Savonlinnassa kymppi täyteen

SaPKo–Jokipojat 4–2 (2–0, 2–0, 0–2)

Jokipoikien tappioputki on nyt kymmenen ottelun mittainen. Jokipojat on kokenut pidemmän tappioputken viimeksi kaudella 2000–01, jolloin se hävisi 11 peliä perätysten. Kymppi rikkoutui lauantai-iltana Talvisalossa, kun sarjan kärkijoukkue Savonlinnan Pallokerho otti ärjypaidoista 4–2-voiton. Ottelu oli ohitse jo pelin puolivälissä, kun SaPKo paineli 4–0-johtoon, ja Jokipoikien maalilla aloittanut Juho Ratilainen sai tehdä tilaa Jonathan Iilahdelle. Päätöserässä SaPKo löysäsi kaasua, ja Jokipojat pääsi hyvin peliin mukaan. Juuso Akkanen ja Teemu Nissinen onnistuivat iskemään vierailijalle kavennusmaalit mieheen. Niin tai näin, Jokipoikien ensimmäinen viikko uuden päävalmentajan Jouni Variksen alaisuudessa oli katastrofaalisen heikko: kolme puhdasta tappiota yhteismaalierolla 5–14. Jokipojat pysyi vielä täpärästi pudotuspeliviivan paremmalla puolen, mutta enää maalieron turvin, kun LeKi nousi lauantaina 64 sarjapisteeseen.

 

Otteluraportti

Sarjakärki oli auttamatta liian kova vastus lauantai-iltana, kun tappioputkessa ajelehtiva Jokipojat kävi SaPKon kotiluolassa Savonlinnassa. Neljän maalin tappioasemaan joutuminen oli joensuulaisille liikaa, vaikka päätöserä olikin Jouni Variksen alkaneen aikakauden parasta joensuulaiskiekkoa.

– Herättiin kolmanteen erään. Se oli jämäkkä, yhdeksään erään varmasti paras erä, mutta ei tässä kannata hurraata huutaa, viittasi päävalmentaja Varis uuden pestinsä alkuun.

– Kun hommia tehdään noin, niin voittoja tulee ihan varmasti.

Kaksi ensimmäistä SaPKon maalia syntyivät joensuulaisten kiekonmenetyksistä ja niistä syntyneistä vastaiskuista, kun taas toisen erän maalit tulivat viivavedoilla ylivoimalla.

– Ensimmäisessä erässä tehtiin pari sössöä kiekon kanssa, ja vastustajan veljet kun tykkäävät pelata kiekon kanssa, niin kyllä ne rankaisevat kylmästi, viittasi Varis esimerkiksi Jonatan Tanukseen, joka on saavuttamassa Mestiksen yhden kauden maaliennätystä. Tanuksella on kasassa 34 maalia, kun ennätys on Samuli Kivimäen 38 osumaa.

Lisää ongelmia joensuulaisleiriin toi Ville Silvastin loukkaantuminen. Korkea maila osui Silvastia silmän seudulle, ja mies kiidätettiin välittömästi Kuopioon. Suurempaa huolta ei Variksen mukaan ole.

Sarjatilanne mutkistui joensuulaisten kannalta entisestään, kun pudotuspeleihin tyrkyllä oleva LeKi kukisti vieraskentällä Rovaniemen Kiekon. Jokipojat on kahdeksantena, mutta yhdeksänneksi noussut LeKi nousi tasapisteisiin. Hokkiin (10.) on kolmen pisteen matka, eikä putoamiskarsinnan viivakaan häämötä kuin viiden pisteen päässä.

Hurjan tappioputken seuraava katkaisuyritys on keskiviikkona, kun SaPKo tekee vastavierailun Mehtimäelle. Jokipoikien osalta runkosarjaa on jäljellä enää neljä ottelua.

Teksti: Renne Ohtonen

 

Maalit ja syöttäjät

12.15 Jonatan Tanus (Joona Monto) 1–0
15.13 Casimir Jürgens (Tanus, Monto) 2–0
27.42 Matias Pulli (Toni Henttonen, Mikko Lahtela) 3–0 yv.
29.26 Jürgens (Monto, Tanus) 4–0 yv.
44.12 Juuso Akkanen (Joel Olkkonen, Samu Pitkänen) 4–1 yv.
54.04 Teemu Nissinen (Heikki Puustinen, Joni Muranen) 4–2

Maalivahtien torjunnat

Jere Myllyniemi, SaPKo 8+4+12=24
Juho Ratilainen, Jokipojat 11+5+(0)=16 (vaihto 29.26/4–0)
Jonathan Iilahti (0)+1+1=2 (poissa 58.10–60.00)

Rangaistukset

SaPKo 7x2 min = 14 min
Jokipojat 5x2 min = 10 min

Yleisöä: 1 386

 

Jokipoikien kokoonpano

23 Tuomas Huhtanen – 44 Samu Pitkänen – 65 Nico Friman
61 Lauri Hukkanen – 41 Joona Manninen – 14 Heikki Puustinen
92 Lauri Huhdanpää – 11 Ville Halonen – 88 Oskari Lehtinen
90 Ville Silvast – 50 Teemu Holttinen – 17 Teemu Nissinen

47 Matti Koistinen – 2 Joel Olkkonen
4 Juuso Akkanen – 6 Joni Muranen
20 Santeri Arousva – 21 Ville Räsänen
42 Eppu Rissanen

35 Juho Ratilainen
(30 Jonathan Iilahti)

 

 

Ennakkopätkä

Jokipoikien runkosarjan kauden viimeinen kolmen ottelun viikko saa huipennuksensa lauantaina Savonlinnassa. Uuden päävalmentaja Jouni Variksen johdolla Jokipojat ei ole saanut oikaistua kurssiaan, sillä kuluvan viikon kahden tappion myötä Jokipoikien tappioputki on kasvanut peräti yhdeksän ottelun mittaiseksi. Kymmenennen peräkkäisen tappion välttäminen on todella suuren työn takana, sillä sarjakärki Savonlinnan Pallokerho saa otteluun maalinsuulle Jokipojissakin kaksi ottelua tällä kaudella pelanneen kokeneen Jere Myllyniemen. Lauantain kohtaaminen on harjoituspelit mukaan lukien jo kauden seitsemäs keskinäinen ottelu. Jokipoikien kokoonpanosta uupuu edelleen maalivahti Samuel Jukuri sekä hyökkääjät Joonas Larinmaa, Oula Uski ja Kasimir Puruskainen. Ville Silvast palaa kokoonpanoon oltuaan sivussa muutaman edellisen ottelun. Jokipoikien maalilla aloittaa Juho Ratilainen. Ottelu Savonlinnan Talvisalon jääkiekkopyhätössä alkaa kello 17.00.

