Jokipojat jatkoon Cupissa

D-Kiekko–Jokipojat 1–4 (0–0, 1–1, 0–3)

Jokipojat joutui tiukille Tikkakoskella Suomen Cupin 2. kierroksen ottelussa Suomi-sarjassa pelaavaa D-Kiekkoa vastaan. Ennakkosuosikkina otteluun lähtenyt Jokipojat ratkaisi ottelun kolmannessa erässä kolmella maalillaan. Jokipoikien maalintekijöinä kunnostautuivat kahdesti Oskari Lehtinen, sekä Samu Pitkänen (1+1) ja Tuukka Rajamäki (1+1). Jokipoikien maalilla Jonathan Iilahti venyi kiekon tielle yhteensä 25 kertaa. Voiton myötä Jokipoikien pelit Cupissa jatkuvat ensi lauantaina 2. syyskuuta. Jokipojat kohtaa tuolloin SaPKon Tanhuvaarassa, ja tämä ottelu pelataan aiemmin sovitun keskinäisen harjoituspelin tilalla.

 

Maalit ja syöttäjät

33.47 Oskari Lehtinen (Wiljami Kupiainen, Joonas Larinmaa) 0–1
36.26 Ville Hakala (Olli Hakala, Vili Vesalainen) 1–1
40.57 Samu Pitkänen (Tuukka Rajamäki) 1–2
55.36 Rajamäki (Pitkänen) 1–3
58.45 Lehtinen 1–4 tm.

Maalivahtien torjunnat

Miro Hämynen, D-Kiekko 14+13+7=34 (Poissa 58:35-58:45, 59:18-60:00)
Jonathan Iilahti, Jokipojat 8+9+8=25

Rangaistukset

D-Kiekko 5x2 min + Vili Vesalainen 10 min = 20 min
Jokipojat 3x2 min = 6 min

Yleisöä: 80

 

Jokipoikien kokoonpano

91 Joonas Larinmaa – 12 Oula Uski – 88 Oskari Lehtinen
24 Tuukka Rajamäki – 44 Samu Pitkänen – 28 Timo Hiltunen
23 Mika Koivisto – 21 Miro Väänänen – 20 Mikko Pellikka
50 Teemu Holttinen – 22 Eetu Rissanen – 17 Roope Hämäläinen

2 Roni Viirlas – 74 Fabien Bourgeois 
77 Lassi Raitanen – 6 Joni Muranen
42 Eppu Rissanen – 3 Wiljami Kupiainen

35 Jonathan Iilahti
(31 Timo Niemi)

 Ennakkopätkä

Jokipojille ei tarjota keskiviikkoisen harjoitusottelun jälkeen pitkää taukoa, sillä torstaina joukkueella on edessä ottelu Jyväskylän pohjoispuolella Tikkakosken jäähallissa. Tikkakoskella joukkue kohtaa Suomen Cupin 2. kierroksen ottelussa D-Kiekon. Suomi-sarjassa viime kaudella yhdeksänneksi sijoittunut D-Kiekko voitti viime perjantaina Cupin 1. kierroksella 2. divisioonaan pudonneen Joensuun Kiekkokoplan lukemin 4–3. Jokipojat joutuu nostamaan kokoonpanoonsa pelaajan A-junioreista, sillä joukkueelta on tällä hetkellä sivussa neljä hyökkääjää ja yksi puolustaja. Eilen loukkaantuneen hyökkääjä Lauri Hukkasen korvaa ensimmäisen kerran Jokipoikien edustuksessa pelaava Mikko Pellikka. D-Kiekon tunnetuin pelaaja lienee maalivahti Lauri Rämö, jonka isoveli Karri Rämö on torjunut NHL:ssä kuudella eri kaudella. Järjestelmä Cupin otteluissa on karu: voittaja jatkaa, häviäjän ottelut Cupissa päättyvät. Jokipoikien maalilla aloittaa eilen huilannut Jonathan Iilahti. Ottelu Tikkakosken jäähallissa alkaa kello 19.00.

