Voitto Akkasen juhlapelissä

Voitto Akkasen juhlapelissä
 Kuvaaja: Joona-Pekka Hirvonen
Voitto Akkasen juhlapelissä
 Kuvaaja: Joona-Pekka Hirvonen
Voitto Akkasen juhlapelissä
 Kuvaaja: Joona-Pekka Hirvonen
Voitto Akkasen juhlapelissä
 Kuvaaja: Joona-Pekka Hirvonen

Jokipojat–IPK 5–2 (2–0, 2–1, 1–1)

Jokipojat saalisti lauantaina voiton puolustajakonkari Juuso Akkasen juhliessa 500. Mestiksen runkosarjan kamppailuaan. Viimeistelyään rutkasti parantanut Jokipojat sai revanssin Iisalmen Peli-Karhuista, joka vei revanssiviikonlopun ensimmäisen kamppailun perjantaina Iisalmessa. Jokipoikien maalintekijöinä kunnostautuivat Ville Halonen (2+0), Samu Pitkänen, Roni Viirlas ja Tuukka Rajamäki (1+3). Jokipojat joutui vaihtamaan loukkaantuneen Jonathan Iilahden (12 torjuntaa) pois maaliltaan toisessa erässä. Lopun ottelusta torjunut Timo Niemi pysäytti kiekon puolestaan 14 kertaa. Alakoululaisille jaettujen ilmaislippujen myötä Akkasen viimeistä ottelua oli Mehtimäellä todistamassa 2 031 katsojaa.

 

Otteluraportti

Jos Jokipoikien viimeistely tökki revanssiviikonlopun ensimmäisessä koitoksessa perjantaina Iisalmessa, niin samaa ei lauantaina ollut nähtävissä. 

– Ei ollut meille helppo paikka eilisen jälkeen. Eilenkin oli pääasiassa hyvä esitys. Kaveri hyödynsi eilen toisessa erässä maalipaikkansa kovalla prosentilla ja sen jälkeen pelasi fiksusti, Jokipoikien päävalmentaja Jouni Varista lehdistötilaisuudessa tuurannut apuvalmentaja Ville Väänänen kertasi. 

– Tänään lähdettiin hyvällä ilmeellä pelaamaan yhdessä Juusolle tuota hommaa. Se näkyi, että se merkkasi paljon jokaiselle pelaajalle niin kuin meille valmennukselle ja myös seurajohdollekin. Oli iso homma, että saatiin tästä kaivettua se kolme pinnaa, hän jatkoi.

Ottelun alku sujui vierailijoiden hallinnassa. Vaikka IPK sai aikaiseksi pitkiä pyörityksiä Jokipoikien päätyyn, ei vierailijoille erässä huippupaikkoja juurikaan tarjottu.

– Kyllä me tultiin peliin ihan hyvin. Kaveri puolusti keskustaa, eikä sinne oikein maalintekopaikoille päästy. Oltiin raikkaalla ilmeellä alussa, Iisalmen Peli-Karhujen päävalmentaja Janne Sinkkonen sanoi.

Erän edetessä kotijoukkue pääsi paremmin omalta alueeltaan pois ja käänsi ottelun hallinnan itselleen.

Ottelun avausmaali nähtiin puolustaja Jani Ollitervon hienon harhautuksen jälkeen. Maalin eteen toimitetun kiekon suti ruuhkasta lopulta sisään kauden toista runkosarjaotteluaan pelannut Ville Halonen.

Erä eteni kotijoukkueen hallinnassa, ja ylivoimalla Jokipojat lisäsi johtoaan kahteen maaliin Samu Pitkäsen osumalla.

– Ensimmäisessä erässä olisi voinut tulla toisinkin päin maaleja, Me saatiin tällä kertaa pari, Väänänen sanoi.

– Sitten kun tuli joku virhe, niin meidän peli hajosi kyllä käsiin. Alettiin sooloilemaan. Tahto oli niin iso, että haluttiin voittaa seuraavassa tilanteessa se ilta. Silloin teet vääriä ratkaisuja. Siinä oltiin vähän kurittomia, ja muutamaan asiaan piti puuttua ensimmäistä kertaa tällä kaudella vähän äänekkäämmin erätauolla, Sinkkonen summasi.

Heti toisen erän alkuun Jokipoikien ylivoima näytti vaikealta. Yhden maalipaikan joukkue kuitenkin sai ylivoiman aikana aikaiseksi.

Hyvässä maalipaikassa olleella Oula Uskilla oli malttia siirtää kiekko vielä paremmassa paikassa olleelle Roni Viirlakselle, joka viimeisteli jo kauden neljännen maalinsa.

Jokipojat jatkoi hyvää peliään ja karkasi jo neljän maalin karkumatkalle Tuukka Rajamäen alivoimalla viimeistelemän hienon osuman myötä.

Neljännen maalin myötä IPK vaihtoi maalivahtiaan. Myös Jokipojat joutui toisen erän aikana vaihtamaan maalivahtiaan, tosin loukkaantumisen takia. Loukkaantuneen Jonathan Iilahden tilalle luisteli Timo Niemi.

Maalivahtien vaihdon jälkeen ottelun hallinta siirtyi vierailijoille. Loppuerä oli jäähyjen sävyttämä, ja molemmat joukkueet pääsivät kokeilemaan myös 4–3-ylivoimaa.

– Toisessa erässä oli vähän hurlumheitä kaikin osapuolin. Siellä oli neljä–kolmosta molemmin puolin ja vaikka sun mitä tilanteita.
Meinasi vähän lähteä tunne viemään meillä, Ville Väänänen sanoi.

– Toisessä erässä kolmas osapuoli astui puolin ja toisin aika isoihin saappaisiin. Peli meni todella rikkonaiseksi sitä kautta. Varmaan on pelaajissakin syynsä, Janne Sinkkonen analysoi.

Heti kolmannen erän alkuun Jokipoikien Samu Pitkäselle tarjoutui loistava maalipaikka, mutta veto meni hiukan ohi maalin. Vastahyökkäyksestä IPK tuli kahden maalin päähän. 

