Jokipojat romahti päätöserässä

Hermes–Jokipojat 7–2 (0–1, 1–1, 6–0)

Kolmanteen erään lupaavasti johtoasemassa, mutta lopputuloksena kuitenkin karu murskatappio. Sellainen oli Jokipoikien meininki vuoden 2017 ensimmäisessä pelissä. Joukkue johti keskiviikkoillan vierasottelua Kokkolan Hermestä vastaan kahden erän jälkeen Ville Halosen ja Ville Silvastin maaleilla 2–1, mutta pisteille ei ollut lopulta mitään asiaa. Hermes tuli ensin päätöserän alussa ylivoimalla tasoihin, ja erän kahdeksannella minuutilla kotijoukkue iski kaksi maalia vain 15 sekunnin sisään. Ottelun loppuhetkillä Hermes iski vielä kolmesti, joista kaksi ensimmäistä tyhjiin. Jokipoikien maalilla debytoinut kokenut Jere Myllyniemi ei saanut kenttäpelaajilta kummoisesti tukea, ja torjuntoja kertyi vain 23 kappaletta.

 

Otteluraportti

Jokipojat sai vieraskentällä toista kertaa peräkkäin kunnon selkäsaunan, kun joukkue vieraili keskiviikkona Kokkolassa. Viimeksi SaPKo löylytti joensuulaisia maalein 7–1, kun nyt Hermes iski taululle tylyt lukemat 7–2 (0–1, 1–1, 6–0).

Kuten erälukemista voi päätellä, oli ottelun päätöserä numeroiden valossa suorastaan murskaava. Jokipojat pääsi kolmanteen erään mukavassa 2–1-johtoasemassa, joka sittemmin suli tylyllä tavalla.

Jokipoikien päävalmentajaa Ari Aaltosta jäi harmittamaan etenkin Hermeksen kolmas ja neljäs maali, jotka syntyivät vain 15 sekunnin sisään. Kolmatta maalia edelsi pitkä videotarkistus.

– Kolmas maali oli aika kyseenalainen, ja neljäs maali johtui valitettavasti henkilökohtaisesta virheestä. Päästettiin liian helposti Hermes 4–2:een, Aaltonen myönsi.

Ajassa 47.32 Hermes oli jo kahden maalin karkumatkalla, ja päätöserän alkuun asti melko tasaisena pysynyt ottelu kääntyi kokkolalaisille. Kumpaakin takaiskua leimasi joensuulaisten vaisu puolustuspeli.

– Oli tasainen vääntö. Pienistä virheistä maksettiin liian kova hinta, ei tuollaisia virheitä voi tehdä. Siihen asti oli hyvä peli. Oli meilläkin siinä paikkoja, hän jatkoi.

Joensuulaisten esitys olisi kaivannut terävyyttä ja huolellisuutta lisää, vaikka kolme viimeistä osumaa olivatkin pitkälti kosmeettisia eikä maalimäärät täysin kuvastakaan ottelutapahtumia.

– Pelattiin tosi hyvä peli ja taisteltiin. Lukemat eivät kerro totuutta. Hermes oli sen verran parempi, että käytti hyväkseen meidän kolme virhettä, Aaltonen tuumi.

Teksti: Renne Ohtonen

 

Maalit ja syöttäjät

18.11 Ville Halonen (Lauri Huhdanpää, Matti Koistinen) 0–1 yv.
28.44 Jussi Nättinen (Kristian Kangas, Ossi Ikonen) 1–1 sr.
29.58 Ville Silvast (Joona Manninen, Koistinen) 1–2
43.43 Kangas (Miika Franssila, Nättinen) 2–2 yv.
47.17 Henri Limma (Matias Kinnunen, Severi Kuntsi) 3–2
47.32 Mikko Virtanen (Saku Kivinen, Samu Markkula) 4–2
57.48 Kangas (Franssila, Samuel Sikstus) 5–2 tm.
59.13 Niklas Appelgren (Nättinen) 6–2 tv. tm.
59.44 Ikonen (Kangas, Nico Lehto) 7–2 tv.

