Teemu Väisänen uusin hankinta

Jokipojat on tehnyt kauden mittaisen sopimuksen hyökkääjä Teemu Väisäsen kanssa. Vantaalla syntynyt 23-vuotias Väisänen on kiekkoillut aiemmin Kiekko-Vantaassa, jossa hän voitti viime kauden päätteeksi hopeamitalin. Oikealta laukova laitahyökkääjä nakutti viime kaudella lohipaidassa 40 ottelussa tehot 1+3.

 

Jokipojat tiedotti maanantaina, että hyökkääjä Teemu Väisänen on joukkueen uusi pelaaja. Viime viikon keskiviikkona Jokipoikien joukkueeseen näyttöjä antamaan tullut Väisänen oli torstaina joukkueen mukana voitokkaassa ottelussa Iisalmen Peli-Karhuja vastaan.

– Otin vanhan pelikaverin Raitasen Lassin kautta yhteyttä joukkueeseen, ja sitä kautta paikka sitten irtosi. Aion tuoda joukkueeseen luisteluvoimaa ja työteliäisyyttä, tuore sopimuspelaaja Väisänen lausui.

– Hän vakuutti meidän ensimmäisessä pelissään. Tarvitsimme joka tapauksessa leveyttä materiaaliin, ja Teemu tuo joukkueeseen myös lisää kilpailua, apuvalmentaja Ville Väänänen kommentoi uutta vahvistusta.

Samalla Jokipojat tiedotti tulevan kauden kapteenistonsa. Kapteenina toimii aiemminkin ärjypaitojen kapteenina toiminut Samu Pitkänen. Varakapteeneiksi valittiin Oula Uski, Mika Koivisto ja Roni Viirlas.

Lisäksi Jokipojat on sopinut yhdestä lisäharjoitusottelusta. Tuo ottelu pelataan torstaina 21.9 Imatralla, jossa vastaan asettuu täksi kaudeksi Mestikseen noussut Ketterä.

Mahdollisuus lisäottelulle tarjoutui molempien joukkueiden pudottua Suomen Cupista.

Kommentit   

+5 #1 Cånde 11.09.2017 18:31
Varovainen yläpeukku tälle. Omat junnut A:sta on tiukassa eli ihan hyvä saada leveyttä rinkiin vaikka sitten tällä tavalla. Eihän sitä tiedä jos vaikka nousisi Joensuussa uudelle tasolle.
-1 #2 jones 11.09.2017 18:37
Tämä mitään vakuuttanut ensimmäisessä pelissään. Kiekollinen pelaaminen surkeaa ja heikko kuin höyhen.

4 kenttään loukkaantumisie n tuuraajaa, muuten lämmittelee penkkejä. Leveyttä toki tarvitaan ja halpa sellainen.
+7 #3 jones 11.09.2017 20:51
https://jokipojat.fi/uutiset/2017/09/jokipojat-tahtaa-ylospain-lue-jarkko-immosen-mietteet-kauden-alla

Tuolla hyviä pointteja, joista olen todella iloinen!

1. Lippujen hintojen porrastus vastustajan kiinnostuksen mukaan. (Erinomainen uudistus!!!)

2. Pyritään menemään eteenpäin. Maakuntamme liigajoukkue, mitä kohti talous edellä.
-7 #4 Repe 11.09.2017 21:15
Onkos Mestiksessä enää kiinnostavia seuroja, Espoonkin tilanne vähän niin ja näin... Ja tätä samaa jargonia kuultu ennenkin sarjojen aukaisemisesta, Liigassa toisaalta taitaa olla jo liikaa joukkueita, mutta tulisiko parempia tilalle?:)
-9 #5 Repe 11.09.2017 21:29
Ja pääomistajan nimi oli...., nyt huudetaan: "Ihanaa Jokipojat Ihanaa"...;)
-8 #6 Repe 11.09.2017 21:32
Niin pitkään kun samat heput on taustalla, en edes näe unta Liigasta.
+4 #7 Cånde 11.09.2017 21:33
Lainaus Repe:
Onkos Mestiksessä enää kiinnostavia seuroja, Espoonkin tilanne vähän niin ja näin...