 

 

Aiemmat kohtaamiset

SaPKo–Jokipojat
2016: 7–1
2016: 4–0

2016: 6–3
2015: 2–3 ja.
2015: 1–5
2014: 4–1
2014: 3–2
2013: 4–5 vl.
2013: 1–4
2013: 2–4
2013: 4–5 vl.
2012: 2–5
2012: 1–2 (playoffs)
2012: 2–1 (playoffs)
2012: 3–1
2012: 2–3
2011: 4–3 ja.
2011: 5–2
2011: 3–1
2010: 4–3
2010: 5–4 vl.
2009: 3–2 ja.
2008: 1–8
2008: 2–3
2008: 5–2
2007: 2–3 ja.
2007: 5–4
2006: 5–3
2004: 2–7 (Suomi-sarja)
2003: 1–4 (Suomi-sarja)
2003: 4–2 (Mestis-karsinta)
2003: 2–2 (Suomi-sarja)
2002: 2–6 (Suomi-sarja)
2001: 1–5 (Suomi-sarja)
2001: 6–2 (Suomi-sarja)
2000: 3–8
1999: 3–6
1999: 2–3

Saldo: 18–1–19 (maalit 114–123)

Jokipojat–SaPKo
2016: 3–4
2016: 5
–1
2016: 1–2 ja.
2015: 3–4
2015: 5–4 vl.
2014: 0–3
2014: 4–1
2013: 4–2
2013: 4–3
2013: 5–2
2012: 5–1
2012: 3–4
2012: 5–2 (playoffs)
2012: 3–2 ja. (playoffs)
2012: 3–1 (playoffs)
2012: 1–5
2011: 3–5
2011: 4–2
2010: 2–3 ja.
2010: 3–4
2010: 3–6
2010: 3–0
2009: 6–4
2009: 2–3
2008: 4–5
2008: 3–2 rl.
2007: 0–2
2006: 3–2 ja.
2006: 5–3
2004: 3–1 (Suomi-sarja)
2003: 8–3 (Suomi-sarja)
2003: 4–3 ja. (Mestis-karsinta)
2003: 4–5 (Suomi-sarja)
2002: 2–2 (Suomi-sarja)
2002: 4–6 (Suomi-sarja)
2001: 1–2 (Suomi-sarja)
2000: 5–2
1999: 3–4
1999: 3–1

Saldo: 21–1–17 (maalit 131–105)

Kommentit   

+2 #1 Theme_84 25.02.2017 09:29
Räsänen takasin pelaaviin pakkipareihin eikä ylimääräiseksi pakiks. Positiivista eilisestä että Pitkänen teki maalin eilen pitkästä aikaa ja Hupi näytti esimerkkiä ja tempas maalin :) Tänään on kovempi taistelu joten peukkuja ja onnea matkaan Jokipojille.
#2 Peks1 25.02.2017 09:43
Myllyniemi oli radiossa viime viikolla, haastateltiin, kun on keikkamaalivaht ina ollut monessa paikkaa tällä kaudella. Sanoi, että eka peli uudessa joukkueessa on aina hankala, kun ei vielä tunne kuinka pakit pelaa jne. Niinpä siinä on Jokipojilla sauma iskeä, heti tulta munille alusta alkaen.
+3 #3 Lptl 25.02.2017 09:46
Silvast on Jatkoajan ennakon mukaan tänään kentällä ja siivittää Jokipojat Huhtasen kera voittoon.
+1 #4 Vanha SaPKolainen 25.02.2017 10:04
Lainaus Peks1:
Myllyniemi oli radiossa viime viikolla, haastateltiin, kun on keikkamaalivahtina ollut monessa paikkaa tällä kaudella. Sanoi, että eka peli uudessa joukkueessa on aina hankala, kun ei vielä tunne kuinka pakit pelaa jne. Niinpä siinä on Jokipojilla sauma iskeä, heti tulta munille alusta alkaen.


Myllyniemi ei ole nyt ensi kertaa SaPKo:ssa tolppien välissä. Helmikuun alussa oli, kun SaPKo voitti Hermeksen 3-2 kotonaan.
+2 #5 Partsi 16 25.02.2017 10:29
Veikkauksella pitkävedossa Jokipoikien voitolle tarjolla hulppea kerroin 5,70!! Kyllähän tuota on pakko kokeilla. Myös tasapelin kerroin 5,30 on liikaa luvattu paikallispeliin . Kyseessä on kuitenkin yksittäinen peli, jossa kaikki on mahdollista!!
+2 #6 JTK 25.02.2017 11:05
Ehdottomasti Villelle enemmän roolia. Maalinteko om meillä monesti tökkinyt ja Ville on parhaimmillaan juuri hyökkäyspässä kiekollisena pakkina. Siitä on apua maalinteon kannalta.

Toivottasti Jone antaa jatkossa nyt kuin tulevallakin kaudella oikeasti vastuuta ja peliaikaa omille nuorille kasvateille ettei jää vain puheeksi. Siellä on A:n puolella taas kuitenkin muutamia äijiä tarjolla. Taisi Turbo osaa jo kokeillakin treeneissä?

Joo kertoimet ovat kyllä todella hyvät Jokipojille ja tasurille. Taidan kyllä jättää kohteen pelaamatta ja keskittyä muihin otteluihin niin ei mee tunteet ja pelaaminen sekaisin.

Savonlinna ei ole helppo paikka pelata, mutta katotaan mitä pelistä tulee. Myllyniemelle vaan paljon vetoja sillä aina sille jokunen helppo menee.

Tänäänhän Koplakin aloittaa kotonaan karsintapelit. Huomenna myös pelaavat kotona ja sitten vasta matkaavat 4.3. Poriin. Paras viidestä systeemillä mennään.
+2 #7 Vanha SaPKolainen 25.02.2017 11:07
Lainaus Partsi 16:
Veikkauksella pitkävedossa Jokipoikien voitolle tarjolla hulppea kerroin 5,70!! Kyllähän tuota on pakko kokeilla. Myös tasapelin kerroin 5,30 on liikaa luvattu paikallispeliin. Kyseessä on kuitenkin yksittäinen peli, jossa kaikki on mahdollista!!


