Variksen pestille karsea alku

Peliitat–Jokipojat 5–1 (1–0, 3–0, 1–1)

Jokipojat vaihtoi maanantaina päävalmentajaa, mutta ainakaan ensimmäisessä ottelussa se ei vielä tuonut otteisiin toivottua piristymistä. Jouni Varis sai pestilleen ikävän alun, kun Heinolan Peliitat löylytti keskiviikkoiltana joensuulaisvieraitaan lukemin 5–1. Häviö oli Jokipojille jo kahdeksas perättäinen, ja nyt myös Peliitat livahti sarjataulukossa seitsemänneksi pudonneiden ärjypaitojen edelle. Ottelu Heinolassa oli kuitenkin tylyjä loppunumeroita tasaisempi: Peliittojen maalilla ex-Jokipoika Timo Niemi venyi peräti 39 torjuntaan. Niemen nollapeli rikkoitui vasta puoltatoista minuuttia ennen loppua, kun Ville Halosen iskemä kavennusosuma hyväksyttiin videotarkistuksen jälkeen. Jokipoikien maalivahdille Jonathan Iilahdelle torjuntoja kirjattiin 23 kappaletta.  


Otteluraportti

Yksi hyvä erä ja parinkin viikon edestä taklauksia siinä ei kantanut Jokipoikia uudessakaan komennossa voittovireeseen.

Peliitat punnersi joensuulaisten ohi Mestiksen sarjataulukossa voittamalla Jouni Variksen kahden harjoituksen opein yrittäneen Jokipojat 5–1 (1–0, 3–0, 1–1).

– Vähän jäi epäselväksi, menikö pelaamisemme yli vai jäikö suoritus vajaaksi. Pelaamisemme ei kestä kasassa. Homma leviää liian helposti, Varis pohdiskeli.

– Intoa ja taklauksia oli alkuun todella paljon, puhettakin saatiin aikaan. Sitten tuska kasvaa ja tulos ohjaa tekemistämme liikaa, kiteytti joukkueen kapteeni Juuso Akkanen.

Vähemmänkin Jokipoikien esityksiä nähneelle kävi nopeasti selväksi, että pelaajisto pursusi näyttöhaluja uudelle valmentajalle. Avauserässä ei jätetty puolitiehen yhtään taklausta. Tosin lopulta taklaaminen meni jo liikaa itseisarvon puolelle.

– Joukkue taklasi avauserässä varmaankin enemmän kuin tämän vuoden puolella yhteensä tätä ennen, Varis komppasi.

– Sitten vastustajalla näkyi otteissaan rentoutta, kun meillä homma jäi piippuun. Laukaisutilastomme (62 vetoa) näytti hyvältä, mutta irtokiekoissa oli liian harvoin miehiämme, Varis totesi.

Peliittojen kaksi ensimmäistä maalia tehnyt Petteri Haveri rokotti avauserässä syötönkatkon jälkeen, kun Jokipoikien Ville Halosen lupaavan näköinen nopean hyökkäyksen avaus juuttui puolustussiniviivalle.

Toisessa erässä Jokipojat taisteli pelin ensimmäisen alivoimansa maalittomaksi, mutta ei saanut purettua pyöritystä päädyssään Samu Pitkäsen jäähyn päätyttyä.

Kaksi toisen erän alun ylivoimaansa Jokipojat pyöritti pakkopeliä lupaavasti, mutta tasakentällisin homma mureni viimeistään erän puolivälissä siirretyn rangaistuksen aikana tulleeseen kolmanteen takaiskuun. Varis otti päälle aikalisän, joka ei kuitenkaan kurssia enää kääntänyt.

Teksti: Pasi Peltola

 

Maalit ja syöttäjät

13.26 Petteri Haveri (Jesse Peltonen, Ilari Metsola) 1–0
24.59 Haveri (Christian Silfver, Ville-Matti Koponen) 2–0
30.41 Juuso Perttilä (Jaakko Lantta, Metsola) 3–0 sr.
36.27 Eetu-Ville Arkiomaa (Tuukka Rajamäki, Lantta) 4–0 yv.
49.00 Roope Mäkitalo (Samu Vilkman, Jere Laine) 5–0
58.28 Ville Halonen (Matti Koistinen, Lauri Huhdanpää) 5–1

Maalivahtien torjunnat

Timo Niemi, Peliitat 10+17+12=39
Jonathan Iilahti, Jokipojat 7+9+7=23

Rangaistukset

Peliitat 5x2 min = 10 min
Jokipojat 6x2 min = 12 min

Yleisöä: 1 387

 

Jokipoikien kokoonpano

23 Tuomas Huhtanen – 44 Samu Pitkänen – 65 Nico Friman
92 Lauri Huhdanpää – 11 Ville Halonen – 88 Oskari Lehtinen
61 Lauri Hukkanen – 41 Joona Manninen – 14 Heikki Puustinen
50 Teemu Holttinen – 26 Teemu Lahtinen – 17 Teemu Nissinen

42 Eppu Rissanen – 2 Joel Olkkonen
4 Juuso Akkanen – 6 Joni Muranen
20 Santeri Arousva – 47 Matti Koistinen
21 Ville Räsänen

30 Jonathan Iilahti
(35 Juho Ratilainen)

 

 

Otteluennakko

Jokipojat lähtee Heinolaan hakemaan seitsemän ottelun mittaiseksi venähtäneen tappioputken katkaisua uuden päävalmentajan johdolla. Ari Aaltosen tilalle uudeksi käskyttäjäksi on nimetty joensuulaiselle kiekkoyleisölle tuttu Jouni Varis. Heinolassa Jokipoikia odottava Peliitat on tällä hetkellä runkosarjassa sijalla seitsemän vain kaksi pistettä kuudentena olevaa Jokipoikia jäljessä, joten Heinolassa on luvassa todellinen kuuden pisteen peli. Jokipoikien kokoonpanosta puuttuu varmuudella maalivahti Samuel Jukuri, sekä hyökkääjät Joonas Larinmaa ja Oula Uski. Maalilla jatkaa kolmatta otteluaan Jonathan Iilahti.