1. Ryhmä (kallein): Tuto, SaPKo, Ketterä, Hermes
2. Ryhmä: KeuPa, IPK, Espoo United, Peliitat
3. Ryhmä (halvin): LeKi, KiVa, Roki

Olisiko jotenkin noin? Erittäin hyvä uudistus, kuin myös tuo vitosen opiskelijalippu ! Se onkin ollut kotisivuilla jo jonkin aikaa. Liigasta kannattaa haaveilla varmaan joskus 6 vuoden päästä.
+6 #8 jones 11.09.2017 21:34
En tiedä seuraako Repe sarjaa yhtään vai pölöttääkö pölöttämisen ilosta, mutta mielestäni on siellä seurojen kiinnostavuudes sa vielä huomattavia eroja.

Espoo
TuTo
SaPKo
Hermes

vrt

Ipk
Keupa
Leki
Roki
+6 #9 jones 11.09.2017 21:37
Lainaus Cånde:

3. Ryhmä (halvin): LeKi, KiVa, Roki


Mun mielestä tuo Kiva on tavallaan ihan kiinnostavakin ryhmä. Kovia Jokereita joukossa ja noussut kärkijoukkoon. Ja niin on tulevallakin kaudella.
-4 #10 Repe 11.09.2017 21:39
Huomaa myös se pointti Jones, että ainakin ennenkuin kausi on alkanut, Jokipojat voi hävitä kelle tahansa noista seuroista. Sitten kun pelit alkaa, tarkennan sitten arviota, jos siihen on tarvetta:)
+1 #11 mikonen 11.09.2017 22:18
Mielenkiintoine n pointti, että Kolkka olisi vienyt Jokipojat/Mehti mäki Oy:n Keravalle. Onneksi paikalliset osti Joonaksen pihalle.
+1 #12 Teppana85 11.09.2017 22:24
Lainaus mikonen:
Mielenkiintoinen pointti, että Kolkka olisi vienyt Jokipojat/Mehtimäki Oy:n Keravalle. Onneksi paikalliset osti Joonaksen pihalle.


Mikäs juttu tämä on?
#13 mikonen 11.09.2017 23:30
Lainaus Teppana85:
Lainaus mikonen:
Mielenkiintoinen pointti, että Kolkka olisi vienyt Jokipojat/Mehtimäki Oy:n Keravalle. Onneksi paikalliset osti Joonaksen pihalle.


Mikäs juttu tämä on?


Näin yksi pääomistajista sen tänään Iso Myyssä sen kertoi. Jos se oli vitsi niin helvatan huono sellainen.
+2 #14 JTK 12.09.2017 09:36
Täällä palstalla aikoinaan Kolkkaa kehuttiin kovasti maasta taivaisiin ja, kun kerroin ukon olevan ihan satusetä, niin miinusta tuli ihan reilusti pakkasen puolelle. Olis kannattanut uskoa! :)
+2 #15 selästä taklaaja 12.09.2017 14:01
Yllätyshän tuo minullekin oli tuo Kolkan toiminta. Ja kun täällä aina valitetaan, että Karjalainen kirjoittaa vain Katajasta niin lukekaa päivän lehti. No, omistajien onkin oltava äänessä. Lasimestarit ja insinöörit ja kaikki muutkin. Toivotaan hyvää menestystä Jokipojille. Pahoin pelkään, että katsomossa Mehtimäellä on 500-700 katsojaa ja tuo on hävettävän vähän. Ja pitäisin positiivisena yllätyksenä jos joukkue taistelisi mestiksen kärkisijoista. Toki toivon sitä....
#16 Repe 12.09.2017 15:00
Sekö on tulevaisuuden seura joka jauhaa juttua Kolkasta? Tuskin Kolkka viittisi lieemmin jauhaa enää Jokipojista. Minä taas sain miinuksia siitä kun Kolkka puolusti minua kirjoituksissan i:) Tosin sehän on hyvin tuttua tällä palstalla. Rehellistä keskusteluahan on tarvittaessa väitellä vastaan, kuin saada kicksejä miinuspeukun imemisestä.
#17 Repe 12.09.2017 15:04
Kun Jokipojat haluaa vanhoja asioita lämmitellä niin tässä ne vastapuolen kommentit: http://www.mehtimakelainen.net/uutiset/526-jokipojat-sai-uuden-puheenjohtajan
+1 #18 Repe 12.09.2017 15:06
Eipä Jormanainen ja Kettunenkaan pitkään viihtyneet seurajohdossa, kuten silloin ennustin.
-1 #19 Repe 12.09.2017 15:13
En tLainaus Repe:
Eipä Jormanainen ja Kettunenkaan pitkään viihtyneet seurajohdossa, kuten silloin ennustin.