Näin on. Tässä sarjassa jokainen voi voittaa kenet tahansa ja hävitä kelle tahansa. Tosin Jokipojilta voittoon mielestäni vaaditaan se täydellinen nappisuoritus.
+3 #8 Theme_84 25.02.2017 11:30
Hyvä juttu Silvast kokoonpanossa. Nyt Jokipojat kaikki peliin. Ratilainen saattaa joutua kovaan tulitukseen.
+3 #9 Theme_84 25.02.2017 11:38
Koistinen-Olkko nen palannut yhteen, hyvä juttu :)
+2 #10 Theme_84 25.02.2017 11:43
Nyt sitten tartteis Rokilta apuja ettei Leki pääsis pisteille tänään.. Jokipojilla 64 pojoa ja Lekillä 61.
+2 #11 möly 25.02.2017 12:04
6-1
+2 #12 VasenPakki 25.02.2017 12:30
Konttaaminen jatkuu tänään, ei minkäänlaista valoa tunnelin päässä. Tämän kauden jälkeen on kyllä isot haasteet toimistolla, sponsoreiden hankinta lienee lähellä nollaa. Ja edelliset vetäytyyvät pois tuosta touhusta. Ahistaa jopa vähän.

Tänään 8-1.
+4 #13 Teppana85 25.02.2017 13:10
SaPKo jos lähtee vähänkin takki auki peliin, niin siinä on kyllä paikka iskeä.
+3 #14 JTK 25.02.2017 13:17
Hieno homma Jonelta, kun pisti Juhon maalille. Tässä tilanteessa kannattaa kaikkea kokeilla ja toivotaan, että Juho onnistuu vaikka takana on pitkä tauko peleistä! Silvastikin on taas kehissä ja Villekin on kolmos pakkiparissa! :)

Mistä muuten vasenpakki olet saanut tietosi sponsorien suhteen vai onko tuo enempi sun omien ajatuksien luomaa mielikuvaa?
+2 #15 VasenPakki 25.02.2017 13:28
Ihan puhtaasti loogista ajattelua. Isoimmat tukijat vaihtaa leiriä, kun pelataan tuollaisista sijoituksista sarjassa. Yleisöä ei ole, myyntityö äärimmäisen vaikeaa. Vanhat ajat tekee comebackin.

Valitettavasti.
+3 #16 JTK 25.02.2017 13:49
Niin arvelinkin vasenpakki, että omista mielikuvistasi on kyse. Äläkä huoli ensi kaudellakin on sponsseja kävi miten kävi tällä kaudella. Mestis jo itsessään ei ole kovinkaan houkutteleva kohde isoille sponsseille. Jääkiekkoliiton pitäs laittaa heidän oma lippulaiva eli Mestis tuotteena kuntoon.
+1 #17 Riffixi 25.02.2017 13:58
" kymmenes perättäinen tappio uhkaa jokipoikia....m aalilla kolmosveskari". On nuo Karjalaisen urheilutoimitta jat p...seestä!
Tänään verkkosivuilla.
+2 #18 JTK 25.02.2017 14:19
Oho! Onhan tuo aikamoinen otsikko! Mistähän tuon veskareiden numeroinnin keksivät, kun seurassakaan ei moista marssijärjestys tä ole?
+3 #19 rokkipoika 25.02.2017 14:25
Lainaus JTK:
Hieno homma Jonelta, kun pisti Juhon maalille. Tässä tilanteessa kannattaa kaikkea kokeilla ja toivotaan, että Juho onnistuu vaikka takana on pitkä tauko peleistä! Silvastikin on taas kehissä ja Villekin on kolmos pakkiparissa! :)

Ei, kyllä Silvast on hyökkääjä :)
+1 #20 Peks1 25.02.2017 14:55
Pakko saada pisteitä nyt. Kaikki keinot käyttöön. Vinks, vinks eilinen Hermes -EU. Raato osaa temput ja EU vei pisteet.
-2 #21 Niw4Tajopikoj 25.02.2017 14:56
Lainaus rokkipoika:
Lainaus JTK:
Hieno homma Jonelta, kun pisti Juhon maalille. Tässä tilanteessa kannattaa kaikkea kokeilla ja toivotaan, että Juho onnistuu vaikka takana on pitkä tauko peleistä! Silvastikin on taas kehissä ja Villekin on kolmos pakkiparissa! :)

Ei, kyllä Silvast on hyökkääjä :)

Tässä taidettiin nyt puhua Räsäsen Villestä.
+1 #22 Peks1 25.02.2017 14:59
Kolmosvahti ja kolmosvahti. Kiitos Karjalaiselle tsemppaamisesta . Mutta Juho kääntää tuon otsikon voimavaraksi ja näyttää Karjalaiselle närhen munat.
#23 Riffixi 25.02.2017 16:31
Työni vuoksi luen kaikkia Savo- karjalan maakuntalehtiä ja eihän missään muualla ole noin selkeää vastakkainasett elua lajien välillä....muis tuu vaan mieleen ne Heikki Arpin kolumnit,joissa Jokipoikia lyötiin kuin vierasta sikaa...no,ehkä se on sitten eri tarina☺️
+2 #24 JTK 25.02.2017 17:59
Juu tarkoitin Villellä Räsästä. Kyllä tää Sapkon Tanus on huikea pelimies. Jäätävä viimeistely ja hieno jättösyöttö toka maaliin. Juho oli kummassakin aseeton. Onneksi torjui läpiajon.

Pitääkö paikkansa ettei fanimatkaa tullut Savonlinnaan, kun ei ollut lähtijöitä? Poika sanoi äsken tästä. Jos näin on niin erittäin häpeällistä toimintaa faneilta. Nyt jos koskaan joukkue ja pelaajat tarvitsevat kannustusta. Itse en ole enää niin sanottu "fani" vaikka pidänkin Jokipoien puolta, mutta kyllä aikoinaan kierrettiin ympäri Suomea kannustamassa vaikeinakin hetkinä!
+4 #25 Repe 25.02.2017 18:01
No onhan Arpilla pohjaa myös kritisoida, kun on seurannut vuosikymmeniä myös Jokp/Kiekkokarh ut/Jokipojat meininkiä. Tilanne 2-0 Sapkolle.
+3 #26 Repe 25.02.2017 18:08
Lainaus JTK:
Juu tarkoitin Villellä Räsästä. Kyllä tää Sapkon Tanus on huikea pelimies. Jäätävä viimeistely ja hieno jättösyöttö toka maaliin. Juho oli kummassakin aseeton. Onneksi torjui läpiajon.

