Tauolle tappio niskassa

KeuPa HT–Jokipojat 5–2 (2–1, 2–1, 1–0)

Jokipoikien viikonlopun kahden ottelun saldona oli nolla pistettä kun joukkue hävisi myös lauantaina Keuruulla takaisin sarjakärkeen nousseelle KeuPa HT:lle. Kotijoukkue oli heti ottelun alussa erittäin terävä, ja se viimeisteli kaksi maalia ensimmäisen erän alkuun. Jokipojat kuitenkin kavensi Samu Pitkäsen maalilla. Toisessa erässä KeuPa heilutteli jälleen verkkoja kahdesti ja Jokipojat kerran Timo Hiltusen ylivoimamaalilla. Ranskalaispakki Fabien Bourgeois saalisti syöttöpisteet ärjypaitojen molempiin maaleihin. Jokipoikien maalilla Timo Niemi torjui yhteensä 23 kertaa. Jokipoikien seuraava ottelu on maajoukkuetauon jälkeen keskiviikkona 15.11 Ketterän saapuessa Mehtimäelle. 

 

Otteluraportti

Jokipoikien kauden toinenkin reissu Keuruulle tuotti tappion. Lauantain Mestis-väännön lopputulema oli KeuPan 5–2-voitto.

Ottelun lähtökohdat lauantain kamppailuun olivat energiatasoja ajatellen KeuPalle suotuisat. Keuruulaiset olivat pelanneet viimeksi keskiviikkona. Jokipojat taas oli käynyt perjantaina kiivaan taiston kotiareenallaan Mehtimäellä sarjakakkosta Kiekko-Vantaata vastaan ja istunut lauantaina hyvän tovin bussissa.

Kotijoukkue tiedosti tämän ja aloitti rajulla karvauksella. Ajassa 1.53 Aleksi Luhtalampi siirsi KeuPan 1–0-johtoon, ja reilun puolen minuutin päästä tilanne oli jo 2–0 Teemu Hutun osumalla.

Nopeiden maalien jälkeen tempo hieman rauhoittui. Ajassa 13:08 Jokipoikien kapteeni Samu Pitkänen nosti joukkueensa peliin mukaan nopean hyökkäyksen päätteeksi takatolpilta.

– Otan surkean otteluun lähdön omaan piikkiini. Siihen pitää miettiä muutosta, miten ottelujen alut saadaan sujumaan paremmin. Tosin KeuPan toinen maali oli mielestäni selvä pitkä kiekko, totesi puolestaan Jokipoikien päävalmentaja Jouni Varis.

Jos ottelun startti oli Jokipojille murheellinen, sitä oli myös toisen erän alku. Tällä kertaa pelikello ehti käydä vain 23 sekuntia, kunnes KeuPa siirtyi vastahyökkäyksestä kultakypärä Jesse Pelamon osumalla 3–1-johtoon. Maalia edelsi Jokipojilta tuhoisa kiekonmenetys hyökkäyspään siniviivalla.

Toisen erän lopulla KeuPa sortui jäähyilemaan. Kolmesta toisen erän ylivoimastaan Jokipojat osui kertaalleen, kun laadukkaan kuvion päätteeksi Timo Hiltunen latasi Fabien Bourgeoisin poikittaissyötöstä kauden toisen osumansa.

Valitettavasti heti yv-osuman jälkeen KeuPan virkeä neloskenttä oli taas pahanteossa. Teemu Huttu oli unohdettu täysin vapaaksi maalin edustalle, ja hän iski illan toisensa, jälleen Lauri Huhdanpään syötöstä. KeuPa päätöserään 4–2-johdossa.

Kolmannessa erässä KeuPa jatkoi jäähyilyä, mutta iski myös erän ainoan osuman. Waltteri Lehtonen pääsi alivoimalla läpiajoon ja iski ottelun loppunumerot 5–2-KeuPalle ajassa 46.26.

Teksti: Mika Halonen

 

Maalit ja syöttäjät

1.53 Aleksi Huhtilampi (Riku Tiainen, Niko Ahoniemi) 1–0
2.41 Teemu Huttu (Lauri Huhdanpää, Sebastian Kauppila) 2–0
13.08 Samu Pitkänen (Jesse Paukku, Fabien Bourgeois) 2–1
20.23 Jesse Pelamo (Joona Erving) 3–1
35.18 Timo Hiltunen (Bourgeois, Tuukka Rajamäki) 3–2 yv.
36.43 Huttu (Huhdanpää, Jere Helenius) 4–2
46.26 Waltteri Lehtonen 5–2 av.

Maalivahtien torjunnat

Lassi Lehtinen, KeuPa HT 9+12+6=27
Timo Niemi, Jokipojat 10+10+3=23

Rangaistukset

KeuPa HT 9x2 min = 18 min
Jokipojat 4x2 min = 8 min

Yleisöä: 451

 

Jokipoikien kokoonpano

16 Jesse Paukku – 44 Samu Pitkänen – 17 Teemu Väisänen
24 Tuukka Rajamäki – 11 Ville Halonen – 28 Timo Hiltunen
23 Mika Koivisto – 88 Oskari Lehtinen  – 91 Joonas Larinmaa
21 Miro Väänänen – 22 Eetu Rissanen – 50 Teemu Holttinen
 
2 Roni Viirlas – 74 Fabien Bourgeois
77 Lassi Raitanen – 10 Jani Ollitervo
6 Joni Muranen – 3 Wiljami Kupiainen
42 Eppu Rissanen
 

31 Timo Niemi

(35 Riku Lindroos)

 

Ennakkopätkä 

Jokipoikien viimeinen ottelu ennen puolentoista viikon maajoukkuetaukoa on matsi sarjakakkosta KeuPa HT:tä vastaan Keuruulla. Kovassa vireessä oleva kotijoukkue vei myös kauden ensimmäisen keskinäisen kohtaamisen kotihallissaan lukemin 5–1. Keuruu on lauantain ottelun jälkeen ensimmäinen paikkakunta, jonne Jokipojat ei enää runkosarjan otteluiden tiimoilta matkusta. Jokipoikien kokoonpanosta ovat perjantain tapaan sivussa hyökkääjät Teemu LahtinenJimi Aavikko ja Oula Uski sekä maalivahti Jonathan Iilahti. Jokipojat lähtee otteluun lähes samalla kokoonpanolla kuin eilen Kiekko-Vantaata vastaan. Ainoa muutos on Eppu Rissanen seitsemäntenä puolustajana. Maalilla jatkaa Timo Niemi. Ottelu Keuruulla alkaa kello 17.00. 

 

Aiemmat kohtaamiset

KeuPa HT–Jokipojat
2017: 5–1
2017: 2–4
2016: 4–7
2016: 3–1
2016: 4–2

Saldo: 3–0–2 (maalit 18–15)

Jokipojat–KeuPa HT
2016: 6–7
2016: 1–2
2016: 4–3 (playoffs)
2015: 2–1
2015: 1–0

Saldo: 3–0–2 (maalit 14–13)

Kommentit   

#1 Riffixi 04.11.2017 10:14
Niin...ei mopolla moottoritielle:)

Variksen saldo viime kaudesta tähän hetkeen: 16 hävittyä 24:sta ottelusta! Mutta kun seuraa lupasi kannattajilleen edellisen konkurssin jälkeen,että kuluja karsitaan,niin ei voi hankkia meritoitineita valmentajia ja pelaajia,kun kassa on tyhjä.
#2 Repe 04.11.2017 10:36
Milloin Joensuussa on viimeksi ollut meritoitunut valmentaja?:) Sama pelaajien kanssa, ei niitä paljoa ole muissakaan Mestis-seuroiss a.
+4 #3 JTK 04.11.2017 10:46
Näin eka kerran tällä kaudella Jokipoikien pelin ja mulle oli yllätys miten hyvää lätkää joukkue kuitenkin pelaa ainakin eilen vaikkei viime aikoina ole ihan putkeen mennytkään tuloksellisesti . Ei ollut viivelähtöjä ja kaksi erää joukkue pääsi aika vaivattomasti hyökkäysalueell e ja useille hyville maalipaikoille joita toki ei tällä kertaa pystytty hyödyntämään.