Tämän jälkeen kolmannen erän käsikirjoitus oli selvä: IPK paineisti pitkien hyökkäyksiensä ansiosta pelin Jokipoikien puolustusalueelle, kotijoukkueen saadessa hyviä maalipaikkoja terävistä vastahyökkäyksistä. 

– Kolmannessa erässä iskettiin kaikki likoon, mitä tälle viikolle oli, eikä siitä voinut tukistaa tuota ryhmää. Tänään oli kotijoukkue parempi. Pelattiin hyvää joukkuetta vastaan eilen ja tänään, Sinkkonen myönsi.

– Jos urputan meidän pelaamisesta, niin pitää muistaa, että tuolla on vastustajakin. Uskoisin, että hekin joutuivat täyden päivätyön tekemään pisteiden eteen tänään. Kaikki iskettiin likoon, mitä siellä oli. Pienellä pompulla oltaisiin voitu maalin päähän päästä. 

– Vielä kerran Juuso Akkaselle komeasta urasta onnittelut. Jos jollain tavalla voi olla tyytyväinen tappioon, niin Juuso sai ansaitsemansa 500 peliä ja uransa pakettiin. Joskus olen itsekin miekkaillut häntä vastaan, "Jasi" muisteli.

– Jos sanotaan näin kornisti, niin ihan hyvä että se (Akkasen paluu) jäi kahteen peliin, niin meillä saattaa olla helpompaa jatkossa, Sinkkonen virnuili.

– Hyvin saatiin peli jämäköitettyä kolmanteen erään. Kaveri totta kai löi kaiken likoon, ja välillä olimme sillassakin. Vähän ehkä näkyi se, että oli neljä tappiota alla. Oli sellaista voittamisen pelkoa jopa. Hieno taistelu, ja tärkeät kolme pinnaa Juuson 500. pelissä, Ville Väänänen päätti.

 

Maalit ja syöttäjät

13.46 Ville Halonen (Tuukka Rajamäki, Jani Ollitervo) 1–0
15.09 Samu Pitkänen (Rajamäki, Ollitervo) 2–0 yv.
21.29 Roni Viirlas (Oula Uski, Oskari Lehtinen) 3–0 yv.
25.40 Rajamäki (Jesse Paukku, Juuso Akkanen) 4–0 av.
34.46 Topi Piipponen (Pasi Kouvalainen, Janne Koponen) 4–1 yv.
40.35 Juuso Nevalainen (Piipponen, Niko Korhonen) 4–2 vt.
58.55 Halonen (Timo Hiltunen, Rajamäki) 5–2 tm.

Maalivahtien torjunnat

Jonathan Iilahti, Jokipojat 10+2+(0)=12 (Vaihto 27.21 4–0)
Timo Niemi, Jokipojat (0)+5+9=14 
Aleksi Autio, IPK 7+4+(0)=11 (Vaihto 25.40 4–0)
Tuomas Tolonen, IPK (0)+1+4=5 (Poissa 56.48-57.06, 57.40-58.43, 58.51-58.55)

Rangaistukset

Jokipojat 6x2 min = 12 min
IPK 6x2 min = 12 min

Yleisöä: 2 031

 

Jokipoikien kokoonpano

61 Lauri Hukkanen – 44 Samu Pitkänen – 16 Jesse Paukku
24 Tuukka Rajamäki – 11 Ville Halonen – 28 Timo Hiltunen
91 Joonas Larinmaa – 12 Oula Uski  – 88 Oskari Lehtinen
50 Teemu Holttinen – 22 Eetu Rissanen – 17 Teemu Väisänen
26 Teemu Lahtinen

 4 Juuso Akkanen – 6 Joni Muranen
 77 Lassi Raitanen – 10 Jani Ollitervo
2 Roni Viirlas – 74 Fabien Bourgeois

30 Jonathan Iilahti
(31 Timo Niemi)

 

Heilin tähdet 

*** Tuukka Rajamäki

Rajamäki oli yksi niistä ratkaisupelaajista, joille ei kertynyt ennen lauantaita neljään peliin tehoja. Mutta IPK:ta vastaan räpsähti sitten tehot 1+3, ja se näkyi miehen itseluottamuksessa ja pelaamisessa läpi pelin.

** Ville Halonen

Alkukauden alavartalovamman takia missannut sentteri pelasi hyvin revanssiviikonlopun ensimmäisessä ottelussa perjantaina, mutta lauantaina kotikaukalossa tuli myös onnistumisia. Kahden maalin lisäksi voitti 15 aloituksestaan peräti 10.

Juuso Akkanen

URevanssiviikonlopun peleihin ärjypaidan takaisin pukenut Akkanen pelasi molemmissa peleissä omilla vahvuuksillaan. 500 Mestis-ottelua täyteen saanut konkari ei hötkyillyt turhia, vaan hoiti oman maalinedustan puolustamisen Akkasmaisen jämäkästi. Syöttöpisteen lisäksi jäi myös tehotilastossa yhden maalin plussalle.

 

Ennakkopätkä 

Mestiksen revanssiviikonlopun toinen ottelu Jokipoikien ja Iisalmen Peli-Karhujen välillä mitellään lauantaina Mehtimäellä. Perjantaina Jokipojat joutui nöyrtymään Iisalmessa lukemin 4–0, joten Jokipojille tarjoutuu lauantaina mahdollisuus ottaa revanssi IPK:sta. Ennen ottelua nähdään puolustaja Juuso Akkasen palkitsemisseremonia hänen saadessa täyteen 500 Mestis-runkosarjaottelua. Akkanen on merkattu illan otteluun Jokipoikien kapteeniksi. Lisäksi Jokipojat on jakanut otteluun 3 000 ilmaislippua Joensuun alakoululaisille. Jokipoikien kokoonpanosta on varmuudella sivussa hyökkääjä Mika Koivisto. A-junioreiden mukana ovat puolestaan puolustaja Wiljami Kupiainen ja hyökkääjä Miro Väänänen. Maalilla aloittaa eilen kesken pelin maalinsuulle vaihdettu Jonathan Iilahti. Ottelu Mehtimäen jäähallissa alkaa kello 17.00. 