 

 

Kommentit   

+2 #1 Korppu 24.08.2017 04:08
Kumpi on järkevänpää talouden kannalta Jokipojille voitto vai häviö ? Ilman mitään provoa kysyn tätä tosissani jos joku enemmän tietävä osaa perustella ja vastata olisin kiitollinen. :)

Ketkä meillä muuten on kapteeneita tällä kaudella ei taida olla ollu missään siitäkään juttua? Vai onko? Keillä oli Iisalmea vastaan C A A rinnassa?
+6 #2 tilkka 24.08.2017 05:05
C~Pitkänen,A-Vi irlas ja A-Uski
+5 #3 Korppu 24.08.2017 05:41
Lainaus tilkka:
C~Pitkänen,A-Viirlas ja A-Uski


Kiitos tilkka vastauksesta! Hyvän kapteeniston on valmennus valinnut kaksi Joensuun kulttuurin tuntevaa äijjää ja yksi uusi ilman kosketusta Pohjois-Karjala an, Eli siis hyvä sekoitus paikallista ja niin sanotusti uutta verta.

JOKIPO!
+5 #4 ^ipe^ 24.08.2017 06:29
[quote name="Korppu"]K umpi on järkevänpää talouden kannalta Jokipojille voitto vai häviö ? Ilman mitään provoa kysyn tätä tosissani jos joku enemmän tietävä osaa perustella ja vastata olisin kiitollinen

no ei varmasti mikää rahasampo ole. Tuonne Tikkakoskelle nyt joka tapauksessa mentävä, seuraava peli luulisi jo melkein kotona olevan Siitä kai kassaan vähä lipputuloja luulisi tulevan.
+5 #5 JTK 24.08.2017 07:40
No onneksi Tikkakoski ei järettömän kaukana ole. Halli on kyllä aika karu, jos oikein muistan?

Hallilla oli jotain puhetta viime viikolla, että pahimmassa tapauksessa kaikki pelit ovat vieraissa, joten kuluja saattaa olla tiedossa? Itse en ole pelaamiskaaviot a tutkinut, joten en tiedä miten homma lopulta menee?

Hieno sisääntulo eilen Wiltsulta ja Mirolta aikuisten peleihin. Saa sitten nähdä kuinka paljon niitä tulee kauden aikana? Toivottavasti paljon. Toki heille on A-nuorissakin paljon käyttöä.

Onneksi kaverit jäivät vielä tänne eivätkä lähteneet muualle. Kumpikin ovat jälleen hyvä osoitus Juniori Jokipoikien laadukkaasta työstä. Hyvä Äijät! :)
+4 #6 selästä taklaaja 24.08.2017 11:40
Onhan se hienoa aina kun noita omia junnuja nousee edustukseen. Kyllähän tuossa joukkueessa on omia kasvatteja vieläkin toki enemmän kuin monella muulla tuossa sarjassa ja hyvä niin.
Viime kauden joukkueesta parhaat onnistujat ja lupaavimmat lähtivät pois. Muutama kuten vaikkapa Larinmaa ja muutama muukin jäi. Pelaajia tulee ja menee nykyaikana ja se on täysin normaalia. Se, että lähtijät eivät menneet nyt liigajoukkueisi in vaan pelaavat alkavalla kaudella Jokipoikien vastustajina, onkin huomionarvoista . Joku Leki tai Keupa on houkuttelevampi vaihtoehto pelata mestiksessä kuin Jokipojat.
-5 #7 tilkka 24.08.2017 12:31
selästä taklaaja. Olisko valmennuksessa vika haluavat parempaan valmennukseen?
+4 #8 JTK 24.08.2017 12:45
Pelaaja valitsee omaan elämäntilantees een sopivimman seuran vaihtoehdoista, jotka ovat hänestä kiinnostuneet. Minkälaista pakettia mikäkin seura pystyy tarjoamaan vaikuttaa, mutta tänä päivänä iso tekijä valinnan suhteen on varmasti myös mahdollinen siviilityö tai opiskelupaikka. Pelkästään Mestiksellä taitaa harva tänä päivänä pärjätä ja varsinkaan perheelliset.