Nuori Kupiainen pelasi tosi rohkeasti ja ennakkoluulotto masti. Nousi hyvin tukemaan hyökkäyksiä. A:ssa hän teki paljon pisteitä yv:llä viivasta, koska hän osaa toimittaa kiekon maalille asti. Usein tilanteista tulee maali joko suoraan tai riparin kautta.

Vieraat parantivat loppua kohden kuten tilastoistakin näkee ja ottivat voiton Kauton hyvien torjuntojen myötä. No tänään on taas uusi mahdollisuus ja toivotaan, että tauolle jäädään voittoisasti.
-1 #4 selästä taklaaja 04.11.2017 12:48
Lainaus Repe:
Milloin Joensuussa on viimeksi ollut meritoitunut valmentaja?:) Sama pelaajien kanssa, ei niitä paljoa ole muissakaan Mestis-seuroissa.

Enpä nyt tiedä noista meriiteistä, mutta Pikkaraisen Jarno oli hyvä valmentaja ja sehän näkyi myös menestyksessä.. Tietysti nuo henkilöt jotka pyörivät tuolloin, ja aika paljon vieläkin tuolla seurajohdossa, ovat saaneet aikaan sen, että enää ei saada tukijoita kiekkoiluun Joensuussa. Median kiinnostus ja yleisömäärät ovat myös tippuneet ja aivan ymmärrettävistä syistä. Sarjapaikan säilyttäminen oli mielestäni viime kaudella aika tarkalla. Ei se ollut kaukana se karsintaan joutuminen ja jokainen meistä ymmärtää, että tuolla loppukauden esityksillä tuo karsinta ei olisi ollut läpihuutojuttu. Jos lähi vuosina ei tapahdu jotain radikaalia muutosta niin Jokipojat voi hyvinkin tippua sarjaporrasta alemmaksi. Toki junioreiden kasvattajaseura na täällä tehdään erittäin hyvää työtä edelleenkin.
+1 #5 Teppana85 04.11.2017 13:26
Lainaus selästä taklaaja:

Enpä nyt tiedä noista meriiteistä, mutta Pikkaraisen Jarno oli hyvä valmentaja ja sehän näkyi myös menestyksessä.. Tietysti nuo henkilöt jotka pyörivät tuolloin, ja aika paljon vieläkin tuolla seurajohdossa, ovat saaneet aikaan sen, että enää ei saada tukijoita kiekkoiluun Joensuussa. Median kiinnostus ja yleisömäärät ovat myös tippuneet ja aivan ymmärrettävistä syistä. Sarjapaikan säilyttäminen oli mielestäni viime kaudella aika tarkalla. Ei se ollut kaukana se karsintaan joutuminen ja jokainen meistä ymmärtää, että tuolla loppukauden esityksillä tuo karsinta ei olisi ollut läpihuutojuttu. Jos lähi vuosina ei tapahdu jotain radikaalia muutosta niin Jokipojat voi hyvinkin tippua sarjaporrasta alemmaksi. Toki junioreiden kasvattajaseurana täällä tehdään erittäin hyvää työtä edelleenkin.


Totta. Juniorit kun saisi vielä pysymään pidempään täällä, yhä nuorempina alkavat siirtyä isompiin organisaatioihi n.
+4 #6 rizee 04.11.2017 14:37
Mestis-seurojen resurssit eivät riitä SM-liigaan – "Tämä on surullinen tilanne"

https://yle.fi/urheilu/3-9916792

Mitä ne oikein olettaa? Että mestisseuroilla joiden budjetti pyörii muutaman sadantuhannen euron tuntumassa, ja yleisöä käy keskimäärin peleissä n. 700 katsojan verran, olisi yhtäkkiä varaa maksaa liigan naurettava 1,5 miljoonan euron liigalisenssi ja heittää seuraavan kauden budjettiin pari miljoonaa enemmän rahaa. Liigassa ja liitossa mennään ihan laput silmillä. Meno ei muutu vähintään viiteen vuoteen miksikään, varsinkaan nykyisillä systeemeillä.
-1 #7 jones 04.11.2017 15:04
----
+5 #8 Repe 04.11.2017 15:18
Olihan eilisessä Eu-Roki pelin erätauolla keskustelua Mestiksen tilasta. Siinähän yksi keskustelija ehdotti 10+10 mallia. Sama määrä joukkueita Liigassa kuin Mesiksessäkin. Ja onhan tuokin käynyt jonkin aikaa ilmi ettei kellään joukkueella Mestiksessä nykyään ole pitkällä tähtäimellä tavoitetta pelata Liigassa. Voihan sitä korupuheita olla Mestiksessä sarjojen aukaisemisesta, mutta kun ei ne olosuhteet/peli llinen taso/seuratoimi nta riitä Liiga-tasolle.
+3 #9 jones 04.11.2017 15:37
Lainaus Repe:
Olihan eilisessä Eu-Roki pelin erätauolla keskustelua Mestiksen tilasta. Siinähän yksi keskustelija ehdotti 10+10 mallia.


Joku tämmmöinen siellä on pöydällä, kun Saarela taisi lipsauttaa, että "tulevaisuudess a kun liiga ja mikä toisen sarjan nimi sitten onkaan, onko b-sarja yms..."
+2 #10 Riffixi 04.11.2017 16:25
Edelleen.....ei mopolla moottoritielle. Sarjat auki,niin sponsorit ja muu rahoitus kiinnostuu. Sitten on enemmän resursseja.
+2 #11 JTK 04.11.2017 16:28
Joo kyllä siellä liitossa ja Liigassa mietitään oikeasti sarjajärjestelm ien muuttamista. Työryhmällä on varmaankin jo useampi vaihtoehto pyörähtänyt pöydällä, mutta ei niistä sen enempää. Kyllä ne tiedottavat sitten, kun aika on. Ruotsista vaan mallia, kun siellä kerran homma toimii joka osa-alueella.

C-nuoret voitti äsken Jukurit 2-6. Jukurit kävivät jo 2-0 johdossa, mutta sitten meidän äijät laittoi tuulemaan. Waltteri Pippola täräytti hattutempun. Huomenna C pelaa kotonaan Rokia vastaan kello 12:30. A:lla on myös kotipeli Diskosta vastaan kello 15:30. B matkustaa puolestaan Kouvolaan
+5 #12 lerski11 04.11.2017 17:04
Ei enää yhtään joukkuetta liigaan siellä on jo nyt liikaa joukkueita sarjojen tasot parantuisi jos sieltä tulisi pari joukkuetta mestikseen ja sarjat huononevat jos liigaan menee vielä mestis joukkueita.
+4 #13 JTK 04.11.2017 17:13
Keupalta raju aloitus. Peli jo 2-0!
#14 ju.pe67 04.11.2017 17:22
Siellähän pelataan taas kauden parasta kiekkoa. Toivottavasti tuomarit ei sotke peliä.
+2 #15 jii74 04.11.2017 19:10
Keupa alivoimalla 5-2.jotain pitää tauolla keksii.variksen saldo komistuu.
-1 #16 jii74 04.11.2017 19:35
sarjassa sijalla 9. larinmaa kultakypäränä pelkkä rusettiluisteli ja kentällä.toivot tavasti tauko tekee hyvää.
+4 #17 JTK 04.11.2017 19:57
Tauko tulee nyt hyvään paikkaan. Äijät pääsee hiukan akkuja lataamaan harjoittelun lomassa.

Lohipaidat kärsi tänään eka vierastappion tällä kaudella, kun Sapko otti voiton viime hetken maalillaan.