 

Aiemmat kohtaamiset

Jokipojat–IPK
2016: 2–5
2016: 0–2
2015: 8–4 (Suomi-sarja)
2015: 4–0 (Suomi-sarja)
2014: 3–4 (Suomi-sarja)

Saldo: 2–0–3 (maalit 17–15) 

IPK–Jokipojat
2017: 4–0
2017: 2–1
2016: 2–5
2014: 2–1 ja. (Suomi-sarja)
2014: 2–7 (Suomi-sarja)
2014: 4–7 (Suomi-sarja)

Saldo: 3–0–3 (maalit 16–21)

Kommentit   

+4 #1 JTK 28.10.2017 08:46
Edelliseen viestiketjuun viitaten, niin en ole huolissani. Nyt vain joka äijä vilkaisu peiliin ennen hallille lähtöä ja rotia hommiin. Äijät osaa edelleen pelata ja nyt, jos koskaan pitää syttyä pelaamaan ja taistelemaan jo Juusonkin ja yleisön puolesta. IPK jätti meidät eilen nollille ja sen jo pitäs antaa lisää puhtia tälle illalle ettei pisteet lähde savoon! Tsemppiä ÄIJÄT! :)

A-nuoret on viikonlopun "vierasturneell a" etelässä. Vastassa ovat K-Kissat ja Blues AK. Tsemppiä sinnekin! :)
+4 #2 Korppu 28.10.2017 09:12
Tänään olisi sit kasvojenpesun paikka 4-0 turpaan Iisalmessa hävettää.

Koko Jengin ois pitäny kävellä kotiin Savosta, mutta vittu tänään voitetaan ja kurssi kääntyy!

Taistele JOKIPO!
+3 #3 jii74 28.10.2017 09:49
tupa täynnä ja kannustusta riittää.jokipoj at kuittaa eilisen ottelun tänään.pisteet jää joensuuhun.
-3 #4 Repe 28.10.2017 10:39
Vaikka ei ollutkaan ilon matsi eilinen... ps://www.youtub e.com/watch?v=5 af6ErnzZXE
-1 #5 Repe 28.10.2017 10:46
https://www.youtube.com/watch?v=5af6ErnzZXE
+3 #6 Korppu 28.10.2017 11:00
Missä on muuten tällä sivulla eli Mehtimäkeläises sä sarjataulukko ja pistepörssi?

Ei olisi varmaan iso homma päivittää niitä samalla kun tulee uusia ottelu raportteja?
-1 #7 Repe 28.10.2017 11:07
Voisi myös poistaa nuo vanhat blogikirjoituks et.
-1 #8 Korppu 28.10.2017 11:36
Lainaus Repe:
Voisi myös poistaa nuo vanhat blogikirjoitukset.


Minkä takia?
-2 #9 Repe 28.10.2017 11:46
Lainaus Korppu:
Lainaus Repe:
Voisi myös poistaa nuo vanhat blogikirjoitukset.


Minkä takia?


No ne joita nuo kiinnostaa, ovat ne jo varmaan lukeneet.
-2 #10 Repe 28.10.2017 11:47
Esim. "Liigassa ovat saaneet kenkää....", vanhaa jorinaa toissa kaudelta.
+2 #11 Korppu 28.10.2017 12:18
Toki vasta Joulukuussa sarjataulukkoa pitää tosissaan katsella,että ei mikään kiire sinällään toivottavasti viimeistään Joulun jälkeen saamme sen sarjataulukon ja pistepörssin reali ajassa tänne sivuille niin kuin aina ennenkin :)
+2 #12 Peks1 28.10.2017 13:23
Akkanen on kapteeni tänään.
+2 #13 Teppana85 28.10.2017 13:51
IPK:lla hyvän olon tunne eilisestä voitosta. Äkäinen ärjylauma ja kotiyleisön tuki, siinäpä iskun paikka.
#14 jones 28.10.2017 13:58
Tänään on hyvä markkinoinnin paikka. Tarjolla on uusia katsojia tuleviin peliin.

Jokipojat voittaa tänään ja Pitkänen tekee maalin!
+2 #15 peluuri 28.10.2017 14:11
IPK-lla hyvänolontunne, mutta se on joukkueelle etu, ei haitta. Hyvänolontunne huonontaa suoritusta vain ennakolta ylivoimaisilta joukkueilta, jolloin se muuntuu ylimielisyydeks i. Esim. IPK-lle se antaa vain positiivista uskoa. Tämä niin sanottu "takinnapit auki"- ilmiö on jonninjoutavaa höpinää, jolla aina selitellään edellisen ottelun voittaneen joukkueen häviötä..
+4 #16 Pera 28.10.2017 14:22
Jo riittää läpsyttely , hittoon ns. hienot syöttö kuviot jos niistä ei kerran maaleja synny! Suoraviivaisuut ta peliin... kele !
+2 #17 Peks1 28.10.2017 15:12
Haetaan historiasta inspistä: 28.10.1982 JoKP - Sapko 4-2. Viimeinen maali Fontas. Yleisöä 3477.
+5 #18 JTK 28.10.2017 16:24
A-nuoret otti kovan päänahan voittamalla sarjakärjen K-Kissat 0-3! Väänänen ja Hyttinen (1+1) ja Lindroos piti nollan 37 torjunnalla!:)

C-nuoret hävisi puolestaan HIFK:lle 3-5. Toki vieraat olivat selvästi parempia, mutta hienosti meidän pojat kuitenkin taistelivat! Meidän C-nuoret pelaa tällä hetkellä hyvää lätkää. SM-karsinta on kova sarja.
+6 #19 jones 28.10.2017 16:25
Oho! Nyt taisi tulla a-nuorilta nappipeli.

Sarjakärjen kotona 0-3 vierasvoitto on loistava suoritus!

Sm-alempaan jatkosarjaan oikeuttavaan paikkaan matkaa enää 3pinnaa.
+5 #20 Peks1 28.10.2017 16:39
Hieno päänahka. Onnea A:lle.
+5 #21 tilkka 28.10.2017 17:23
Olin katsomassa tuon a:n pelin se oli todella nappisuoritus!
+3 #22 Lptl 28.10.2017 17:34
Jos fanseatin selostaja lueskelee, niin elä jatkossa juhlallisuuksie n aikana huastele turhia vaan anna kuulutusten kuulua kotikatsomoon saakka.
+3 #23 jones 28.10.2017 17:37
Lainaus jones:

Jokipojat voittaa tänään ja Pitkänen tekee maalin!