Maalivahtien torjunnat

Mikael Edelmann, Hermes 9+5+7=21
Jere Myllyniemi, Jokipojat 9+7+7=23 (poissa 57.22–57.29, 57.36–57.48 ja 59.06–59.13)

Rangaistukset

Hermes 6x2 min = 12 min
Jokipojat 2x2 min = 4 min

Yleisöä: 744

 

Jokipoikien kokoonpano

14 Heikki Puustinen – 44 Samu Pitkänen – 65 Nico Friman 
92 Lauri Huhdanpää – 11 Ville Halonen – 61 Lauri Hukkanen
12 Oula Uski – 88 Oskari Lehtinen – 91 Joonas Larinmaa
90 Ville Silvast – 41 Joona Manninen – 50 Teemu Holttinen
71 Kasimir Puruskainen

20 Santeri Arousva – 3 Antti Helanto
4 Juuso Akkanen – 6 Joni Muranen
47 Matti Koistinen – 2 Joel Olkkonen

30 Jere Myllyniemi
(35 Juho Ratilainen)

 

 

Otteluennakko

Jokipojat käynnistää vuoden 2017 Mestis-pelit keskiviikkona vierasottelulla Kokkolassa, jossa vastaan asettuu Hermes. Peräkkäisillä sarjasijoituksilla olevat joukkueet ovat kohdanneet kuluvalla kaudella kaksi kertaa, ja molemmat kamppailut ovat päättyneet jatkoajalla vierasjoukkueen voittoon. Neljän ottelun tappioputken edellisessä ottelussaan hyvällä pelillä katkaissut Jokipojat lähtee Kokkolaan itseluottamusta uhkuen. Jokipoikien kokoonpanosta ei ole koko kauden sivussa olevan Ossi Pellisen lisäksi poissa varmuudella ketään, mutta maalivahti Samuel Jukurin pelikunto on vielä arvoitus. Paluun puolustukseen kahden ottelun huilin jälkeen tekee Matti Koistinen. Lisäksi Jokipojat saa kokoonpanoonsa kahden ottelun ajaksi HIFK:ssa tällä kaudella pelanneen maalivahti Jere Myllyniemen. Myllyniemi aloittaa maalilla Hermestä vastaan.

Jokipojat katkaisi edellisessä ottelussaan kotihallissa Peliittoja vastaan neljän ottelun tappioputkensa. Jokipojat kirjasi ottelun nimiinsä kolmannessa erässä tulleiden neljän maalin myötä. Loppulukemat Peliittoja vastaan olivat vakuuttavat 6–2.

Jokipoikien peli-ilme oli Peliittoja vastaan erittäin raikas. Tuttu kovaa luisteleva ja taisteleva ärjylauma oli palannut muutaman vaisun ottelun jälkeen takaisin kaukaloon.

– Pelattiin todella hyvin. Se on joskus niin pienestä kiinni. Kun saat muutamia onnistumisia ja sitä kautta itseluottamusta, niin se nostaa kaikkea, Jokipoikien päävalmentaja Ari Aaltonen analysoi.

– Se on tärkeintä, että pää ei voi alkaa painumaan, vaikka vastustaja tekee muutaman maalin. Silloin pitää vaan jaksaa uskoa siihen omaan tekemiseen. Tämä oli hyvällä mallilla edellisessä pelissä.

– Jo aamujäillä näki, että oli tekemisen meininkiä. Meillä on ollut hyvä tatsi. Me olemme harjoitelleet hyvin, ja homma on kulkenut. Mutta joskus kun se on tahmeaa, niin se on sitten tahmeaa.

– Asiat vaan pitää kääntää voitoksi. Miten se tulee, niin sitä ei aina sitten tiedä. Kaikkemme yritämme tehdä, että laiva kääntyy oikeaan suuntaan, Aaltonen kertaa.

Jokipojat ja Hermes ovat kohdanneet kuluvalla kaudella kaksi kertaa. Molemmilla kerroilla ottelut ovat edenneet jatkoajalle asti.

Syyskuun lopussa Mehtimäellä Hermes oli vahvempi lukemin 3–2. Joulukuun alussa Kokkolassa puolestaan Jokipojat vei ottelun 2–1.