Pitääkö paikkansa ettei fanimatkaa tullut Savonlinnaan, kun ei ollut lähtijöitä? Poika sanoi äsken tästä. Jos näin on niin erittäin häpeällistä toimintaa faneilta. Nyt jos koskaan joukkue ja pelaajat tarvitsevat kannustusta. Itse en ole enää niin sanottu "fani" vaikka pidänkin Jokipoien puolta, mutta kyllä aikoinaan kierrettiin ympäri Suomea kannustamassa vaikeinakin hetkinä!


Juurikin asian ytimessä olet, jos noin on, vielä kun olisi saumaa pysyä kahdeksan joukossa, porukka kai jää ottamaan kalsarikännejä; )(huumoria)
+3 #27 Repe 25.02.2017 18:09
Ja peruttu se on, luin juuri punamustien sivuilta.
+4 #28 möly 25.02.2017 18:16
Kyllä taas tulee pataan niin että tuntuu !!!
+3 #29 Partsi 16 25.02.2017 18:26
Ei hyvää päivää mitä Savonlinnassa tapahtuu??? Kyllä tulee turpaan niin että tukka lähtee!! Pojat nollaatkaa tämä viikko ja pitäkää huomenna kunnon saunailta....Ke skiviikkona apinan raivolla Sapko nurin!!
+4 #30 tilkka 25.02.2017 18:29
Ei mitään saunailtoja vaan kävelemällä Savonlinnasta! Kyllä on surkeaa peliä .Myllyniemi 10 torjuntaa!!!!
+2 #31 möly 25.02.2017 18:31
Joo !!! Joukkueelle pitäs nyt tarjota kunnon iltamat.. että kaikki höyry pääsee päästä pois! Lystiä koko rahalla ! Sitten uutta matoa koukkuun .
+3 #32 Peks1 25.02.2017 18:35
Variksella ei ole taktista osaamista. Nyt pitäisi hakea asetelmia seuraavaan peliin, taklata, tapella, tehdä pikku koiruuksia, jotta Sapkoakin hieman jännittäisi tulla Joensuuhun.
+4 #33 JTK 25.02.2017 18:47
3-0 tilanteessa loppui pelaaminen. Onneksi kummaltakin niin tilanne on nyt vain 4-0. En tiedä oliko Juho maskissa vai mikä oli, mutta helpon näköisesti vika maali tuli.
+2 #34 halttunen 25.02.2017 18:47
Jokipojat on tällä hetkellä sarjan huonoin joukkue, on vaan toivottava että vältetään karsinnat, siellä kun joku mestisjoukkue putoaa varmasti
+4 #35 tilkka 25.02.2017 18:50
Hyvää tekisi Jokipojille pelata taas vaihteeksi suomi-sarjaa ja onhan meillä Jone valmentajana taas niin se nostaa mestikseen joukkueen!!!
+3 #36 Peks1 25.02.2017 18:51
Erätaukohaastat telun kysymykseen mistä kiikastaa eniten, Akkanen vastasi, että selkäranka naksahtaa liian helposti ja joukkue ei pidä kiinni sovituista asioista. Tuo on kyllä tosi paha juttu, jos yhteisesti sovittuja asioita ei sitten kuitenkaan toteuteta jäällä.
-1 #37 Riffixi 25.02.2017 19:01
Kyllä se vaan on nyt niin että Mestis on liian kova sarja meidän pojille.

Vauhtia taas suomi sarjasta. Sehän se olisi,jos jokipojat tippuisi suomi sarjaan ja kopla 2 divariin.
+4 #38 möly 25.02.2017 19:03
En usko että joukkue on noin huono mitä tilastot ja numerot antaa ymmärtää. Tämä on vain minun mielipiteeni.. luulen että jotain sellaista on sattunut mitä ei anneta ilmi ja jne.. jotain häikkää on jossain.
#39 tilkka 25.02.2017 19:06
Eiks tämä taaperrus alkanut siihen aikaan kun Jormakan firma meni konkkaan? Jotain on nyt mätää !!!!
+4 #40 selästä taklaaja 25.02.2017 19:12
Lausutaanko tuo moken nimi Iitlahti kuten nuo selostajat?
+2 #41 Riffixi 25.02.2017 19:12
No voi J....lauta!!! Jormakan osakeyhtiö ei ole konkurssissa,va an yrityssaneerauksessa!
Ota selvää asioista,ennenk uin kirjoittelet.
Mehtimäki Oy: n osakasluettelos sa ei ole Jormakkaa...
+3 #42 tilkka 25.02.2017 19:18
Anteekis! Itse saanut väärää tietoa sitten!! Sori!!!
+4 #43 Lptl 25.02.2017 19:28
Kylläpäs nyt viikko huipentui.
+2 #44 Peks1 25.02.2017 19:33
Tälläkin palstalla on aina vaan puhuttu Jormakasta ja veijareista. Eikö Jokipojat vois laittaa sivuillensa avoimesti tiedot osakkaista, niin ei liikkuisi vääriä tietoja. Avoimuus on nykyaikaa. Miksi omistajia piilotellaan ja ne ovat arvailujen varassa?
+2 #45 joo,joo 25.02.2017 19:38
joukkueen johdonki pitää reakoida tänän tuskaa joka ei johdu joukkueesta pelkästään...tä ä tuska on koko seuran tuska! kaikki pitää saada tukemaan joukkuetta..sii tä nousu lähtee tai sit kuollaan kaikki...
+5 #46 VasenPakki 25.02.2017 19:39
Huhdanpäästä saisi joku salibandyseura hyvän reikäpalloilija n. Fyysisyys riittäs just ja just.
+2 #47 möly 25.02.2017 19:41
Lainaus Peks1:
Erätaukohaastattelun kysymykseen mistä kiikastaa eniten, Akkanen vastasi, että selkäranka naksahtaa liian helposti ja joukkue ei pidä kiinni sovituista asioista. Tuo on kyllä tosi paha juttu, jos yhteisesti sovittuja asioita ei sitten kuitenkaan toteuteta jäällä.