Mollivoittoisesti viime aikoina pelannut Jokipojat tiedotti maanantaina vaihtavansa päävalmentajaa. Päävalmentajana aloittaa Jouni Varis.

Minkälaiset ovat uuden päävalmentajan fiilikset tällä hetkellä?

– Kyllähän tässä ollaan into piukeena! Mutta kyllähän tämä on haastellinen tilanne. En ole aikaisemmin tullut tämmöiseen tilanteeseen, että valmentaja vaihtuu. Eihän nämä kivoja juttuja ole, tuore päävalmentaja Jouni Varis tuumaa.

– Olen aiemminkin ollut pää- tai apuvalmentajana, mutta olen tehnyt sitä aina työn ohella. Aikataulullisesti kun ajatellaan tätä joukkuetta, niin meillä on nyt eilinen ilta ja tämä ilta takana. Tällä viikolla kun on kolme peliä, niin voisi sanoa, että kohtuullinen haaste on. Tässä pitää tarkkaan laskelmoida, mitä joukkueeseen nyt tuodaan. 

– Nyt jo kiitän pelaajia. Tapasin heidät maanantaina kello 16.15, ja nyt kun on reilu vuorokausi oltu yhdessä, niin kyllä he ovat laittaneet itsensä likoon.

– Uutta asiaa on tullut, mutta ei tässä hirveitä tehdä. Lähtökohtaisesti kurssi nyt käännetään, ja se lähtee niin minusta kuin myös jokaisesta pelaajasta ja kaikista, jotka joukkueessa mukana ovat.

Minkälaisia peliä Jouni Variksen Jokipojat tulee pelaamaan?

– Me lähdetään yksinkertaistamaan peliä. Tässä on nyt kahden päivän aikana käyty pelaajille sapluunoita läpi. Pyrimme luomaan systeemin suhteellisen yksinkertaiseksi ja lähestymään peliä sen kautta. Huomisessa pelissä on tärkeää, että pelaaja uskaltaa pelata omilla vahvuuksillaan.

– Ajattelen lähinnä sitä, että peli tulee kello 18.30, ja sinä uskallat mennä sinne ja tehdä koko pelin niitä asioita, mitä on sovittu yhdessä. Totta kai lähdetään meidän juttua viemään eteenpäin. Pelikin on prosessi, ja senkin aikana sitä voidaan viedä eteenpäin, Varis summaa.

Varis on valmentanut erittäin suurta osaa joukkueessa olevista Jokipoikien omista kasvateista. Valmentajan on varmasti helppo hypätä joukkueeseen sisään kun on tiedossa, minkälaisia pelaajia kopissa on?

– Puolta pelaajista olen valmentanut jossain vaiheessa. Nämähän ovat fiksuja pelaajia, ja heidän kanssaan on helppo toimia. Kieli kun on samanlainen, niin nopeasti päästään jyvälle.

– Pitää muistaa (apuvalmentaja) Eemeli Parikan ja (maalivahtivalmentaja) Arto Pyykön rooli, he ovat tärkeitä. Arton kanssa olen yhdessä aiemmin valmentanut. Hyvät kokemukset heistäkin on heti.

– Martikaisen Mika tulee katsomon puolelle, ja varsinkin kotipeleissä hän pystyy auttamaan. Pystymme tarjoamaan pelaajille laatupakettia.

Variksen ja Jokipoikien kuherrusviikko sisältää kolme ottelua. Keskiviikkoisen Peliitat-matsin lisäksi joukkue kohtaa perjantaina kotona Kiekko-Vantaan ja lauantaina Savonlinnassa SaPKon.

Jokipojat ja Peliitat ovat kohdanneet tällä kaudella kolme kertaa. Kaksi kohtaamista on mennyt Jokipoikien nimiin. Edellisen kohtaamisen tammikuun puolessa välissä vei Peliitat jatkoajalla.

– Katsottiin Peliittojen pelistä tarkennuksia. Lähtökohtaisesti lähdetään tällä viikolla vahvistamaan meidän tapaa pelata. Katsotaan toki, miten vastustaja pelaa, mutta nyt on tärkeää saada oma peli uomiin.

– Tämän viikon iso teema on saada pelaamiseen rohkeus ja rentous, Varis toivoo.

Ottelu Heinolassa alkaa kello 18.30

 

 

Aiemmat kohtaamiset

Peliitat–Jokipojat
2017: 3–2 ja.
2016: 1–2 ja.
2015: 1–2 vl.
2013: 2–5
2013: 2–3 vl.
2012: 3–5
2012: 4–1
2012: 0–1
2011: 3–2
2010: 5–6 ja.
2010: 1–3
2010: 2–7
2009: 2–3 vl.
2009: 1–4
2008: 2–6
2008: 7–2
2007: 3–5
2007: 5–2
2006: 8–0
2005: 1–1 (Mestis-karsinta)
2004: 3–2 (Suomi-sarja)
2003: 1–5 (Suomi-sarja)
2003: 3–3 (Suomi-sarja)
2002: 3–1 (Suomi-sarja)
2001: 4–3 (Suomi-sarja)
2001: 2–10 (Suomi-sarja)

Saldo 9–2–15 (maalit 72–86)

Jokipojat–Peliitat
2016: 6–2
2016: 4–2
2016: 3–2
2015: 5–4 vl.
2014: 1–3
2014: 3–1
2013: 4–1
2013: 2–1
2012: 7–2
2012: 6–5
2011: 4–2
2011: 1–7
2010: 4–0
2009: 5–3
2009: 3–4
2009: 3–0
2008: 3–1
2008: 6–1
2007: 6–4
2007: 4–2
2006: 5–3
2005: 1–0 (Mestis-karsinta)
2004: 5–3 (Suomi-sarja)
2003: 4–4 (Suomi-sarja)
2003: 2–1 (Suomi-sarja)
2002: 5–1 (Suomi-sarja)
2002: 5–3 (Suomi-sarja)
2001: 2–2 (Suomi-sarja)

Saldo 23–2–3 (maalit 109–64)

