Joulutauolle kurssia kääntämään

TuTo–Jokipojat 4–2 (0–0, 1–1, 3–1)

Jokipojat suuntasi puolentoista viikon mittaiselle joulutauolle kolmen ottelun tappioputkessa, kun TuTo oli lauantai-iltana Turussa parempi maalein 4–2. Syystä tai toisesta ärjypaitojen vire kääntyi pahasti alamäkeen marraskuun maaottelutauolla: sen jälkeen joukkue voitti 13 ottelustaan vain neljä. Pitkään tukevasti kolmospaikalla ollut Jokipojat putosi lopulta sarjataulukossa kuudenneksi, joten akkujen lataaminen ja kurssin kääntäminen onkin varmasti keskeisin tavoite joulutauolle. Lauantaina Kupittaalla TuTo hallitsi ottelua selkeästi, mutta Jokipojat harasi hyvin vastaan. Heikki Puustisen ja Nico Frimanin osumat eivät kuitenkaan riittäneet edes pisteeseen. Joensuulaismaalilla aloittanut Samuel Jukuri (14 torjuntaa) loukkaantui avauserän lopulla, ja Juho Ratilainen (22 torjuntaa) tuli hänen tilalleen.

 

Otteluraportti

Jokipoikien alavireinen kurssi ei kääntynyt takaisin voittoväylälle Länsi-Suomen kiertueen toisessakaan ottelussa. Perjantain LeKi-tappiota seurasi lauantai-iltana niukka 2–4 (0–0, 1–1, 1–3) -tappio Turussa TuToa vastaan. Tappio oli joensuulaisjoukkueelle kolmas peräkkäinen.

TuTon Aki Keinänen hääri jälleen joensuulaisten kiusana. Keinänen laukoi päätöserässä 2–1-johtomaalin, ja hetki myöhemmin Aki Juusela ohjasi Keinäsen laukauksesta 3–1-osuman.

Jokipoikien Nico Friman kavensi vielä ylivoimalla 2–3:een, mutta Timi Lahtinen hautasi joensuulaisten toiveet iskemällä illan viimeisen osuman tyhjään maaliin.

– Kyllä me taisteltiin kovasti, ja äijät laittoivat itseään likoon, Jokipoikien päävalmentaja Ari Aaltonen tuumi ottelun jälkeen.

Jokipoikien taisteluilme oli tosiaan kohdallaan. Yksi sotureista oli toisessa erässä loukkaantunut Heikki Puustinen. Laitahyökkääjä iski maalin kulmalta Jokipoikien avausosuman. Saman erän aikana alivoimalla blokattu laukaus päätti Puustisen pelin, ja hän poistui kaukalosta jalkaansa ontuen.

Toisessa erässä TuTon Keinänen laukoi mustelmille myös pari muuta joensuulaispelaajaa. Kolmannessa erässä Keinäsen sihti oli tarkempi ottelun ratkaissein seurauksin.
Jokipojille aiheutti huolia myös maalivahti Samuel Jukurin (14 torjuntaa) loukkaantuminen avauserässä.

– Paljon puhutaan maalivahtien koskemattomuudesta, mutta Jukuria taklattiin päähän, ”Turbo” Aaltonen puhisi.

Jukuri torjui loukkaantumiseensa asti erittäin hyvin ja oli isossa roolissa, kun Jokipojat selvitti turkulaisten avauserän rynnistyksen. Hänen tilalleen vaihdettu Juho Ratilainen hoiti myös hyvin oman tonttinsa.

– TuTo oli maalintekopaikoissa terävämpi ja hyödynsi muutaman virheemme, Aaltonen sanoi.

Mestiksessä alkoi lauantai-iltana joulutauko. Jokipojat palaa tositoimiin 28. joulukuuta sarjakärki SaPKoa vastaan. Tulevan viikon alussa joukkue harjoittelee vielä pari päivää, mutta sitten pelaajat saavat levätä tapaninpäivään asti.