Akkanen kertoi haastattelussa: "selkäranka naksahtaa liian helposti ja joukkue ei pidä kiinni sovituista asioista. "

No jokuhan asia se motivoi pelajaa /joukkuetta tehdä näin kun ei taistella Ärjylle..?? Voisiko olla niin että tällä rahalla saa kohtalaisen 20min ja toisenlaisella summalla saisi hyvän 40min ja jne..
+3 #48 lerski11 25.02.2017 19:42
iilahti tuli maaliin ajassa 29:46 ja torjuntoja tuli loppu pelissä vain 2kpl.
+1 #49 Peks1 25.02.2017 19:47
Kolmas erä oli jo parempi. Antaa toivoa.
+3 #50 jukkis 25.02.2017 19:51
Lainaus Repe:
Ja peruttu se on, luin juuri punamustien sivuilta.

Juu kyllä näin kävi. 7 ilmottautunutta . Aika kalliiksi olisi tullut /nenä.
+3 #51 Eastside22 25.02.2017 19:52
Lainaus tilkka:
Eiks tämä taaperrus alkanut siihen aikaan kun Jormakan firma meni konkkaan? Jotain on nyt mätää !!!!

Miten vitussa jormakka tai muut isot tukijat liittyy tähän . Ilman heitä ei täällä ois ees mahollista pelata tällä sarjatasolla . Jos nyt käy niin et pelit loppuu , voitte vaan kuvitella taloudellistä tappiota , siis mikä on ollu tavoite . Ei tässä kumminkaan konkkaan olla menossa ja sen mahdollistaa määrätyt tahot .
+3 #52 HeHa 25.02.2017 19:56
Tällä palstalla osa on huolissaan pudotuspelipaik asta. Jyppi voitti Tuton, joten eroa karsinsarjaan on viisi pistettä! Viikon kuluttua kohdataan kotona juuri Jyppi, ja siinä ottelussa on isot panokset. Jokainen tietää, että tuolla henkisesti rammalla porukalla kävisi kylmät karsintasarjass a!
+2 #53 rokkipoika 25.02.2017 20:05
Lainaus möly:
En usko että joukkue on noin huono mitä tilastot ja numerot antaa ymmärtää. Tämä on vain minun mielipiteeni.. luulen että jotain sellaista on sattunut mitä ei anneta ilmi ja jne.. jotain häikkää on jossain.

Ei ole joukkue noin huono, vaan on huonompi. Yksittäisillä pelaajilla ois potentiaalia paljon parempaan, vaan kun joukkueena ei pystytä pelaamaan. Yksittäisiä hyökkäyksiä, syötöt ei mene omille, mistä tää vois johtua? Mie uskon, et toi joukkueen toimimatmuus johtuu siitä Turbon pelaajaruletist a.
+4 #54 huutosakki 25.02.2017 21:02
Hyvin oli osunut kuva ja teksti taas päivän pelistä netti-Karjalais een. Miten lie liittyy kuvan toinen joukkue tekstiin? Olisi luullut, että kuva ois ollut päivän pelistä.
+2 #55 JTK 25.02.2017 21:09
Jormakka on yksi osaomistajista, mutta hänen omat bisnekset eivät liity tähän taaperrukseen mikä nyt joukkueella on menossa.
+2 #56 Riffixi 25.02.2017 21:35
Jos minä olisin Karjalaisen toimittaja,niin ottaisin Jokipoikien valmentajan, Hilpan ja jonkun toisen hallituksen jäsenen syvähaastattelu un. Tulisi artikkelista varmasti yksi luetuimmista urheilusivuilla .....ai niin...pitäähän Katajasta tehdä juttu kun pelaajat menee taas " kokkikouluun".. ..niin,ja minähän en ole onneksi toimittaja☺️
+1 #57 Peks1 25.02.2017 21:42
Karjalainen voisi tosiaan kauden jälkeen kysyä omistajilta tulevaisuuden tavoitteista. Keitä ne omistajat lieneekään. Ja sitten voisi selvitellä halliremppaa jne. Pitäähän kannattajien tietää, jotta osataan olla kärsivällisiä.
+3 #58 Riffixi 25.02.2017 21:46
Ei kauden jälkeen vaan nyt heti!!

On tässä jo niin paljon sattunut kaikenlaista ja joku Renne Ohtonen kirjoittaa kuin joku reportteri....S iitonen sentään on analyttinen ja ymmärtää pelistä ja taustoista. Sattuu olemaan niin lähellä joukkuetta.
+3 #59 Vanha SaPKolainen 26.02.2017 00:01
Kyllähän Jokipojat oli todella hyvä kolmannessa erässä. Oliko se sitten osittain SaPKo:n löysäämistä jo, vaikea sanoa. Keskiviikkona on sitten revanssin paikka Jokipolla. Mielenkiintoine n matsi nähdä, kateaako tappioputki vai ottaako SaPKo täyskäden? Käsittääkseni SaPKo:han on jo käytännössä runkosarjan ykkönen, sille riittää vain jäljellä olevien kotimatsien (3) voitto ja sittenkin TUTO:n pitää voittaa kaikki loput viisi peliään ja sekään ei riitä. Jokipojilla on melkein pakkovoiton vaikka, kun taas SaPKo:lla ei. Viimenen erä osoitti, että potentiaalia Jokipojilla riittää, riittääkö se keskiviikkona?
+4 #60 Eastside22 26.02.2017 00:06
Toipumisia Silvastille , tällasen asenteen omaavalle Äijälle ois ollu iso tilaus . En haluis yksilöitä kivittää , mut Manninen on ollu oikeesti huono .
#61 Theme_84 26.02.2017 07:59
Aika huonolta näyttää kun Silvast liittyi Uskin, Larinmaan, Puruskaisen ja Jukurin seuraks loukkaantuneisi in pelaajiin. Sapko tulee taas ens viikolla vastaan ja pisteet kelpaisi.
+4 #62 Theme_84 26.02.2017 08:20
Hei. En ole aikasemmin kattonut otteluita Fanseatilta. Nyt rekisteröidyin sivuille ja ajattelin kattoa Jokipojat-Sapko ottelun fanseatilta. Pitääkö se ensin maksaa ennenkuin pääsee kattoo pelejä?
+2 #63 Vanha SaPKolainen 26.02.2017 08:54
Lainaus Theme_84:
Hei. En ole aikasemmin kattonut otteluita Fanseatilta. Nyt rekisteröidyin sivuille ja ajattelin kattoa Jokipojat-Sapko ottelun fanseatilta. Pitääkö se ensin maksaa ennenkuin pääsee kattoo pelejä?


