Kausi jatkuu pudotuspeleissä!

Espoo U–Jokipojat 1–2 vl. (0–0, 1–1, 0–0)

Jokipojat eteni pudotuspeleihin sijalta kuusi ja kohtaa keskiviikkona alkavissa puolivälierissä runkosarjassa kolmanneksi tulleen Kiekko-Vantaan. Jokipoikien pudotuspelipaikka varmistui jo Lempäälän Kisan hävittyä oman päätösottelunsa, mutta pudotuspelivastustajaa saatiin jännittää pitkään. Vasta kymmenes pari toi ratkaisun voittolaukauskisaan asti edenneessä vierasottelussa Espoo Unitedia vastaan. Jokipojat vei rankkarit lopulta lukemin 4–3 Lauri Huhdanpään iskiessä voittomaalin. Tappiolla Jokipojat olisi jäänyt kahdeksanneksi ja kohdannut puolivälierissä SaPKon. Ottelun varsinaisella peliajalla sekä jatkoajalla Espoo United oli hallitsevampi osapuoli, vaikkei sille ollutkaan enää merkitystä pelin tuloksella. Jokipoikien ainoan osuman iski Huhdanpää toisen erän päätössekunnilla, ja lopusta piti huolen ennen kaikkea maalivahti Samuel Jukuri 35 torjunnallaan.

 

Otteluraportti

Mestiksen runkosarja päättyi lauantaina Espoossa Jokipoikien pukukopista kuuluneisiin riemunhuutoihin. Jokipojat nousi Lauri Huhdanpään voittolaukauskisassa tekemällä taiturimaisella jekkumaalilla runkosarjan kuudennelle sijalle ja kohtaa keskiviikkona alkavissa puolivälierissä Kiekko-Vantaan.

Espoo United oli kaukalossa hallitsevampi osapuoli. Huhdanpään kikalla, tiiviillä viisikkopuolustuksella ja maalivahti Samuel Jukurin 35 torjunnalla Jokipojat vei kuitenkin voiton 1–2 (0–0, 1–1, 0–0, 0–0, 0–1).

Ennen voittolaukauskisan alkua Jokipoikien valmentaja Jouni Varis kutsui pelaajat ympärilleen ja kertoi vapauttavan tiedon Lempäälästä. LeKi oli hävinnyt oman ottelunsa, joten Jokipojat oli jo varmistanut paikkansa pudotuspeleissä. Tieto sai suut virneeseen Jokipoikien vaihtopenkillä.

Voittolaukauskisaan lähdettäessä pelin henki oli selvä: tappiolla Jokipojat olisi kahdeksas ja saisi vastaansa runkosarjan voittajan SaPKon, voitolla joensuulaiset puolestaan nousisivat kuudenneksi perjantaina voittamansa Kiekko-Vantaan vastustajaksi.

– Emme me halua taktikoida vastustajia. Haluamme voittaa jokaisen pelin. Yleensä se joukkue, joka alkaa taktikoimalla valita vastustajia, häviää pelin, sanoi Jokipoikia lehdistötilaisuudessa edustanut kakkosvalmentaja Eemeli Parikka.

Voittolaukauskisassa tarvittiin peräti kymmenen paria ja 20 laukojaa, ennen kuin Huhdanpään kikka ratkaisi pelin. Huhdanpää pisti kiekon liukumaan kohti maalia. H-hetkellä Huhdanpää teki mailallaan harhautusliikkeen, ja kiekko jatkoi matkaansa hölmistyneen maalivahti Nico Vikstenin längistä maaliin.

Jokipojat jatkoi Espoossa siitä, mihin oli päivää aiemmin Vantaalla lopettanut. Joensuulaiset puolustivat omaa maaliaan keskittyneesti ja kurinalaisesti koko viisikon voimin.
Viikonlopun kaksoisottelumatkalla maalivahti Samuel Jukurin taakse livahti 130 peliminuutin aikana vain yksi kiekko.

– Olen ylpeä joukkueesta. Olimme vaikeassa tilanteessa lähtiessämme kahden ottelun vieraskiertueelle, mutta hoidimme homman, sanoi kakkosvalmentaja Parikka.

