Akkanen revanssipeleihin Jokipoikiin

Akkanen revanssipeleihin Jokipoikiin
 Kuvaaja: Joona-Pekka Hirvonen

Hokkarit jo kertaalleen naulaan laittanut puolustaja Juuso Akkanen tekee yllättävän paluun kaukaloihin. 33-vuotias Akkanen palaa Jokipoikien kokoonpanoon kahden ottelun ajaksi tulevan revanssiviikonlopun otteluihin Iisalmen Peli-Karhuja vastaan. Samalla Akkanen saa täyteen 500 Mestis-runkosarjaottelua.

 

Juuso Akkanen on joensuulaisille erittäin tuttu mies jo pitkältä ajalta. Puolustajana pitkän uran tehtaillut Rauman Lukon kasvatti saapui kaupunkiin ensimmäistä kertaa loppuvuodesta 2005.

Noista päivistä saakka hän on pelannut Jokipojissa kaikkiaan seitsemällä eri kaudella vuosina 2005–2009, 2010–2011 sekä 2015–2017. Ärjypaidassa mies saavutti hopeaa keväällä 2009 sekä pronssia keväällä 2016.

Joensuun vuosiensa välissä Akkanen pelasi liigaa Tampereen Ilveksessä sekä neljä kautta Mikkelin Jukureissa, jossa hän saavutti kaksi Mestiksen mestaruutta.

Pelaamassaan 498 Mestis-pelissä Akkanen on tehnyt 28 maalia ja ansainnut 64 syöttöpistettä. Tasaisen varmaa työtä alakerran jykevänä vartijana tehneen miehen plus-miinus-tilasto on ennen viimeistä Mestis-visiittiä komeasti lukemissa +62.

Nyt Akkanen tekee siis vielä kerran paluun pelikentille, jotta upea ura saa arvoisensa päätöksen 500 ottelun rajapyykin ylityksen myötä. Kaukaloon Akkanen hyppää viikonloppuna innosta puhkuen.

– On hienoa päästä pelaamaan ja saada tuo rajapyykki täyteen, Akkanen iloitsee seuran tiedotteen mukaan.

– Samalla täytyy lausua kiitokset Jokipojille, että joukkue antoi minulle mahdollisuuden tähän saavutukseen. Joensuussa peliura Mestiksessä pyörähti oikeastaan kunnolla käyntiin, ja Jokipoikiin liittyy erittäin paljon hienoja muistoja.

– Nyt olemme perheen kanssa kotiutuneet Joensuuhun, ja tietyllä tavalla ympyrä saadaan nyt sulkeutumaan. On hienoa saada päättää ura näissä merkeissä, mies jatkaa.

Akkanen toimii Jokipoikien C03-joukkueen valmentajana.

– Tuntui siltä, että on turha heittää pois omalla peliuralla opittuja asioita, ja toivon, että pystyn niitä opettamaan oman kaupungin junioreille. Vedän pojille harjoituksia 3-5 iltana viikossa, ja valmennustyö kiinnostaa jatkossa muutenkin paljon, Akkanen kertoo.

Juuso Akkanen nähdään Jokipoikien pakistossa perjantaina Iisalmessa IPK:n vieraana sekä lauantaina kotihallissa Mehtimäellä. Ottelu Jokipoikien ja IPK:n välillä alkaa klo 17.00, ja Akkasen palkitsemisseremonia nähdään ennen avausvihellystä.

– Tulee varmasti upea ilta. Toivottavasti mahdollisimman moni Jokipoikia näiden vuosien varrella kannustanut saapuu paikalle, Akkanen päättää.

Kommentit   

+5 #1 möly 23.10.2017 11:25
No nyt ei oo "hätää" enää puolustus päässä. Mutta hyvä kun Juuso saa 500... Täyteen.
+2 #2 Peks1 23.10.2017 12:30
Hieno juttu, että saa 500 täyteen. En tiedä riittääkö vauhti enää, mutta ehkä hän pari kertaa piipahtaa jäällä. Ja ylivoimalla voisi mennä maalin eteen painimaan, siinä voisi vielä pärjätäkin.
+5 #3 rokkipoika 23.10.2017 12:35
Tää on pakko nähdä. Eikö Hilppa lähtis pakkipariks? :D
+3 #4 Peks1 23.10.2017 12:51
Hilpalla on 427 Mestis-peliä. Varmaan kokemuksen puolesta kelpais Akkaselle pakkipariksi.
-3 #5 VasenPakki 23.10.2017 13:08
"Akkasen palkitsemissere monia nähdään ennen avausvihellystä."