Fanseatille rekisteröityess ä luotokorttitied oilla, on 30-päivän ilmainen katselujakso, jonka jälkeen vasta alkaa mennä 7,99 euroa kuussa automaattisesti . Todella edullista ja näkee kaikki Mestis-pelit ja myös Suomi-sarjan pelit ja karsinnat, plus muuta urheilua. Loistava sivusto.
+1 #64 Peks1 26.02.2017 08:56
Minä katson ipadilla. Luottokortin tiedot on syötetty Appstoreen, josta veloitus menee kerran kuukaudessa. Ipadilla on hyvä kattoo, hyvä kuvanlaatu.
+1 #65 since 1953 26.02.2017 10:23
Tämä edustuksen totaalinen pyyhkeen kehään heittäminen tulee vielä kostautumaan katkerasti laajemminkin joensuulaiskiek koilulle. Tarjoaa nimittäin Kataja- vetoiselle kaupungin päätöksenteolle oivan tilaisuuden lykätä kilpahallin remontti sekä siihen kytketty hallikokonaisuu den toisen harkkajään rakentaminen ensi vuodesta hamaan tulevaisuuteen. Suomi- sarjaan riittää vähempikin. Jälleen siis junnut ja kiekkoilun tulevaisuus kaupungissa saa kärsiä edustuksen päämäärättömäst ä puuhastelemises ta.
+3 #66 Peks1 26.02.2017 10:35
Laiva kääntyy, mutta hiton hitaasti. Uskon, että lopuista peleistä saadaan just sen verran pisteitä, että vältetään karsinnat, mutta pudotuspeleistä taidetaan pudota. Alkusyksystä tuo joukkue näytti hyvältä, mutta sitten muut ajoivat ohi.
+2 #67 rokkipoika 26.02.2017 10:42
Lainaus Vanha SaPKolainen:
Kyllähän Jokipojat oli todella hyvä kolmannessa erässä. Oliko se sitten osittain SaPKo:n löysäämistä jo, vaikea sanoa. Keskiviikkona on sitten revanssin paikka Jokipolla. Mielenkiintoine n matsi nähdä, kateaako tappioputki vai ottaako SaPKo täyskäden? Käsittääkseni SaPKo:han on jo käytännössä runkosarjan ykkönen, sille riittää vain jäljellä olevien kotimatsien (3) voitto ja sittenkin TUTO:n pitää voittaa kaikki loput viisi peliään ja sekään ei riitä. Jokipojilla on melkein pakkovoiton vaikka, kun taas SaPKo:lla ei. Viimenen erä osoitti, että potentiaalia Jokipojilla riittää, riittääkö se keskiviikkona?

Turha siun on tulla tänne elvistelemään. Kaikii sen tietää, et Jokipojat ei pärjää nyt yhellekään mestisjoukkueel le.
+4 #68 Teppana85 26.02.2017 10:53
Ei oo helppoo Hokillakaan, koko kauden vetäneet ihan alakanttiin. Vaan Jokipoikien osalta tärkeintä lienee tässä vaiheessa sarjapaikan säilyttäminen pelaamalla.
+5 #69 JTK 26.02.2017 11:31
since 1953 tiedoksi, että hakkahallin ja samalla tehtävän kilpahallin remontin tekoon ei vaikuta Jokipoikien huono menestys ja Kataja Basket ei vaikuta lainkaan. Hallit ovat kaupungin ja Jokipojat on vain yksi taho niiden käyttäjistä. Ei halliasiat pyöri pelkästään Jokipoikien ympärillä.
+5 #70 Vanha SaPKolainen 26.02.2017 11:56
Lainaus rokkipoika:
Lainaus Vanha SaPKolainen:
Kyllähän Jokipojat oli todella hyvä kolmannessa erässä. Oliko se sitten osittain SaPKo:n löysäämistä jo, vaikea sanoa. Keskiviikkona on sitten revanssin paikka Jokipolla. Mielenkiintoine n matsi nähdä, kateaako tappioputki vai ottaako SaPKo täyskäden? Käsittääkseni SaPKo:han on jo käytännössä runkosarjan ykkönen, sille riittää vain jäljellä olevien kotimatsien (3) voitto ja sittenkin TUTO:n pitää voittaa kaikki loput viisi peliään ja sekään ei riitä. Jokipojilla on melkein pakkovoiton vaikka, kun taas SaPKo:lla ei. Viimenen erä osoitti, että potentiaalia Jokipojilla riittää, riittääkö se keskiviikkona?

Turha siun on tulla tänne elvistelemään. Kaikii sen tietää, et Jokipojat ei pärjää nyt yhellekään mestisjoukkueelle.


En suinkaan elvistele, vaikka SaPKo:lla nyt hyvin meneekin. Ajattelin vaan spekuloida tulevan matsin lähtökohdat. Joka matsi alkaa 0-0:sta.
+5 #71 Riffixi 26.02.2017 12:07
Eihän tuo vanha sapkolainen elvistele lainkaan.