Veikkaus alkaa menemään aika kohdilleen.

Hiljalleen voisi aloitella taas betsaamaan mestistä. :)
+2 #24 Teppana85 28.10.2017 17:45
Aution torjuntaprosent ti ekassa erässä huikeat 40%
#25 JTK 28.10.2017 17:50
Lainaus jones:
Lainaus jones:

Jokipojat voittaa tänään ja Pitkänen tekee maalin!


Veikkaus alkaa menemään aika kohdilleen.

Hiljalleen voisi aloitella taas betsaamaan mestistä. :)

Laitoin viikolla lapulle Liigasta kaksi matsia ja myös kaksi peliä Ruotsista mistä olen ihan pihalla, niin rahat tuli takas yli 20 kertoimella. Eli puolet oli "tietoa" ja puolet ihan arvailua ja hyvä niin! :)

B-nuoret hävisi Jukureille 5-4 vieraissa. :(
#26 jones 28.10.2017 18:04
Ihan kun ketsupit ois ruiskahtanut mehtimäen jäälle...

Lisää vaan löylyä kiukaaseen ja onnistumisia läpi joukkueen, kiitos!
+2 #27 selästä taklaaja 28.10.2017 18:17
Joko se Iilahtikin loukkantui kun tulospalvelu kertoi maalivahdin vaihdoksesta?
+2 #28 Lptl 28.10.2017 18:26
Lainaus selästä taklaaja:
Joko se Iilahtikin loukkantui kun tulospalvelu kertoi maalivahdin vaihdoksesta?


Loukkaantuihan se
+2 #29 Peks1 28.10.2017 18:38
Jokipojat sählää ylivoimillaan. Kolme rangaistusta ottaneet ylivoimalla pelatessaan. Onneksi johto edelleen pitää.
+2 #30 Eastside22 28.10.2017 21:02
Ensilläkin onnittelut Juusolle . Sitten asiaan , täytyy toivoo et inkun vamma ei oo vakava . Muuten lähettiin ihan eri jalalla eiliseen verrattuna ja tuomari toiminta oli surkeeta , sillä vaan saatiin kummankin peli sekasin . Mut kiitos JOKIPOOO !!!!!
+3 #31 Riffixi 28.10.2017 21:57
Joo asiaan....

1. Mitä tapahtuu,jos Iilahti on telakalla? Niemestä ei ole kantamaan joukkuetta.
2. Sinkkonen huusi kolmannen erän lopussa tuomarille " haista v....u!" Ei jäähyä! Mestistuomarit.
3. Pakit edelleen pulassa ja sitä kautta maalivahtikin.
4. Paukulle maali,niin pahin paine helpottaa.
+3 #32 peluuri 28.10.2017 22:01
Kyllähän tänään taas todettiin, että yksittäisissä suht tasaisissa otteluissa sattuma/onni määrittää sen, kumpi voittaa. Kyllähän IPK oli tänään hallitsevampi ja #pelin päällä"..mutta miule kelpaa, että meni näin..
+2 #33 Peks1 28.10.2017 22:29
Ennen ottelua Varis sanoi haastattelussa, että 1,5 viikon päästä tauon aikana tulisi ehkä ratkaisua siihen yhteen puuttuvaan pakkiin.

Ollitervo oli tänään hyökkäyspäässä hyvä.

Minusta ketjut oli tänään ok. Miro Väänänen vielä mukaan neloseen ja Väisänen pois, niin niin sit on hyvä.
+4 #34 möly 28.10.2017 22:35
Kuulema lippu sekoilu ollut taas.
+2 #35 VasenPakki 28.10.2017 23:11
Kentällä Jokipo-IPK 5-2. Katsomossa Punamustat-Karh ukopla IPK FAN CLUB 2-5!!! IPK:n faniryhmä huikea eikä tuollainen.., no niin..

Lipunmyynti kusee oikein urakalla illasta toiseen samoin kioski myynti!!!
+4 #36 Eastside22 28.10.2017 23:20
Kiitokset iisalmen ryhmälle Juuson meriittien kunnioittamises ta !!!
+2 #37 Cånde 28.10.2017 23:25
Lainaus VasenPakki:
Kentällä Jokipo-IPK 5-2. Katsomossa Punamustat-Karhukopla IPK FAN CLUB 2-5!!! IPK:n faniryhmä huikea eikä tuollainen.., no niin..

Lipunmyynti kusee oikein urakalla illasta toiseen samoin kioski myynti!!!

Ihan hienoa kilpalaulantaa oli molemmilta ryhmiltä. Muutenkin illasta tuli mieleen muutaman vuoden takaiset väännöt Sportia tai KooKoota vastaan kun porukkaakin oli +2k. Vaikka chantit ovat molemmilla, noh, noniin..

Jos se lipunmyynti kerran kusee niin miten säkissä voi jengi herran vuonna 2017 elää, kun ei osata ostaa netistä lippuja? Sieltä saa halvemmalla eikä tarvitsisi nalkuttaa jonottamisesta. Uskomatonta urputtamista.

Raitanen blokkaa hienosti vetoja mutta välillä kylmää nuo puolustuspään kiekolliset ratkaisut. Kädet ristissä, että Iilahti ei ole pitkään poissa.
+3 #38 Peks1 28.10.2017 23:31
Kiitos Juusolle vielä kerran ja jääkiekkotyö jatkuu junnujen parissa. Sinkkonen myös arvosti Juuson uraa lehdistötilaisuudessa.

Onkohan sieltä porukkaa kääntynyt pois jonosta, kun tuo yleisömäärä oli kuitenkin odotuksiin nähden hieman vaatimaton? Pitäisihän sitä pystyä lippuja myymään ilman nettiäkin.
+2 #39 ierikka 28.10.2017 23:33
Sen verran nyt sanon että oli hieno homma, kun myös iisalmelaisfani t kiittelivät Juuson, se osoitti hienoa pelisilmää. Hieno ura ja todella hieno urheilija, numeron neljä kaltaisia on Mestiksessä yhä vähemmän ja valitettavasti aina liian vähän.

