihin löydy laadukkaita pelaajia näyttöjä antamaan.
+3 #70 Peks1 11.11.2017 20:18
Ei ole höntsää. Olympiavuonna hyviä pelejä nämä harkkapelitkin. Heiskanen ja Tolvanen varmaan liigasta pääsee mukaan.
-4 #71 JTK 11.11.2017 20:19
Montako äijää on kaikkiaan Liigasta? En ole kattonut. HIFK:n nuori Miro Heiskanan on ainakin pirun hyvä ja onhan tietysti hänen ikätoveri Eeli Tolvanen Jokereista myös todella hyvä. Se on hienoa, että nuoria tulee esille.

Ruotsilla pelasi vasta 17-vuotias Rasmus Dahlin. Äijä on varsinainen puolustajalupau s. Ei tarvitse epäillä tuleeko ensi kesänä NHL-varaus. Häkkipää veti kuin aikamiehet! :)
+4 #72 JTK 11.11.2017 20:26
Lainaus Peks1:
Ei ole höntsää. Olympiavuonna hyviä pelejä nämä harkkapelitkin. Heiskanen ja Tolvanen varmaan liigasta pääsee mukaan.

Eikös Jokerit ja Tolvanen pelaa KHL:ssä? :)
-1 #73 Peks1 11.11.2017 20:39
Näin on, eli vieläkin parempi valinta.

Minä en taida olla turhan tarkka siitä,kuka pelaa missäkin liigassa :)
-4 #74 JTK 11.11.2017 21:00
Joo ei sen niin väliä, kunhan vain Suomi pärjäis!
+2 #75 VasenPakki 12.11.2017 00:25
Toivottavasti EI ole edelmann. Ei oo mies reenannu koko kesään ....
-3 #76 lerski11 12.11.2017 00:34
Lainaus VasenPakki:
Toivottavasti EI ole edelmann. Ei oo mies reenannu koko kesään ....

Mistä sinä tiedät vaikka onko se reenannu? Onhan se voinut treenata vaikka jonkun Suomi-sarja joukkueen kanssa.
+3 #77 Riffixi 12.11.2017 09:36
Edelman on lopettanut ja työelämässä.
-2 #78 jii74 12.11.2017 10:46
antti ore tai eemeli sivonen : )
+1 #79 since 1953 13.11.2017 09:23
[quote name="JTK"]C-nu orilla ei ollut tänään mitään palaa Kärppiä vastaan mitä kaksi erää kerkesin kattoo. Näköjään päättyi lukemiin 3-7.

JYP, Kalpa ja HIFK on voitettavissa, mutta nyt nähdyn perusteella puolen suomen Kärpät on kyllä kova. Aivan hemmetin kovia ja taitavia luistelijoita koko joukkue. (quote]

Mainitut voitettavissa vain ns. hyvänä päivänä ja kun mokeilla onnistuu kaikki. Kärpät ja moni muu ei ikinä. Joensuussa junnupolulla karsitaan pois älykkäät ja persoonallisuud et ja painotetaan vain jalkoja, suoraviivaisuut ta ja yhtä muottia. Jalkakilpailua joensuulaisjunn ut eivät voita koskaan ja siihen ainoana totuutena uskomalla luovutetaan peli jo kättelyssä isojen massojen seuroille. Ja on fakta, että vain älykkäät ja persoonallisuud et lyövät läpi junnupolun päätteeksi edustuskiekkoil ussa, eivät yhteen muottiin pusketut tusinapelaajat.

Kirjaudu sisään palveluun kommentoidaksesi. Mikäli sinulla ei ole tunnuksia, rekisteröidy käyttäjäksi. Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kommentoida.

 

Kirjaudu

Kirjaudu sisään kommentoidaksesi artikkeleita



Heilin tähdet

  • Karjalan Heili antaa jokaisessa kotiottelussa tähdet kolmelle kotijoukkueen parhaalle pelaajalle.

    16.12. Jokipojat–K-Vantaa 1–2 vl.

    Lassi Raitanen

    Vielä pelin alussa Raitasen pelaamisessa oli vielä hakemista, mutta pelin edetessä nähtiin jälleen se, että Raitanen on kiekollisesti Mestiksen parhaimpia puolustajia. Antoi jälleen kerran myös mojovia taklauksia ja blokkasi suuren määrän kiekkoja. Kellotti myös eniten peliaikaa.

    Roni Viirlas

    Puolustavana puolustajana Jokipoikiin tullut Viirlas on napannut itselleen vakiopaikan ylivoiman maskimiehenä. Viimeisteli jo kauden seitsemännen maalinsa hienosti ohjauksella tutulta paikalta, eli maalin edestä. 

     

    Timo Niemi

    Vaikka Niemi ei joutunutkaan Kiekko-Vantaata vastaan kovaan kiekkosateeseen 18 torjunnallaan, oli joukossa muutama hieno pelastus.  Napannut hyvillä otteillaan selkeän ykkösmaalivahdin paikan Jonathan Iilahden siirryttyä Liigaan. 

     Kokonaistilanne:

    10 tähteä: Oskari Lehtinen
    8 tähteä: Timo Niemi

    7 tähteä: 
    Tuukka Rajamäki, Lassi Raitanen
    5 tähteä: 
    Joonas Larinmaa, Timo Hiltunen
    4 tähteä: 
    Jonathan Iilahti, Roni Viirlas
    3 tähteä:
    Oula Uski, Joonas Harald, Joel Olkkonen, Teemu Holttinen, Samu Pitkänen
    2 tähteä: Ville Halonen, Eppu Rissanen, Akseli Rouhiainen, Mika Koivisto, Miro Väänänen
    1 tähti: Juuso Akkanen, Jani Ollitervo, Niko Ervasti