Kommentit   

+8 #1 Eastside22 21.02.2017 23:04
Jone , kuten sanoit jokainen pelaa vahvuuksillaan , näyttäkää rennon pelaamisen kautta miks ansaitaan voitto . Onnee matkaan ja pojot kotia , on meillä sen verran hyviä äijiä . TAISTELE JOKIPOOO !!!!!!!!
+1 #2 möly 22.02.2017 07:54
Pelitat-Jokipoj at 2-4. Pitkänen lyö tyhjiin viimeisen.. Muutenkin samu 2+1..
+9 #3 selästä taklaaja 22.02.2017 09:24
Noista kokeneimmista pelaajista se muutos nyt pitäisi lähteä. Mielestäni nämä ns. "omat junnut" ovat kaikesta tehottomuudesta huolimatta olleet joukkueen parasta osaa viime aikoina. Toivottavasti nyt jokainen pelaaja pelaa joukkueelle koko pelin ajan.
+4 #4 tilkka 22.02.2017 09:40
Heinola kutsii tänään katsomaan Variksen luotsaamaa Jokipoikia! Voitto Joensuuhun!! Muuten Heinolassa ilmainen matsi!!!
-4 #5 Riffixi 22.02.2017 12:19
Karjalaisen verkkosivuilla tänään: Kataja pelaa europelejä tänään kotihallissa. "Toivottavasti yleisö löytää paikalle." Uskomatonta buffausta lehdeltä! Milloin meitä ( jokipoikia) kohdellaan noin? Ilmaista mainosta otteluun...tuol la lauseella on siis merkitys; houkutella yleisöä halliin. Se ei ole lehden tehtävä.
-3 #6 möly 22.02.2017 12:24
Karjalainen=Laa kkonen=Kataja.
+10 #7 rooope 22.02.2017 12:46
Missä Silvast on?Työmyyrää tarvittaisiin.( ei ole mainintaa loukkautumisest a )
+6 #8 JTK 22.02.2017 12:57
Tänään pitää ennättää katsoa matsi ja pitää peukkuja äijille! Eikähän se voitto sieltä kairata ja panna tappioputki poikki? Hiljennetään ilmaiseksi sisään päässeet katsojat. Tänään oli muuten jossain muuallakin ilmainen peli. Liekkö joku kamppanja menossa?
+7 #9 selästä taklaaja 22.02.2017 14:14
Lainaus Riffixi:
Karjalaisen verkkosivuilla tänään: Kataja pelaa europelejä tänään kotihallissa. "Toivottavasti yleisö löytää paikalle." Uskomatonta buffausta lehdeltä! Milloin meitä ( jokipoikia) kohdellaan noin? Ilmaista mainosta otteluun...tuolla lauseella on siis merkitys; houkutella yleisöä halliin. Se ei ole lehden tehtävä.

Lainaus möly:
Karjalainen=Laakkonen=Kataja.

Mitä pahaa noissa on? En ymmärrä tuota vastakkainasett elua. Sponsori tukee mitä se haluaa...
+4 #10 Repe 22.02.2017 14:19
Juurikin näin, ja Katajan matsi tulee muuten myös Veikkaus-Tv:stä . Kyllä jokainen koriskatsojakin osaa päättää meneekö paikanpäälle vai ei.
+4 #11 Repe 22.02.2017 14:21
Olisiko pitänyt uutisoida "toivottavasti yleisö ei löydä paikalle"(rauta lankahuumoria)
-1 #12 Riffixi 22.02.2017 14:23
Ei tässä ole mitään vastakkainasett elua. Jos sponsori omistaa lehden ja toimittaja " houkuttelee " yleisöä halliin,niin onhan se vähän outoa.
Tätähän on jatkunut jo kauan. Ei Helsingin Sanomat kirjoita koskaan noin....
+7 #13 JTK 22.02.2017 14:27
Selästä taklaaja puhuu asiaa. Tästähän keskusteltiin jo aikaisemmassa viestiketjussa. Sitäpaitsi Jokipojilla ja Katajalla on monta samaa tukijaa esim. Laakkonen, niin ei hirveästi kannattas mollata.

Rooopen kanssa ihmettelen samaa, että missä Silvast? Raataa ja taklaa hyvin. Eikö sitten vain mahdu mukaan vai mikä lie? Pitää kysellä.
+4 #14 Repe 22.02.2017 15:17
Ja kun Jokipojilla tänään tunnetusti ei ole kotipeliä, niin turha kiinnittää senkään puolesta houkutteluun mitään huomiota.
+6 #15 Lptl 22.02.2017 17:54
Lainaus rooope:
Missä Silvast on?Työmyyrää tarvittaisiin.(ei ole mainintaa loukkautumisesta )


Tämä ihmetyttää tälläkin kotisohvalla. Joukkueessa oisi nyt Silvastin mentävä reikä.
+3 #16 JTK 22.02.2017 18:08
Peliä odotellessa Kauppalehdessä oli juttua Kärpistä. Seura osti tammikuussa yli 70% yrityksestä, joka järjestää rockfestivaalia . Näin seura saa bisnestä ajalle jolloin jääkiekko on tauolla. Lisäksi Kärpillä on ravintola toimintaa (taitaa olla melkeinpä kaikilla Liigassa. Lounasta jne.), valomainostaulu ja vuokralla ympäri Pohjois-Suomea ja henkilöstöpalveluyritys.

Junno kertoo, että asioita on rakennettu jääkiekko keskiössä, mutta muutakin tarvitaan pärjäämiseen. Liikevaihto nousee lähivuosina 20 miljoonaan.

Vaikka kentällä joukkueet ovat kilpailijoita niin bisnestä kannattaa tehdä yhteistyössä. Esim. Ässien taloudellinen menestys sataisi myös Kärppien laariin suuressa kuvassa, kun kaikki seurat ovat riippuvaisia samasta markkinasta, Junno kertoo.
+3 #17 JTK 22.02.2017 19:15
Nyt on eka erä takana Jonen alaisuudessa. Yksi asia mikä pisti merkille oli, että Jokipojat taklasi todella paljon enemmän kuin ennen. Akkanenkin korosti sitä haastattelussa erätauolla. Ekat pari minuuttia oltiin kujilla ja näytti, että hätä on kova. Sitten peli tasaantui ja palasi "normaaliksi" Mestis-tason peliksi. Aika outoa katsoa, kun on monta Liigamatsia katsonut peräkanaa. Tasoeroa kyllä löytyy, mutta niinhän eri sarjatasojen välillä pitää ollakin.