Mikä on jääkiekkossa avausvihellys???

Hieno juttu että ura on 500. ottelun mittainen mutta onko järkevää tässä tilanteessa laittaa kentälle miestä joka ei ole treenannut?

Akkasella ei vauhti riittänyt enää viime kaudella joten taitaa IPKlla olla mukava viikonloppu edessä pisteiden valossa
+6 #6 JTK 23.10.2017 13:24
Hienoa, että Juuso saa 500 Mestis-ottelua täyteen! Eikä tarvitse vasenpakki olla huolissaan sillä Juuson tulevat kaksi ottelua ovat olleet jo pitkään tiedossa ja ukko on tarvittavassa kunnossa!

Hieno ele Jokipojilta antaa Juusolle tilaisuus saada 500 ottelua täyteen. Kaikki fanit hallille kunnioittamaan Juusoa ja hienoa rajapyykkiä minkä hän saavuttaa sekä hänen uraansa. Mahtavaa, että hän on jatkanut kiekon parissa junnupuolella valmentajana. Lauantai on Juuson päivä! :)
+7 #7 komposiitti 2 23.10.2017 15:00
Seuralle 10 pistettä tästä eleestä ja Juusolle myös!! Uskon että pakkien parhaimmistoa on yhä, pian nähdään. Saisivat vielä Jesse ja Samu tosiaan herätä tähänkin kauteen ja osoittaa olevansa peliaikansa ansainnut. Aksu mielestäni pelasi Murasta äijämäisemmin ja uskon hänelle taas käyttöä olevan piakkoin miesten peleissä.
+5 #8 Riffixi 23.10.2017 15:03
– Tulee varmasti upea ilta. Toivottavasti mahdollisimman moni Jokipoikia näiden vuosien varrella kannustanut saapuu paikalle, Akkanen päättää"....Kar jalainen jätti sitten tuon lauseen pois omasta tiedotteestaan nettisivuillaan :) Ettei vaan vahingossakaan "mainosteta" liikaa Jokipoikien peliä;
-5 #9 Repe 23.10.2017 15:13
Voin olla ilonpilaaja, mutta mikä idea on pelata pari peliä tasasata ottelumäärän vuoksi? Ihankuin olisi joku "legendapelaaja " Akkanen.
+1 #10 Repe 23.10.2017 15:43
Tosin jos vauhdissa pysyy niin ok, muuten kannattaa vaan pysyä vahdissa omalla puolustusalueel la;)
+2 #11 Repe 23.10.2017 17:49
Halli-asiaa: https://www.karjalainen.fi/uutiset/uutis-alueet/kotimaa/item/159706-ruotsalaisperinto-joensuun-jaakiekkonuorisolle-matkalla-tilille-vain-paatokset-hallista-puuttuvat
-1 #12 VasenPakki 23.10.2017 17:53
SaPKo-pelissä "1500" (1000) katsojaa, Akkasen pelissä varmaan "2500" (1000).
+7 #13 möly 23.10.2017 17:56
siitäpä..

Ruotsalaisperintö Joensuun jääkiekkonuoris olle matkalla tilille - vain päätökset hallista puuttuvat

https://www.karjalainen.fi/uutiset/uutis-alueet/kotimaa/item/159706-ruotsalaisperinto-joensuun-jaakiekkonuorisolle-matkalla-tilille-vain-paatokset-hallista-puuttuvat


Tässä käy varmaan niin että entistä harjoitushallia vähän levennetään ja loput massit taskuun.. :) Ja remontin teki joku kaupunginhallit uksen sukulainen ja kuitit sitä myöten :)
-10 #14 Repe 23.10.2017 19:30
1000 katsojaa on lauantaina tiukassa, jos tappioputki jatkuu perjantaina Iisalmessa.
+4 #15 jones 23.10.2017 19:55
Lainaus möly:

Tässä käy varmaan niin että entistä harjoitushallia vähän levennetään ja loput massit taskuun.. :) Ja remontin teki joku kaupunginhallituksen sukulainen ja kuitit sitä myöten :)


