Jokipojat jäi selkä seinää vasten

K-Vantaa–Jokipojat 5–1 (2–1, 2–0, 1–0)

Jokipoikien pudotuspelitaival uhkaa loppua lyhyeen. Kiekko-Vantaa otti lauantai-iltana kotonaan selkeän niskalenkin ärjypaidoista ja johtaa näin puolivälieräsarjaa voitoin 3–0. Välieräpaikka on katkolla ensimmäisen kerran maanantaina Mehtimäellä. Jokipoikien ainoan osuman (2–1) Tikkurilassa iski Joonas Larinmaa avauserän jälkipuoliskolla. Toiseen erään Jokipojat paransi peliään, mutta Kiekko-Vantaa ratkaisi ottelun lopulta iskemällä kaksi maalia alle minuutin sisällä. Päätöserässä Jokipojat haki riskillä kavennusta ilman maalivahtia jo 49. minuutin kohdalla, ja näin kotijoukkue pääsi sinetöimään loppunumerot. Jokipoikien maalilla aloittanut Samuel Jukuri (11 torjuntaa) vaihdettiin pois neljännen takaiskumaalin jälkeen, ja loppuajan maalia vartioi Jonathan Iilahti (6 torjuntaa).

 

Otteluraportti

Jokipojat törmäsi Kiekko-Vantaan kivenkovaan viisikkopuolustukseen Mestiksen kolmannessa puolivälieräottelussa Tikkurilassa. Kiekko-Vantaa otti jo kolmannen voittonsa 5–1 (2–0, 2–1, 1–0).

Kolmas puolivälierä ei jää historiaan elämää suurempana jääkiekko-otteluna. Ottelu lässähti jo 33 peliminuutin kohdalla Vantaan karattua kahdella peräkkäisellä maalilla 4–1-johtoon. Loppuaika oli pelkkää seuraavan pelin odottelua.

Ennen ratkaisua Jokipojat pyöritti peliä 2–1-tappioasemassa pitkät tovit Vantaan päädyssä. Joensuulaiset eivät kuitenkaan onnistuneet luomaan selkeää maalintekopaikkaa kotijoukkueen antaumuksella maaliaan varjelleen viisikkopuolustuksen keskellä.

Sitten Vantaa pääsi kesken joensuulaismyllytyksen vastaiskuun kolmella kahta vastaan. Joona Harjama viimeisteli taidokkaasti pelatusta hyökkäyksestä etukulmasta 3–1 isännille.

Jokipoikien niska naksahti kahden maalin tappioasemasta. Vantaa pääsi iskemään 4–1 vain 53 sekuntia myöhemmin.

– Erittäin hyvä toinen erä meiltä. Numerot valehtelevat. Olimme 12 minuuttia kuskin paikalla. Siitä otamme voimaa neljänteen peliin, sanoi Jokipoikia lehdistötilaisuudessa edustanut kakkosvalmentaja Eemeli Parikka.

– Maanantaina panemme kaiken peliin ja otamme voiton. Lauantaina täällä pelataan seitsemäs peli, valoi Parikka uskoa omiinsa 0–3-tappioasemassa.

Kiekko-Vantaan ehjän viisikkopuolustuksen ohella toinen keskeinen tekijä Vantaan voittokulussa on ollut maalivahti Jani Kautto. Kautto on pysäyttänyt toistaiseksi kaikki Jokipoikien läpiajot. Vantaalla vuoroaan kävivät turhaan yrittämässä Nico Friman, Kasimir Puruskainen ja Oskari Lehtinen.

Teksti: Olli Rauste

 

Maalit ja syöttäjät

08.43 Julius Rantaeskola (Toni Leinonen, Pekka Niemimaa) 1–0
13.19 Teemu Mielonen (Patrik Moisio, Joel Lehtinen) 2–0
13.40 Joonas Larinmaa (Lauri Huhdanpää, Oula Uski) 2–1
32.42 Joona Harjama (Frank Gymer, Atte Mäkinen) 3–1
33.35 Lehtinen (Moisio, Juho Rautanen) 4–1
49.39 Joonas Hyttinen 5–1 av. tm.