Tasaista siis oli, mutta Peliitat kuitenkin teki maalin ja siinä Iilahdella oli kyllä vähän erikoisen näköinen torjuntayritys. Tästä on kuitenkin hyvää jatkaa toka erään!
+5 #18 möly 22.02.2017 19:42
3-0... Voi voi..
+3 #19 jokipoforever 22.02.2017 19:43
Pitäskö vaihtaa valmentajaa...
+1 #20 lerski11 22.02.2017 19:45
pitäskö hakee mennä ens kaudeks suomi-sarjaan haemaan vauhtia?
+1 #21 jiikoo12345 22.02.2017 19:56
Huomenna lehdessä: "Immonen Kiekkokoplaan!" .
+2 #22 Lptl 22.02.2017 19:58
Huhdanpää koplaan
+5 #23 rokkipoika 22.02.2017 20:03
Mulle on kyllä täydellinen yllätys, jos Jokipojat pelaa tällä kaudella play-offeja. Ei tuota peliä taida pystyä korjaamaan sitten millään. Ekassa erässä oli taklauksia alussa, mut sit meni taas pelaaminen tollaseks sotkemiseks.
+6 #24 Theme_84 22.02.2017 20:04
4-0 ?? Odottelin kyllä toisenlaisia lukemia..
+6 #25 JTK 22.02.2017 20:10
Toka erässä loppui taklaaminen ja valitettavasti myös liike hiipui. Frimanin jalka kyllä liikkui vikkelästi. Eka erä oli jäähytön, mutta nyt niitä tuli isännille kolme ja meille neljä. 4-0 ja tästä on enää paha nousta. Torjunnat ihmetyttää? Peliitoilla on 27 ja meillä 16 torjuntaa. Onkohan nuo oikein?
+4 #26 Cooper 22.02.2017 20:12
Pystyykö joku viime pelit nähnyt kiteyttämään, mikä siinä nyt menee niin heikosti? Syksyllä oli vahva meno,
+5 #27 selästä taklaaja 22.02.2017 20:16
No ainakin 3.erään vaihtuu maalivahti. Ei se sinällään mitään auta, mutta ei valmennusjohto voi muutakaan tehdä. Luokatonta se on tuo peli, ei siitä mihinkään pääse...
+2 #28 endofseason 22.02.2017 20:36
Noin haluttomalta näyttää joukkue, joka on henkisesti loppu. Pelaajat ei jaksa enää kiinnostua, vaan taitavat jo odotella kauden loppua. Joukkue kuitenkin hajoaa melkoisesti ensi kauteen. On lähtijöitä ja lopettajia suuri määrä.
+2 #29 möly 22.02.2017 20:39
Hehe.. 5-0 päätä ihan särkee ja silmiä kirvelee kun tulospalvelua seuraa.. Käyköhän meille kylmät tänä kautena..Kääk.
+4 #30 Lptl 22.02.2017 20:41
Kyllä on tämä nyt melko iso lampaanperse katsojille ja kannattajille pelaajilta.
+4 #31 selästä taklaaja 22.02.2017 20:54
Eikä se maalivahtikaan vaihtunut...no, tämä on selkeätä jatkoa viime aikojen esityksiin.
#32 Lptl 22.02.2017 21:04
Noh, ainakin Varis otti vastuun :)
+4 #33 JTK 22.02.2017 21:13
Veskari olis kyllä kannattanut vaihtaa vika erään jo uskottavuuden kannalta ja Juhonkin, että saisi pelituntumaa. Vika erä oli muodollisuus ja 5-1 kuvastaa pelin kulkua. Peliittojen Niemi oli todella hyvä maalilla vaikka tuli kuulema pitkältä tauolta.

Jone sanoi pelin jälkeen, että hän kantaa vastuun tuloksesta. No joo eihän tässä nyt syyllisiä ja marttyyrejä kaivata vaan ratkaisuja suunnan kääntämiseen ja pelaajien pitää kantaa myös vastuuta omalta osaltaan. Mutta Jonen sanoin: Mennään kohti uutta haasteetta eli lohipaitoja.
+6 #34 halttunen 22.02.2017 21:13
Muutama miete tilanteesta. Alusta asti on ollut selvää että joukkueesta puuttuu maalintekijä, etenkin kun Paukku lähti ja Larinmaa loukkaantui jne. Mitä tekee joukkueenjohto? Hommaa pari paikallista pakkia ja veskarin joka on pelannut viimeksi joskus, ja sen jälkeen vähän vähemmän. Eli pelaajia jotka tulivat tänne ilmaiseksi. Siitäpä päästään johtopäätökseen ,että rahat on loppu, ja kun yleisö tavoitteesta jäädään reilusti ja kun näyttää pleijaritkin jäävän Jormakan märäksi uneksi ,niin pelko hiipii taas kerran ,että hyvää yötä ja viimeinen sammuttaa valot. No olisko tässä sitten loputakin se JTK:n kuuluttama pöydän puhdistuksen paikka?
No toivottavasti olen väärässä ja ei tuomita Varista ja joukkuetta kuitenkaan ensimmäisen pelin jälkeen.
+6 #35 selästä taklaaja 22.02.2017 21:16
..."iso lampaanperse" tuopa oli minulle ihan uusi ilmaus, mutta oikein hyvä:)
Tilanne on nyt aika vaikea ja näyttää siltä, että ei tässä auta muu kuin vaihtaa valmentajaa...A kkasta ja Koistista kun ei ainakaan voida vaihtaa.
+3 #36 jiikoo12345 22.02.2017 21:21
Erinomaiset johtopäätökset halttuselta. Lisätään vielä ahneus lippujen hinnoittelussa.
+3 #37 Goodwill 22.02.2017 21:41
Kuvastaa joukkueen tilan ... ei kannata Jonea syyttää tappiosta... ollut vasta pari päivää mukana... ei siinä ihmeitä tehdä... lukko ei helpolla aukea... kokeneet pelaajat ... noh....
+4 #38 Peks1 22.02.2017 21:44
Halttuselta teräviä huomioita, mutta voi olla niinkin, ettei niitä maalipyssyjä vaan ole ollut markkinoilla, vaikka olisikin ollut rahaa. Joulukuussa oli muuten Hesarissa juttua Ässistä. Liiga-seuran suurin omistaja on junioritoiminta a pyörittävä Porin Ässät ry., jolle Liiga-seura pyrkii maksamaan osinkoja voitostaan. Ja näin tukee omaa kivijalkaansa. Voisikohan Joensuussakin olla niin, että junioriseura omistaisikin edarin? Onkohan Kärpilläkin jotenkin samantyylinen järjestely kuten Ässillä?
+7 #39 JTK 22.02.2017 22:17
Lampaanperse on muotoiltu rautakehikko missä on verkko sisällä. Se toimii ns. varaveskarina treeneissä. Siinä on koukut yläpienassa mistä sen saa roikkumaan ylärimaan. Se ei peitä maalia kokonaan vaan jää pienet reiät mistä kiekon voi ampua maaliin. Näyttää lampaan perseltä! :)
+6 #40 mikonen 22.02.2017 22:25
Ei ole mitään "kuherruskuukau sia" lätkässä ja hyvä niin. Jone pääsi heti ytimeen... ei voi tietää voiko sitä korjata nyt vai onko katse jo seuraavassa kaudessa.
+4 #41 Peks1 22.02.2017 22:33
Iltalehtihän jakaa niitä leijonia ja lampaanperseitä . Tänään ois jakanut kolme lampaan persettä melkein kaikille. Joillekin vaan kaks. Käykää kattoo Kauppalehden sivuilla tänään juttu, jossa Junno paljastaa, kuinka Kärpät takoo rahaa. Ainakin Jokipoikien kannattais lukea ja printata ja tehdä oikein alleviivauksia punakynällä tärkeimpiin kohtiin.
+4 #42 jiikoo12345 22.02.2017 22:39
Lainaus mikonen:
Ei ole mitään "kuherruskuukausia" lätkässä ja hyvä niin. Jone pääsi heti ytimeen... ei voi tietää voiko sitä korjata nyt vai onko katse jo seuraavassa kaudessa.