Katoin äsken Kärpät-TPS 5-3 matsin. Näytti ja kuulosti hyvälle, kun vähän väliä oli esillä Jokipojat Temen (1+1) ja Petun (1+0) ansiosta. Se on aina musiikkia korville, kun selostajat nostaa Joensuuta tai Jokipoikia esiin.
+3 #18 halttunen 04.11.2017 19:58
Tosiasiahan on että omilla junnuilla ja peliajan perässä tulleilla ylijäämäukoilla ei tuon korkeammalla voi olla. On kaksi vaihtoehtoa ,haalitaan pelaajia rahalla,se tosin vaatii sen verran tunnetun markkinamiehen myymään mainoksia joten siihen ei ole rahaa,toinen on yrittää saada nuorija lupauksia joilla on intoa näyttää,tämä taas vaatii yhteistyötä liigajoukueen kanssa,koska tuo yhteistyö on jo organisaation puolesta tyrmätty pitää saada valmentajaksi sen luokan tekijä joka vetää pelaajia tänne,,,eli yhtälöllä varis,Nuutinen ja nollabudejetti ei enenpää irtoa joten on varmaan laitettava kädet kyymärpäitä myöden ristiin ja toivottava että ei päädytä karsintapaikoil le ensi keväämä.
+5 #19 Riffixi 04.11.2017 20:04
Halttuselta aivan loistava kirjoitus! Se on juuri noin. Seurajohto varmasti tietää asian,mutta ei siihen myyntiporukkaan kukaan halua eli noilla mennään. Mun mielestä toimittajienkin pitäisi olla enemmän kiinnostuneita Jokipoikien tilanteesta ja yrittää edes laittaa seurajohtoa tiukille.
#20 Riffixi 04.11.2017 20:06
Ja kun menestystä ei tule niin jääkiekossa ensin vaihtuu valmentaja. Joku muu saattaisi saada tuosta ryhmästä enemmän irti,mutta taas tullaan siihen rahaan
+5 #21 jones 04.11.2017 20:31
Jokipojat pelaa sijoista 6-10 kuten moni ennustikin/arvioi.

Joten pitää olla realisti, eikä alkaa vetelemään ranteita auki.

Niillä pelataan mihin on vara. Voi olla että nykyinenkin jengi on Jokipojille kallis. Viime kaudella jo narahti miinusta joten herkillä on.
+1 #22 Riffixi 04.11.2017 21:06
Aivan oikein Jones. Eiköhän pidetä totuus mielessä ja hyväksytä tämä nykytilanne. Itse kun on tottunut vuosien varrella tähän Jokipoikien Mestis menestykseen,ni in tuntuu pahalta katsoa sivusta....
+3 #23 jones 04.11.2017 22:14
Lainaus Riffixi:
Itse kun on tottunut vuosien varrella tähän Jokipoikien Mestis menestykseen,niin tuntuu pahalta katsoa sivusta....


En kiistä, etteikö itseäkin riipaise ja enkö haikailesi nopeaa menestystä. Samat syyt kuin sinulla ja monella muulla. Ei tämä "nautittavaa" ole, kun on istunut lehtereillä meilkeinpä ne kaikki fanaattiset hetket ja myös pienemmät huumat. Niitä haikaillaan ja se varmaan paistaa välillä kommenteissakin negatiivisuuten a. Se mikä eniten riipii, niin todellista kasvua seurana ei tapahdu vaikka sitä niin kauan on toivonut ja odottanut. :(
+4 #24 möly 04.11.2017 22:21
Muistan aikaa kun Jokipojilla oli koti peli niin sitä odotti kun joulua. Paljon on vettä virrannut pielisjoessa sen jälkeen.
+1 #25 jones 04.11.2017 22:29
Lainaus möly:
Muistan aikaa kun Jokipojilla oli koti peli niin sitä odotti kun joulua. Paljon on vettä virrannut pielisjoessa sen jälkeen.


Kyllä ja kaikki ei mene sarjajärjestelm än syyksi.

Seura itse voi vaikuttaa mielenkiintoon. Nyt sellaisen innostuneen kiiman rakentamiseen ei ole osaamista. Vaatisi oikeita henkilöstöratka isuja ja mielenkiintoise n joukkueen. Pahin ongelma on edelleen koko seuran yllä oleva tietty epäilyksen pilvi.
#26 Riffixi 04.11.2017 22:51
Nimenomaan. Yrityksessä etsitään ne osaajat jostain,mutta Jokipojissa mennään noilla mitä on. Ei ole varmaan helppoa saada seuraan myyntimiehiä,ku n yritykset suurinpiirtein antaa tonnin,jos sitäkään. Kataja ja Joma vie suurimmat kalat ja se on täysin heidän hyvän työn ansiota. Jääkiekossa ei ole Joensuussa jäljellä enää mitään muuta hyvää kuin rakkaus lajiin. Kaikki muu on mennyt.
-3 #27 möly 04.11.2017 23:15
Lainaus Riffixi:
Nimenomaan. Yrityksessä etsitään ne osaajat jostain,mutta Jokipojissa mennään noilla mitä on. Ei ole varmaan helppoa saada seuraan myyntimiehiä,kun yritykset suurinpiirtein antaa tonnin,jos sitäkään. Kataja ja Joma vie suurimmat kalat ja se on täysin heidän hyvän työn ansiota. Jääkiekossa ei ole Joensuussa jäljellä enää mitään muuta hyvää kuin rakkaus lajiin. Kaikki muu on mennyt.


Voiko tuon enää paremmin sanoa. Jokipojat oli ja meni. Mennyttä aikaa ei takaisin saa..
#28 jones 04.11.2017 23:40
Lainaus möly:

Voiko tuon enää paremmin sanoa. Jokipojat oli ja meni. Mennyttä aikaa ei takaisin saa..


Mennyttä ei takaisin saa mutta tulevaisuutta voi rakentaa entistä kauniinpana.

Se vaatii vaan tekijöitä, oikeita henkilöitä oikeille paikoille. Nykyomistajilla ei tule tapahtumaan. Epäonnistuneita fossiileja, jotka on rasite kun pitäisi olla se innostuksen sydän.
-2 #29 selästä taklaaja 05.11.2017 06:40
Edellä on todella hyviä kommentteja joista olen täsmälleen samaa mieltä ja olen kirjoittanut noista itsekin. Toisaalta tuossa tämän kauden joukkueessa on suuri joukko pelaajia jotka ovat pelanneet mestistä aiemmilla kausilla todella hyvin. Se, että kovinkaan moni pelaaja ei pelaa omalla taitotasollaan, onkin se miettimisen aihe. Kyllä tuolla porukalla voitaisiin olla neljän joukossa jos niistä saataisiin toimiva joukkue aikaiseksi....
-4 #30 Riffixi 05.11.2017 10:53
Juuri niin. Voi ostaa yksilöitä,mutta ei joukkuetta. Joukkue on aina yksilöidensä summa. Valmentajan tehtävä on saada joukkue pelaamaan taitojaan vastaavaa peliä. Mutta edelleen tullaan tilanteeseen että tänne ei saada/ haluta ammattivalmenta jia taloudellisten realiteettien johdosta.
-5 #31 selästä taklaaja 05.11.2017 11:24
Lainaus Riffixi:
Juuri niin. Voi ostaa yksilöitä,mutta ei joukkuetta. Joukkue on aina yksilöidensä summa. Valmentajan tehtävä on saada joukkue pelaamaan taitojaan vastaavaa peliä. Mutta edelleen tullaan tilanteeseen että tänne ei saada/ haluta ammattivalmentajia taloudellisten realiteettien johdosta.