En tuossa ketjussa mutta myöhemmin:)
-1 #20 Repe 12.09.2017 15:45
Ja Jtk uskoo sokeasti Kolkasta kerrottuihin juttuihin? Ei nykyaikana lähtökohtaisese ti kannata uskoa negatiivisissa asioissa paljon mihinkään, jos kyseisiä herroja kun ei monikaan näe/ ei nähnyt kasvotusten, puhumattakaan siitä että olisi keskustellut, mutta saa riittää tästä jauhaminen minun puolesta:)
+4 #21 JTK 12.09.2017 18:26
En usko mihinkään juttuihin vaan faktoihin mitkä tiedän oikeiksi oman kokemukseni kautta. Olen ollut Kolkan kanssa kasvotusten ja muidenkin tahojen kanssa, jotka pyörittää tätä hommaa vielä nykyisinkin. Eikä siinä ole mitään ihmeellistä.

Juniori Jokipojat ja Kiekkokopla tekivät yhteistyösoppar in. Homman periaate on sama kuin aikaisemminkin.
-2 #22 Repe 12.09.2017 20:21
Lainaus JTK:
En usko mihinkään juttuihin vaan faktoihin mitkä tiedän oikeiksi oman kokemukseni kautta. Olen ollut Kolkan kanssa kasvotusten ja muidenkin tahojen kanssa, jotka pyörittää tätä hommaa vielä nykyisinkin. Eikä siinä ole mitään ihmeellistä.

Juniori Jokipojat ja Kiekkokopla tekivät yhteistyösopparin. Homman periaate on sama kuin aikaisemminkin.


Ja mitä ne kokemukset olivat? Jos "satusetänä" Kolkkaa pidit, niin kyllä niitä on/ollut muitakin Jokipojissa.
+1 #23 JTK 12.09.2017 20:47
Kuule repe on paljon sellasia asioita ylipäätään mitä ei voi eikä tarvitsekaan täällä kertoa. Hei, mutta sunhan piti lopettaa jauhaminen tästä asiasta?

Hyvä tilaisuusa oli ollut kuulema Isomyyssä ja hyvin oli tapahtuma esillä lehdessäkin. Tsemppiä pelaajille, Jonen johtamalle valmennustiimil le, ja tietysti huollolle tulevaan kauteen!!
-3 #24 Repe 12.09.2017 21:13
Niin piti, mutta turha ketään sanoa "satusedäksi" jos ei uskalla mitään todisteita kertoa.
#25 Markkanen 13.09.2017 17:30
Repe = Kolkka? :)
+2 #26 Repe 13.09.2017 17:57
Lainaus Markkanen:
Repe = Kolkka? :)


Keksisit nyt parempaa läppää:)
-1 #27 Lptl 13.09.2017 18:13
Lainaus mikonen:
Mielenkiintoinen pointti, että Kolkka olisi vienyt Jokipojat/Mehtimäki Oy:n Keravalle. Onneksi paikalliset osti Joonaksen pihalle.


Vai semmoinen pelle se Kolkka oli. Mikähän KeKiPo Jokipojista olisi sitten tullut. Melkoista leikkimistä.
+3 #28 Repe 13.09.2017 20:56
Olkaa edes tyytyväisiä että Jokipojat pelaa edes Mestistä, huonompiakin vaihtoehtojakin olisi ollut, kuten samassa sarjassa Polvijärven kanssa...
-5 #29 jones 13.09.2017 21:30
Lainaus Repe:
Olkaa edes tyytyväisiä että Jokipojat pelaa edes Mestistä, huonompiakin vaihtoehtojakin olisi ollut, kuten samassa sarjassa Polvijärven kanssa...


Ja tämä on herra "valotaulun" ansiota? Heh, olisikin kiva tietää paljon kyseinen talousnero lopulta tekikään lisää velkaa Jokipojille.

Muutamia saavutuksia:

Vihaiset kyläläiset vituiksi suunnitelluilla ja lopulta massiiviset velat tuottaneista mainostauluista . Kenties yksi tyhmimmistä virityksista, oikein klassikko juostenkustu projekti, kiekkohistoriassamme?

Riitaantuminen kaupungin päättäjien kanssa ominpäin myydystä sponssinimestä hallille..