Sekin varmasti vaikuttaa paljon pelaajien valintaan seuran suhteen mitkä ovat hänen omat tavoitteet? Haluaako mennä urallaan etiäpäin vai jäähdytelläänkö jo. Ne pelaajat joilla on vielä tavoitteita varmasti etsivät seuraa mistä on tarjolla iso rooli ja mahdollisuus antaa näyttöjä. Valmentajalla on varmastikin myös iso merkitys tässä kohtaa, kun pelaaja miettii omaa kehitystään. Jokipojat on ainakin urheilullisesti varmasti ihan hyvä vaihtoehto monelle pelaajalle.
+5 #9 JTK 24.08.2017 13:19
Tänään A-nuorilla on kotona harkkapeli Ketterää vastaan. Matsi alkaa 18:30.
#10 rokkipoika 24.08.2017 16:13
Lasaretissa puolenkymmentä pelaajaa, vaikka vasta ensimmäinen harkkapeli takana. Jospa tilanne ei olis tän illan jälkeen pahempi. Pellikalle tsemppiä ekaan miesten peliin.
+1 #11 JTK 24.08.2017 17:38
Katohan Pellikka on nostettu A-nuorista edarin kokoonpanoon. Hienoa! Mikkohan tuli meille viime kaudella ja nakutti ihan hyvin pisteitä.
#12 JTK 24.08.2017 19:55
Tikkakoskella tilanne 0-0 1.erän jälkeen.
#13 tilkka 24.08.2017 20:02
Loukkaantuiko kukaan Vesalaisen päähän kohdistuvasta taklauksesta?
#14 Korppu 24.08.2017 20:08
Mitenkäs näissä menee jos varsinainen peliaika päättyy tasan? Onko rankkarit vai pelataanko ratkaisuun asti?
+2 #15 lerski11 24.08.2017 20:13
Jokipojat johtaa 1-0 Lehtinen maalin tekijä.
+3 #16 JTK 24.08.2017 20:15
Ja syöttäjät Wiltsu sekä Larinmaa.
#17 jokipofani 24.08.2017 20:18
1-1
+2 #18 lerski11 24.08.2017 20:42
2-1 Jokipojille Pitkänen teki.
+2 #19 jokipofani 24.08.2017 20:43
Kapteeni näyttää mallia!
+2 #20 Korppu 24.08.2017 21:04
3-1 Rajamäki (Pitkänen)
+1 #21 jones 24.08.2017 23:23
Toivottavasti Pitkänen saa kunnon onnistumisien ilotuksen tässä harjoituskaudella.

Viime kausi ei mennyt ihan kuin strömsössä, joten nyt urut auki!
+4 #22 Vanha SaPKolainen 25.08.2017 23:03
No heipä hei! Tervetuloa seuraavlle kerrokselle Talvisalon halliin! On näköjään arvottu näin. Mielenkiintoise ksi asian tekee se, että seuraavana päivänä lauantaina samat joukkueet pelaavat Tanhuvaarassa Monrepos Areenassa Savonlinna lähellä ko. liikuntaopiston juhlaottelussa. Mitenkä se nyt näin meni...
+3 #23 JTK 26.08.2017 08:25
Aika luonnollistahan tuo on ,että Jokipojat ja Sapko kohtaavat. Eikös "arvonnassa" huomioida myös maantieteellise t seikat? Jossain vaiheessa tästä oli mainintaa. Tässähän on mahdollisuus vetää kaksi "harkkamatsia" kerta heitolla samalla reissulla! :)

Hermes näköjään putosi jatkosta cupissa?