Noinhan se juuri on. Valmentajankin kun on pakko elää niillä tuloillaan mitä hän ansaitsee. Muistaakseni Variksen Jounikin jätti varmaan ihan hyvän työpaikan kun häntä pyydettiin viime kaudella valmentajaksi? Ei hän taatusti ole niin tyhmä, että olisi ryhtynyt ilmaiseksi loppukauden valmentajaksi ottaakseen lopputilin tai virkavapaata työpaikastaan. Varmaan hän vaati sopimusta myös tästä kaudesta ja kohtuullisen hyvää korvausta työstään? Noinhan meistä jokainen tekisi, ainakin minä. Ei niitä ilmaisia valmentajia löydy nykyään jostain kaupungin kaduilta...
-4 #32 tilkka 05.11.2017 12:26
Niin mutta silläkin olisi saanut nuoren ja nälkäisen valmentajan jolla on aikomusta kehittyä tulevaisuuden valmentajakin! Eikä menneen ajan valmentajan!!!
-6 #33 Partsi 16 05.11.2017 13:24
Se on niin tosiasia että Varis on menneen talven lumia valmentajana. Hyvä esimerkki nuoresta ja ennakkoluulotto masta valmentajasta oli muutama vuosi sitten kun Jokipojat voittivat suomi-sarjan. Ihan puskista tuli Niko ja sai joukkueen pelaamaan loistavasti.Kyl lä markkinoilla on hyviä/nuoria/ed ullisia/nälkäis iä valmentaja lupauksia, sellainen pitäisi saada Joensuuhun.Vari s pihalle ja samassa ovenavauksessa toimistolta Nuutinen!! Ei jäisi kukaan kaipaamaan näitä miehiä...
-6 #34 päätykatsomo 05.11.2017 13:40
Kyllä se vaan niin on, että tollaisella "pitkä päätyyn ja perään"- pelillä ei mennä pitkälle. Viiden vuoden takainen pelitapa kun ei vaan toimi enää. Jos ei peli parane ja tulosta ala tulla tauon jälkeen, niin valmentaja vaan vaihtoon.
Yllä käytyyn keskusteluun, kyllä nuoria ja intohimoisia valmentajia on. Ottaisin penkin päähän mielellään S.Luukkaisen esim, täältä lähtöisin ja valmentajakokem usta alkaa olla useista eri seuroista,viron nuorten maajoukkuetta myöden. Tämä vain heittona, mutta kuitenkin, ellei tulokset parane, jottain tarttis tehrä, kuten Juti sanois.
+4 #35 selästä taklaaja 05.11.2017 14:24
Valmentajan vaihtamista vaativille haluan kertoa tämän: Kun ei ole varaa palkata hyvää valmentajaa niin tuskinpa on varoja maksaa palkkaa myöskään kahdelle valmentajalle? Nyt kun te haette uutta valmentajaa niin ainahan se on muistettava, että entiselle vamentajalle on maksettava se sopimusajan palkka. Ja useinhan apuvalmentajaki n tuolloin vaihtuu...On näillä valmentajillaki n sopimukset kuten pitääkin olla. Palkatkaapa nyt vaikkapa loppukaudeksi joku hyväpalkkainen valmentaja ja etsikää siihen rahaa ensiksi vaikkapa 50000€. Taitaapa vetää hiljaiseksi ne valmentajan vaihtoa vaativat?
+4 #36 jones 05.11.2017 15:12
Juu, valmentajan vaihto ei ole realistista eikä tule tapahtumaan.

Muutama maalintekijä kelpaisi kyllä. Jouluun kun venytetään hankinnat, kuten tarkoituksella se pakkikin, niin vajaasta kaudesta ei tarvitse niin paljoa maksaakaan.
+6 #37 Riffixi 05.11.2017 15:47
Ja kun Paukkukin lähti takaisin Vaasaan??
+5 #38 Teppana85 05.11.2017 16:53
Lainaus Riffixi:
Ja kun Paukkukin lähti takaisin Vaasaan??


Kyllä vuosi takaperin Paukku vaikutti paljon liigakelpoisemm alta. Muutenkin vaikuttaa siltä että nämä muualla välillä käyneet omat pojat eivät ole palattuaan enää entisensä.
+5 #39 möly 05.11.2017 17:31
Lainaus Teppana85:
Lainaus Riffixi:
Ja kun Paukkukin lähti takaisin Vaasaan??


Kyllä vuosi takaperin Paukku vaikutti paljon liigakelpoisemmalta. Muutenkin vaikuttaa siltä että nämä muualla välillä käyneet omat pojat eivät ole palattuaan enää entisensä.



Juu.. Saman huomasin perjantaina pelissä. En tiedä mitä noilla matkoilla pelajalle käy kun ne tulee takaisin niin se näyttää vähän samalta kun nostettas A-pojista pelaaja miesten sarjaan.. Joutuuko se itseluottamus sitten niin koville.. Tiedä en.
+2 #40 JTK 05.11.2017 19:13
A-nuoret voitti äsken jatkoajalla Diskoksen 5-4 Aleksi Kettusen (2+0) iskiessä ratkaisun. Eka erä oli laadukasta kiekkoa puolin ja toisin, mutta sitten pelin tempo ja taso laski. Tämä sopi paremmin vastustajalla, kun nousivat 0-3 tilanteesta tasoihin. Johdettiin lopussa vielä 4-3, mutta typerä hyökkäyspään jäähy kostautui ja peli meni jatkoajalla. No kaksi pistettä kuitenkin saatiin eli yhdellä otettiin nyt kiinni sarjakakkosena olevaa Diskosta.

B-nuoret Voitti KooKoo teamin 7-11! Surakka 2+3, Kekarainen 1+4 ja Inkinen 3+1.

C-nuoret puolestaan voitti Rokin 10-2! Juho Juvonen iski hattutempun.
+2 #41 jii74 05.11.2017 19:55
Lainaus Riffixi:
Ja kun Paukkukin lähti takaisin Vaasaan??

eipä näyttöjä liigaan antanut.pitkäse n kanssa eivät saaneet juuri mitään aikaan.joutaa sinne.kentät uusiksi vaan ,nyt vielä kun voi.
24 - 44 - 28 ykköskentäksi
+2 #42 jokipooooo 05.11.2017 22:03
Käsittämättömän pitkät lippujonot on kyllä kunnon keskisormen näyttö yleisölle. En tarkoita yhtä kotipeliä, vaan joka kerta sama ongelma. Viimeksi ihmiset olivat todella ärsyyntyneitä, kun myöhästyy pelistä sen takia. Luulisi ettei ole varaa seisottaa vähiin käyvää yleisöä ulkona
-1 #43 aku 05.11.2017 22:46
Lainaus jii74:
Lainaus Riffixi:
Ja kun Paukkukin lähti takaisin Vaasaan??

eipä näyttöjä liigaan antanut.pitkäsen kanssa eivät saaneet juuri mitään aikaan.joutaa sinne.kentät uusiksi vaan ,nyt vielä kun voi.
24 - 44 - 28 ykköskentäksi

Paukku joutaa tosiaan takaisin Vaasaan, mutta tuota ketjukoostumust a ei mielestäni kannata laittaa noin. Tuotahan jo kokeiltiinkin jossain vaiheessa, ei toiminut. Paremmin Hiltunen ja Rajamäki pelaavat yhteen Halosen kanssa
-3 #44 Riffixi 06.11.2017 08:48
Ja tähän lippuasiaan Nuutinen lupasi parannusta viime maanantain Karjalaisessa,k un opiskelijoille ilmaisen pelin jonot olivat todella pitkät ja vetosi johonkin nettiongelmaan. Eli mitään uutta;)
+4 #45 aku 06.11.2017 13:50
Viikon vinkki! Jos joku haluaa välillä lukea jotakin asiallistakin tekstiä, niin käykääpä lukemassa Jokipoikien kotisivulta Jarkko Immosen mietteitä suljetuista sarjoista...
+3 #46 möly 06.11.2017 13:55
Tässä akun mainitsema juttu


https://jokipojat.fi/uutiset/2017/11/jarkko-immosen-avoin-kirje-suljettu-liiga-suistaa-suomalaisen-jaakiekkoilun-suohon
+4 #47 Peks1 06.11.2017 14:03
Hyvä, Hilppa! Puheenjohtaja osoittaa olevansa tosissaan. Se on hienoa.
+3 #48 möly 06.11.2017 14:21
Se kellä on luottotiedot kunnossa tuonne Jatkoaika.com niin laittakaa myös sinne linkkiä Hilpan jutusta..
+4 #49 jones 06.11.2017 14:22
Lainaus Peks1:
Hyvä, Hilppa! Puheenjohtaja osoittaa olevansa tosissaan. Se on hienoa.