Aiempien kamppailujen perusteella lienee jälkeen odotettavissa tiukka peli?

– Se on varmaa. Hermes on vaarallinen joukkue, joka on hyvä pelaamaan kotonaan pienessä kaukalossa. Meidän pelimme pitää olla kokonaisuudessaan hyvässä kuosissa, jos meinaamme sieltä pisteitä kairata. Taistellaan ja lähdetään hakemaan kolmea pistettä. 

– Hermeksen ylivoima on todella vaarallinen, joten jäähyboksista meidän pitää pysyä poissa, Aaltonen teroittaa.

Hermes on voittanut viimeisestä viidestä pelistään neljä. Joukkue onkin samalla pistemäärällä Jokipoikia pykälää ylempänä sarjasijoituksissa. 

Onko sillä merkitystä, että vastaan luistelee samoista sijoituksista kamppaileva joukkue?

– Ei sillä ole väliä. Meidän pitää mennä peli ja ottelu kerrallaan. Yritetään nyt saada muutama voitto putkeen, se olisi tärkeintä. Kyllä se siitä sitten lähtee. Sitä vaan pitää jatkaa, että olisimme noin hyvällä jalalla liikkeellä kuin edellisessä pelissä olimme, Aaltonen toivoo.

– Kyllähän pelaajat aistii ja tietää itsekin, että itseluottamus pitää olla hyvällä tasolla. Kaikki pitää pistää peliin. Ajatukset oikeissa asioissa, niin kyllä ne voitot sieltä tulee.

Maalivahti Samuel Jukurin pelikunnon ollessa vielä arvoitus saa Jokipojat helpotusta liigaseura HIFK:sta, josta Jere Myllyniemi siirtyy ärjypaitojen kokoonpanoon kahden ottelun ajaksi. Kokenut 33-vuotias Myllyniemi on torjunut Liigan ja Mestiksen lisäksi myös Ruotsin jääkiekkosarjoissa.

Ottelu Kokkolassa alkaa kello 18.30

 

Aiemmat kohtaamiset

Hermes–Jokipojat
2016: 1–2 ja.
2016: 9–3 (playoffs)
2016: 3–5 (playoffs)
2016: 2–1 (playoffs)
2015: 1–4
2015: 3–4
2015: 1–4 (Suomi-sarja playoffs)
2014: 3–4 vl. (Suomi-sarja)
2006: 1–7
2005: 2–3
2005: 4–1
2004: 3–1
2001: 7–0
2000: 4–6

Saldo: 5–0–9 (maalit 44–45)

Jokipojat–Hermes
2016: 2–3 ja.
2016: 5–0 (playoffs)
2016: 2–1 (playoffs)
2016: 2–4 (playoffs)
2016: 4–1 (playoffs)
2016: 2–4
2015: 2–3
2015: 2–0 (Suomi-sarja playoffs)
2015: 8–3 (Suomi-sarja playoffs)
2014: 2–4 (Suomi-sarja)
2006: 5–3
2005: 3–4
2005: 6–8
2004: 4–4
2000: 4–4
2000: 2–2

Saldo: 6–3–7 (maalit 55–48)

Kommentit   

+2 #1 JTK 03.01.2017 21:26
Tervetuloa Ärjypaitaan Myllyniemi. Hän tuuraa Jukuria, mutta Ratilaisesta ei puhuta mitään ennakossa? Kait hän on kuitenkin pelikunnossa? Toisaalta nyt olisi ollut hyvä paikka saada Ratilaiselle lisää pelejä alle, kun ovat suunnilleen vuorotelleet matsit Jukurin kanssa. Ihan loppukauttakin ajatellen.