Ei jaksa edes kaikkea paskaa muistaa enää...
+8 #30 jokipoforever 13.09.2017 21:36
Kyllä taas jaksetaan jauhaa...nyt sentään tultiin reippaasti kertomaan mitä tavoitellaan, omistajat puhuu ja kerrotaan taloudesta. Ja niitä puuhapetejä on ollu tarpeeksi kuten esim. Kolkka ja nyt toivotaan kaiken natsaavan. Seura kuitenkin alensi lipunhintoja tosin aiheesta mutta otti käyttöön hybridihinnat pelien mukaan ja opiskelijat 5 peliin eli olekaan suuntaan mennään. Ainahan saa arvostella asioita mutta ainakin minä yli 30 vuoden ajan kannattajana olen enemmän kuin tyytyväinen Viimeaikaisiin uudistuksiin ja tavoitteisiin. Hallilla nähdään!
+5 #31 ^ipe^ 14.09.2017 01:15
Lainaus Repe:
Olkaa edes tyytyväisiä että Jokipojat pelaa edes Mestistä, huonompiakin vaihtoehtojakin olisi ollut, kuten samassa sarjassa Polvijärven kanssa...


Iha hyvä sarja sekin on :) Ps pari kautta nyt menty samaa sarjaa :)
+4 #32 Repe 14.09.2017 13:16
Valotaulu-jupak kahan johtui joistakin Linnunlahden tiukkapipoista, joista itsekin yhden perheen nimeltä tunnen, mutten viitsi sanoa:)
+9 #33 aku 14.09.2017 13:31
Minun miesmuistin mielestä nuo valotaulut hommattiin jo edellisen toimitusjohtaja n aikana? Yhtä kaikki, huonosti homma hoidettiin. Idea sinänsä oli mielestäni ihan hyvä, toteutus valitettavasti umpisurkea:(
+4 #34 Repe 14.09.2017 14:56
Ei toteutus jäänyt kiinni mielestäni ainakaan niistä taulujen paikoista. Joillakin ihmisillä kun pitää asunnoissaan säkkipimeälläki n olla verhot auki, ettei pelota liikaa...;) Asia erikseen olisiko maksaneet taulut kustannukset pois ilman ruikutuksia.
+7 #35 Teppana85 14.09.2017 14:56
Seuran tavoitteet ovat juuri niinkuin pitääkin, myös kiinnostavuuden kannalta. Yhteen hiileen puhaltaminen saisi sisältää omistuspohjan laajentamisen, luultavasti suurin kynnyskysymys.
+9 #36 since 1953 14.09.2017 16:29
Lainaus aku:
Minun miesmuistin mielestä nuo valotaulut hommattiin jo edellisen toimitusjohtajan aikana? Yhtä kaikki, huonosti homma hoidettiin. Idea sinänsä oli mielestäni ihan hyvä, toteutus valitettavasti umpisurkea:(


Ja vain kaksi taulua. Kärpillä on tauluja täynnä koko Pohjois-Suomi, eikä ongelmia. Kertoo paljon meistä Joensuun asukeista.
+2 #37 Repe 14.09.2017 16:39
Lainaus since 1953:
Lainaus aku:
Minun miesmuistin mielestä nuo valotaulut hommattiin jo edellisen toimitusjohtajan aikana? Yhtä kaikki, huonosti homma hoidettiin. Idea sinänsä oli mielestäni ihan hyvä, toteutus valitettavasti umpisurkea:(


Ja vain kaksi taulua. Kärpillä on tauluja täynnä koko Pohjois-Suomi, eikä ongelmia. Kertoo paljon meistä Joensuun asukeista.


Asian ytimessä, uudet asiat on kamalia monille joensuulaisille ja muka kyseessä "iloinen ja välitön P-Karjala".
+2 #38 JTK 14.09.2017 18:11
Sen verran voin todeta, että nyt on porukat ihan pihalla.
-5 #39 Repe 14.09.2017 18:20
Lainaus JTK:
Sen verran voin todeta, että nyt on porukat ihan pihalla.


Kuule, ihan selvinpäin koneella kuin aina, itseäni ei "ryyppyhommat" nappaa. Sinun porukat on pihalla?;)
+5 #40 Teppana85 14.09.2017 18:43
Lainaus Repe:
Lainaus JTK:
Sen verran voin todeta, että nyt on porukat ihan pihalla.


Kuule, ihan selvinpäin koneella kuin aina, itseäni ei "ryyppyhommat" nappaa. Sinun porukat on pihalla?;)


Mitenkäs ne ryyppyhommat nyt asiaan liittyy?
-9 #41 Repe 14.09.2017 19:25
Lainaus Teppana85:
Lainaus Repe:
Lainaus JTK:
Sen verran voin todeta, että nyt on porukat ihan pihalla.


Kuule, ihan selvinpäin koneella kuin aina, itseäni ei "ryyppyhommat" nappaa. Sinun porukat on pihalla?;)


Mitenkäs ne ryyppyhommat nyt asiaan liittyy?