Maalivahtien torjunnat

Jani Kautto, K-Vantaa 3+9+8=20
Samuel Jukuri, Jokipojat 6+5+(0)=11 (vaihto 33.35/4–1)
Jonathan Iilahti, Jokipojat (0)+2+4=6 (poissa 48.50–49.04 ja 49.12–49.39)

Rangaistukset

K-Vantaa 4x2 min = 8 min
Jokipojat 4x2 min + Huhdanpää 10 min = 18 min

Yleisöä: 797

 

Jokipoikien kokoonpano

14 Heikki Puustinen – 44 Samu Pitkänen – 88 Oskari Lehtinen
61 Lauri Hukkanen – 11 Ville Halonen – 65 Nico Friman
92 Lauri Huhdanpää – 12 Oula Uski – 91 Joonas Larinmaa
90 Ville Silvast – 71 Kasimir Puruskainen50 Teemu Holttinen

47 Matti Koistinen – 2 Joel Olkkonen
4 Juuso Akkanen – 6 Joni Muranen
20 Santeri Arousva – 42 Eppu Rissanen
21 Ville Räsänen

31 Samuel Jukuri
(30 Jonathan Iilahti)

 

Jokipoikien ottelut puolivälierissä

Ke 15.03. klo 18.30 K-Vantaa–Jokipojat 3–1
Pe 17.03. klo 18.30 Jokipojat–K-Vantaa 3–4
La 18.03. klo 17.00 K-Vantaa–Jokipojat 5–1
Ma 20.03. klo 18.30 Jokipojat–K-Vantaa
Ke 22.03. klo 18.30 K-Vantaa–Jokipojat (tarvittaessa)
Pe 24.03. klo 18.30 Jokipojat–K-Vantaa (tarvittaessa)
La 25.03. klo 17.00 K-Vantaa–Jokipojat (tarvittaessa)

 

Mestiksen puolivälieräparit

SaPKo–KeuPa HT 3–0
TuTo–Peliitat 3–0
K-Vantaa–Jokipojat 3–0
Hermes–Espoo United 1–2

Välieräpaikkaan vaaditaan neljä voittoa.

 

 

Ennakkopätkä

Seuraava Jokipoikien mahdollisuus saada ensimmäinen voitto puolivälieräsarjassa Kiekko-Vantaata vastaan tarjoutuu lauantaina Vantaalla. Kaksi aiempaa ottelua ovat menneet Kiekko-Vantaan nimiin. Keskiviikkona sarjan ensimmäisessä kohtaamisessa Kiekko-Vantaa oli kotonaan kokonaisuutena parempi joukkue, mutta perjantaina kotikaukalossa Jokipojilla oli hyvät saumat tasoittaa ottelusarja. Voitto lauantaina vieraskentältä toisi Jokipoikien tilanteeseen valoa, sillä mikäli lauantainakin tulisi tappio, olisi Kiekko-Vantaa enää yhden voiton päässä välieriin pääsystä. Tuomas Huhtanen on sivussa saatuaan yhden ottelun pelikiellon perjantain ottelun tapahtumista. Myös Ossi Pellinen puuttuu Jokipoikien hyökkäyksestä, ja hänen paikalleen ykköseen nousee Heikki Puustinen. Sen sijaan puolustaja Joni Muranen on ennakkotiedoista poiketen kokoonpanossa. Maalilla jatkaa Samuel Jukuri. Ottelu Vantaan Tikkurilassa alkaa kello 17.00.