Hilppa tehnyt samat havainnot tuosta Hiltusen esiintymisestä kuin minäkin.

Espoo halutaan liigaan, muita ei ole ja vittuakaan niiden kohtalo kiinnosta.
+4 #50 jones 06.11.2017 14:23
Lainaus möly:
Se kellä on luottotiedot kunnossa tuonne Jatkoaika.com niin laittakaa myös sinne linkkiä Hilpan jutusta..


Spämmäsin jo. Nyt odotellaan kun liigaseurojen fanit valistaa meitä, että mestiksessä ei ole liigakelpoisia seuroja nyt tai koskaan, muuta kuin Espoo, ja liigaseurat ei voi kehittää toimintaansa avoimessasarjas sa ja kuolevat pois jos tippuu...plää, plää, plää-
+2 #51 JTK 06.11.2017 14:29
Hyvä avautuminen julkisen kirjeen muodossa. Nyt odotellaan sitten julkista vastausta näistä asioista päättäviltä henkilöiltä. En tiedä onko sitten jotain uutta tietoa tullut seuroille näistä asioista, kun Hilppa kerran kirjeen laittoi esille.

Onhan näistä asiosta jo väännetty muutama vuosi kulisseissa ja varmaan jotain tietoa pitäs kohta tullakin. Ainakin, jos se kevät 2019 on edelleen tähtäimessä muutoksille.
+3 #52 möly 06.11.2017 14:38
Niin.. Mitähän tulisi jos olisi myös suljettu,Jalkap allo liiga,Pesäpallo ja jne..
+4 #53 Riffixi 06.11.2017 14:59
Mä laitoin kahteen iltapäivälehtee n ja Jatkoaikaan;)
+3 #54 möly 06.11.2017 15:03
Lainaus Riffixi:
Mä laitoin kahteen iltapäivälehteen ja Jatkoaikaan;)

Tosi hyvä..
+4 #55 JTK 06.11.2017 15:05
Karjalaisessa jo onkin.
+4 #56 Riffixi 06.11.2017 15:12
Ja tämä viikonlopun skuuppi on hyvä!!......"Ku mmolan mielestä vierasmaalisään tö on liian raju ratkaisumuoto, kun pelataan sarjapaikasta.

- Kyllä on typerää, että sarjapaikasta pelataan futiksessa vierasmaalisään nöillä. Se on hyvä cupeissa, mutta ei karsinnoissa. Muuttakaa tuo, Kummola jyrähti jalkapalloväell e Twitter-tilillään.

Avaus ei uponnut futisfaneihin, jotka antoivat tylyä palautetta lätkäpomolle. Moni kehotti Kummolaa pysymään oman lajinsa parissa.

Yksi vastaajista oli kovana urheilumiehenä tunnettu Euroopan investointipank in varapääjohtaja Alexander Stubb, joka muistutti Kummolaa, että jääkiekon SM-liigasta karsinnat puuttuvat kokonaan"
+3 #57 Peks1 06.11.2017 15:37
Käykää ja Hilppa myös katsomassa Yle Areenasta viime perjantain Espoo U - Roki -ottelun molempien erätaukojen haastattelut. Ekalla erätauolla oli juttua EU:sta ja siellä muistaakseni ihmeteltiin, miksei Espoossa osata mitään, mutta Espoo on kuitenkin pakko saada Liigaan. Pelaajayhdistyk sen Saarela sanoi mm. "että sitten k u n Espoo on liigassa vuoden, kahden tai kolmen päästä...."
+3 #58 Peks1 06.11.2017 15:52
Minä laitoin Ylelle.
+5 #59 selästä taklaaja 06.11.2017 16:09
Erittäin hyvä kannanotto Immoselta. Toisaalta ei tuossa taatusti ole mitään uutta Hiltuselle eikä kenellekään muulle päättäjälle. Bisnes on se joka määrää ja Espoo on se seura joka nousee liigaan seuraavaksi.Ei sinne edes Tutoa näköjään niin odoteta. Tietysti Vantaakin voisi olla yksi mahdollisuus... . ja pitäisihän se Espoossakin ne vanhat velat saada siirrettyä jotenkin sivuun ensiksi...Tämä kehitys on jo näkynyt muutamana vuotena myös maajoukkueen menestyksessä ja se tulee näkymään vielä enemmänkin. Nykyisinhän ei enää kotimaan sarjoista ole juurikaan mahdollisuutta vaikkapa mm-kisajoukkuee seen.
+5 #60 selästä taklaaja 06.11.2017 16:40
Voisinpa jo edeltä käsin kirjoittaa tuon vastauksen, minkä tuo kirjoitus saa Hiltuselta ja muilta päättäjiltä: "Laittakaa Joensuussa asiat kuntoon niin toivotamme teidät tervetuleeksi liigaan...." :D :D :D
+5 #61 rooope 06.11.2017 16:53
Kyllä suotta Varista haukutaan.Tuoss a joukkueessa on yksi kentällinnen Suomisarja tason pelaajia,jopa koplaan sopivia.Alisuor ittajia liikaa.Se vain on totuus.
#62 rooope 06.11.2017 16:58
Vielä mokkeasiaa. Niemi ei ole nykyisin voittava mokke.Toivotaan Iilahti pian takaisin. Ratilainen (oma mokke) laskettiin pois.Pari vuotta pelaa Liigassa.
+5 #63 möly 06.11.2017 17:11
Lainaus Peks1:
Minä laitoin Ylelle.


https://yle.fi/urheilu/3-9918910
+5 #64 jones 06.11.2017 17:41
Lainaus selästä taklaaja:
Voisinpa jo edeltä käsin kirjoittaa tuon vastauksen, minkä tuo kirjoitus saa Hiltuselta ja muilta päättäjiltä: "Laittakaa Joensuussa asiat kuntoon niin toivotamme teidät tervetuleeksi liigaan...." :D :D :D


Johan tuolla jatkoajassa joku KooKoon fani tulee kertomaan, että kehittäkää toimintanne mestiksessä liigakuntoon kun onhan siihen jo kolme muutakin pystynyt..:D

Niin, toimintaahan voi kehittää suljetussa sarjassa jos saunassa luvataan liigapaikka vuonna x, kuten noille tehtiin ja vaiennettiin kritiikki suljetusta sarjasta. Ei varmana ole tuolloin enää sponsoreista pulaa kuten Kouvolassakin alkoi löytymään tukijaa ovista ja ikkunoista.

Kukapa näitä lehmänkauppoja nyt enää muistelisi siellä auringossa? Kurjistukaa ja olkaa hiljaa.
+6 #65 Riffixi 06.11.2017 17:55
Jos karsintoja ei palauteta voimme ristiä suomalaisen jääkiekon Kuolemansuudelm an....
+5 #66 jones 06.11.2017 18:00
Lainaus Riffixi:
Jos karsintoja ei palauteta voimme ristiä suomalaisen jääkiekon Kuolemansuudelman....


Kevyt poskisuudelma on jo tullut.

Mulla on jotenkin sellainen persetuntuma, että liigan ehdotus on, että Mestiksestä tehdään puhdas akatemiasarja, mitä hallinnoi jollain osuudella Liiga. Koska liigaseurojen rahaa jo virtaa tähän sarjaan ja Hiltunen siihen viittasi. Ja Suomi-Sarja on jatkossa liiton ylin sarjataso.

Tässä tapauksessa liiga olisi saanut rakennettua suljetulle sarjalleen entistä vahvemman suojavyöhykkeen . Akatemiasarja on joidenkin liigaseurojen toiveissa ja Hiltusen "huoli" mestiksestä ja sen tilasta voisikin viitata liigan halukkuuteen vaikuttaa mestiksessä enemmän tai ottaa se haltuun kokonaan ja rakentaa omiin tarkoituksiin sopivimmaksi.