No lueppas uudelleen Jtk:n "pihalla oleminen", varmaan oli huumoriksi tarkoitettu?:)
-1 #42 Repe 14.09.2017 19:29
Luulisi kyseisen "lätkäjatkän" ymmärtävän erilaisia mielipiteitä lätkämaailmassa mutta nythän tosiaan ollaan P...a-Karjalass a:)
+5 #43 JTK 14.09.2017 19:52
Pihalla olemisella tarkoitin porukan arvailua ja spekulaatioita eri asioista, jota täällä aina välillä esiintyy. Totuus on usein jotain ihan muuta niin se huvittaa välillä, kun ollaan ns. pihalla! Tää sanonta on sulle varmaan uusi Repe, mutta se ei liity ryyppyhommiin! :)
+7 #44 Peks1 14.09.2017 20:25
Lopettakaan tyhjänpäiväinen sanailu ja menkää Jatkoaikaan kattomaan, latasin sinne Jokipoikien ketjuun vanhan mutta taas niin ajankohtaiselta tuntuvan lehtiartikkelin Jokipojista.
+4 #45 Repe 14.09.2017 20:36
Ei ole Jtk uusi sanonta, mutta sinun kirjoituksesi on aina sanasta sanaan totta?:) Olihan tuo surkuhupaisa tarina tuo Linnunlahden asukkaiden vastustus valotauluista, ei siitä pääse mihinkään..
#46 rokkipoika 15.09.2017 07:32
Täällähän alkaa fanit lämmetä juuri sopivasti kauden alkaessa :)
+4 #47 selästä taklaaja 15.09.2017 10:35
Jokuhan sen toimitusjohtaja nkin joka yritykseen valitsee. Ei kai se Kolkkakaan ole aikoinaan tullut Joensuuhun ja sanonut, että nyt minä ryhdyn tuon yrityksen toimitusjohtaja ksi. Toimitusjohtaja lla on toki tietääkseni suuri valta monessakin yrityksessä. Lähinnä hänen tehtävänsä on ns. operatiivinen johtaminen. Kuitenkin hänen esimiehenään on yrityksen omistajien valitsema hallitus. Jos toimitusjohtaja n annetaan tehdä ominpäin ilman hallituksen "siunausta" suuria tyhmyyksiä niin hallituksen jäsenilläkin on "peiliinkatsomi sen" paikka. Olkaapa asiantuntijat ystävällisiä ja korjatkaa jos kirjoitin tuossa edellä aivan väärää tietoa :)
-1 #48 JTK 15.09.2017 11:08
Taklaaja puhuu asiaa!!

A-nuorilla on huomenna kotimatsi kello 15:00, kun vastassa on Vierumäki United. Toivotaan, että peli rupeaa käymään! :)
-2 #49 möly 15.09.2017 14:38
Mitäs nyt?

http://www.iltalehti.fi/jaakiekko/201709152200395914_jk.shtml
+4 #50 JTK 15.09.2017 15:00
Espoo Unitedille kävi kylmät, kun ei hoitanut asioitaan junnujen kanssa. Toki onhan tuossa taustalla muutakin ja muitakin velkojia.
+4 #51 jones 15.09.2017 16:18
Lainaus möly:
Mitäs nyt?

http://www.iltalehti.fi/jaakiekko/201709152200395914_jk.shtml


Salonoja on siirtänyt Unitedin velat tuolle Ry:lle ja hakemalle sen konkaan yrittää pyyhkiä tilit taas puhtaiksi.

Se on vaan niin että tuo konkkahakemus ei voi mennä läpi käräjillä ja liitossa. Muuten tulee väärää singaalia muille velallisille.
#52 Riffixi 15.09.2017 23:39
Karjalainen uutisoi näyttävästi jo aikaa sitten Joensuusta lähteneen pelaajan Petrus Palmun salakalastuskei ssistä . Mites nyt kun Jipon entinen pelaaja on tuomittu raiskauksesta vankilaan? Tuleeko samalla mitalla? Pelasi Jipossa vielä 2015... Nyt mitataan taas jotain arvoja....
+3 #53 JTK 16.09.2017 09:12
Petusta tuli mieleen, että olen katsonut nyt pari TPS:n peliä ja täytyy todeta, että Petu pystyy todella hyvin pelaamaan Liigassa vaikka jotkut vähän epäilivätkin. Pelaa isossa roolissa saaden hyvin vastuuta ja eikä huonosti ole pelannut Temekään. Hyvin pitävät äijät Jokipoikien kasvattien värejä esillä.