 

Aiemmat kohtaamiset

K-Vantaa–Jokipojat
2017: 3–1 (playoffs)
2017: 0–1 vl.
2016: 1–4
2015: 6–4
2015: 3–4 ja.
2014: 1–4
2013: 2–4
2012: 3–2 vl.
2012: 2–4
2012: 6–7 vl.
2011: 3–5
2011: 2–3
2010: 3–6
2010: 2–4 (playoffs)
2010: 2–5
2009: 4–5
2009: 1–2
2008: 5–3
2007: 2–0
2007: 0–4
2007: 3–5
2006: 2–5
2006: 6–0
2005: 3–3
2005: 6–2
2004: 3–2
2001: 0–1
2000: 7–1

Saldo: 9–1–18 (maalit 81–91)

Jokipojat–K-Vantaa
2017: 3–4 (playoffs)
2017: 2–5
2017: 1–4
2016: 4–2
2016: 2–0
2014: 4–2
2014: 3–6
2013: 3–2
2013: 1–4
2012: 4–2
2012: 5–1
2011: 2–4
2011: 3–4 ja.
2010: 3–1
2010: 2–1 (playoffs)
2010: 3–1 (playoffs)
2010: 6–1
2009: 3–2 ja.
2008: 5–2
2008: 3–4 rl.
2008: 3–4 rl.
2007: 2–4
2007: 6–2
2006: 5–4
2005: 3–1
2005: 2–4
2004: 3–2
2004: 3–5
2001: 4–5 ja.
2000: 1–2

Saldo: 16–0–14 (maalit 94–85)

Kommentit   

+1 #1 Korppu 18.03.2017 08:34
Ns. ratkaisu-ottelu Jokipojat kun vie,niin kaikki auki mutta jos Vantaa voittaa sarja alkaa olla selvä valitettavasti :( TAISTELE JOKIPO!
#2 selästä taklaaja 18.03.2017 09:48
Olikohan eilinen peli Huhtaselle viimeinen ärjypaidassa? Eikös ne anna yleensä myös pelikieltoa noista suihkukomennuksista...
Eiköhän siitä tule sellainen tasainen vääntö tästäkin pelistä.
#3 möly 18.03.2017 10:28
Liekkö tuonne A-peliin liput?
+4 #4 JTK 18.03.2017 11:05
Lainaus möly:
Liekkö tuonne A-peliin liput?

Kyllä sinne liput on. Oliskohan 4 euroa muistaakseni? Vierumäen kanssa Jokipojilla oli runkosarjassa tiukat matsit. Kaksi kohtaamista ja kummallakin kerralla vierasjoukkue voitti. Jokipojat hävisi kotonaan 1-2 ja voitti vieraissa 0-1. Toivotaan, että tänään kaavasta poiketaan ja kotijoukkue voittaa.
+5 #5 Lptl 18.03.2017 11:11
Lainaus selästä taklaaja:
Olikohan eilinen peli Huhtaselle viimeinen ärjypaidassa? Eikös ne anna yleensä myös pelikieltoa noista suihkukomennuksista...
Eiköhän siitä tule sellainen tasainen vääntö tästäkin pelistä.


Yhden ottelun pelikiellosta Jokipojat mainitsi facebookissa, joten voi vielä maanantaina päästä Huhtanen kaukaloon.
+4 #6 selästä taklaaja 18.03.2017 11:31
Lainaus Lptl:
Lainaus selästä taklaaja:
Olikohan eilinen peli Huhtaselle viimeinen ärjypaidassa? Eikös ne anna yleensä myös pelikieltoa noista suihkukomennuksista...
Eiköhän siitä tule sellainen tasainen vääntö tästäkin pelistä.


Yhden ottelun pelikiellosta Jokipojat mainitsi facebookissa, joten voi vielä maanantaina päästä Huhtanen kaukaloon.

Joo, noin minä vähän ajattelin käyvänkin. Erittäin paha menetys Jokipojille illan otteluun joka tapauksessa :(
+4 #7 selästä taklaaja 18.03.2017 12:34
Eihän se nyt erikoisen hyvältä vaikuta kun kaksi ehkäpä parasta hyökkääjää on poissa. Varis näköjään luottaa eilen "töpänneeseen" maalivahtiin ja siitä hänelle pisteet.... Jukuri pelaa tänään huippupelin ja vieraat ottavat voiton.
Vähän veikkaisin, että pientä kahinointiakin tullaan näkemään..
+1 #8 Peks1 18.03.2017 13:38
Eikö missään baarissa ole kisastudiota? Tämä on jo onko peräti neljäs vai viides peli Vantaan kanssa melko lyhyen ajan sisään, kyllä vastustajan temput pitäisi jo nyt olla niin tuttuja, että Jokipojatkin pystyy voiton kairaamaan.
+2 #9 huutosakki 18.03.2017 14:10
#90 Tulee ja näyttää, miten taklataan,maalataan,karvataan,Taistellaan,revitään,rastetaan...
Taistele JO-KI-PO!!!
+4 #10 Theme_84 18.03.2017 14:39
Lainaus selästä taklaaja:
Olikohan eilinen peli Huhtaselle viimeinen ärjypaidassa? Eikös ne anna yleensä myös pelikieltoa noista suihkukomennuksista...
Eiköhän siitä tule sellainen tasainen vääntö tästäkin pelistä.