Teksti: Olli Rauste

 

Maalit ja syöttäjät

25.32 Markus Piispanen (Juuso Kaijomaa, Jimi Santala) 1–0
39.59 Lauri Huhdanpää (Samu Pitkänen, Joel Olkkonen) 1–1
65.00 Lauri Huhdanpää 1–2 vl.

Maalivahtien torjunnat

Nico Ciksten, Espoo United 3+11+7+3=24
Samuel Jukuri, Jokipojat 6+6+16+7=35

Rangaistukset

Espoo United 4x2 min = 8 min
Jokipojat 3x2 min = 6 min

Yleisöä: 1 515

 

Jokipoikien kokoonpano

27 Ossi Pellinen – 44 Samu Pitkänen – 23 Tuomas Huhtanen
92 Lauri Huhdanpää – 11 Ville Halonen – 65 Nico Friman
14 Heikki Puustinen – 12 Oula Uski – 88 Oskari Lehtinen
61 Lauri Hukkanen – 41 Joona Manninen – 71 Kasimir Puruskainen
50 Teemu Holttinen

47 Matti Koistinen – 2 Joel Olkkonen
4 Juuso Akkanen – 21 Ville Räsänen
20 Santeri Arousva – 42 Eppu Rissanen

31 Samuel Jukuri
(30 Jonathan Iilahti)

 

 

Ennakkopätkä

Jokipoikien runkosarja päättyy lauantaina Espoossa Unitedia vastaan. Panokset ovat edelleen kovat. Perjantaina Vantaalta tärkeät kaksi pistettä jatkoaikavoiton myötä saanut Jokipojat tarvitsee vähintään kaksi pistettä, jotta varma paikka pudotuspeleihin varmistuu. Jokipojilla on vielä mahdollisuus nousta runkosarjassa sijalle kuusi, mikäli joukkue saa täydet kolme pistettä ja KeuPa HT ei saa pisteitä viimeisestä pelistään. Pahimmassa skenaariossa käy niin, että Jokipojat häviää ottelunsa ja LeKi voittaa kolmen pisteen arvoisesti omansa. Tällöin Jokipoikien kausi päättyy runkosarjaan. Jokipoikien vastustajalla Espoo Unitedilla oli peli perjantaina Jyväskylässä, josta joukkue otti täydet kolme pistettä. Voiton myötä Unitedin sijoitus runkosarjassa ei voi enää muuttua. Jokipoikien ja Unitedin kolme aiempaa kohtaamista ovat kaikki päättyneet Jokipoikien voittoon. Jokipoikien kokoonpanosta ovat edelleen sivussa hyökkääjä Joonas Larinmaa sekä puolustaja Joni Muranen. Eilen sivussa ollut hyökkääjä Tuomas Huhtanen palaa kokoonpanoon. Maalilla jatkaa edelleen Samuel Jukuri. Ottelu Espoossa alkaa kello 17.00.

 

Aiemmat kohtaamiset

Espoo United–Jokipojat
2016: 2–4 

Saldo: 0–0–1 (maalit 2–4)

Jokipojat–Espoo United
2017: 3–2 vl.
2016: 4–1

Saldo: 2–0–0 (maalit 7–3)

Kommentit   

+6 #1 JTK 11.03.2017 07:02
En nähnyt eilen peliä, mutta mitä lehdestä luin niin hyvä tasoinen oli ollut. Maalimäärä ja torjuntojenkin vähyys antaa ymmärtää, että hyvin ja tarkasti on pelattu. Jukuri parantaa otteitaan peli peliltä juuri tärkeään paikkaa loppuratkaisuih in. Hienoa!!