Kiitos kaikesta Juusolle, oli etuoikeus saada seurata pelejäsi ärjypaidassa. Hyvät jatkot!
+1 #40 Riffixi 28.10.2017 23:39
Tämä lippuongelmakin on jatkunut ties kuinka kauan. Miksi ihmiset tyytyy palveluun,joka ei toimi? Mehtimäki Oy on liikeyritys. Ei kaikki osta lippuja netistä ja seura tarvitsee sisään jokaisen jonottajan. Tietysti....ja kuten ennen peliä arvelinkin,niin fasiliteetit ei kestä tuota yleisömäärää. Ei vaan pysty.
+1 #41 VasenPakki 28.10.2017 23:46
Lainaus Cånde:
Jos se lipunmyynti kerran kusee niin miten säkissä voi jengi herran vuonna 2017 elää, kun ei osata ostaa netistä lippuja? Sieltä saa halvemmalla eikä tarvitsisi nalkuttaa jonottamisesta. Uskomatonta urputtamista.

Miten säkissä tuo seura ja sen johtohenkilöt elää jos ei lippu myynnin yhteyksiä saada herran vuonna 2017 kuntoon ja ensimmäiselle erä tauolle saakka on jonot pihalla joka pelissä. Uskomatonta sekoilua!!!
+3 #42 möly 28.10.2017 23:46
Lainaus Peks1:
Kiitos Juusolle vielä kerran ja jääkiekkotyö jatkuu junnujen parissa. Sinkkonen myös arvosti Juuson uraa lehdistötilaisuudessa.

Onkohan sieltä porukkaa kääntynyt pois jonosta, kun tuo yleisömäärä oli kuitenkin odotuksiin nähden hieman vaatimaton? Pitäisihän sitä pystyä lippuja myymään ilman nettiäkin.



Just näin. Ei papparainen paljon netistä varmaan lippuja ostele eikä naama kiinni näytössä koko ajan ole. Ja kun maksava asiakas tulee luukulle niin sen lipun on tultava mukisematta.
+2 #43 möly 28.10.2017 23:54
Ja kaikki seisomapaikat 7-8e kpl. Niin tulee porukkaa.
+1 #44 VasenPakki 28.10.2017 23:56
[quote name="möly"Ja kun maksava asiakas tulee luukulle niin sen lipun on tultava mukisematta.

Just näin hyvä möly!! Ei oo vara olla ylimielinen tänä päivänä edes Jokipojilla.

Ja tosiaan jos ei ois noita 3000 (!!!!) lippua lapsille jaettuna ollu niin taas ois tonni ollu porukkaa. Hohhoh
+4 #45 Riffixi 28.10.2017 23:58
Luulisi että konkurssin jälkeen kiinnostaa kaikki mahdolliset keinot lisärahan saamiseksi. Ei kaikkea hallin ongelmia voi kaupungin piikkiin laittaa,vaan seuran pitää itsekin osata kehittää toimintaa otteluissa. Odottakaapas kun on yli 15 C pakkasta,niin jonotapa siinä. Nyt oli paljon ihmisiä pelissä ja huono kello kauas kuuluu. Nyt pitäisi saada perheitä käymään peleissä ja laittaa asiat kuntoon.
+4 #46 jones 29.10.2017 00:01
Jokipoikien facebookissa että oli tekninenongelma lipunmyynnissä.

Näitä ei vaan pitäisi tulla silloin kun tarjolla enemmän porukkaa.

Ja tuo 2000 on pettymys.

Voitto oli hyvä juttu ja tuli tarpeeseen!
+2 #47 Peks1 29.10.2017 10:05
Mietin tuota, että miksi tekninen ongelma tulee juuri silloin, kun pitäisi myydä lippuja. Ja eikös tämä ole toistunut ennenkin? Lipunmyyjä varmaankin käyttää ihan samaa Ticketmasterin nettisivua, kuin mistä katsoja voi itsekin ostaa lipun. Lipunmyyjällä on kopperossaan läppäri ja printteri. Ja sitten netti alkaa pätkimään. Johtuisiko se siitä, että lipunmyyjä muodostaa nettiyhteyden jollain mobiililaitteel la, kännykän kautta tai nettitikulla. Sitten kun hallille saapuu kännyköidensä kanssa paljon ihmisiä, jotka käyttävät nettiä koko ajan itsekin, niin kaistatila vaan loppuu lipunmyyjältä. Sama ilmiö kuin joskus festareilla. Tämä on ihan keittiöpsykolog in ja teknisen tumpelon pohdintaa. Toivottavasti lipunmyyntisyst eemi ei ole noin alkeellinen.
+3 #48 Repe 29.10.2017 11:04
Sanoin jo aiemmassa ketjussa että 2000 katsojaa on tiukassa jos Iisalmessa tulee tappio, ja nyt siis oli hieman yli 2000 katsojaa. Eli ei voi pettymyksenä pitää tuota määrää, ihan taas omana mielipiteenäni.
+2 #49 Mortha1 29.10.2017 14:13
Tomi Karhunen on vapaana, eikös hänellä ole Joensuuhun yhteyksiä? :)
-4 #50 Repe 29.10.2017 14:42
Ja tuohon lipumyynnin takkuiluun liittyen, jos normi pelissä katsojamäärä pyörii 1000-1300 välillä ja kun kyseessä on muutenkin Mestis-peli, niin miksi lippuja ei voi luukulta myydä ihan normitavalla? Chattaileeko kassat ennenkuin lipunmyynti alkaa niin koneet on sekaisin?;)
+3 #51 JTK 29.10.2017 15:13
Onnittelut vielä kerran Juusolle hienosta pelaajanurasta ja merkkipaalusta sekä joukkueelle onnittelut voitosta. Tuli hyvään saumaan Juuson juhlaotteluun. Nyt jäädää odottelemaan millaista uraa Juuso tekee valmennuksen saralla.