Jos näin on niin tulen sitten seuraavan kerran katsomoon ensi syksynä!
+2 #43 rokkipoika 23.02.2017 00:01
Katsomot alkoivat tyhjenemään 5min ennen pelin päättymistä, vaikka oma joukkue johti 5-0. Joensuussa ei varmaan vastaavaa tapahtuisi.
+5 #44 rooope 23.02.2017 01:05
Iilahti on juuri noin epätasainen mokke kuin tänään.Tällä vuosituhannella pelannut alle sata matsia, viimeisenä kahtena vuonna 11 peliä Ruotsissa,joka kertoo oleellisen.Ihme ttelenkin Immosen tekemää sopparia,tai sitten IIlahti maksaa,että saa pelata. Kysyn vielä missä on Silvasti jos joku tietää.
-5 #45 Korppu 23.02.2017 03:10
Iilahdella 23 torjuntaa ja 5 omiin voi voi... Vai onko nyt menossa taas se perinteinen aika, että "palkat" maksamatta? Onko vanhoista virheistä opittu? Haloo! Pahalta näyttää jälleen mutta tähän on totuttu :(
+4 #46 JTK 23.02.2017 07:25
Lainaus Korppu:
Iilahdella 23 torjuntaa ja 5 omiin voi voi... Vai onko nyt menossa taas se perinteinen aika, että "palkat" maksamatta? Onko vanhoista virheistä opittu? Haloo! Pahalta näyttää jälleen mutta tähän on totuttu :(

Jälleen kerran: Palkka-asiat ovat kunnossa! Virheistä on varmasti ainakin jotain opittu ja nykyisin mennään nuukasti (kunhan ei liian), mutta hyvä näin. :)
+1 #47 JTK 23.02.2017 07:45
Lainaus Peks1:
Iltalehtihän jakaa niitä leijonia ja lampaanperseitä. Tänään ois jakanut kolme lampaan persettä melkein kaikille. Joillekin vaan kaks. Käykää kattoo Kauppalehden sivuilla tänään juttu, jossa Junno paljastaa, kuinka Kärpät takoo rahaa. Ainakin Jokipoikien kannattais lukea ja printata ja tehdä oikein alleviivauksia punakynällä tärkeimpiin kohtiin.

Hyvä juttu onkin ja tämän viestiketjun kommentista #16 voi lukea tiivistettynä sen miten sitä rahaa taotaan.
+3 #48 endofseason 23.02.2017 08:39
Tuukka Pulliainen TuTosta tiivisti hyvin eräässä haastattelussa kuinka sarjalle tulee käymään. Hänen ei kannata tehdä enää sopimusta mestikseen nykyisen sopparin loputtua tähän kauteen, koska ei ole toivoakaan saada riittävää korvausta, että perheellisen kannattaisi jatkaa. Perheelliset, kokeneet pelaajat lopettaa joka puolella ja sarjasta häviää vähäisetkin tähdet. Lainaus JTK:
Lainaus Korppu:
Iilahdella 23 torjuntaa ja 5 omiin voi voi... Vai onko nyt menossa taas se perinteinen aika, että "palkat" maksamatta? Onko vanhoista virheistä opittu? Haloo! Pahalta näyttää jälleen mutta tähän on totuttu :(