Yks paikallinen insinööritoimis to on varmaan projektista kiinnostunut... .massille voisi olla tarvetta lehtikirjoituks ien perusteella.

auts.. :)

Vieläköhän on olemassa se ajatus, että päähalli menee remonttiin yhtäaikaa uuden harjoitushallin rakentamisen kanssa?
-4 #16 Repe 23.10.2017 20:21
Ja ehkä insinööritoimis ton nimi on Tor.....;)
+5 #17 Lptl 23.10.2017 20:29
Lainaus möly:
Tässä käy varmaan niin että entistä harjoitushallia vähän levennetään ja loput massit taskuun.. :) Ja remontin teki joku kaupunginhallituksen sukulainen ja kuitit sitä myöten :)


Ja Marjatta Räty pahoittaa mielensä tästäkin sitten.
+8 #18 Riffixi 23.10.2017 23:48
Juha Kiilholma SaPKoon.
Olisi kelvannut meillekin.
+7 #19 JTK 24.10.2017 07:33
Kiilholma on kova vahvistus. 754 Liiga matsia on paljon, mutta alkaako konkarin vauhti sitten kuitenkin hiipua, koska Mestiksestä haetaan peliaikaa? Toki Mestiksessä luulis ainakin jo kokemuksellaan pärjäävän. Hän pelaa näillä näkymin maaottelutaukoo n asti Sapkossa. HIFK:n veskari Halonen pyörahtäneen myös Savonlinnassa.
+3 #20 selästä taklaaja 24.10.2017 14:46
Kaikki kunnia Akkaselle ja hänen uralleen. Tälläiset tempaukset vaan nyt kertovat siitä, että mikä on yksittäisten runkosarjaottel uiden merkitys. Näillä lähes täysin merkityksettömi llä runkosarjapelei llä yritetään kerätä rahaa erilaisilla kikkailuilla ja mainostempuilla . Laadukas ja kilpailullinen urheilusarja on taaksejäänyttä elämää, valitettavasti. ..
-7 #21 Repe 24.10.2017 15:19
Korjaan aikasempaan viestiini 2000 katsojaa tiukassa, jos Iisalmessa tulee takkiin, kun koululaisille on jaettu 3000 ilmaislippua:)
+6 #22 jones 24.10.2017 16:35
Ihme kitinää taas seassa...

Akkanen on pelannut Jokipojissa 7 kautta. Kyseessä siis merkittävä nykyajan Jokipoika.

Jokipojat osoittaa perinteitä kiekkokaupunkin a kunnioittamalla pitkään seuraa edustamaansa pelaajaa.

Hieno ja ansaittu rajapyykin tavoitus.
+5 #23 jones 24.10.2017 16:39
Lainaus Repe:
kun koululaisille on jaettu 3000 ilmaislippua:)


Tämä on hyvä ele myös seuralta. Nuorissa on tulevaisuus.

Ja mitä enemmän hallissa porukkaa, sen parempi ja ruokkii itseään. Keinolla millä hyvänsä nykytilanteessa .
+1 #24 Repe 24.10.2017 17:29
Lainaus jones:
Lainaus Repe:
kun koululaisille on jaettu 3000 ilmaislippua:)


Tämä on hyvä ele myös seuralta. Nuorissa on tulevaisuus.

Ja mitä enemmän hallissa porukkaa, sen parempi ja ruokkii itseään. Keinolla millä hyvänsä nykytilanteessa.


Ainahan ilmainen kiinnostaa, olipa asia mikä hyvänsä, kuten ämpärit ylihuomenna joillakin ihmisillä, kun keskustan Tokmanni avautuu.
+7 #25 JTK 24.10.2017 18:42
Toivotaan, että koululaisia tulee paljon vanhempineen ja, että ottelusta tulee jännä ja viihdyttävä sekä pisteenä i:n päälle Jokipojat voittaa! Tiedä vaikka joku koululainen innostuisi aloittamaan uuden harrastuksen? :)
+6 #26 JTK 24.10.2017 19:12
Lauantaina ennen Jokipoikien Mestis-ottelua on tarjolla C-nuorten SM-karsintaa, kun Jokipoikien vieraaksi saapuu jengi kirkolta isoista valoista eli stadin kingit, HIFK. Matsi alkaa kello 13:15 ja siitä saa hyvät alkulämpimät "Juuson otteluun"!
+7 #27 Eastside22 24.10.2017 21:25
Kaks paikkaa iisalmeen vapaana . Repe nyt ois elämäs tilaisuus nauttia lätkäreissusta ja eikä siinä vielä kaikki , täysin ilmaiseksi ! No ootko lähössä , meille vois tulla oikein hurmoshenkinen reissu savvoon !!
-7 #28 since 1953 25.10.2017 06:58
Lainaus JTK:
Toivotaan, että koululaisia tulee paljon vanhempineen ja, että ottelusta tulee jännä ja viihdyttävä sekä pisteenä i:n päälle Jokipojat voittaa! Tiedä vaikka joku koululainen innostuisi aloittamaan uuden harrastuksen? :)