Paukku veti taas hyvin tänään Sportin riveissä. Kirjautti yhden syötönkin. Otti pikkasen valillä osumaakin, mutta se ei menoa haitannut!
+5 #2 Repe 03.01.2017 21:41
Milloin viimeksi Jokipojissa pelannut liigaa noin paljon pelannut maalivahti? Siinäpä Jeren tilastolukemat: http://www.elit eprospects.com/ player.php?play er=5926
+3 #3 Repe 03.01.2017 21:46
Ja ne löytyy helpommin nimellä ennakosta:)
+3 #4 Repe 03.01.2017 21:49
Maalivahdin turvin Kokkolasta ei ole pitkä matka huomenna takaisin(voitto )
+3 #5 Theme_84 03.01.2017 22:45
Hienoa, Koistinen palaa kokoonpanoon ja saadaan lainalle Myllyniemi :)
+3 #6 Teppana85 03.01.2017 22:51
Ihan mukava tuollainen kokeneempi lainamies välillä.
-6 #7 Theme_84 04.01.2017 00:16
Olkkonen jatkaa siis HPK matkassa. Löytyisiköhän Paukun tai Olkkosen tilalle joku vahvistus? Mieleen tuli ainakin Lauri Kärmeniemi, pelasi mm Kookoossa ja Tutossa Mestistä.
+1 #8 jokipofani 04.01.2017 00:28
Lainaus Theme_84:
Olkkonen jatkaa siis HPK matkassa. Löytyisiköhän Paukun tai Olkkosen tilalle joku vahvistus? Mieleen tuli ainakin Lauri Kärmeniemi, pelasi mm Kookoossa ja Tutossa Mestistä.

HPK perunut lainansa, eli Olkkonen jatkaa ainakin toistaiseksi meillä!!:)
+1 #9 selästä taklaaja 04.01.2017 09:55
Kyllähän se tämä mestis on enemmän tai vähemmän sellainen farmisarja tahdotaan sitä tai ei. Kun liigajoukkueest a ei irtoa peliminuutteja niin laitetaan farmiin hakemaan pelituntumaa.
+4 #10 Ärjysydän 04.01.2017 09:57
Ihan vain tiedoksi, Olkkonen ei ole missään vaiheessa ollut menossa pariksi otteluksi HPK:n takalinjoille. Miten tälläinen "uutisankka" lienee tänne tullutkin. Mutta anyway, toivottavasti Koistinen-Olkko nen pakkipari loistokkaassa vedossa tänään! Tsemppiä Jokipo illan matsiin!
+1 #11 JTK 04.01.2017 13:24
Pitää veikata Jokipojille voittoa, mutta laitan ristin myös varmistukseksi. Kaksi viimeistä kohtaamista on mennyt ristiksi. Eikös se sanonta mene, että ei kahta ilman kolmatta?

Rokille on näköjään myös tullut apuja HIFK:sta. Hyökkääjä Saarelainen ja iso pakki Heikkinen (193cm/93kg).
+5 #12 Repe 04.01.2017 15:22
Lainaus selästä taklaaja:
Kyllähän se tämä mestis on enemmän tai vähemmän sellainen farmisarja tahdotaan sitä tai ei. Kun liigajoukkueesta ei irtoa peliminuutteja niin laitetaan farmiin hakemaan pelituntumaa.


No semmosta ihmetta ei hetkessä tapahdu että Jokipojat olisi Hifkin farmi;) Tosiasiahan toisaalta on että nykyään tässä sarjassa yksilöt on ennen joukkuetta. Siis että parhaat lähtevät myöhemmin parempiin sarjoihin.
+3 #13 selästä taklaaja 04.01.2017 15:50
Lainaus Repe:
Lainaus selästä taklaaja:
Kyllähän se tämä mestis on enemmän tai vähemmän sellainen farmisarja tahdotaan sitä tai ei. Kun liigajoukkueesta ei irtoa peliminuutteja niin laitetaan farmiin hakemaan pelituntumaa.


No semmosta ihmetta ei hetkessä tapahdu että Jokipojat olisi Hifkin farmi;) Tosiasiahan toisaalta on että nykyään tässä sarjassa yksilöt on ennen joukkuetta. Siis että parhaat lähtevät myöhemmin parempiin sarjoihin.