Tämän toteutukseen sitten lobataan mestiksen nykytilan surkeutta ja liigakelpoisia ei ole hokemaa.
+4 #67 rizee 06.11.2017 18:24
https://m.iltalehti.fi/smliiga/201711062200514193_sm.shtml
+4 #68 jones 06.11.2017 18:44
Ja vielä aikaisempaan kirjoitukseen viimeiseksi on hyvä muistaa Hiltusen lauseet:

"Jos sopimukseen ei päästä, niin vanhalla jatketaan"

Eli tuommoinen kevyt Sipiläkiristys.
+4 #69 rizee 06.11.2017 19:06
Lainaus Peks1:
Käykää ja Hilppa myös katsomassa Yle Areenasta viime perjantain Espoo U - Roki -ottelun molempien erätaukojen haastattelut.

Kylläpä syletti katsoa. Espoo, espoo, espoo, espoo, espoo, espoo, espoo, espoo. Espoo sitä ja tätä. Ei olisi jutun juoni voinut olla selvempi. Rouvastoimittaj akin toisella eräkatkolla ”-Tällä eräkatkolla keskustelemme sarjajärjestelm ästä.” Jokainen haastattelun kohta viittasi jollain tavalla Espooseen, ja miten heidät saadaan takaisin liigaan. Hiltunenkin on Espoon miehiä, joten yhtälö vaikuttaa ainakin minun silmiin selvältä.

Minä sain Hiltusen haastattelusta myös sellaisen kuvan, että kun sarjajärjemiste lmistä ryhdytään neuvottelemaan, Liigan ehdotus sarjajärjestelm ästä koostuu liigaseurojen johtajien näkemyksistä. Siellä varmasti moni ilmoittaa, että ”Eikun sarjat vaan auki niin päästään hakemaan vauhtia alhaalta!”
+3 #70 jones 06.11.2017 20:00
Lainaus rizee:

Minä sain Hiltusen haastattelusta myös sellaisen kuvan, että kun sarjajärjemistelmistä ryhdytään neuvottelemaan, Liigan ehdotus sarjajärjestelmästä koostuu liigaseurojen johtajien näkemyksistä. Siellä varmasti moni ilmoittaa, että ”Eikun sarjat vaan auki niin päästään hakemaan vauhtia alhaalta!”


Moni tulkitsi että ehkä sarjoja halutaan aukoa. En tiedä mihin se näkemys perustui? Ei, ei todellakaan vaan sulkea enemmän minkä hokasi myös Immonen. Liiga haluaa enemmän valtaa sarjoihin ja järjestelmiin, mihin Immonen viittaa "liiton sysäämisenä sivusta seuraajaksi".

Kuten aikaisemmin kirjoitin, se on ennustukseni tahtotilasta.

Onkohan tuo Saarelakin Espoosta? Aikamoiselta lobbarilta vaikutti sekin.
+3 #71 JTK 06.11.2017 20:35
14 joukkuetta Liigaan ja saman verran Mestikseen. Liigan runkosarjan kaksi viimeistä pelaa karsintasarjan Mestiksen neljän parhaan joukkueen kanssa. Mestiksen kolme parasta pääsee suoraan karsintoihin ja neljäs ratkaistaan runkosarjan sijoille 4-7 sijoittuneiden kesken. Mestiksen runkosarjan kaksi vikaa joutuu putoamiskarsint oihin. Näin muistaakseni Ruotsissa pelataan ja homma toimii!
+4 #72 Riffixi 06.11.2017 21:19
Joo Iltalehden toimittaja laittoi viestiä ja kiitti vinkistä. En sen koommin ruvennut vaihtamaan ajatuksia. Miettikääpä seuraavaa: sm liiga on osakeyhtiö ja seurat myös. Seurat maksaa liigalle osakkuudesta. Eikös yritystoimintaa n liity myös riskejä? Yhtiöllä voi mennä hyvin tai huonosti. Sm liiga on siis sulkenut yhtiönsä muilta osakkailta. Eli kaikki säilyttää osakkeensa kunnes toisin sovitaan.
+4 #73 jones 06.11.2017 21:22
Toi nyt ei ole JTK mitenkään realistista. Vai meinaatko liigaseurojen tekevän päätöksiä että joku voidaan laittaa syrjään hillotolpalta vaikkakin yhteisen hyväksi? Juu ei. Ja tämähän on se ongelma mitä Immonenkin yrittää tuoda esille. Jospa spekuloidaan realistisilla vaihtoehdoilla ja mikä tulevassa on Jokipoikien positio. Akatemia vai mikä? Immonen on avautumisessa oikeassa mutta oma tekeminen vaatii osoittamista jostain muusta kuin alentumista farmiksi. Se on nykymenolla edessä.
+4 #74 jones 06.11.2017 21:54
Miika Elomon ehdottama Sveitsin malli 10+10 liigasta (A ja B-liiga) vaikuttaa hyvältä.

Tuon torppaamista onkin jo vaikeampi perustella.

http://www.aamuset.fi/urheilu/3715896/Jalkipeli+Paiva+Suomilatkan+diktaattorina+Miika+Elomo

Erinomaisia näkemyksiä!
+4 #75 JTK 06.11.2017 21:59
Joo ei varmaankaan just nyt ole realistista, mutta näin Ruotsissa mennään ja homma toimii todella hyvin niin urheilullisesti kuin taloudellisesti ainakin, jos Suomeen vertaa.

Ehkäpä tulevaisuudessa onnistuskin. Siellähän oli ainakin joku aika sitten Liigassa parilla porukalla KHL-suunnitelmi a ja sen verran "huonosti" käy katsojia peleissä nykyisin, että Liigankin ja sen joukkueiden on katsottava peiliin. Siinä saatetaan joku seura "uhratakin" hillotolpalta muiden eteen tai joku heikompi ja pienempi seura saattaa lähteä tolpalta ihan luontaisestikin kohti alempia sarjoja.
+4 #76 JTK 06.11.2017 22:04
Sveitsin mallikin käy. Jotain sellastahan olikin jo esillä. Mikä tahansa on melkeimpä parempi kuin nykyinen! Jospa oltais viisaampia sitten keväällä 2019? :)
+3 #77 Peks1 06.11.2017 22:50
Maikkarin facessa on uusi galluppi, pitäisikö karsinnat palauttaa? Yleensä tällaiset kyselyt enteilee sitä, että toimituksessa palataan aiheeseen vielä...
+4 #78 jones 06.11.2017 23:33
Ollaan taas samoilla linjoilla, mutta tapahtuuko mitään? Ympäripyöreetä.

http://www.iltalehti.fi/smliiga/201711062200514937_sm.shtml
+2 #79 Riffixi 07.11.2017 11:01
Karjalaisessa ei Immosen kirjoituksesta mitään:((...voi han olla että haastis tulee asian tiimoilta vielä...
+3 #80 JTK 07.11.2017 11:44
Karjalaisen nettisivuilla juttu oli ihan isosti. On tällä hetkellä päivän neljänneksi luetuin uutinen kyseisessä lehdessä. Lisäksi löytyy Yleltä, Maikkarilta ja joistain lehdistä. Valavuorikin oli huomioinut asian.