Fiksut vanhemmat ohjaavat lapsensa ihan muiden lajien ja osaavampien seurojen pariin. Niitä on onneksi joensuulaisille tarjolla paljon.
-2 #29 möly 25.10.2017 09:03
Lainaus since 1953:
Lainaus JTK:
Toivotaan, että koululaisia tulee paljon vanhempineen ja, että ottelusta tulee jännä ja viihdyttävä sekä pisteenä i:n päälle Jokipojat voittaa! Tiedä vaikka joku koululainen innostuisi aloittamaan uuden harrastuksen? :)


Fiksut vanhemmat ohjaavat lapsensa ihan muiden lajien ja osaavampien seurojen pariin. Niitä on onneksi joensuulaisille tarjolla paljon.


Just joo.. Sitten ne pelaa fiksua pesistä,fiksua korista,fiksua fudista,fiksua lenttistä,fiksu a,fiksua,fiksua ..fack.. Harsomaisen hintsumaista.. ps. tää purkaus on vaan tuota FIKSU sanaa vastaan.. Nykyjään koko ajan tulee joka paikasta tuota fiksu.."on fiksu lainaa,fiksu työkalut ja jne..sory..
+2 #30 möly 25.10.2017 09:07
Lainaus Eastside22:
Kaks paikkaa iisalmeen vapaana . Repe nyt ois elämäs tilaisuus nauttia lätkäreissusta ja eikä siinä vielä kaikki , täysin ilmaiseksi ! No ootko lähössä , meille vois tulla oikein hurmoshenkinen reissu savvoon !!


Nyt Repe reissuun..Ei muuta kun kannustamaan
-3 #31 since 1953 25.10.2017 09:17
Lainaus möly:
Lainaus since 1953:
Lainaus JTK:
Toivotaan, että koululaisia tulee paljon vanhempineen ja, että ottelusta tulee jännä ja viihdyttävä sekä pisteenä i:n päälle Jokipojat voittaa! Tiedä vaikka joku koululainen innostuisi aloittamaan uuden harrastuksen? :)


Fiksut vanhemmat ohjaavat lapsensa ihan muiden lajien ja osaavampien seurojen pariin. Niitä on onneksi joensuulaisille tarjolla paljon.


Just joo.. Sitten ne pelaa fiksua pesistä,fiksua korista,fiksua fudista,fiksua lenttistä,fiksua,fiksua,fiksua..fack.. Harsomaisen hintsumaista.. ps. tää purkaus on vaan tuota FIKSU sanaa vastaan.. Nykyjään koko ajan tulee joka paikasta tuota fiksu.."on fiksu lainaa,fiksu työkalut ja jne..sory..


Korjataan sitten muotoon älykkäät vanhemmat...
-4 #32 möly 25.10.2017 09:53
Lainaus since 1953:
Lainaus möly:
Lainaus since 1953:
Lainaus JTK:
Toivotaan, että koululaisia tulee paljon vanhempineen ja, että ottelusta tulee jännä ja viihdyttävä sekä pisteenä i:n päälle Jokipojat voittaa! Tiedä vaikka joku koululainen innostuisi aloittamaan uuden harrastuksen? :)


Fiksut vanhemmat ohjaavat lapsensa ihan muiden lajien ja osaavampien seurojen pariin. Niitä on onneksi joensuulaisille tarjolla paljon.