En minä tarkoittanut yhtään mestisseuraa vaan tuota suurempaa kokonaisuutta..
+2 #14 JTK 04.01.2017 19:29
Kommentaattorin sanoja lainatakseni: Oli todella huolimatonta peliä puolin ja toisin. Onneksi oltiin maalin verran terävempiä. Halonen iski yv-maalin veskarin edestä. Toivotaan, että pelin taso nousee toiseen erään ainakin meillä!

Jännä episodi sattui erän lopulla. Hermeksen kaveri laukoi ja Myllyniemi otti kiekon kiinni, mutta toinen kiekko löytyi maalista. No se ei tietenkään ollut maali.

Meille sattui aikoinaan pelissä vähän vastaavasti paitsi, että meidän kaveri laukoi oikeasti kiekon maaliin. Tuomari otti kiekkoa maalista niin sieltä löytyi toinenkin kiekko. Kiekko oli tullut esiin joko veskarin suojista tai maalin "täytteistä". Joka tapauksessa tuomari ei hyväksynyt maalia. Me sanottiin, että anna nyt edes yksi maali meille, kun kaksi kiekkoa oli verkossa.
+3 #15 Theme_84 04.01.2017 20:01
Ihan hyvin menny, Jokipojat johtaa, Koistinen pari syöttöä saanut ja Myllynieni taisi torjua rankkarin :)
+4 #16 JTK 04.01.2017 20:11
Totta Myllyniemi torjui rankkarin aivan pelin alussa. Yritys oli toki ponneton. Myllyniemi teki varsinkin toka erässä muutamia todella tärkeitä ja hyviä torjuntoja. Hermeksen "SR-maali" meni etu yläkulmaan vähän oudosti. Veto oli ehkäpä torjuttavissaki n, mutta oli kyllä todella tarkka.

Silvast teki meidän pörsän läpiajosta. Hänellä ja Holttisella liikkuu jalat rivakasti.

Peli on kyllä sekavaa roiskimista. Kummankin joukkueen pelaajat syöttelevät minne sattuu ja tekevät outoja ratkaisuja ja mokia. No pääasia on, että ollaan johdossa.
+2 #17 selästä taklaaja 04.01.2017 20:13
Lainaus Theme_84:
Ihan hyvin menny, Jokipojat johtaa, Koistinen pari syöttöä saanut ja Myllynieni taisi torjua rankkarin :)

Jaa, että hyvin?? No tuloksellisesti ihan kohtuullisesti, mutta eipä tuo taso aiheuta riemunkiljahduk sia. Sanoisin suoraan, että korkeintaa puolet joukkueesta on mestistasoa. Hermeksellä ei ole tilanne ollut toistaiseksi sen parempi....
+5 #18 rokkipoika 04.01.2017 20:38
Sekava peli ollu.
+2 #19 Theme_84 04.01.2017 20:39
4-2....
+6 #20 rokkipoika 04.01.2017 21:01
Taantu peli taas suomisarjatasol le.
#21 VasenPakki 04.01.2017 21:02
Joukkue on terveenä, parhaassa mahdollisessa kokoonpanossa ja tässä on tulos!?! Ai jumalauta että alkaa tämä olemaan ala-arvoista touhua. Viimeinen erä oikein 4-0 takkiin.

Joko nyt Turbo ulos? Herätkää.

En ymmärrä mitä seurajohto "odottaa"?
-2 #22 tilkka 04.01.2017 21:04
Immonen nyt Turbolle kenkää!!!
#23 VasenPakki 04.01.2017 21:06
Tai no korjataan että VIIMEINEN ERÄ 6-0!?!?!?!?!?!
+6 #24 Korppu 04.01.2017 21:08
Voi voi... Jotain tarttis tehdä on pojilla pitkä matka kotiin tänään :/
+1 #25 joo,joo 04.01.2017 21:09
Ei ollut maalin peli...ei...use ampi meni...valmennu s oliko hereillä??? ja mitä se teki....
+6 #26 Theme_84 04.01.2017 21:09
Joukkue on terve Jukuria ja Pellistä lukuunottamatta ja Pitkänen tuli Jokipoikiin mutta ei..
+6 #27 möly 04.01.2017 21:09
Jokipojat on tällä hetkellä pussillinen keitettyjä makaronia .. Hävettää jo Jere Myllynimen puolesta.
+2 #28 Theme_84 04.01.2017 21:09
Mitähän otteluraportti sanoo...
+5 #29 Theme_84 04.01.2017 21:15
Tyhjiin meni pari ja Myllyniemen maaliintulon jälkeen vielä Hermes rokotti. Tuntuu siltä että pelaajia ei kiinnosta...
+2 #30 joo,joo 04.01.2017 21:19
Voisko olla valmennuksessa jotain vikaa...ei vaan vaihdetaan koko joukkue..niinku in joku valmentaja taannoin sanoi..
+4 #31 JTK 04.01.2017 21:21
Hermes vei 7-2. Pari maalia tuli tyhjiin. Hermeksellä oli toinenkin rankkari, mutta ohi meni. Jokipojat, kun otti veskarin pois, niin kentälle hyppäs seitsemän äijää.