Se ei ole yllätys, että Mestiksen ja Liigan sivuilla juttua ei ole sattuneista syistä, mutta olis luullut, että Jatkoaika, Suomikiekko tai Kiekkoareena olis laittanut jutun esille.
+1 #81 möly 07.11.2017 12:24
Eiköhän Immonen.. saa vielä liitolta sakot !
Kurinpitotoimik unta tuomitsee Hilpan "10 000e" sakkoihin,häiri nnästä toisten hillotolpalla.
+1 #82 Peks1 07.11.2017 12:31
Kumma, ettei Jatkoaika tartu asiaan. Onko heillä linja, etteivät kirjoita "politiikasta?" Tai joku rahoittaja sensuroi. Ja Ilta-Sanomat ei myöskään sanonut sanaakaan. Kuka lie siellä sitten kieltänyt.
+1 #83 jones 07.11.2017 15:13
Lainaus Peks1:
Kumma, ettei Jatkoaika tartu asiaan. Onko heillä linja, etteivät kirjoita "politiikasta?" Tai joku rahoittaja sensuroi. Ja Ilta-Sanomat ei myöskään sanonut sanaakaan. Kuka lie siellä sitten kieltänyt.


Jatkoaika ei reagoinut
Iltasanomat ei reagoinut.

Iltasanomilla on kytkös liigaan nelosen tv-sopimuksen myötä, joten ei voi isäntää suolata.

Täytyypä kysellä jatkoajasta taustaa miksi ei kiinnostanut. Laitoinkin suoraan Pärnäselle viestiä.
+2 #84 jones 07.11.2017 15:54
Tämmönen ollut ja missään ei sanaakaan....

http://www.turkulainen.fi/artikkeli/575569-tuton-toimitusjohtaja-suljetut-sarjat-tappaneet-yleison-kiinnostuksen-miksi-tasta
+1 #85 jones 07.11.2017 16:10
Tässä vastausta miksi Jatkoaika ei kirjeestä kiinnostunut.

Lyhyesti vastausta:

Kukaan toimittajista (jatkoaika) ei juttua halunnut tehdä.

En siihen ketään patistanut, koska:
- On selvää, että Mestis-seurat käyttävät kaikkia mahdollisia
vaikuttamisväli neitä sarjansa kurjan tilan parantamiseksi. Tuo avoin
kirje oli yksi sellainen. Propagandaa.
- Kirjeessä todettiin tiedetty ongelma, mutta ei esitetty
ratkaisuehdotuk sia. Lisäksi sen sanoma oli suunnattu väärällä taholle,
kun suunta oli Liiga, eikä Mestistä hallinnoivalle Jääkiekkoliitol le,
jonka asia on huolehtia sarjastaan.

Aiheesta tulee mahdollisesti Jatkoajan oma juttu.
+1 #86 Peks1 07.11.2017 16:37
Toivottavasti tulee sitten Jatkoajan oma juttu myös. Mutta tuo on roskaa, että avautumista ei saisi "suunnata Liigalle". Lopulta Liigalla on kaikki valta sarjojen avaamisen suhteen, luulisi Jatkoajan tajuavan tuon verran.

Jokipojat ja Tuto voisivat laatia yhdessä uuden ulostulos jossain vaiheessa, jossa sitten esitettäisiin ehdotus sarjamalliksi tms. Ulostulon voisi ajoittaa jotenkin sellaiseen aikaan, että se saisi huomiota (esim. juuri tauon aikana, kun ei ole muita lätkäuutisia).
#87 jones 07.11.2017 16:43
Lainaus Peks1:
Toivottavasti tulee sitten Jatkoajan oma juttu myös. Mutta tuo on roskaa, että avautumista ei saisi "suunnata Liigalle". Lopulta Liigalla on kaikki valta sarjojen avaamisen suhteen, luulisi Jatkoajan tajuavan tuon verran.


Tajuaa ne, eli hiukan saatoin ollakin jyvällä että liigaan kohdistuvaa kritiikkiä vaiennetaan...
+1 #88 JTK 07.11.2017 17:27
Sitäpaitsi Hilpan kirjehän oli osoitettu Hiltuselle ja MUILLE suomalaisen jääkiekon sarjajärjestelm ästä päättäville. Ei siis pelkästään Liigalle.
#89 jones 07.11.2017 17:48
Lainaus JTK:
Sitäpaitsi Hilpan kirjehän oli osoitettu Hiltuselle ja MUILLE suomalaisen jääkiekon sarjajärjestelmästä päättäville. Ei siis pelkästään Liigalle.


Niinpä, ontu pahasti perustelut heillä ja melkeinpä väittäisin kosahtaneen miinaan.
#90 Teppana85 07.11.2017 20:43
Kyllä kun miettii vaikka Kärppien joukkuetta viimeisellä divarikaudellaa n, niin on siitä ajasta tultu aika kauas alas päin. Suomessa olisi ihan hyvin mahdollista saada aikaan kaksi suht hyvätasoista sarjaa, vieläpä niin että kauden loppuun asti olisi oikeasti panosta.
#91 jones 07.11.2017 22:48
Iltalehti tekee hyvää myyräntyötä:

http://www.iltalehti.fi/smliiga/201711072200517082_sm.shtml

Jos jääkiekkoliitos sa ei olisi voideltuja hahmoja, niin vahva päällystö saisi muutosta.

1997-2000 divari oli huikea ja tasokas. Sitä menoa kaipaa takaisin.

Sitten vedettiin ovet kiinni ja alkoi nykyinen syöksy. Tätä ei hevillä enää oikaista jos tulee edes tapahtumaan koskaan.
#92 Peks1 07.11.2017 23:23
Immonen ja Hiltunen keskustelleet tänään. Hyvä, että yhteyksiä pidetään. Varmaankin paperilehdessä lisää huomenna.

https://karjalainen.fi/urheilu/item/161430-hiltunen-liigaan-meno-rahakysymys
-4 #93 JTK 08.11.2017 07:37
Paperilehdessä oli laajalti juttua aiheesta. Hiltusen mukaan keväällä 2019 olisi ehkä mahdollisuus karsintoihin, kuten on jo aikaisemminkin annettu ymmärtää. Edellyttää tietenkin sen, että joku Mestis-seuroist a haluaa karsia paikasta Liigassa.

Itsellä tulee ekana mieleen Tuto tai K-Vantaa. Tuton kohdalla pitää ensin tapahtua se, että TPS siirtyy KHL:ään, kuten jossain vaiheessa oli ilmoilla huhuja. Tuto Liigassa olisi hyvä TPS:n farmi kuten K-Vantaa on jo valmiiksi Jokereiden farmi, jos haluavat koittaa nostaa Vantaan Liigaan. TPS:llä ja Jokereilla on taloudellisia edellytyksiä tällaiseen toimintaan, jos näkevät sen tarpeelliseksi.
#94 rizee 08.11.2017 08:59
https://www.karjalainen.fi/urheilu/item/161463-naekoekulma-ajat-ovat-totta-vie-toiset-mehtimaeellae

Sieviläiseltä hyvä kirjoitus!
-4 #95 JTK 08.11.2017 10:46
Sieviläisen kirjoitus on hyvä. Se on harmi, että junioreita ei enää käy hallilla, kuten ennen. Suurin syy tähän on, että tänä päivänä Liiga ja jopa NHL on tullut lähelle ja helposti seurattavaksi nykytekniikan ansiosta ja tarjontaa on paljon. Näistä sarjoista löytyy nykyisin junnujen idolit ja esikuvat. Ennen varsinkin NHL oli kaukainen juttu rapakon takana ja oman edustuksen pelaajat keitä seurattiin.

Sen tiedän, että meidän nykyiset junnut seuraavat tarkasti miten meidän entiset junnut Mirot, Uket, Temet, Petut jne. pärjäävät mualimalla.
#96 jones 08.11.2017 12:35
Lainaus JTK:
Paperilehdessä oli laajalti juttua aiheesta. Hiltusen mukaan keväällä 2019 olisi ehkä mahdollisuus karsintoihin, kuten on jo aikaisemminkin annettu ymmärtää. Edellyttää tietenkin sen, että joku Mestis-seuroista haluaa karsia paikasta Liigassa.


ÖÖ, tässäkö oleellinen Hiltusen sanomasta?

Eli karsinnat pelataan jos Espoo haluaa nousta, mutta voiko liigasta myös tippua? Ei.

Tosin Espoohan voi nousta nytkin heti kun vaan ilmoittavat että ovat valmiit.