C-nuoret nuiji äsken Blues AK:n jäänrakoon lukemin 9-2. Mainittakoon, että palloilulajien monilahjakkuus Lehikoisen Atte teki matsissa 3+1 tehot. Hänet on valittu jalkapallon puolella Tähtitarhaan, josta junioripalloili jat aloittavat maajoukkkuekuvi ot. Atte teki Jipon paidassa kesällä paljon julkisuutta saaneen maalin suoraan aloituksesta puolestakentäst ä SM-lopputurnauk sessa. Kiekon ja futiksen lisäksi hän on pelannut myös pesäpalloa. Tällaisia kavereita toivois olevan enemmänkin. :)

B-nuoret otti puolestaan 7-0 pataan lohkokärjeltä Saipalta. Nyt alkaa näyttää tilanne pahalta jatkoa ajatellen. Viivan yläpuolella oleva Jukurit taitaa karata jo liian kauas?
-1 #52 Riffixi 29.10.2017 16:55
Niin,tämä lippusekoilu oli jo viime kaudella. Ei tämä mikään uusi juttu ole. Nyt se vain tuli tapetille,kun yleisöä tuli paljon luukun kautta. Eli rätti tuli vasten kasvoja. Tämäkin homma on ollut aikaa laittaa kuntoon. Tai jos ei ole osaamista tai rahaa,niin laitapa siinä....tai mistäs minä tiedän.
+5 #53 Lappis2 29.10.2017 17:33
Kyllä on huolestuttava tämä B junnujen tilanne jos ja kun suomisarjaan putoavat. Pitää vielä muistaa että siellä pelaa A-junnuista kaksi yli-ikäistä pelaajaa 99 (Kohonen ja Lappalainen) sekä 00 syntyineitä A-junnuja myös peräti 3. Viime vuonnahan B voitti mestiskarsinta lohkon ja nousi upeasti pelaamaan alempaa sm-sarjaa.
-1 #54 Repe 29.10.2017 18:05
Lainaus Lappis2:
Kyllä on huolestuttava tämä B junnujen tilanne jos ja kun suomisarjaan putoavat. Pitää vielä muistaa että siellä pelaa A-junnuista kaksi yli-ikäistä pelaajaa 99 (Kohonen ja Lappalainen) sekä 00 syntyineitä A-junnuja myös peräti 3. Viime vuonnahan B voitti mestiskarsinta lohkon ja nousi upeasti pelaamaan alempaa sm-sarjaa.


Ei tule mieleen että milloin viimeksi B-nuoret olisi olleet kolmanneksi korkeimmalla tasolla. A-juniorit joitakin vuosia sitten pelasivat suomisarjaa kauden.
+6 #55 koutsi 29.10.2017 19:39
Viime vuoden B-nuorista läksi ykkösmaalivahti Arttu Ruotsalainen Kalpaan ja Olli Sorsa ja Valtteri Piironen Lukkoon mutta kyllä B-nuoret pitäisi ehdottomasti pelata ainakin Mestistä. Kaksi parasta lohko nelosta pääsee kanssa mestikseen joten kaikko on vielä omistaa käsissä.
+1 #56 koutsi 29.10.2017 19:44
Lainaus koutsi:
Viime vuoden B-nuorista läksi ykkösmaalivahti Arttu Ruotsalainen Kalpaan ja Olli Sorsa ja Valtteri Piironen Lukkoon mutta kyllä B-nuoret pitäisi ehdottomasti pelata ainakin Mestistä. Kaksi parasta lohko nelosta pääsee kanssa mestikseen joten kaikko on vielä omistaa käsissä.

Siis kaikki on vielä omissa käsissä
+2 #57 JTK 30.10.2017 07:41
Sorsasta ja Piirosesta oli hyvä juttu Raumalaisessa vähän aika sitten. Hyvin jätkät vetää siellä. Ruotsalainen pelaa Liigasopparilla Kalpan A-nuorissa. Se on aina heino juttu, kun Juniori Jokipoikien kasvatteja on saatu mualimalle ja vieläpä pärjäävät siellä.

A-nuoret hävisi eilen Blues Ak:lle 6-2. Meidän maalit tekivät Väänänen ja Laasonen.
+2 #58 Riffixi 30.10.2017 13:36
Ei ole todellista. Nyt lehdistössä muodostetaan vastakkainasett elua Vesikon ja jäähallihankkee n välille. Tänään on valtuuston kokous.
+4 #59 JTK 30.10.2017 15:20
Maajoukkuetauko koittaa kohta. Kaksi Jokipoikien kasvattia pääsee edustamaan Suomea. U20-turnauksess a Venäjällä Suomea edustaa Vaakanainen ja kolmessa U19 ottelussa Tshekkejä vastaan mukana nähdään Kuiri. :)
+1 #60 jones 30.10.2017 17:52
Lainaus Riffixi:
Ei ole todellista. Nyt lehdistössä muodostetaan vastakkainasettelua Vesikon ja jäähallihankkeen välille. Tänään on valtuuston kokous.


Jos hallihanke kaatuu jonkun Vesikon takia, niin se on kättelyt joensuulaisen kiekon osalta saatesanoin "se oli siinä".
-5 #61 Repe 30.10.2017 18:11
Vesikko on remontin tarpeessa, mutta jos hallihanke kaatuu, senkin puolesta saa jatkossa "jännätä" pelaako jossain vaiheessa edari edes Mestistä.
#62 Peks1 30.10.2017 18:43
Mikä hallihanke nyt on kaatumassa?
-harjoitushalli?
-kilpahallin pukukoppien remontointi?
-kilpahallin uudistaminen? (Josta ei ole muuta kuin alustavasti haaveiltu vasta)
+4 #63 JTK 30.10.2017 18:44
Huh, älkäähän menkö taas asioiden edelle! :)
#64 möly 30.10.2017 19:33
Netistä voi seurata ko.kokousta. Esim.face..joen suun kaupungin.linkk i vie youtube..
#65 möly 30.10.2017 19:53
Itse seuraan tätä kokousta. Monesti on mainittu mäkäräinen, kataja,kataja.. joma,joma ja jne.. Mutta ei sanakaan jokipojat !
#66 jones 30.10.2017 21:09
No, mitä ne päätti?
+1 #67 Peks1 30.10.2017 21:17
Se mitä valtuusto päätti, oli edellyttää kaupunkia Liikuntapaikkas uunnitelman 2010 - 2020 osion 4 Liikuntapaikkar akentamisen suuntaviivojen päivittämiseen vuoden 2018 loppuun mennessä. Aika runsaasti antoivat aikaa noin lyhyen paperin päivittämiseen....