Ei tasoero ollut noin suuri kuin mitä numerot näyttää. Ei Hermeskään kummoisesti pelannut. Parasta antia oli selostajan ja kommenttatorin keskinäinen vitsailu. He puhuivat jääkiekkokieltä ja tiesivät paljon pelaajien taustoista ja Jokipojistakin seurana. Ede on ollut kuulema "tietolähde". Juniori Jokipojat ja A-nuoret saivat kehuja!!

Jos joukkueet ja itse pelikin oli sekaisin niin tuomarit olivat myös. Toki eivät vaikuttaneet lopputulokseen. Selostaja tiivisti hyvin ottelun: Mikä sirkus. Aivan sairasta jääkiekkoa!!
+3 #32 joo,joo 04.01.2017 21:29
....taijettiin niinsanotusti PASKOA HOUSUUN!!!!
+3 #33 Peks1 04.01.2017 22:38
Myllyniemi kokeneena pelaajana voisi vähän ottaa roolia kopissa ennen toista peliään. Ja opastaa puolustajia puolustamisessa . Ei varmaan näytä hänenkään CV:ssä hyvältä, jos Joensuun keikaltaan tulee kaksi tappiota. Myllyniemi haluaa varmasti näyttää lauantaina ja toivottavasti saa muutkin syttymään.
+4 #34 aku 04.01.2017 22:43
No oli kyllä karmeaa kuraa!, Viikko sitten hävittiin SapKolle rumasti, mutta silloin vastustaja pelasi hyvin. Tänään oli Hermeksen esitys aikalailla keskinkertainen ja silti tuollaiset lukemat... Jokipoikien pelissä ei näkynyt jälkeäkään siitä ryhtiliikkeestä joka nähtiin Peliittoja vastaan. Tällä tavalla jos pelataan lauantaina TuToa vastaan, niin omiin tulee toistakymmentä maalia.
+6 #35 Teppana85 04.01.2017 23:02
Aion lauantaina mennä katsomaan ryhdistäytynytt ä joukkuetta, enkä mitään paskaa. Joku tässä hommassa on nyt pahasti pielessä, kun alkukaudesta oli paikoin hienoakin katsottavaa.
-1 #36 Riffixi 04.01.2017 23:28
Valmentajista Petri Mattila olisi vapaana,eikä varmaan tuhottoman kalliskaan...
+3 #37 Medveščak-Gortan 05.01.2017 07:28
Aaltosen kommentti pelistä: Pelattiin tosi hyvä peli ja taisteltiin.... . ! Haloo Aaltonen ! Herää jo ja laita pitkät valot päälle, et sinä voi tuommoisilla lukemilla hävityn pelin jälkeen kehua kuin bussikuskia !
+3 #38 Theme_84 05.01.2017 07:34
Eikö Aaltosella ole muuta sanottavaa?? Kolmas erä 6-0...voiko paskemmin erä mennä? Nyt Immonen voisi rueta jo jotain keksimään jos Joensuussa halutaan pelata mestaruudesta.
+5 #39 Theme_84 05.01.2017 07:39
Jokipojat sai avauserässä neljä ylivoima mahdollisuutta ja yks meni maaliin, ylivoima taitaa tökkiä.
+2 #40 Turre 05.01.2017 08:09
Tuleeko Aaltosen pelin jälkeiset vastaukset joltakin c-kasetilta. Aina tuo sama "Pelattiin hyvä peli" vaikka käkättimeen tulis 20-0. Kertos nyt sitten edes mikä siinä oikeesti oli hyvää eikä taas niitöä samoja perusvastauksia .
+1 #41 Vanha SaPKolainen 05.01.2017 08:24
Joskus vaan menee yhtäkkiä kaikki sisään, vaikka peliä hallitaan. On se tänä kautena käynyt karvaasti SaPKo:nkin kohdalla. Vahinkoja sattuu pitkässä juoksussa.
+3 #42 rokkipoika 05.01.2017 09:17
Lainaus Turre:
Tuleeko Aaltosen pelin jälkeiset vastaukset joltakin c-kasetilta. Aina tuo sama "Pelattiin hyvä peli" vaikka käkättimeen tulis 20-0. Kertos nyt sitten edes mikä siinä oikeesti oli hyvää eikä taas niitöä samoja perusvastauksia.