Katsoin eilen Jypin CHL-matsin Sveitsiläistä Zugia vastaan ja oli ilo huomata, että Suomalaiset rupeaa lämpiämään CHL:ään. Halli oli lähes täynnä ja tunnelma oli huikea ja verrattavissa joltain osin jopa Saksassa tai Sveitsissä pelattaviin peleihin. Tosin edeltävä CHL-peli Kuopiossa oli todella vaisu tunnelmaltaan ja yleisömäärältää n.
+5 #24 Vanha SaPKolainen 26.08.2017 09:29
Nyt onkin joukkueiden kesken sovittu, että pelataan vain yksi matsi. Eli siihen aikaisemmin sovittuun Tanhuvaaran juhlaotteluun lauantaina 2.9. klo 15 opiston Monrepos Areenalla tulikin sitten panosta, koska se on sitten myös Suomen Cupin ottelu. Paikka sijaitsee 14 km Savonlinnasta kaakkoon. Areenan kapasiteetti on 400 istumapaikkaa. Tervetuloa Jokipo-fanit!
#25 Repe 26.08.2017 14:43
Mestis-puuhaste lua parhaimillaan kapasiteetti 400 katsojaa...
-1 #26 Repe 26.08.2017 14:46
Tosin riittää tuohon peliin.... :)
-1 #27 Vanha SaPKolainen 26.08.2017 15:10
Lainaus Repe:
Mestis-puuhastelua parhaimillaan kapasiteetti 400 katsojaa...


Kyse on Tanhuvaaran Urheiluopiston 100 vuotisjuhlasta, johon kuuluu muutakin juhlallisuuksia kuin tämä kiekko-ottelu ja se sattui samaan aikaan nyt kuin Suomen Cup ja muuttui siis Suomen Cup-otteluksi, jossa on panosta. Kyllä minäkin olisi halunnut, että ottelu olisi pelattu Talvisalon hallissa, jossa piti sen Cup ottelun alunperinkin pelata. Kun vastus sattui vielä näissä kahdessa pelissä samaksi, niin ninusta olisi voinut hyvin pelata kaksi matsia peräkkäin. Jokipojat olisi pelannut juhlaottelun, yöpynyt Tanhuvaarassa ja sitten seuraavana päivänä Cup-matsin Talvisalossa, mutta minkäs teet.
#28 aku 26.08.2017 17:16
Ehdottomasti järkevä pelata vain yksi peli. Eiköhän nämä joukkueet kohtaa toisensa ihan tarpeeksi monta kertaa vielä talven mittaan.
+2 #29 Vanha SaPKolainen 26.08.2017 17:29
Lainaus aku:
Ehdottomasti järkevä pelata vain yksi peli. Eiköhän nämä joukkueet kohtaa toisensa ihan tarpeeksi monta kertaa vielä talven mittaan.


Toki näinkin, mutta minusta ei noita harkkapelejä ainakaan SaPKo:lla liikaa ole ja tässä olisi voitu harjoitella sitä revanssipelien pelitahtia. Toisaalta SaPKo:n revanssipelien vastustaja taitaa olla Ketterä.
+4 #30 Repe 26.08.2017 17:53
Subilla tänään televisiosta Chl-peli Sc Bern-Tps klo 20.30 alkaen:)
-4 #31 Korppu 27.08.2017 05:37
Suomen Jääkiekkoliitto n toiminta on naurettavaa pelleilyä vuodesta toiseen,mutta toki sehän näkyy yleisömäärissä joka "ladossa"
+1 #32 lerski11 27.08.2017 21:19
Vapaita pakkeja olis Niklas Tikkinen, Antti Kauppila, Paavo Ylipaino ja Julius Nyqvist tulisko joku niistä Ärjy-nuttuun
-2 #33 JTK 28.08.2017 11:43
Lainaus lerski11:
Vapaita pakkeja olis Niklas Tikkinen, Antti Kauppila, Paavo Ylipaino ja Julius Nyqvist tulisko joku niistä Ärjy-nuttuun