Jälleen kerran: Palkka-asiat ovat kunnossa! Virheistä on varmasti ainakin jotain opittu ja nykyisin mennään nuukasti (kunhan ei liian), mutta hyvä näin. :)
-4 #49 endofseason 23.02.2017 08:43
Eli nuukuus tulee joka joukkueen teemaksi tulevaisuudessa vieläkin vahvemmin. Fakta esim Jokp:n yleisömääristä on, että aletaan olemaan todellisuudessa niissä lukemissa joita aikanaan keräsi HURTAT peleissään sekä OOKOO-POU paikalliskamppa ilut.
+4 #50 JTK 23.02.2017 09:36
Siirtorajathan sulkeutuvat äskettäin, mutta tietyt -96 tai sitä myöhemmin syntyneet pelaajat saavat vaihtaa vielä seuraa. Pelaajat voivat vaihtaa vapaasti seuraa yhden Liiga- ja yhden Mestis-seuran välillä Mestiksen runkosarjan ja playareiden aikana. Lekin listalla on eniten eli 14 pelaajaa. Sitten tulevat: Peliitat 7, Keupa 6, JYP-Ak. 5, IPK 4, Sapko 4, Tuto 4, K-Vantaa 4, ja Hermes 3. JYP-Ak:n listalla on Ukenkin nimi. Yhden matsin on käynytkin vetämässa Mestistä.
+2 #51 JTK 23.02.2017 10:39
Kärpät pitää tänään kello 14:30 kuulema heidän 2000-luvun merkittävimmän tiedotustilaisu uden? Arvailuja liikkuu kansainvälisest ä uudesta areenasta ja KHL:stä. Toki KHL:stä on huhuttu Kärppien osalta jo usean vuoden ajan. Suapi nähä mikä Junnon markkinakikka tää sitten lopulta on?
+5 #52 selästä taklaaja 23.02.2017 10:50
Kyllä tällä palstalla on meitä hyviä asiantuntijoita . Vaikka nuo joukkueen esitykset ovatkin menneet aivan alle arvostelun niin täältä saa arvokasta tietoa. Kuten nyt minä tietämätön lätkän seuraaja: uskomattoman selkeä ja asiantunteva oli tuo JTK:n selostus siitä mikä on lampaanperse :D :D
+5 #53 jiikoo12345 23.02.2017 11:05
Kuule selästätaklaaja , ihmiset ovat nykyään paljonkin fiksumpia kuin ennen.
+4 #54 selästä taklaaja 23.02.2017 11:23
Lainaus jiikoo12345:
Kuule selästätaklaaja, ihmiset ovat nykyään paljonkin fiksumpia kuin ennen.

Totta puhut...
+3 #55 Peks1 23.02.2017 11:27
Oulussa monitoimiareena sta kyse, ennakoidaan Kalevassa. Mites Joensuun jäähallin remontti? Eikö ole mitään suunnitelmaa aikataulusta? Tai onko kaupunglla edes päätöstä siitä? Entä harkkahalli? Harkkahalli varmaan tulisi ensin.
+4 #56 JTK 23.02.2017 12:06
Käsittääkseni remppa ja harkkahalli tehdään samaan aikaan. Eiköhän tuohon vielä mene joku vuosi? Varmasti tiedottavat, kun on jotain tarkempaa tietoa miten asiat etenee.
+2 #57 since 1953 23.02.2017 12:13
Vaatii uutta lätkäbuumia. On kuitenkin sanomattakin selvää, ettei nykymuotoinen Mestis riitä buumin synnyttämiseen Joensuussa. Sarja ei motivoi sen enempää yrityksiä, kuin faneja, pelaajista puhumattakaan. Tuskinpa kovin monelle pikku- junnullekaan esikuva löytyy Mestis- edarista. Ja kun ei ole buumia, ei kaupungistakaan taida löytyä halua halliremonttiin . Rahasta ei lopultakaan ole kyse. Buumi alkaisi kehittyä heti, kun sarjajärjestelm ät uusittaisiin, sarjojen joukkuemäärät tarkistettaisii n ja urheilullisiin perusteisiin nojaavat nousut ja laskut palautettaisiin . Nämä tekijät kuntoon laittamalla löisi buumi parissa vuodessa läpi koko maan, ei ainoastaan meillä Joensuussa. Ratkaisun avaimet ovat Liigalla ja liitolla, mutta onko niillä halua niitä käyttää?
+3 #58 Peks1 23.02.2017 12:39
Välillä aina ajan Mikkelistä ohi. Aina tulee ekana mieleen, että siellä metsän keskellä pelataan Liigaa. Mikkelin mielikuva ennen oli vaan tahra kartalla ja muinainen päämajakaupunki . Mutta nyt ekana Mikkelistä tulee mieleen, että täällä on liigaa = täällä on elämää. Luulen, että monet muutkin ajattelevat näin.

Näin ollen Joensuun kaupungin kannattaisi panostaa jäähallin remppaan, Liiga-paikkakun ta on aikamoista kaupunkimarkkin ointia ja aikamoinen status Suomessa. Ja vaikka se Liiga juuri nyt tuntuukin utopialta, niin rempatun hallin myötä halli myös täyttyisi joskus, kun jossain vaiheessa Jokipojat taistelisi Mestiksen mestaruudesta, uuteen halliin saataisiin maaotteluja, joku KHL-seura voisi pitää kesäleiriään Joensuussa jne. Tekijät ja päättäjät esiin ja töihin!
+3 #59 jones 23.02.2017 12:42
En malta olla hiljaa, mitä minä sanoin kun Olkkonen lähti lainaan Liigaan?

Kuluneen kauden pelilliset ongelmat on alkaneet aina, kun joku runko ja avainpelaaja on lähtenyt piipahtamaan Liigaan. Paras hyökkääjä ja viimeisin syöksy alkoi tasan siitä, kun Olkkonen lähti liigaan istumaan penkille.

Kun Jesse Paukku lähti, alkoi sukellus. Sitten päästiin hyvään pisteputkeen laman jälkeen, niin lähti ylivoimapelin sielu Joel Olkkonen. Tästä alkoi välittömästi nykyinen sukellus. Olkkonen 0+0! sen jälkeen kun tuli takaisin. Samoin kävi Paukulle kun palasi lainalta hetkeksi takaisin kunnes poistui pysyvästi istumaan Liigaan penkinpäähän.

Koska ne johtoportaan amatöörit uskoo, että avainpelaajiin kohdistuva liikenne rikkoo harmonian? Farmipaskaa, nauttikaa siitä ja juhlikaa kun pelaajat pääsee "näyttämään" liigaan. Sillä on vain nykyinen hinta!!!
+5 #60 jones 23.02.2017 12:44
Ja tiedän että olkkonen otti osumaa tässä välissä mutta ei muuta totuutta syistä pelillisiin ongelmiin.