Yksi meidän kasvateista, Sami Mutanen onnistui eilen myös hyvin ja ratkaisi Kalpalle voiton HIFK:sta! Hienoa! :)
+1 #54 jones 16.09.2017 17:03
Aukeshan se A-nuorten ketsuppipullon korkki! Nyt kun juna lähti vyöryämään, niin tätä ei hetkeen pysäytetä!
+1 #55 JTK 16.09.2017 17:35
Aloitetaan SM-karsinnoilla eli C-nuoret kävivät ottamassa 4-5 JA-voiton Saipa/Ketterästä.

B-nuoret voittivat samoin lukemin ihan varsinaisella peliajalla Pelicans Akatemian.

A-nuoret hoiti Vierumäki Unitedin 10-0! Hyttinen teki 3+1. Edarin kolmikko Miro (1+3), Tela (1+2) ja Wiltsu (0+1) olivat jälleen mukana. Kettunen piti nollan 22 torjunnallaan. Hyvä päivä tänään junnuilla.
#56 JTK 16.09.2017 18:20
Kopla on vähän ennen loppua häviöllä 7-2 Warkikselle. Mukana oli meidän A-nuorista Teemu Hiltunen.

Katson parhaillaan Tepsin matsia ja Palmu teki jälleen maalin ja on muutenkin kovassa lennossa.
+2 #57 keitsi 16.09.2017 22:13
Palmu loistava. Teemu Kettunen tuleva mestisvahti meille ! Jokipo !
+1 #58 JTK 17.09.2017 09:52
Valotauluista vielä niin täällä ne olivat huonosti sijoitettu. Suoran tien viereen missä ajetaan vauhdilla niiden ohi ja niistä kerkes nähdä kunnolla yhden mainoksen. Lisäksi ne olivat omakotitaloalue en vieressä mistä väkisinkin pimeällä valoa loistaa ja välkkyy asuntoihin sisään. Ei ihme, että valituksia tuli.

Esim. Oulussa taulut eivät ole asuntoalueiden vieressä vaan vilkkaasti liikennöityjen väylien liikennevaloris teyksissä missä taulusta ehtii katsoa usean vaihtuvan mainoksen. Taulut sulautuvat hyvin maisemaan missä on muutenkin paljon liikkeiden valomainoksia eikätkä häiritse asutusta. Kesällä kävin viimeksi Oulussa ja kattelin näitä hyvin näkyviä mainoksia.

A-nuoret huilaa tänään, mutta B-nuoret ovat KJT Haukkojen vieraana ja C-nuoret vierailevat Kouvolassa.
+2 #59 jones 17.09.2017 14:09
C-nuorissa näyttäisi olevan taas hyvä ikäluokka kypsymässä? Joukkueena ainakin peli luistaa erinomaisesti!
+1 #60 JTK 17.09.2017 14:54
C-nuoret voitti KooKoon vieraissa 3-9.

Kuten Jones edellä totesi C-nuorissa on hyviä yksilöitä kehittymässä, mutta niin on muissakin ikäluokissa. Usein kärki pelaakin jo vuotta vanhemmissa ainakin välillä.

Eri ikäluokkien joukkueiden pärjääminen eri sarjatasoilla on monesta tekijästä kiinni ja on toissijainen asia sen rinnalla, että saadaan kehitettyä ja autettua pelaajia aikuisten sarjoihin. Toki ei siitä tietenkään haittaakaan ole, jos joukkueet pärjäävät! :)

Siinä on myös haastetta aina, että saadaan lahjakkuudet täällä pidettyä, kun Liigaorganisaat iot houkuttelevat parhaat sinne. Onneksi meillä on ainakin vielä leveyttä lahjakkuuksissa , että heitä jää myös tänne ja myös edustus saa heistä lisää pelimiehiä.
-1 #61 Repe 17.09.2017 14:59
Linnunlahden jäärät valittaa kaikesta mahdollisesta, tukiasemista (Gsm), kevyenliikentee n väylästä ruutukaavalle asti joka kulkisi Kuopion tien vieressä, mainostaulujen lisäksi. Juntteja joiden pitäisi asua maalla.
#62 JTK 17.09.2017 16:21
B-nuoret kärsi niukan 5-4 tappion KJT Haukoille. B:ssä pelaa muuten muistaakseni Omskista asti tullut pelaaja Artem Vasilyev. Kova on hinku pojalla pelata, kun halusi muuttaa yksin ja tulla Joensuuhun Juniori Jokipoikiin!