Ja voisivat kertoa niitä keinoja miten tästä suosta pyritään nousemaan, muutakun "vaihetaan koko joukkue". Näyttäs Pitkäsenkin kadonneen tohon joukkueen massaan parin ottelun jälkeen. Pelistä toiseen yritetään yksin puskea hyökkäyksiä ja tehdä ratkaisuja. Miks ei kentälliset toimi?
+3 #43 möly 05.01.2017 09:41
Lainaus Teppana85:
Aion lauantaina mennä katsomaan ryhdistäytynyttä joukkuetta, enkä mitään paskaa. Joku tässä hommassa on nyt pahasti pielessä, kun alkukaudesta oli paikoin hienoakin katsottavaa.


Jep !! Tulisin minäkin ja olisin valmis maksamaan vaikka tupla hinnan lipusta..

Jos: Tietäisin että saan varmasti lipulle katetta..joko voitto tai taistelu häviö saappaat jalassa.. Mutta kun taso heittelee niin paljon että mielummin katsoo kotisohvalta VHS,nauhalta Poliisiopisto 5 !

itse koen nyt että tuolle lipunhinnalle ei ole vastinetta..
+4 #44 VasenPakki 05.01.2017 10:53
Täällä on porukalla näköjään ihan samat fiilikset kuin itsellä. En todellakaan lähde lauantaina katsomaan ja maksamaan tuollaisesta pelleilystä, vaan ihan rehellisesti protestoin poissaololla. Toivottavasti joku muukin ajattelee samoin. Makkaraa saa kaupasta, kuten myös kahvia omasta keittimestä.

Katsellaan ryhtiliikkeen jälkeen taas. Jos se on ensi kaudella niin se on tosi sääli. Olisi mukava nähdä vielä tällä kaudella taisteleva ärjy...
+3 #45 Teppana85 05.01.2017 11:12
Sitä minäkin halusin sanoa tuossa aiemmin, että se alkaa olla nyt "tulos tai ulos" omalta osalta.
+2 #46 selästä taklaaja 05.01.2017 12:03
Kun kolmas erä hävitään 6-0 ja valmentaja kehuu, että pelattiin hyvä peli niin nyt loppui minunkin usko tuohon Turbon touhuun. Joukkue siellä toki on se joka pelaa ja kuten aiemmin kirjoitin niin ei sieltä löydy kuin pari kentällistä tasokkaita pelaajia tälle tasolle. Uusia ei voi hankkia kuin jonkun liigan ylimäämäpelaaja n ja se ei nyt auta yhtään. Valmentajan vaihdonkaan en usko auttavan ja sekin kun maksaa. Tuosta vaan pari kentällistä kokeneemmasta kaartista vaikka Koplaaan tammikuuksi hakemaan onnistumisia. Siellä heidän taso voisi riittää ja Koplan sarjapaikan säilyttämisen kannaltakin se olisi hyvä. Ja Koplan ja A-nuorten pelaajille vastuuta mestispeleistä. Tilanne ei nimittäin ainakaan enää tuon surkeammaksi muutu...
+2 #47 Korppu 05.01.2017 13:06
Kannattaa äänestää myös jaloilla tuota johtoportaan tiedotuslinjaa vastaan pieni vinkki että avoimuudella saattaisi saada osan entisistä katsojista takaisin halliin.