Johtoporras voi ottaa kaiken piikkiinsä. Samoin joku Huhdanpää olisi pitänyt penkittää jo aikaa sitten.

Aaltosen pois potkinen ei muuta mitään. Herraltahan vietiin työkalut ja rikottiin joukkueen rakenne kesken kauden. Varis, öö joo.
+2 #61 JTK 23.02.2017 13:16
Vaasassa, Kouvolassa, ja Mikkelissä seurat tekivät töitä pari vuotta, jos ei pidempäänkin sen eteen, että pystyivät ottamaan Liigapaikan vastaan. Ei sinne mennä noin vain vaikka lahjana paikat saivatkin. Mikkelissä on tällä hetkellä kova lätkäbuumi. Kiekko näkyy kaikialla. Sinne palkattiin markkinoinnin ammattilainen ja RD tekee myös paljon hommia buumin eteen.

Liitto ja Liiga ovat aukaisemassa sarjoja keväällä 2019 ja siihen on nyt aikaa vielä valmistautua ja siitä etiäpäinkin.

Kun, kilpahalli ja uusi harkkahalli ovat valmiina niin olosuhteista homma ei jää ainakaan kiinni. Seuran pitää olla silloin valmiina ja vakiinnuttaa paikka Mestiksen kärkijoukkueena , jos ylipäätään halutaan viedä tätä hommaa eteenpäin. Kärkijoukkueena pääsis pelaamaan mahdollisia karsintoja.

Olis kiva kuulla kauden jälkeen mitkä ovat seuran tavoitteet pitkällä tähtäimellä vai mennäänkö vain kausi kerrallaan?
+3 #62 selästä taklaaja 23.02.2017 13:31
Joopa joo, kaupungilta tunnutaan odottelevan jäähalleja lisää. Rantakylään ja Niinivaaralle ainakin pitäisi saada halli. Reijolaan ja Tuupovaaraan ainakin sellainen kevyempi harjoitushalli. Ja Marjalaan tai Noljakkaan tietysti myös. Ja tietenkin nämä entiset rakennelmat pitäisi purkaa kun ne ovat vanhanaikaisia ja tehdä kokonaan uudet niiden paikalle.
Kysyn vaan ystävät, että näilläkö tosiaan uskotte Jokipoikien nousevan mestiksen kärkiporukoihin ja sitä myötä tavoittelemaan liigapaikkaa??
+2 #63 jones 23.02.2017 13:39
Lainaus selästä taklaaja:

Kysyn vaan ystävät, että näilläkö tosiaan uskotte Jokipoikien nousevan mestiksen kärkiporukoihin ja sitä myötä tavoittelemaan liigapaikkaa??


Vahvat harjoitteluolos uhteet luo jatkumoa, mutta että liigaan..

a) uudet vahvat ammattitaitoise t taustat
b) kilpahallin uudistus

Kaikki hyvä lähtee kohdasta a). Näillä kasvonsa menettäneillä ei saavuteta mitään, ei missään. Jokipojat ei hyödy mitään velkaisesta ja ryvettyneestä omistajasta. Päinvastoin.
+3 #64 Peks1 23.02.2017 13:44
Jokipojat voisi nousta Mestiksen kärkiporukoihin , jos olisi laajempi omistuspohja. Eihän ole uskottavaa, että kaksi omistajaa, joista toinen yrityssaneerauk sessa, voivat kahdestaan saada pitkäkestoista menestystä aikaan?
Kim Jong Un on myös omasta mielestään korvaamaton ja pärjää yksinään. Pitäisi tutkia, millaisia omistajuuksia muualla on. Laajalla omistuspohjalla syntyvät laajat verkostot ja laaja luottamus. Ja eivätkös omistajat yleensä istu hallituksessa. Meillä niin ei ole.
+2 #65 Repe 23.02.2017 13:48
Eiköhän kannata vaan keskittyä Mestiksessä pysymiseen ensiksi, kun haaveilla mistään "suuremmasta". Siinäpä mallia Jokipojille ammoisilta ajoilta miten jääkiekkoa pelattiin, vaikka vauhti onkin nyky-aikaa ajatellen Suomi-sarjataso a:)https://www. youtube.com/wat ch?v=3Dp6bWzdyN 4
+2 #66 Repe 23.02.2017 13:50
https://www.youtube.com/watch?v=3Dp6bWzdyN4
+2 #67 Repe 23.02.2017 14:09
Ja eilinen kooste: https://www.youtube.com/watch?v=O7BlYB-OUpg
+4 #68 JTK 23.02.2017 14:15
Ei kilpahallia pureta vaan se remontoidaan ja uusi harkkahalli tulee entisen viereen. Näin se menee ja asiat etenee koko ajan.

Tavoite mun mielestä tulis olla, että paikka Mestiksen kärkiporukoissa on vakio ja ei se tämän päivän Mestiksen tasolla pitäs olla ylivoimainen tehtävä. Ja se, että päästäs välillä pelaamaan mahdollisia karsintoja ei tarkoita sitä, että päästäis tai saatika mentäs Liigaan. Mutta, jos buumia halutaan niin se edellyttää pelaamista Liigassa tai edes mahdollisuudest a päästä sinne karsintojen muodossa. Varmasti olis karsintasarjan peleissä hallit täynnä kuten Ruotsissa.