Toivottavasti ei ollut viimeinen peli. Mielelläni näkisin Huhtasen Jokipojissa ensi kaudella.
-4 #11 selästä taklaaja 18.03.2017 15:37
Lainaus Theme_84:
Lainaus selästä taklaaja:
Olikohan eilinen peli Huhtaselle viimeinen ärjypaidassa? Eikös ne anna yleensä myös pelikieltoa noista suihkukomennuksista...
Eiköhän siitä tule sellainen tasainen vääntö tästäkin pelistä.


Toivottavasti ei ollut viimeinen peli. Mielelläni näkisin Huhtasen Jokipojissa ensi kaudella.

Niin näkisin minäkin ja onhan se tietenkin mahdollista jos hän ei saa peliaikaa muualta kuten tällä kaudella kävi. Uskoisin kuitenkin, että jossain liigaseurassa pelaa.
+1 #12 Eastside22 18.03.2017 16:08
TAISTELE JOKIPOOO , kyllä se voitto sieltä tulee , vaikka pari tärkeetä äijää puuttuu . Itte en tule ainakaan tällä kaudella olemaan läsnä peleissä sairastumisen vuoksi , taistelkaa muut minun edestä .
-2 #13 Eastside22 18.03.2017 16:16
En oo päässy tämän ottelu sarjan aikana koneelle , teknisistä syistä . Joten tään jokipoofanin eka pelin kommentit aivan sairaita , ei kuulu tälle foorumille , ehkä joku miekkarin saitti ois osuvampi . Hanki ittes hoitoon .!!!!!
+3 #14 jiikoo12345 18.03.2017 16:18
A-juniorit olisivat ansainneet paljon runsaslukuisemm an yleisön. Laatupeli jonka lopputulosta sai jänniittää viimeisille minuuteille asti. Voitto 6-2. Vierumäen hermot pettivät häviön varmistuessa. Peli oli Suomisarjatasoa .
+1 #15 Repe 18.03.2017 16:25
Lainaus Eastside22:
En oo päässy tämän ottelu sarjan aikana koneelle , teknisistä syistä . Joten tään jokipoofanin eka pelin kommentit aivan sairaita , ei kuulu tälle foorumille , ehkä joku miekkarin saitti ois osuvampi . Hanki ittes hoitoon .!!!!!


Koetahan tervehtyä, pitää myös Eastside muistaa että Jokipo-fani on veikkauksessaan vielä oikeassa (voitot 4-0 Vantaalle) Älä nyt hänelle (muille) väärällä tavalla hoitoa toitota, keskity vaan omaan hyvinvointiin:)
+1 #16 Teppana85 18.03.2017 17:12
En ymmärrä asennetta, että luovutetaan ennenkuin on pelit pelattu. Ei sellanen asenne sovi kannattajille, ehkä paremminkin trollaajalle.
-3 #17 Niw4Tajopikoj 18.03.2017 17:17
Milläs logiikalla tuo kultakypärä on juuri Larinmaalla kun joukkueessa on useampikin pelaaja joka on tehnyt pudotuspeleissä pisteitä?
+3 #18 joo,joo 18.03.2017 17:28
Larinmaa kaventaa!!! JES! TAISTELE JOKIPO!!!
+3 #19 01miki10 18.03.2017 17:34
Lainaus Niw4Tajopikoj:
Milläs logiikalla tuo kultakypärä on juuri Larinmaalla kun joukkueessa on useampikin pelaaja joka on tehnyt pudotuspeleissä pisteitä?