Jokipoikia en hylkää koskaan mutta kuitenkin.
#48 Repe 05.01.2017 14:10
Lainaus möly:
Lainaus Teppana85:
Aion lauantaina mennä katsomaan ryhdistäytynyttä joukkuetta, enkä mitään paskaa. Joku tässä hommassa on nyt pahasti pielessä, kun alkukaudesta oli paikoin hienoakin katsottavaa.


Jep !! Tulisin minäkin ja olisin valmis maksamaan vaikka tupla hinnan lipusta..

Jos: Tietäisin että saan varmasti lipulle katetta..joko voitto tai taistelu häviö saappaat jalassa.. Mutta kun taso heittelee niin paljon että mielummin katsoo kotisohvalta VHS,nauhalta Poliisiopisto 5 !

itse koen nyt että tuolle lipunhinnalle ei ole vastinetta..


Taikka katsot vanhan Spede-elokuvan Pohjan tähteet;) Taitaa muutenkin ehkä tuolla joukkueella olla nyt semmonen fiilis että kotona(ehkä) yritetään, vieraissa ei niinkään, kun ei yhtään tuttua katsomossa.
+1 #49 Repe 05.01.2017 14:12
Eilinen peli:https://ww w.youtube.com/w atch?v=mWrPM00o 4kQ
+1 #50 Repe 05.01.2017 14:16
Youtube aina yskii linkissään ekalla kerralla tänne, mutta uusi yritys:)https:/ /www.youtube.co m/watch?v=mWrPM 00o4kQ
+2 #51 Repe 05.01.2017 14:19
No nähtävästi niin huono peli, ettei onnistu kopioiminen:), no youtubesta löydätte.
+1 #52 Repe 05.01.2017 14:21
https://www.youtube.com/watch?v=zrwMU2asE9w
+5 #53 Partsi 16 05.01.2017 14:31
Tervetuloa Tuomas Huuhtanen takaisin Jokipoikien!! Facebookissa oli jo tällainen uutinen!!

Kirjaudu sisään palveluun kommentoidaksesi. Mikäli sinulla ei ole tunnuksia, rekisteröidy käyttäjäksi. Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kommentoida.

 

Kirjaudu

Kirjaudu sisään kommentoidaksesi artikkeleita



Heilin tähdet

  • Karjalan Heili antaa jokaisessa kotiottelussa tähdet kolmelle kotijoukkueen parhaalle pelaajalle.

    20.10. Jokipojat–SaPKo 2–3

    Oskari Lehtinen

    Voimahyökkääjän viimeistelyssä ei tosiaankaan ollut moitittavaa SaPKoa vastaan. Kahden hienon maalin lisäksi nähtiin jälleen kerran kovia taklauksia ja hyvää kamppailupelaamista.

    Joonas Larinmaa

    Kultakypärää päässään pitäneen Larinmaan vikkelyys ja oivaltavuus ovat omalla tasollaan. Hiukan paremmalla viimeistelyllä olisi illan saldona ollut myös maali. Nyt joutui tyytymään kahteen syöttöpisteeseen.

     

    Oula Uski

    Uskin johtama kenttä kantaa tällä hetkellä erittäin suurta vastuuta hyökkäystehojen osalta. Saalisti Larinmaan tavoin syöttöpisteet molempiin Lehtisen maaleihin. Uski kellotti peliaikaa yli 22 minuuttia ja kauhoi 19 aloituksesta 11 joukkueelle.

     Kokonaistilanne:

    5 tähteä: Joonas Larinmaa
    4 tähteä: 
    Jonathan Iilahti
    3 tähteä:
    Tuukka Rajamäki, Oskari Lehtinen, Oula Uski
    2 tähteä: Timo Hiltunen, Roni Viirlas, Lassi Raitanen

Uusimmat blogikirjoitukset