Siis oliko jutussa mitään viitteitä siitä, että oikeasti ollaan muuttamassa nykyisestä mitään? Jos, jos, jos. Tätä on jo kuultu vuosikymmen.

Muutenkin jos muutoksia odottaa, niin ne on hyvin kaukaisessa tulevaisuudessa . Mestiksen parissa on tuolloin enää jäljellä vain hippunen nykyisistäkään katsojista.

Nythän on jo 2020 asti tilanne jäädytetty. Tässäkin välissä kerkeää tapahtua jo kunnon romahdus.
+4 #97 pahkis 08.11.2017 12:39
"Urheilutapahtu mat kilpailevat ihmisten ajankäytöstä. Lähtisitkö arki-iltana liikkumaan, elokuviin vai kahden ja puolen tunnin ajaksi 9–15 eurolla Jokipojat–LeKi-peliin?"

Tuosta kirjoituksesta poimittuna kohta, jota eivät taida kaikki aina ymmärtää. Jokipojat kilpailee kuluttajan vapaa-ajasta viihteen - ei urheilun - markkinoilla.

Edustuksen panokseton läpsyttely ei ainakaan itselleni ole hyvää viihdettä. Nuoruudessa suurelta näyttänyt Mehtimäen jäähallikin on nykyään aikamoisen kolkko betonibunkkeri, jonne ei viitsi enää oikein raahata ketään mukaankaan.

Eikä tämä kehuttu juniorityökään tuo sinällään mitään lisäarvoa siihen lipun hintaan, vaikka seura palkittaisiin ties millä kultaisilla sineteillä ja kuinka taputtelisimme toisiamme selkään.
+2 #98 Repe 08.11.2017 17:25
Nyt kun pitkästä aikaa seuraan tätä palstaa, kukaan ei ihmettele sitä miksi Jokipojat edellisen liigasta tippumisen jälkeen (1992) ei ole saanut esim. organisaatiotaa n liiga-kuntoon? Ei olisi mekastusta sarjoista jos Jokipojat olisi sarjatasoltaan SM-liigassa pelaava seura:)
-2 #99 lerski11 08.11.2017 18:28
Eikös khl ilmoittanut että khl:ssä olisi tarkoitus pelata ensi kaudesta lähtien 24 joukkueella joten en usko että kukaan suomesta enää menee sinne. Roope Ranta purkisopimuksen ruotsalaisseura n kanssa oisko jokipoikiin vaiko liian kallis?
+2 #100 Repe 08.11.2017 19:52
Purkiko Roope vai purkiko seura? Pelaaja jolla voisi mahdollisesti olla käyttöä Mestis-tasolla, mutta onko mikään hengenluoja muilta ominaisuuksilta an?
#101 VasenPakki 08.11.2017 22:22
Sieviläiseltä tosi hyvä sivallus lehessä. Jokipojat ei osaa tarjota mitään viihdettä yleisölle, kyllä sen kaikki tietää ja siitä 700- 800 katsojan määrät kertookin kaiken olennaisen.

Kopla pelaa taas ulkoilmapelin 13.1. II-divarin ulkoilmaläpsytt ely kiinnostaa tuplaten enemmän kuin yksikään jokipoikien 11-15euroa maksava peli runkosarjassa. Koplalla muutenkin hyviä sekä raikkaita ideoita, miten tähän vastaa jokipo?? Kaivetaanko joku vanha pelaaja saamaan lisää pelejä vai jaetaanko 3000 lippua ilmaiseksi. Huonoksi on menny tilanne. Toimisto haloo
-2 #102 jones 08.11.2017 23:04
Lainaus VasenPakki:

Kopla pelaa taas ulkoilmapelin 13.1. II-divarin ulkoilmaläpsyttely kiinnostaa tuplaten enemmän kuin yksikään jokipoikien 11-15euroa maksava peli runkosarjassa. Koplalla muutenkin hyviä sekä raikkaita ideoita, miten tähän vastaa jokipo?? Kaivetaanko joku vanha pelaaja saamaan lisää pelejä vai jaetaanko 3000 lippua ilmaiseksi. Huonoksi on menny tilanne. Toimisto haloo


Nyt on oltava kanssasi samoilla linjoilla.

Samaan innovatiivisuut een, innostavaan ja toimintaympäris tössä toimimiseen viittasin itsekin aiemmin. Kun omistajat on fossiilija, omien tarpeiden asioilla niin positiivisia asioita ei tapahdu. Velkaisen ja epäonnistuneen omistajan mukana olemisen syy ei ole kehittäminen tai sellainen ei ole tukijalka. Motiviit on tällä hetkellä säästöineen jotain muuta. Onko esim. Ulkoilmapeli heille liian kallis? Tämä on omaa spekulointia mihin lienee oikeus kun muutakaan ei ole kerrottu.
+1 #103 möly 08.11.2017 23:13
Tällästä
Laittakaa jatkoaikaan https://www.karjalainen.fi/urheilu/item/161570-jaakiekkoliigan-toimisto-salailee-puheenjohtajansa-puhelinnumeroa-medialta
+1 #104 since 1953 09.11.2017 08:13
Ketjussa on monta hyvää kirjoitusta. Kukaan ei kuitenkaan ole vielä todennut sitä, että Joensuussa olisi olemassa huippu-urheilun organisaatio, joka kykenisi palauttamaan uskottavuuden yhteistyökumppa neiden ja katsojien silmissä nopeasti. Edustuskiekon ja junnutoiminnan voisi organisoida Katajaan. Edustuksen osalta taustoissa ja toimistolla kävisi iso tuuletus, joka toki on väistämättömäst i edessä, mikäli eteenpäin halutaan oikeasti päästä. Nykyinen poteroissa makaaminen ei johda mihinkään.

Kirjaudu sisään palveluun kommentoidaksesi. Mikäli sinulla ei ole tunnuksia, rekisteröidy käyttäjäksi. Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kommentoida.

 

Kirjaudu

Kirjaudu sisään kommentoidaksesi artikkeleita



Heilin tähdet

  • Karjalan Heili antaa jokaisessa kotiottelussa tähdet kolmelle kotijoukkueen parhaalle pelaajalle.

    18.11. Jokipojat–Espoo United 2–4

    Oskari Lehtinen

    Lehtinen kellotti jälleen kerran hyökkääjistä eniten peliaikaa. Väänsi jälleen kerran tärkeitä aloituksia. Viimeisteli Jokipoikien ensimmäisen maalin väkisin pienestä kulmasta. Luottomies niin yli- kuin alivoimalla.

    Eppu Rissanen

    Oli oikeastaan ainoa Jokipoikien puolustaja, joka yritti horjuttaa eilen pelanneita Unitedin pelaajia fyysisellä pelillään. Oli erittäin hyvä alivoimilla. Kellotti puolustajista toiseksi eniten peliaikaa. Oli ainoa Jokipoikien pelaaja, joka jäi tehotilastossa plussalle.

     

    Timo Niemi

    Piti jälleen kerran Jokipojat mukana pelissä hyvillä torjunnoillaan varsinkin kahden ensimmäisen erän aikana. Vaikka taakse meni kolme kiekkoa, ei Niemeä voida syyttää mistään takaiskusta. Merkkautti yhteensä 29 torjuntaa.

     Kokonaistilanne:

    8 tähteä: Oskari Lehtinen
    7 tähteä: 
    Tuukka Rajamäki, Timo Niemi
    5 tähteä: 
    Joonas Larinmaa
    4 tähteä: 
    Jonathan Iilahti, Lassi Raitanen
    3 tähteä:
    Oula Uski
    2 tähteä: Timo Hiltunen, Roni Viirlas, Ville Halonen, Eppu Rissanen
    1 tähti: Juuso Akkanen, Jani Ollitervo

Uusimmat blogikirjoitukset

 
 
 

mehtimakelainen.net © 2015 Karelia Viestintä Oy -kaikki oikeudet pidätetään.