Kaksi edellistä kautta A-nuorissa pelannut Leevi Koskimaa siirtyi Koplaan.
+3 #63 Peks1 17.09.2017 16:47
Karjalainen voisi tehdä juttua Vasilyevistä, kiinnostaisi tietää, miten hän on päätynyt niin kaukaa Omskista saakka Joensuuhun. Ja B-nuoret, pitäkää huolta keverista, että viihtyisi täällä pitempäänkin (olipa sitten hyvä pelimies tai ei).
+1 #64 Repe 18.09.2017 11:33
Lainaus Peks1:
Karjalainen voisi tehdä juttua Vasilyevistä, kiinnostaisi tietää, miten hän on päätynyt niin kaukaa Omskista saakka Joensuuhun. Ja B-nuoret, pitäkää huolta keverista, että viihtyisi täällä pitempäänkin (olipa sitten hyvä pelimies tai ei).


Samalla logiikalla pitäkää myös huolta "huonoista" suomalaisista pelimiehistä. Jäkishän on vain pieni pala elämää:)
+1 #65 JTK 18.09.2017 11:45
Lainaus Peks1:
Karjalainen voisi tehdä juttua Vasilyevistä, kiinnostaisi tietää, miten hän on päätynyt niin kaukaa Omskista saakka Joensuuhun. Ja B-nuoret, pitäkää huolta keverista, että viihtyisi täällä pitempäänkin (olipa sitten hyvä pelimies tai ei).

Jep, näin toimitaan! :)
#66 Lappis2 18.09.2017 12:10
B nuorilla on kyllä aika köykäinen ikäluokka tällä hetkellä.
-3 #67 since 1953 18.09.2017 12:37
Lainaus Lappis2:
B nuorilla on kyllä aika köykäinen ikäluokka tällä hetkellä.


Ikäluokista tulee "köykäisiä", kun osa pelaajista pelaa pääsääntöisesti muussa kuin omassa ikäluokassaan. Avut yksittäisiin peleihin ok. Jos kaikki pelaisivat pääsääntöisesti omissa ikäluokissaan, asettuisivat kunkin ikäluokan "köykäisyydet" oikeaan vinkkeliinsä. Junnupuolella hukataan oman toiminnan vuoksi pelaajia ja samaan aikaan valitetaan pelaajapulaa. Pitkälti itse aiheutettu tilanne.
+2 #68 JTK 18.09.2017 18:45
Lahjakkaille kärkipelaajille haetaan tarpeeksi haastavia pelejä ja usein niitä löytyy vanhemmasta ikäluokasta. Jotkut, kuten esim. Uke pelasi itseään paljon vanhempien mukana. Eri ikäluokkien valmentajat ja seuran valmennuksesta vastaavat työntekijät tekevät päätökset yhdessä mikä kellekin pelaajalle on parhaaksi. Näin toimitaan jokaisessa seurassa missä on tavoitteena saada vietyä yksilöitä etiäpäin.

Toki juuri vähäisen pelaajamäärien takia kannattaa muutenkin tehdä yhteistyötä ikäluokissa ylös- ja alaspäin. Samalla pelaajat saavat paljon pelejä mikä on hyvä asia. Pelit kehittää.

Varmasti virheitäkin on tehty vuosien saatossa ja niistä pitää ottaa opiksi ja huolehtia etteivät ne toistu.

Vaikka joku "ikäluokka" olisikin välillä ns. köykäinen niin kyllä sieltä silti taas nousee ainakin "jokunen" hyvä pelaaja aikuistesarjoih in omaan edustukseen tai muualle, kuten ennenkin!
#69 Repe 18.09.2017 20:38
Parempien pelaajien tosin on jo lähdettävä jo junnuikäisinä esim. liigaorganisaat ioihin, "rapakon taakse" jne... Ei Joensuusta kukaan tule hakemaan kirkkaimpiin valoihin, näin on yleensä ollut vuosien saatossa.
#70 jones 18.09.2017 20:51
Lainaus Repe:
Ei Joensuusta kukaan tule hakemaan kirkkaimpiin valoihin, näin on yleensä ollut vuosien saatossa.