Kukaan ei ole tehnyt yhtä pistettä enempää. Maalin tehneistä pelaajista (Larinmaa, Koistinen, Huhtanen, Lehtinen) Larinmaa on pelannut vähiten otteluita (1, muilla 2), joten sillä perusteella hän sijoittuu Jokipoikien pistepörssin kärkeen ja saa kultaisen kypärän.
+2 #20 rizee 18.03.2017 17:36
Ei jumalauta tätä meidän ylivoimaa.
+1 #21 rizee 18.03.2017 18:19
Kiitos ja hyvää yötä.
+6 #22 rokkipoika 18.03.2017 18:24
Mikä ihme tuo taantuminen on? Ihan kun joukkueelle ois syötetty rauhottavat lääkkeet.
+2 #23 jokipoforever 18.03.2017 18:28
Valitettavasti Jukurilla on kahdessa pelissä mennyt muutama luvattoman helppo maali. Puolustus ollut myös tuuliajolla. Nyttenkin Jokipojat painosti hyvin 2. erässä mutta pari helpohkoa maalia pilasi otteen. 3. erään vielä tsemppiä kuka tietää mitä tapahtuu...
#24 lerski11 18.03.2017 18:30
Nyt on pakko sanoa että Sampan takia hävitään.
-3 #25 Theme_84 18.03.2017 18:31
Joo-o.... Onko Samuel menettäny itseluottamukse nsa?
-3 #26 Theme_84 18.03.2017 18:33
4-1?? Iilahdella on soppari myös ens kaudeks niin varmaan haluaa näyttää parhaansa. Toivottavasti tuolla maalivahdin vaiholla rauhoitetaan joukkuetta...
+4 #27 tilkka 18.03.2017 18:36
Kyllä Jokipojat on heikko ei voi mitään ! Mikä mättää tuossa joukkueessa nyt?
+3 #28 jukkis 18.03.2017 18:40
Oli paikat tasottaa 2-2, mutta yhtä-äkkiä peli onkin 4-1. Jukuri todella epävarma. Jälkiviisaana ois jo eilisen perusteella pitäny laittaa Iilahti maaliin tänään alusta saakka.
+4 #29 Partsi 16 18.03.2017 18:41
Varikselta selvä moka: Miksi ei eilisen pelin jälkeen tehty muutoksia maalivahti osastolle? Pelit peräkkäisinä päivinä, levännyt maalivahti Iilahti ois pitäny aloittaa tänään maalissa!!
-3 #30 Eastside22 18.03.2017 18:45
Repe , kyse ei ollu tuloksesta , vaan henkilön yleisestä ulosannista .
-4 #31 möly 18.03.2017 18:50
Korjatkaa jos olen väärässä.. kun jukuri tuli Oulusta Joensuuhun..Nii n silloin oli juttua miehen ailahtelusta jo Oulussa..
+6 #32 rizee 18.03.2017 18:53
Oli maalivahtitilan ne mikä oli, otteluita harvoin voitetaan tekemällä yksi maali.
+4 #33 rizee 18.03.2017 19:01
Kiva olisi tietää muuttuuko mikään tässä "oman kylän pojilla" teemajoukkueess a ja organisaatiossa ensi kaudella. Allekirjoittane en kausikortti jää toimistoon kesällä jos muutoksia ei tule.
+2 #34 Riffixi 18.03.2017 19:25
Itse kirjoitin maalivahtiongel masta täällä jo ajat sitten....no joku luupää kiisti senkin.
+2 #35 JTK 18.03.2017 19:38
Edarin peliä en nähnyt, mutta turpiin tuli näköjään. KHL-pelaajilla kuorrutettu Vantaa on paha vastus ei voi mittään.