Just joo.. Sitten ne pelaa fiksua pesistä,fiksua korista,fiksua fudista,fiksua lenttistä,fiksua,fiksua,fiksua..fack.. Harsomaisen hintsumaista.. ps. tää purkaus on vaan tuota FIKSU sanaa vastaan.. Nykyjään koko ajan tulee joka paikasta tuota fiksu.."on fiksu lainaa,fiksu työkalut ja jne..sory..


Korjataan sitten muotoon älykkäät vanhemmat...


Nyt on hyvä.. :) :)
+7 #33 Riffixi 25.10.2017 13:05
Ei eri lajeja kannata verrata tuolta pohjalta. Ei seura tee lajista yhtään väheksyttävämpä ä. Juniorin viihtyminen ja yhteisöllisyys on kulmakiviä. Oli laji mikä hyvänsä.
Lauantain peliin jaetaan 3000 lippua koululaisille. Toivottavasti seuraa saa fasiliteetit kuntoon,sen minkä nyt mehtimäen betonibunkkerii n voi....halli ei täytä enää tämän päivän tarpeita ja vaatimuksia.
+6 #34 JTK 25.10.2017 13:31
Fiksut eli älykkäät vanhemmat kannustavat ja ohjaavat lapsiaan eri lajien pariin. Pääasia, että lapset liikkuvat ja mitä monipuolisemmin sen parempi.

Sitä painotetaan myös Juniori Jokipojissa ja seuran lapsia ja nuoria kannustetaan harrastamaan useampia lajeja. Siitä on hyötyä sitten myöhemmin, kun oma laji löytyy.

Kilpaikäluokiss a siirryttäessä kohti aikuisten sarjoja rupeaa jo aikakin käymään kortille ja jossain vaiheessa pikkuhiljaa lajivalinta on tehtävä, mutta sillä ei ole alussa kiirettä.
+3 #35 Repe 25.10.2017 14:46
Eastside hoitaisi "remuamisen" ja minä lipun liehuttamisen Iisalmessa?;) Taidan tyytyä Sapko-Ketterä pelin katsomiseen kakkoselta.
+6 #36 Eastside22 25.10.2017 20:34
Lainaus Repe:
Eastside hoitaisi "remuamisen" ja minä lipun liehuttamisen Iisalmessa?;) Taidan tyytyä Sapko-Ketterä pelin katsomiseen kakkoselta.

Voi repe , nyt kyllä meet onnes ohi !!
+2 #37 jokipooooo 26.10.2017 13:47
Lainaus VasenPakki:
"Akkasen palkitsemisseremonia nähdään ennen avausvihellystä."

Mikä on jääkiekkossa avausvihellys???

Hieno juttu että ura on 500. ottelun mittainen mutta onko järkevää tässä tilanteessa laittaa kentälle miestä joka ei ole treenannut?

Akkasella ei vauhti riittänyt enää viime kaudella joten taitaa IPKlla olla mukava viikonloppu edessä pisteiden valossa


Tätä mieltä itsekin. Ei pysynyt mukana viime kaudella, karmeita avaussyöttöjä jotka johtivat liian usein pitkään kiekkoon. Onko järkeä nyt lähteä pelaamaan tauon jälkeen.
+2 #38 JTK 26.10.2017 14:10
Karjalaisessa: Kaup.joht. Kari Karjalainen esittää, että kaupungin talousarvioon vuodelle 2018 sisällytetään 3,4 miljoonan euron investointi harjoitushallin ja kilpahallin sosiaalistentil ojen remonttiin. Hienoa!!! :)
+1 #39 JTK 26.10.2017 14:37
Lainaus JTK:
Karjalaisessa: Kaup.joht. Kari Karjalainen esittää, että kaupungin talousarvioon vuodelle 2018 sisällytetään 3,4 miljoonan euron investointi harjoitushallin ja kilpahallin sosiaalistentilojen remonttiin. Hienoa!!! :)

Jäi äsken yksi i pois eli harjoitushallii n (siis uuteen)!
#40 möly 26.10.2017 15:16
Hyvä haastattelu Juusosta. Rivien välistä voi lukea kun heittää kuitta suuntaan ja toiseen. :)

https://www.youtube.com/watch?v=AfdflLDk8RI&feature=youtu.be
-1 #41 Repe 26.10.2017 15:59
Lainaus Eastside22:
Lainaus Repe:
Eastside hoitaisi "remuamisen" ja minä lipun liehuttamisen Iisalmessa?;) Taidan tyytyä Sapko-Ketterä pelin katsomiseen kakkoselta.