Liekköhän Lehikoisen Esan lähtö Saksaan varmistunut? Siinä olis hyvä äijä meille rosteriin!
#34 Teppana85 28.08.2017 12:06
Onko Esa ollu mehtimäelle treenailemassa?
+3 #35 JTK 28.08.2017 12:37
Siellähän se Mehtimäellä talonmies on luutinut! :)
-1 #36 tilkka 28.08.2017 17:11
Ei muuta kuin Esalle sopimus käteen! Etsiikö Matti ulkomaille paikkaa? Sapko potki Salorannan Ville pois joukkueesta, siitä Jokipoon mies eikä ole kallis pelaaja .Tulevaisuuden pelaaja!
+1 #37 jokipofani 28.08.2017 23:32
Toistetaan kysymys...vielä kö punamustat pystyssä? Onko tarkoitus vielä pitää rumpuryhmää päädyssä yllä?
Ja mites eastsiden kunto? Viimekausi tais päättyä terveyden takia, toivotaan että mies taas kunnossa! Ilman häntä ei olisi kannatuskulttuu ria joensuussa..
-3 #38 Korppu 29.08.2017 03:00
Esa kuulemma jää Joensuuhun jos ei saa sopimusta ulkomaille.
+1 #39 jukkis 29.08.2017 17:40
Lainaus jokipofani:
Toistetaan kysymys...vieläkö punamustat pystyssä? Onko tarkoitus vielä pitää rumpuryhmää päädyssä.

Ihan nopeesti Punamustien sivulla käydessä voi lukea tiedotusta:
http://www.punamustat.net/?p=2508

Kirjaudu sisään palveluun kommentoidaksesi. Mikäli sinulla ei ole tunnuksia, rekisteröidy käyttäjäksi. Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kommentoida.

 

Kirjaudu

Kirjaudu sisään kommentoidaksesi artikkeleita



Heilin tähdet

  • Karjalan Heili antaa jokaisessa kotiottelussa tähdet kolmelle kotijoukkueen parhaalle pelaajalle.

    16.12. Jokipojat–K-Vantaa 1–2 vl.

    Lassi Raitanen

    Vielä pelin alussa Raitasen pelaamisessa oli vielä hakemista, mutta pelin edetessä nähtiin jälleen se, että Raitanen on kiekollisesti Mestiksen parhaimpia puolustajia. Antoi jälleen kerran myös mojovia taklauksia ja blokkasi suuren määrän kiekkoja. Kellotti myös eniten peliaikaa.

    Roni Viirlas

    Puolustavana puolustajana Jokipoikiin tullut Viirlas on napannut itselleen vakiopaikan ylivoiman maskimiehenä. Viimeisteli jo kauden seitsemännen maalinsa hienosti ohjauksella tutulta paikalta, eli maalin edestä. 

     

    Timo Niemi

    Vaikka Niemi ei joutunutkaan Kiekko-Vantaata vastaan kovaan kiekkosateeseen 18 torjunnallaan, oli joukossa muutama hieno pelastus.  Napannut hyvillä otteillaan selkeän ykkösmaalivahdin paikan Jonathan Iilahden siirryttyä Liigaan. 

     Kokonaistilanne:

    10 tähteä: Oskari Lehtinen
    8 tähteä: Timo Niemi

    7 tähteä: 
    Tuukka Rajamäki, Lassi Raitanen
    5 tähteä: 
    Joonas Larinmaa, Timo Hiltunen
    4 tähteä: 
    Jonathan Iilahti, Roni Viirlas
    3 tähteä:
    Oula Uski, Joonas Harald, Joel Olkkonen, Teemu Holttinen, Samu Pitkänen
    2 tähteä: Ville Halonen, Eppu Rissanen, Akseli Rouhiainen, Mika Koivisto, Miro Väänänen
    1 tähti: Juuso Akkanen, Jani Ollitervo, Niko Ervasti

Uusimmat blogikirjoitukset