Tärkeää on saada lisää jäätä sillä sitä tarvitaan, että päästään lähemmäksi monia muita seuroja. Yksikin lisähalli parantaa harjoittelu olosuhteita todella paljon.
+1 #69 Repe 23.02.2017 14:21
Aikanaan Tamminen olisi halunnut tulla valmentamaan tänne, niin mikä oli vastaanotto?:) Olisi jo omalla "buumillaan" tuonut lisäyleisöä ja ehkä ripauksen toivoa liiganousustaki n.
+3 #70 Repe 23.02.2017 14:31
Ja samalla tavalla ei myöskään H.Kapasen palvelut aikanaan kiinnostaneet, no töitä löytyi sitten monesta muusta paikasta myöhemmin.
#71 Peks1 23.02.2017 14:37
Tuollahan Kauppalehdessa sanottiin, että Kärpät vuokraa jättinäyttöjä, joita on jo 44 ympäri Pohjois-Suomea. Mitäköhän niille Jokipoikien mainostauluille aikoinaan tapahtui? Veikö Fööni ne mennessään?
+4 #72 Peks1 23.02.2017 14:45
Lainaus Föönin kirjasta: "Joensuu on oikeastaan aika kummallinen tapaus suomalaisessa jääkiekossa. Vaikka sijainti on etelän keskuksista aika kaukainen, muuten näyttäisi olevan vain plussia. Kaupunki on riittävän suuri ja se on vireä [...] Mehtimäen halli olisi hyvän saneerauksen jälkeen selkeästi liigakelpoinen, hallin sijainti lähellä kaupungin keskustaa on erittäin hyvä. Joensuu on vahva urheilukaupunki , jossa jääkiekolla on vankka perinne [...] Mutta jokin on lähes koko ajan "mättänyt", ja se on seuran organisaatio. Vertailun voi tehdä vaikka myös pahoissa ongelmissa olleeseen Ouluun. Kärpät lähti lopulta uuteen nousuun ja pystyi hyödyntämään potentiaalin, kun se sai puheenjohtajaks i Seppo Arposen ja toimitusjohtaja ksi Juha Junnon. Vaikka mahdollisuudet eivät ole samat kuin Oulussa, silti myös Joensuussa löytyisi hyviä tukijoita. Mutta omaa "junnoa" ei ole koskaan löydetty. On vain huono tausta, jonka takia mahdolliset tukijat ovat ainakin toistaiseksi pysyneet kaukana seurasta."
+5 #73 JTK 23.02.2017 15:18
Lainaus Repe:
Aikanaan Tamminen olisi halunnut tulla valmentamaan tänne, niin mikä oli vastaanotto?:) Olisi jo omalla "buumillaan" tuonut lisäyleisöä ja ehkä ripauksen toivoa liiganousustakin.

Tamin aika oli jo ohi valmentajana, kun hän tyrkytti tänne ja muuallekin itseään. Ei enää ollut ottajia, kun näytöt oli jo annettu. Yritysluennoill a ja Maikkarilla cornerissa hänellä vielä taitaa olla kysyntää ja hyvä niin.
+3 #74 JTK 23.02.2017 15:39
Kärppien uutinen oli, että Junno ei jatka Kärpissä kauden jälkeen. Nyt ukko tänne niin kohta rokataan ja taivas vain on rajana! :)
+5 #75 jones 23.02.2017 15:55
Lainaus JTK:
Kärppien uutinen oli, että Junno ei jatka Kärpissä kauden jälkeen. Nyt ukko tänne niin kohta rokataan ja taivas vain on rajana! :)


Eikös se ole savolainen? Voi kun joskus jotain tällaista tapahtuisikin.. .kun olisi vahvat kannattajat ne savustas nuo haamut taustalta ulos ja vaatisi muutosta voimakkaammin.
+4 #76 Peks1 23.02.2017 16:02
Nyt Hilppa soita nopeeta Junnolle. Meidänkin pitää saada joku kokenut toimari.
+1 #77 möly 23.02.2017 16:47
Saattaa Junnon hinta olla likaa Jokipojille :D
+2 #78 Repe 23.02.2017 16:50
Junno tänne? Heh,heh, voisi tympääntyä näihin muihin paikallisiin "lätkäherroihin " niin nopeasti että ei purkisi edes matkalaukkuaan; ) Ja Jtk, kyllä Tamista olisi ollut enemmän haittaa kuin hyötyä Joensuussa. Variskin kuin myrkyn niellyt jo ensimmäisessä lehdistötilaisu udessa.
-4 #79 Repe 23.02.2017 16:51
Siis enemmän hyötyä Tammisesta:)
+2 #80 Repe 23.02.2017 16:55
https://www.youtube.com/watch?v=ICN0uIlj2iM

Kirjaudu sisään palveluun kommentoidaksesi. Mikäli sinulla ei ole tunnuksia, rekisteröidy käyttäjäksi. Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kommentoida.

 

Kirjaudu

Kirjaudu sisään kommentoidaksesi artikkeleita



Heilin tähdet

  • Karjalan Heili antaa jokaisessa kotiottelussa tähdet kolmelle kotijoukkueen parhaalle pelaajalle.

    9.12. Jokipojat–Peliitat 6–2

    Timo Hiltunen

    Suurin odotuksin Jokipoikiin saapunut Hiltunen pelasi Peliittoja vastaan kauden parhaan pelinsä. Pisti parista maalipaikasta molemmista sisään ja saalisti vielä syöttöpisteen. Illan saldona tehot 2+1 ja tehotilastoon merkintä +4.

    Samu Pitkänen

    Loistavan illan kolmoskentän sentterinä pelannut Pitkänenkin alkaa vähitellen nousemaan takaisin omalle tasolleen. Pisteiden 1+2 lisäksi puolustuspäässä pelaaminen oli hyvällä tasolla.

     

    Miro Väänänen

    Kolmoskentän kolmantena lenkkinä pelannut 19-vuotias Väänänen on parantanut pelaamistaan peli peliltä. Peliittoja vastaan napsahti pari syöttöpistettä, eikä ensimmäinen Mestis-maalikaan ollut kaukana. Hankki lisäksi omalla hyvällä tekemisellään vastustajalle kaksi jäähyä. 

     Kokonaistilanne:

    10 tähteä: Oskari Lehtinen
    7 tähteä: 
    Tuukka Rajamäki, Timo Niemi
    5 tähteä: 
    Joonas Larinmaa, Timo Hiltunen
    4 tähteä: 
    Jonathan Iilahti, Lassi Raitanen
    3 tähteä:
    Oula Uski, Joonas Harald, Joel Olkkonen, Teemu Holttinen, Samu Pitkänen
    2 tähteä:  Roni Viirlas, Ville Halonen, Eppu Rissanen, Akseli Rouhiainen, Mika Koivisto, Miro Väänänen
    1 tähti: Juuso Akkanen, Jani Ollitervo, Niko Ervasti

Uusimmat blogikirjoitukset