Espoolla ei mikään muutu kävi pelissä miten tahansa niin toivotaan, että se näkyis tänään kaukalossa meidän kannalta myönteisesti. Tsemppiä Jokipojat!!
+5 #2 Vanha SaPKolainen 11.03.2017 08:38
Jokipojat pääsee siis voitolla jatkoon ja ei kohtaa heti meiän SaPKo:a Myös häviölläkin pääsee, jos LeKi ei voita JYP Akatemiaa, Tällöin se pelaa SaPKo:a vastaan. Korkeita ovat siis panokset tänään.
+5 #3 Peks1 11.03.2017 12:07
Huhtanen on kokoopanossa. Nyt vaan laidat ryskymään!
+2 #4 joo,joo 11.03.2017 12:20
Tänään kairataan VOITTO espoosta!!!!! Eikö niin?!!? TAISTELE JOKIPO!!!!
-2 #5 jukkis 11.03.2017 12:44
Voitolla on riskinä TuTon kohtaaminen pleijareiden ekalla kiekalla. Toki Vantaakin tarjolla, mutta se ei ole omissa käsissä. Tuskin kuitenkaan kannattaa tahallaan hävitä ja luottaa LeKin tappioon. SaPKo olisi runkosarjan voitostaan ja kovasta vireestään huolimatta miun mielestä mieluisin vastus. SaPKon pelaajatkin sanoivat toivovansa että Jokipojat ei tulisi vastaan. Vantaata vastaan olisi saumat yllättää, TuTo on miun silmissä selkeä suosikki voittamaan Mestiksen.
Toivotaan voittoa tänään! Espoo tosin on kovassa vireessä..
+2 #6 rooope 11.03.2017 12:52
Espoo lepuuttaa Tirrosta, maalilla Figsten pelannut vain 3 ottelua.Eikun mylly päälle heti alusta,Espoolla ei hävittävää.Kivi lahtikin huilaa. Hyvä näin.
+1 #7 rooope 11.03.2017 12:56
Pojat jos tänään voittaa,saa tulla mikä joukkue tahansa vastaan,on kaikki lukot auki vaikka " MESTARUUTEEN "
+2 #8 Korppu 11.03.2017 13:18
Tässä rupeaa jo jännittämään illan kamppailut onneksi on olutta. TAISTELE JOKIPO!
+1 #9 pavo 11.03.2017 13:46
Eikö Joensuun sporttibaarit näytä matsia illalla?
Osulan baarissa näyttävät näköjään uusintoja 1976 ampumahiihtokis oista kun pitäis herätä näyttämään oman kylän poikien taistoa.
+1 #10 Vanha SaPKolainen 11.03.2017 14:45
Lainaus jukkis:
Voitolla on riskinä TuTon kohtaaminen pleijareiden ekalla kiekalla. Toki Vantaakin tarjolla, mutta se ei ole omissa käsissä. Tuskin kuitenkaan kannattaa tahallaan hävitä ja luottaa LeKin tappioon. SaPKo olisi runkosarjan voitostaan ja kovasta vireestään huolimatta miun mielestä mieluisin vastus. SaPKon pelaajatkin sanoivat toivovansa että Jokipojat ei tulisi vastaan. Vantaata vastaan olisi saumat yllättää, TuTo on miun silmissä selkeä suosikki voittamaan Mestiksen.
Toivotaan voittoa tänään! Espoo tosin on kovassa vireessä..


Minä taas en välttämättä toivo SaPKo:lle Jokipoikia, koska se on mielestäni se ehdottomasti vaikein vastus näistä kaikista. Minun suosikkini on kyllä Espoo, TUTO oli kova, mutta on hiipunut.
+3 #11 selästä taklaaja 11.03.2017 16:17
Hieno voitto eilen Vantaalla. Kurinalainen esitys koko joukkueelta. Toivottavasti sellaista nähdään tänäänkin, mutta....
Eilen ei kotijoukkueella ollut mitään panosta pelissä ja se näkyi: Välttivät menemästä maalin edustalle tai laitakamppailui hin kun eivät tietenkään halunneet loukkaantumisia . Eivät karvanneet ollenkaan jolloinka Jokipojat sai rauhassa rakentaa omaa peliään. Ainakin osittain siksi tuo vieraiden peli näytti varsin hyvältä. Maalipaikkoja oli, mutta ei näköjään tuo maalinteko meinaa millään onnistua... :(
Toivottavasti kuitenkin nähdään tänään eilisenkaltaine n peli ja kausi jatkuu.
-1 #12 selästä taklaaja 11.03.2017 17:45
No, voihan prkle!! Olipa mielestäni aika luokaton esitys tuo eka erä, mutta tuostahan ei voi kuin parantaa...
+1 #13 joo,joo 11.03.2017 18:32
1-1 jospa se nyt viimesessä erässä kääntyy meille!!! JOKIPO TAISTELE!!!!
+2 #14 rokkipoika 11.03.2017 19:04
Taitaa olla Jokipojat kanvesissa viimesessä erässä, ainakin torjunnoista päätellen (0-11)
-2 #15 Niw4Tajopikoj 11.03.2017 19:26
Kanveesissa tai ei, silti päästiin pleijareihin.
Ja vastaan asettuu nähtävästi Kiekko-Vantaa.
+2 #16 joo,joo 11.03.2017 19:42
Voitto tuli!!! Kausi jatkuuu!!!! HYVÄ JOKOPO!!! Kiitos JOKIPO!!!
+5 #17 Lptl 11.03.2017 19:45
Aika hurjaa:

6. Jokipojat 72
7. Peliitat 72
8. KeuPa HT 72
+3 #18 jukkis 11.03.2017 19:53
Aika tarkkaa karsintaviivall akin. Roki pelastui, Hokki ja Jyp-akat Iisalmen kanssa karsintaan. Vähintään yksi näistä joutuu jättämään Mestiksen.
+6 #19 Lptl 11.03.2017 19:54
Lainaus jukkis:
Aika tarkkaa karsintaviivallakin. Roki pelastui, Hokki ja Jyp-akat Iisalmen kanssa karsintaan. Vähintään yksi näistä joutuu jättämään Mestiksen.


Toivottavasti se on Jyp.
+1 #20 rooope 11.03.2017 21:04
JONE sen teki.Nyt käsijarru pois päältä ja Mestaruuteen.sa akka!!!!!!
+1 #21 Vanha SaPKolainen 11.03.2017 21:22
Onnea Jokipojille. Aika mahtava suoritus. Jos kumpikin hoitaa puolivälieränsä , kohtaa taas SaPKo ja Jokipojat käsittääkseni. Laskin tuossa, että, jos SaPKo olisi tehnyt maalin vähemmän, se olisi kohdannut KeuPan sijasta Peliitat. Nyt vaan molemmille jännittäviä pleijarihetkiä. ..
#22 lappejou 12.03.2017 08:47
Välierissä kohtaaminen vaatii paitsi Jokipoikien ja SaPKon voittavan omat puolivälierät myös TUTOn voittoa Peliitoista. Jos Peliitat voittaa sarjansa, on se runkosarjassa huonoimmin sijoittunut joukkue ja saa vastaansa sarjassa parhaiten sijoittuneen eli SaPKon.

Kirjaudu sisään palveluun kommentoidaksesi. Mikäli sinulla ei ole tunnuksia, rekisteröidy käyttäjäksi. Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kommentoida.

 

Kirjaudu

Kirjaudu sisään kommentoidaksesi artikkeleita



Heilin tähdet

  • Karjalan Heili antaa jokaisessa kotiottelussa tähdet kolmelle kotijoukkueen parhaalle pelaajalle.

    20.10. Jokipojat–SaPKo 2–3

    Oskari Lehtinen

    Voimahyökkääjän viimeistelyssä ei tosiaankaan ollut moitittavaa SaPKoa vastaan. Kahden hienon maalin lisäksi nähtiin jälleen kerran kovia taklauksia ja hyvää kamppailupelaamista.

    Joonas Larinmaa

    Kultakypärää päässään pitäneen Larinmaan vikkelyys ja oivaltavuus ovat omalla tasollaan. Hiukan paremmalla viimeistelyllä olisi illan saldona ollut myös maali. Nyt joutui tyytymään kahteen syöttöpisteeseen.

     

    Oula Uski

    Uskin johtama kenttä kantaa tällä hetkellä erittäin suurta vastuuta hyökkäystehojen osalta. Saalisti Larinmaan tavoin syöttöpisteet molempiin Lehtisen maaleihin. Uski kellotti peliaikaa yli 22 minuuttia ja kauhoi 19 aloituksesta 11 joukkueelle.

     Kokonaistilanne:

    5 tähteä: Joonas Larinmaa
    4 tähteä: 
    Jonathan Iilahti
    3 tähteä:
    Tuukka Rajamäki, Oskari Lehtinen, Oula Uski
    2 tähteä: Timo Hiltunen, Roni Viirlas, Lassi Raitanen

Uusimmat blogikirjoitukset