Jotenkin olen skeptinen noiden hallisuunnitelm ien osalta. Juniori Jokipojille tuleva perintö on niin pieni. Vaikka sarjat aukeaisivat ja halliremontti olisi valmis v.2019, niin suurin ongelma on raha. Mistä kasata menestyvä joukkue? Joma ja kataja nappaa suurimmat rahat ja meille jää murusia. Mestiksen kärkeen ei riitä omilla kasvateilla pelaaminen. Ja jos Varis nyt epäonnistuu,nii n valmentajatkin pitää tuoda muualta. Joensuusta ei enää löydy. Seuran olisi hyvä palkata markkinointiin osaavaa väkeä. Ei yritysjohtajat jaksa ottaa vastaan puheluita ja sähköposteja Jokipojilta. Pitää jalkautua yrityksiin ja sopia tapaamisia. Maksakaa kunnon provikka sille,joka saa oikeasti ja isosti mukaan LaakkosKakkosBr omanit.
+3 #72 Peks1 26.02.2017 12:23
Minusta se kilpahallirempp a loisi edellytyksiä. Kun olisi jotain uutta, niin se houkuttelisi katsojia monta vuotta - edellyttäen että Jokipojat pelaisi samalla Mestiksen kärkipaikoilla. Vertailu 1982 -->

Perinnössähän taisi olla ehtona, että harjoitushallin rakennustyöt alkavat viimeistään vuonna 2018. Voisivat muuten tehdä änärimitoilla, tulisi sitten änäripelaajia kesäisin leireilemään Joensuuhun.
+4 #73 Teppana85 26.02.2017 12:37
Pitäisi jonkun saada tehtyä vaikkapa Karjalaiseen syväluotaava aukeaman juttu Joensuulaisen jääkiekon tulevaisuuden näkymistä ja suunnitelmista halliremonttein een jne. Missä mennään ja minne päin.
+3 #74 Repe 26.02.2017 14:45
Lainaus Teppana85:
Pitäisi jonkun saada tehtyä vaikkapa Karjalaiseen syväluotaava aukeaman juttu Joensuulaisen jääkiekon tulevaisuuden näkymistä ja suunnitelmista halliremontteineen jne. Missä mennään ja minne päin.


Voisi olla aika lyhyt juttu, vastaukset voisi johtoportaalta olla "ottia tuota"-tasoa. Penkkiurheilija tasolta voin vastata johdon puolesta;) "Hyvä olisi saada jäätä lisää harjoitteluun", siinä se oleellinen tulikin kerrottua:)
-3 #75 JTK 26.02.2017 16:28
A-nuoret hävisi tänään yllättäen IPK:lle 3-2. Meidän maalit tekivät Mikko Pellikka ja Miro Väänänen. K-Kissat luiskahti sarjan kärkeen yhden pisteen turvin. B-nuoret hävisi eilen Ässille 6-1. Tänään pelaavat Jypin vieraana. Vika erä on menossa ja JYP johtaa 6-3.
+4 #76 rooope 27.02.2017 10:44
Lähes kaikilla muilla Mestis seuroilla on liiga joukkueiden kanssa yhteistyötä.Mes tiksen tason laskiessa,tähän on menty.Jokp ei pärjää Kopla avuilla!
+4 #77 rooope 27.02.2017 10:47
Leki,Kiva,Ipk,S apko,Peliitat,A kat,Hokki ja Keupa,olisivat Suomisarja Joukkueita ilman apuja.
+5 #78 möly 27.02.2017 11:52
Taitaa koplakin tippua kakkos divariin. Ei hyvältä näytä Joensuun kiekkoilu tällä hetkellä..
-6 #79 since 1953 27.02.2017 11:57
Eiköhän tuo Vanhan Sapkolaisen kirjoittelu ole ihan puhdasta kettuilua. Se on vaan puettu tuollaiseen savolaiseen muotoon. Jos asetelmat olisivat sarjassa toisin päin, niin olisi todennäköisesti aika lailla eri jutut. Jo se, että vaivautuu kirjoittamaan naapurikaupungi n jengin sivulla kertoo paljon. Toisaalta, Savonlinnan suunnan kirjoituksista ei kannata piitata, sillä on aika lailla viimeiset vuodet Mestiksessä menossa sillä suunnalla kaupungin kehityssuunta ja seuran tilanne tietäen. Joensuussa homma ei toimi sitten ihan muista syistä. Joensuussa liigaan voitaisiin vielä joskus palata (kaupungin ja talousalueen koko sen mahdollistaa), Savonlinnassa ne ajat ovat pysyvästi ohitse. Hieno historia heillä kuitenkin on, hatun nosto siitä! Roope kirjoittaa tuossa edellä täyttä asiaa.
+1 #80 Theme_84 27.02.2017 13:11
Jokipoikien kotisivujen mukaan Huhtanenkin olisi loukkaantunut ja poissa keskiviikon ottelusta :( Pellinen saattaa olla mahollisesti tulossa vielä tällä kaudella peleihin. Puruskainen potee vatsatautia.
+1 #81 Theme_84 27.02.2017 13:12
Larinmaa ei pelaa enää runkosarjassa
+7 #82 Vanha SaPKolainen 27.02.2017 13:19
Since 1953:lle:

No ei ole. Siksi kirjoitan tänne, koska täällä on todella asiallista porukkaa, jotka eivät alennu henkilökohtaisu uksiin, vaan kirjoittavat aina asiasta. Se on kuitenkin sitä kiekkokulttuuri a, joka esim. arvatenkin,-- sieltä Mikkelistä puuttuu. Ja senkin takia nyt kirjoittele, koska tässä on nyt Jokipojilla ja SaPKo:lla kaksi keskinäistä peliä peräkkäin. Veikkaukseni on nyt se, että keskiviikkona Jokipojat katkaisee tappioputkensa SaPKo:n kustannuksella, edellisen pelin viimeinen erän antoi siihen selviä merkkejä.
+6 #83 halttunen 27.02.2017 14:19
Kaikesta huolimatta Sapko on mielestäni ihan oikea jääkiekkojoukku e , ja jos Jokipojat ei pelaa mestaruudesta on Sapko mielestäni paras mahdollinen tuuraaja sille paikalle...sory lajitoverit.
+4 #84 Repe 27.02.2017 14:58
Lainaus halttunen:
Kaikesta huolimatta Sapko on mielestäni ihan oikea jääkiekkojoukkue , ja jos Jokipojat ei pelaa mestaruudesta on Sapko mielestäni paras mahdollinen tuuraaja sille paikalle...sory lajitoverit.


Nimenomaan, ainahan on hyvä että savolaiset menestyy jos vastapuolena ei ole täkäläiset. Eikä Sapkon kannattaja ole milloinkaan aliarvioinut Jokipoikia. Kunnon kannattajat osaavat antaa arvostusta myös muille joukkueille, silloin kun ne sen ansaitsevat.
+5 #85 JTK 27.02.2017 15:09
Lainaus Theme_84:
Larinmaa ei pelaa enää runkosarjassa

Arviohan olikin alunperin, että pelaa vasta playareissa, jos niihin päästään. Tuo on kiva yllätys, että Pellinen saattaa venyä pelikuntoon vielä lähiaikoina. Luulin, että kausi oli varmasti jo ohi.
+1 #86 Repe 27.02.2017 15:36
Lainaus möly:
Taitaa koplakin tippua kakkos divariin. Ei hyvältä näytä Joensuun kiekkoilu tällä hetkellä..