Tuossa siis jo 7 vuotta vanhassa paperissa kilpajäähalli on reilusti esillä kyllä, katsokaa itse, googlella löytyy. Mutta kohta on jo vuosi 2020, eikä ole paljoa remppaa tapahtunut kilpahallissa 7 vuoteen. Ehkä sitten ensi vuonna niitä pukukoppeja ym. rempataan. Ja kun tuota paperia siis pitää kaupungin päivittää, niin toivottavasti sitä koko hallin peruskorjausta mietittäisiin myös.
+4 #68 JTK 31.10.2017 14:50
Salonoja myöntää Iltasanomissa, että Espoo Unitedilla on edelleen kassakriisi päällä. Pystyvät maksamaan osan laskuista lippu- ja kumppanuustuloi lla. Kriisi taittuu, jos käynnissä olevat neuvottelut tärkeiden sijoittajakandi taattien kanssa onnistuvat.

Eli siellä ollaan näköjään heille normaali tilanteessa. No hätä?
+5 #69 sambialainen heimolaulaja 31.10.2017 15:01
Onko kellään tietoa Iilahden loukkaantumisen vakavuudesta?
-5 #70 Repe 31.10.2017 16:23
Lainaus JTK:
Salonoja myöntää Iltasanomissa, että Espoo Unitedilla on edelleen kassakriisi päällä. Pystyvät maksamaan osan laskuista lippu- ja kumppanuustuloilla. Kriisi taittuu, jos käynnissä olevat neuvottelut tärkeiden sijoittajakanditaattien kanssa onnistuvat.

Eli siellä ollaan näköjään heille normaali tilanteessa. No hätä?


Ei voisi vähempää kiinnosta EU:n kuulumiset tällä palstalla ja tuskin olen ainoa. Ikäänkuin Espoon talousongelmat tekisi sädekehää Jokipoikien päälle:)
+3 #71 Korppu 31.10.2017 16:32
Voisko ton trollirepen bännätä? Ei oo mitään muuta annettavaa tänne kuin negailua.

Mee vaikka käymään joskus ulkona siellä on nytkin kaunis talvinen ulkoilusää.
+3 #72 möly 31.10.2017 16:46
"Mee vaikka käymään joskus ulkona siellä on nytkin kaunis talvinen ulkoilusää."

Repesin
+4 #73 Peks1 31.10.2017 16:51
Kyllähän se Espoo toki liittyy tällekin palstalle. Espoo tulee reilun kahden viikon päästä Joensuuhun. Aina ne taloushuolet saattavat pelaamiseenkin heijastua.
-3 #74 Repe 31.10.2017 17:04
Lainaus Korppu:
Voisko ton trollirepen bännätä? Ei oo mitään muuta annettavaa tänne kuin negailua.

Mee vaikka käymään joskus ulkona siellä on nytkin kaunis talvinen ulkoilusää.


Voi,voi raukat se on hirveätä jos satunnaisesti kritisoin jonkun kirjoitusta? Ja sitten se antaa luvan jauhaa trolli-jargonia ? Joensuun talvesta ei hyvää saa olipa ilma mitä tahansa (kuollut kaupunki). Muutamat tyypit olevinaan ovat nokkelia länkyttämisessä , olette sen suhteen ihan esi-luokalla.
-5 #75 Repe 31.10.2017 17:26
Jyp-Tappara Chl-pudotuspeli klo 19.00 VeikkausTv.
-1 #76 Korppu 31.10.2017 17:30
Lainaus Repe:
Jyp-Tappara Chl-pudotuspeli klo 19.00 VeikkausTv.


Milläs tavalla tämä liittyy Jokipoikiin?

Jaxuhali sinulle Repe niin pahaan maailmaan jossa elät
-1 #77 Repe 31.10.2017 17:57
Lainaus Korppu:
Lainaus Repe:
Jyp-Tappara Chl-pudotuspeli klo 19.00 VeikkausTv.


Milläs tavalla tämä liittyy Jokipoikiin?

Jaxuhali sinulle Repe niin pahaan maailmaan jossa elät


Kuule minulla menee hyvin, jos olen joistakin asioista eri mieltä täällä, minulla on paha olo, just joo:) Kenenkähän täällä pitäisi pahaa oloaan purkaa muuhun kuin minuun?:)
-2 #78 Repe 31.10.2017 17:58
Ja Tapparassa pelaa Elorinne niin siitä jonkinmoinen Joensuu-yhteys.
#79 jones 31.10.2017 18:51
Eikös se Repe kirjoittanut 1-2vko sitten, että häipyy palstalta (jälleen) jouluun asti ja palaa vain jos mainitaan?

Jokipojat on vaan niin mielenkiintoine n, että ei pysty olemaan poissa.
#80 joo,joo 31.10.2017 20:23
Tuo sorsa oin kuin syöpä...lähtee pois mut uusii heti kun tilaisuuden saa....
-4 #81 Repe 31.10.2017 20:50
Jones ja joo joo.... no tuskinpa hirveästi kommentoin Jokipoikien ottelutuloksia jatkossakaan, vaan muuta jääkiekko-asiaa joka liittyy tavalla tai toisella Joensuuhun.
-4 #82 Repe 31.10.2017 20:52
Ja "joo joo" jos katsot kerta sitä Roosa-nauha-ohj elmaa niin naurettavaa vertailla nikkiini. Luulit olevasi oikein vitsikäs muka?
-4 #83 Repe 31.10.2017 20:54
Siinä menisi "joo jookin" hiljaiseksi jos kohdalle tai läheiselle tulisi syöpä.
-3 #84 Repe 31.10.2017 21:01
Ja edesmennyt isäni kuoli syöpään, laittakaahan miinuksia sillekin asialle.
+2 #85 möly 31.10.2017 21:47
Eiköhän vihelletä peli poikki.. tasapeli.
#86 Korppu 01.11.2017 05:49
Mitenkäs nyt siellä ylemmällä taholla päätettiin? Tuleeko halliin remonttia, edes pukukoppeihin?
+1 #87 JTK 01.11.2017 10:08
Meilläkin viime kaudella pelannut Tuomas Huhtanen täksi viikoksi K-Vantaaseen. Lohipaidoilla on kymmenkunta ukkoa telakalla, mutta taitaa korvaajia löytyä aika hyvin?
-2 #88 Teppana85 01.11.2017 10:23
Kelpaisi Huhtanen tännekkin.
+2 #89 rizee 01.11.2017 13:37
Lainaus Korppu:
Mitenkäs nyt siellä ylemmällä taholla päätettiin? Tuleeko halliin remonttia, edes pukukoppeihin?