A-nuoret voitti Vierumäki Unitedin 6-2. Lindroos maalilla oli tosi hyvä pienen pelitauon jälkeen. Ikävää oli seurata miten vieraat keskittyivät pelin ratkettua pelkästään vahingoittamaan meidän pelaajia. Onneksi eivät onnistuneet siinä. Huomenna mennään taas!!
+5 #36 Peks1 18.03.2017 19:46
Jokipojat kyllä taisteli, mutta Vantaa on parempi joukkue ja sillä on parempia pelaajia. Ei siinä ole sen kummempaa. Kyllä Jokipojat voi kuitenkin sen yhden voiton kairata tässä sarjassa. Iilahti tolppien väliin maanantaina.
#37 Theme_84 18.03.2017 20:23
Maanantaina voitetaan :) Huhtanen,Iilaht i ja toivottavasti Pellinen kentällä.
+3 #38 Periman 19.03.2017 08:09
Jani Kautto pysäytti Jokipojat. Näinköhän maanantaina pelataan kauden viimeinen peli Mehtimäellä? Tsemppiä Jokipojille!
+2 #39 JTK 19.03.2017 11:16
Nuorten Mestiksen playareissa Liiga K-vantaa hävisi eilen yllättäen Hermekselle 3-4. Toki Vantaa vei peliä, mutta Hermeksen veskari oli hyvä torjuen 42 kertaa!
+2 #40 halttunen 19.03.2017 11:31
Näyttää siltä että maksimi on saavutettu jo joukkueenkin mielestä joten suurin into on kadonnut. Jukuri tuskin pelaa enää Joensuussa ensikaudella joten nuo helpot menevät sen piikkiin.
#41 jii74 19.03.2017 17:58
ei mitään hätää.jokipojat menee jatkoon : 4 voittoa peräkkäin vaan...

Kirjaudu sisään palveluun kommentoidaksesi. Mikäli sinulla ei ole tunnuksia, rekisteröidy käyttäjäksi. Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kommentoida.

 

Kirjaudu

Kirjaudu sisään kommentoidaksesi artikkeleita



Heilin tähdet

  • Karjalan Heili antaa jokaisessa kotiottelussa tähdet kolmelle kotijoukkueen parhaalle pelaajalle.

    20.03. Jokipojat–K-Vantaa 1–2 ja.

    Joonas Larinmaa

    Larinmaa oli jälleen kerran Jokipoikien näkyvimpiä hyökkääjiä. Haastoi jatkuvasti omalla hyvällä liikkeellään ja kiekonkäsittelyllään vantaalaisia. Viimeisteli Jokipoikien ainoan maalin, kuten monesti aiemminkin, ajamalla röyhkeästi maalin edustalle.

    Jonathan Iilahti

    Ensimmäisen kerran pudotuspeliottelun Jokipoikien maalilla aloittanut Iilahti oli Kiekko-Vantaata vastaan loistava. Ajoittain kiekko hieman poltteli, mutta esitti vastapainoksi myös muutamia huipputorjuntoja.

     

    Matti Koistinen

    Puolustuspään konkari oli mies paikallaan. Vaikka kellotti kenttäpelaajista eniten peliaikaa (33.48), jaksoi Koistinen pelata kovalla tasolla läpi ottelun. Liigaan siirtyvä Joel Olkkonen sai varmasti paljon oppia pelatessaan Koistisen pakkiparina.

    Kokonaistilanne:

    17 tähteä: Samuel Jukuri
    15 tähteä: Joonas Larinmaa
    14 tähteä: Oskari Lehtinen, Tuomas Huhtanen
    11 tähteä: 
    Oula Uski, Joel Olkkonen
    10 tähteä:
     Lauri Huhdanpää 
    8 tähteä: 
    Juho Ratilainen, Juuso Akkanen, Ville Halonen
    7 tähteä: 
    Jesse Paukku
    6 tähteä: Nico Friman, Matti Koistinen
    5 tähteä: Samu Pitkänen
    4 tähteä: Ville Silvast, Jonathan Iilahti
    3 tähteä: Joonas Valkonen, Ville Räsänen, Eppu Rissanen
    2 tähteä: Jere Myllyniemi
    1 tähti: Antti Helanto, Joona Manninen, Lauri Hukkanen

Sarjatilanne

 

Jokipojat top5

 

Maalivahdit

 

Uusimmat blogikirjoitukset