Ei Kopla vielä tipu, vaikka häviäisi kyseisen ottelusarjan. Seuraavat karsinnat olisi kakkosdivisioon a joukkueita vastaan.
+3 #87 JTK 27.02.2017 16:00
Jos oikein muistan niin viime kaudellahan Kopla oli joutumassa karsintoihin 2-divarin porukoiden kanssa, mutta karsinnat peruttiin ja kukaan ei pudonnut Suomi-sarjasta vaan sinne nuosivat automaattisesti Riemu ja Titaanit.
+6 #88 Peks1 27.02.2017 17:12
Suomensarja/Div ari/Mestis. Sapko on voittanut Suomensarjan itälohkon 1966, viimeisin voitto siis niin kaukaa. Joten Sapko saa mielihyvin voittaa tänä vuonna, kun Jokipojista ei ole kärkikahinoihin . Joensuulla voittoja 6 kpl: 1971, 1989, 1991, 1993, 1997, 2010.
+6 #89 Vanha SaPKolainen 27.02.2017 17:49
Lainaus Peks1:
Suomensarja/Divari/Mestis. Sapko on voittanut Suomensarjan itälohkon 1966, viimeisin voitto siis niin kaukaa. Joten Sapko saa mielihyvin voittaa tänä vuonna, kun Jokipojista ei ole kärkikahinoihin. Joensuulla voittoja 6 kpl: 1971, 1989, 1991, 1993, 1997, 2010.


Kiitoksia historiikista. Tuon kauden päätteeksihän SaPKo nousi sitten 1. kerran SM-sarjaan. Olin tietty, paikan päällä pikkupoikana. Nyt olisi vihdoin tilaisuus voittaa runkosarja.
+3 #90 JTK 28.02.2017 08:49
Sapko oli mun suosikki jopa mestariksi kauden alussa TuTon ja Hokin lisäksi. Hokki on ollut kyllä täysi huti. Aikoinaan pelattiin usein junnujoukkueill a Sapkoa vastaan ja kyllähän me yleensä oltiin niskan päällä, mutta hienoa työtä ainakin pikkujunnuissa Savonlinnassaki n tehdään.

Sapkon edustuksen menestys on paljolti Liiga yhteistyön ansiota, mutta ei se himmennä asiaa yhtään. Valmennus on huippua ja on hienoa, että pieni seura pärjää. Jos me ei voiteta Mestistä niin Sapko on siihen paras korvaava vaihtoehto!
+3 #91 Theme_84 28.02.2017 13:03
Hokki hankki kyllä täksi kaudeksi hyviä pelaajia esim Jukureista Hiltusen ja Kouvalainen on ollut myös ihan kelpo pelimies mutta aika hännillä Hokki on tällä kaudella ollut..
+1 #92 Repe 28.02.2017 15:35
Kokoonpanon perusteella Sapkossa ei ole kuin kaksi syntyperäistä kasvattia jos tilastoja katsoo. Mutta onhan tuolta vuosien verran paljon huipulle päässeitä pelaajia esim. Jarmo Myllys ja Tuukka Rask.
+2 #93 Vanha SaPKolainen 28.02.2017 16:34
Lainaus Repe:
Kokoonpanon perusteella Sapkossa ei ole kuin kaksi syntyperäistä kasvattia jos tilastoja katsoo. Mutta onhan tuolta vuosien verran paljon huipulle päässeitä pelaajia esim. Jarmo Myllys ja Tuukka Rask.


Joo, taitaa olla kolme omaa kasvattia kokoonpanossa. Muiden taso ei vain riitä vielä Mestikseen. Vielä pari muuta edellisten lisäksi NHL:ssa pelannutta SaPKo-kasvattia : Jarkko Immonen, Ville Leino, Joonas Rask.
+3 #94 Repe 28.02.2017 17:44
Jep, ja paljon pelaajia Sm-liigatasolla kin vuosien saatossa.
+3 #95 Vanha SaPKolainen 28.02.2017 17:47
Lainaus Repe:
Jep, ja paljon pelaajia Sm-liigatasollakin vuosien saatossa.


40 SM-liiga-pelaajaa:

http://sapkolainen.net/sapkolainen/sapkolaiset.htm
+2 #96 Repe 28.02.2017 17:57
Ei pärjää Joensuu tuolle listalle:)

Kirjaudu sisään palveluun kommentoidaksesi. Mikäli sinulla ei ole tunnuksia, rekisteröidy käyttäjäksi. Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kommentoida.

 

Kirjaudu

Kirjaudu sisään kommentoidaksesi artikkeleita



Heilin tähdet

  • Karjalan Heili antaa jokaisessa kotiottelussa tähdet kolmelle kotijoukkueen parhaalle pelaajalle.

    20.10. Jokipojat–SaPKo 2–3

    Oskari Lehtinen

    Voimahyökkääjän viimeistelyssä ei tosiaankaan ollut moitittavaa SaPKoa vastaan. Kahden hienon maalin lisäksi nähtiin jälleen kerran kovia taklauksia ja hyvää kamppailupelaamista.

    Joonas Larinmaa

    Kultakypärää päässään pitäneen Larinmaan vikkelyys ja oivaltavuus ovat omalla tasollaan. Hiukan paremmalla viimeistelyllä olisi illan saldona ollut myös maali. Nyt joutui tyytymään kahteen syöttöpisteeseen.

     

    Oula Uski

    Uskin johtama kenttä kantaa tällä hetkellä erittäin suurta vastuuta hyökkäystehojen osalta. Saalisti Larinmaan tavoin syöttöpisteet molempiin Lehtisen maaleihin. Uski kellotti peliaikaa yli 22 minuuttia ja kauhoi 19 aloituksesta 11 joukkueelle.

     Kokonaistilanne:

    5 tähteä: Joonas Larinmaa
    4 tähteä: 
    Jonathan Iilahti
    3 tähteä:
    Tuukka Rajamäki, Oskari Lehtinen, Oula Uski
    2 tähteä: Timo Hiltunen, Roni Viirlas, Lassi Raitanen

Uusimmat blogikirjoitukset