Jos oikein ymmärsin, niin talousarvio hyväksyttiin yksimielisesti maanantaina, jonka mukaan

”Harjoitusjääha lli 2 ja kilpajäähallin sosiaalitilojen pkr. 6,5 milj.€
2018 - 3,1 milj.€
2019 - 3,4 milj.€”
-3 #90 JTK 01.11.2017 16:59
Roki saa kovia vahvistuksia tänään K-Vantaata vastaan, kun HIFK:n Ahtola ja Partanen pukevat Rokin pelipaidan päälleen. Toki kummallakin on ollut loukkaantumisia alla, mutta kokemusta Liigasta löytyy heiltä yhteensä yli 700 matsia.
+3 #91 Repe 01.11.2017 17:58
Lainaus JTK:
Roki saa kovia vahvistuksia tänään K-Vantaata vastaan, kun HIFK:n Ahtola ja Partanen pukevat Rokin pelipaidan päälleen. Toki kummallakin on ollut loukkaantumisia alla, mutta kokemusta Liigasta löytyy heiltä yhteensä yli 700 matsia.


Nyky-Mestiksess ä kannattaa nuo Liiga-kokemukse t kertoakin. Tosin ei tarvitse edes veikata, etteivät viivähdä Rokissa pitkään.
+1 #92 Peks1 01.11.2017 19:17
Jokipoikien sivuilla lukee, että laaja otteluennokko Vantaa-pelistä ilmestyy torstai-iltana. Ainoa vaan, että tuskin torstaina vielä voi ennakoida, että ketä pelaajia Vantaan joukkueessa pelaa. Farmi-Mestikses sä ei voi tietää, minkä joukkeen pelaajia tulee Vantaan paita päällään Joensuuhun pelaamaan. Jos nyt hieman kärjistän asiaa.
+3 #93 Repe 01.11.2017 20:05
Pelaajalle se tärkein pointti on saada peliaikaa, silloin sillä ei ole väliä mitä nuttua kantaa. Vaikea peli perjantaina Jokipojilla.
#94 Lptl 02.11.2017 12:54
https://yle.fi/uutiset/3-7975723
+1 #95 selästä taklaaja 02.11.2017 13:03
Niin tuota minä jo vähän dementoitunut fani kysyn teiltä, että milloinka tämä Voitto Akkanen pelasi Jokipojissa?
-3 #96 JTK 02.11.2017 15:19
Jokipojissa kauden 2009-10 pelannut Tobias Salmelainen HIFK:n urheilujohtajak si! Aikamoinen yllätys! Salmelainen oli kova vahvistus täällä ollessaan tehden 40 ottelussa tehot 20+15=35.
#97 Repe 02.11.2017 15:48
Lainaus JTK:
Jokipojissa kauden 2009-10 pelannut Tobias Salmelainen HIFK:n urheilujohtajaksi! Aikamoinen yllätys! Salmelainen oli kova vahvistus täällä ollessaan tehden 40 ottelussa tehot 20+15=35.


Tuskin isompi yllätys kuin Pikkarainen apuvalmentajana ;)

Kirjaudu sisään palveluun kommentoidaksesi. Mikäli sinulla ei ole tunnuksia, rekisteröidy käyttäjäksi. Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kommentoida.

 

Kirjaudu

Kirjaudu sisään kommentoidaksesi artikkeleita



Heilin tähdet

  • Karjalan Heili antaa jokaisessa kotiottelussa tähdet kolmelle kotijoukkueen parhaalle pelaajalle.

    16.12. Jokipojat–K-Vantaa 1–2 vl.

    Lassi Raitanen

    Vielä pelin alussa Raitasen pelaamisessa oli vielä hakemista, mutta pelin edetessä nähtiin jälleen se, että Raitanen on kiekollisesti Mestiksen parhaimpia puolustajia. Antoi jälleen kerran myös mojovia taklauksia ja blokkasi suuren määrän kiekkoja. Kellotti myös eniten peliaikaa.

    Roni Viirlas

    Puolustavana puolustajana Jokipoikiin tullut Viirlas on napannut itselleen vakiopaikan ylivoiman maskimiehenä. Viimeisteli jo kauden seitsemännen maalinsa hienosti ohjauksella tutulta paikalta, eli maalin edestä. 

     

    Timo Niemi

    Vaikka Niemi ei joutunutkaan Kiekko-Vantaata vastaan kovaan kiekkosateeseen 18 torjunnallaan, oli joukossa muutama hieno pelastus.  Napannut hyvillä otteillaan selkeän ykkösmaalivahdin paikan Jonathan Iilahden siirryttyä Liigaan. 

     Kokonaistilanne:

    10 tähteä: Oskari Lehtinen
    8 tähteä: Timo Niemi

    7 tähteä: 
    Tuukka Rajamäki, Lassi Raitanen
    5 tähteä: 
    Joonas Larinmaa, Timo Hiltunen
    4 tähteä: 
    Jonathan Iilahti, Roni Viirlas
    3 tähteä:
    Oula Uski, Joonas Harald, Joel Olkkonen, Teemu Holttinen, Samu Pitkänen
    2 tähteä: Ville Halonen, Eppu Rissanen, Akseli Rouhiainen, Mika Koivisto, Miro Väänänen
    1 tähti: Juuso Akkanen, Jani Ollitervo, Niko Ervasti

Uusimmat blogikirjoitukset