Piti ihan lukea tämä viesti useammin että ymmärtäisin...M einaat että Jokipoikien pelaajia ei scoutata Joensuussa ja pitkin manteretta reissatessa, vaan pitää itse hakeutua jonnekin jos meinaa päästä parempiin sarjoihin? :D
+4 #71 JTK 18.09.2017 20:58
Se on aina hienoa, kun joku pääsee täältä isompiin ympyröihin Liigaan tai rapakon taakse. Se on merkki siitä, että täällä on tehty asioita oikein. Ja Repe, Joensuusta tosiaankin tullaan hakemaan kirkkaampiin valoihin, sillä esim. Liigaorganisaat iot ovat löytäneet vuosien saatossa täältä monta hyvää junnua ottaen heihin yhteyttä tehden tarjouksen ja ovat halunneet heidät organisaatioons a. :)
#72 Repe 18.09.2017 21:00
No jos haluat näsäviisastella , niin ehkä enemmän on scoutit Jokipoika-junnu jen vieraspeleissä kuin täällä Joensuussa. Eikä se monestikkaan ole organisaation hyvyyttä kaikki, jos pelaaja pääsee eteenpäin. Siihen kun ei pelkät joukkueharjoitu kset riitä :)
-2 #73 Repe 18.09.2017 21:06
Ja hankihan Jtk uudet lasit jos et ymmärrä/halua ymmärtää viestejäni, jos rupeat keljuilemaan niin hopealle valitettavasti jäät länkyttämisessä :) Positiivisen kuvan annat seurasta tosiaan;)
#74 Repe 18.09.2017 21:09
Semmonen seura että junnujenkin pitää ostaa kausikortti, että pääsevät edustuksen pelejä katsomaan.
+3 #75 JTK 18.09.2017 21:37
Niin Repe tuskin ne pelaaja-agentit sulle kertovat milloin täällä ovat, kun ei ne huutele paljoa muillekaan. Esim. Carolinan Joni Pikänen tuli varta vasten viime kaudella katsomaan Villeä Mehtimäelle. Ja sitäpaitsi se ihan sama huomataanko Jokipoikien junnu Mehtimäellä vai vieraskentällä, jos hänet täältä halutaan kirkkaampiin valoihin!

Kun olen keskustellut junnuista ja seuran toiminnasta niin kyse on silloin Juniori Jokipojat Ry:stä. Ja mitä tulee länkyttämiseen niin varmasti jään hopealle. Ei sulle siinä kukaan pärjää. :)
+2 #76 Repe 18.09.2017 21:55
Siis lasi-heittoni meni väärään osoitteseen, sori siitä Jtk. Mutta mitäs mieltä olet noista junnu-kausikort eista? Ei esim Joma peri omilta junnuiltaan, vaikka eri laji onkin.
#77 Repe 18.09.2017 21:59
Jos jääkiekko on kallis laji muutenkin,en ymmärrä että junnujen kausikortti-hin ta on 35 euroa, vaikka pieneltä tuntuukin, niin onko oikein?

Kirjaudu sisään palveluun kommentoidaksesi. Mikäli sinulla ei ole tunnuksia, rekisteröidy käyttäjäksi. Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kommentoida.

 

Kirjaudu

Kirjaudu sisään kommentoidaksesi artikkeleita



Heilin tähdet

  • Karjalan Heili antaa jokaisessa kotiottelussa tähdet kolmelle kotijoukkueen parhaalle pelaajalle.

    20.10. Jokipojat–SaPKo 2–3

    Oskari Lehtinen

    Voimahyökkääjän viimeistelyssä ei tosiaankaan ollut moitittavaa SaPKoa vastaan. Kahden hienon maalin lisäksi nähtiin jälleen kerran kovia taklauksia ja hyvää kamppailupelaamista.

    Joonas Larinmaa

    Kultakypärää päässään pitäneen Larinmaan vikkelyys ja oivaltavuus ovat omalla tasollaan. Hiukan paremmalla viimeistelyllä olisi illan saldona ollut myös maali. Nyt joutui tyytymään kahteen syöttöpisteeseen.

     

    Oula Uski

    Uskin johtama kenttä kantaa tällä hetkellä erittäin suurta vastuuta hyökkäystehojen osalta. Saalisti Larinmaan tavoin syöttöpisteet molempiin Lehtisen maaleihin. Uski kellotti peliaikaa yli 22 minuuttia ja kauhoi 19 aloituksesta 11 joukkueelle.

     Kokonaistilanne:

    5 tähteä: Joonas Larinmaa
    4 tähteä: 
    Jonathan Iilahti
    3 tähteä:
    Tuukka Rajamäki, Oskari Lehtinen, Oula Uski
    2 tähteä: Timo Hiltunen, Roni Viirlas, Lassi Raitanen

Uusimmat blogikirjoitukset