Voi repe , nyt kyllä meet onnes ohi !!


Kerrohan Eastside tunnelmat pelin jälkeen, kävi pelissä miten tahansa:) Liioiteltua Akkasesta tuo ennakkovideon tekeminen, ymmärtäisin pienet "höpinät" matsien jälkeen.
#42 möly 26.10.2017 17:00
Lainaus Repe:
Lainaus Eastside22:
Lainaus Repe:
Eastside hoitaisi "remuamisen" ja minä lipun liehuttamisen Iisalmessa?;) Taidan tyytyä Sapko-Ketterä pelin katsomiseen kakkoselta.

Voi repe , nyt kyllä meet onnes ohi !!


Kerrohan Eastside tunnelmat pelin jälkeen, kävi pelissä miten tahansa:) Liioiteltua Akkasesta tuo ennakkovideon tekeminen, ymmärtäisin pienet "höpinät" matsien jälkeen.


Eikö se Repelle kelvannut tuokaan pätkä..? :D Nyt kyllä taitaa tuon nimimerkin takana olla tämä:

https://www.youtube.com/watch?v=jn2McuYVRfI
+3 #43 Repe 26.10.2017 17:59
Lainaus möly:
Lainaus Repe:
Lainaus Eastside22:
Lainaus Repe:
Eastside hoitaisi "remuamisen" ja minä lipun liehuttamisen Iisalmessa?;) Taidan tyytyä Sapko-Ketterä pelin katsomiseen kakkoselta.

Voi repe , nyt kyllä meet onnes ohi !!


Kerrohan Eastside tunnelmat pelin jälkeen, kävi pelissä miten tahansa:) Liioiteltua Akkasesta tuo ennakkovideon tekeminen, ymmärtäisin pienet "höpinät" matsien jälkeen.


Eikö se Repelle kelvannut tuokaan pätkä..? :D Nyt kyllä taitaa tuon nimimerkin takana olla tämä:

https://www.youtube.com/watch?v=jn2McuYVRfI


Pilvi Hämäläinen ei ole Jokipojat-fani, vaikka Lieksasta onkin kotoisin;)

Kirjaudu sisään palveluun kommentoidaksesi. Mikäli sinulla ei ole tunnuksia, rekisteröidy käyttäjäksi. Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kommentoida.

 

Kirjaudu

Kirjaudu sisään kommentoidaksesi artikkeleita



Heilin tähdet

  • Karjalan Heili antaa jokaisessa kotiottelussa tähdet kolmelle kotijoukkueen parhaalle pelaajalle.

    18.11. Jokipojat–Espoo United 2–4

    Oskari Lehtinen

    Lehtinen kellotti jälleen kerran hyökkääjistä eniten peliaikaa. Väänsi jälleen kerran tärkeitä aloituksia. Viimeisteli Jokipoikien ensimmäisen maalin väkisin pienestä kulmasta. Luottomies niin yli- kuin alivoimalla.

    Eppu Rissanen

    Oli oikeastaan ainoa Jokipoikien puolustaja, joka yritti horjuttaa eilen pelanneita Unitedin pelaajia fyysisellä pelillään. Oli erittäin hyvä alivoimilla. Kellotti puolustajista toiseksi eniten peliaikaa. Oli ainoa Jokipoikien pelaaja, joka jäi tehotilastossa plussalle.

     

    Timo Niemi

    Piti jälleen kerran Jokipojat mukana pelissä hyvillä torjunnoillaan varsinkin kahden ensimmäisen erän aikana. Vaikka taakse meni kolme kiekkoa, ei Niemeä voida syyttää mistään takaiskusta. Merkkautti yhteensä 29 torjuntaa.

     Kokonaistilanne:

    8 tähteä: Oskari Lehtinen
    7 tähteä: 
    Tuukka Rajamäki, Timo Niemi
    5 tähteä: 
    Joonas Larinmaa
    4 tähteä: 
    Jonathan Iilahti, Lassi Raitanen
    3 tähteä:
    Oula Uski
    2 tähteä: Timo Hiltunen, Roni Viirlas, Ville Halonen, Eppu Rissanen
    1 tähti: Juuso Akkanen, Jani Ollitervo

Uusimmat blogikirjoitukset