Teksti: Petteri Ikonen

 

Maalit ja syöttäjät

22.22 Heikki Puustinen (Ville Leskinen) 0–1
31.04 Aki Juusela (Tomi Wilenius, Samu Suominen) 1–1
44.45 Aki Keinänen (Tuukka Pulliainen) 2–1
46.56 Juusela (Keinänen, Kalle Valtola) 3–1 yv.
50.08 Nico Friman (Oula Uski, Jesse Paukku) 3–2 yv.
58.51 Timi Lahtinen (Hannu Kuru) 4–2 tm.

Maalivahtien torjunnat

Julius Pohjanoksa, TuTo 4+4+11=19
Samuel Jukuri, Jokipojat 14+(0)+(0)=14 (vaihto 17.48/0–0)
Juho Ratilainen, Jokipojat 2+12+8=22 (poissa 57.36–58.51 ja 59.03–60.00)

Rangaistukset

TuTo 3x2 min + Mikko Laine 10 min = 16 min
Jokipojat 4x2 min = 8 min

Yleisöä: 1 681

 

Jokipoikien kokoonpano

16 Jesse Paukku – 11 Ville Halonen – 65 Nico Friman 
92 Lauri Huhdanpää – 12 Oula Uski – 91 Joonas Larinmaa
14 Heikki Puustinen – 50 Teemu Holttinen – 42 Ville Leskinen
90 Ville Silvast – 41 Joona Manninen – 28 Roope Hämäläinen

20 Santeri Arousva – 5 Joonas Valkonen
4 Juuso Akkanen – 3 Antti Helanto
47 Matti Koistinen – 10 Jere Niemelä
6 Joni Muranen


31 Samuel Jukuri
(35 Juho Ratilainen)

 

 

Ennakkopätkä

Ennen joululomille lähtöä Jokipojat päättää Lounais-Suomen vieraskiertueensa lauantaina Turussa, jossa vastaan asettuu levännyt TuTo. Jokipojat kärsi kirvelevän maalin tappion perjantaina Lempäälässä LeKiä vastaan, kun TuTo puolestaan on viimeksi pelannut keskiviikkona Vantaalla Kiekko-Vantaata vastaan. Joukkueet ovat kohdanneet kuluvalla kaudella kahdesti, ja molemmilla kerroilla kaukalosta ovat voittajina poistuneet kotijoukkueet. Jokipoikien kokoonpanosta on varmuudella sivussa hyökkääjät Oskari Lehtinen ja Kasimir Puruskainen sekä puolustaja Joel Olkkonen. Uutena miehenä kokoonpanoon tulee Roope Hämäläinen. Jokipoikien maalilla aloittaa perjantaina luukkua aukonut Samuel Jukuri.

 

 

Aiemmat kohtaamiset

TuTo–Jokipojat
2016: 3–2
2016: 2–3

2015: 2–7
2014: 2–1
2013: 5–3
2013: 6–4 (playoffs)
2012: 4–1
2012: 1–2 ja.
2011: 4–3 ja.
2011: 2–3 ja.
2011: 1–4
2010: 2–5
2010: 6–5
2009: 0–5
2009: 2–3 (playoffs)
2009: 4–2 (playoffs)
2009: 4–2
2008: 4–2
2008: 9–0
2007: 5–0
2007: 2–0
2006: 3–1
2006: 6–0
2005: 4–1
2005: 4–5
2004: 6–4
2004: 3–3 (Mestis-karsinta)
2001: 3–2 ja.
2000: 2–3 ja.
2000: 3–0
1999: 5–3

Saldo: 20–1–10 (maalit 109–79)

Jokipojat–TuTo
2016: 2–1
2016: 4–3 ja.

2015: 3–2 vl.
2014: 4–3 vl.
2013: 5–3

2013: 3–4 ja.
2012: 5–1
2012: 1–3
2011: 4–2
2011: 3–2
2010: 5–4 vl.
2010: 4–1
2009: 3–2
2009: 3–0 (playoffs)
2009: 3–2 ja. (playoffs)
2009: 2–4
2008: 5–0
2007: 4–5 ja.
2007: 4–2
2007: 0–1
2006: 4–1
2006: 5–6
2005: 6–3
2005: 1–2
2004: 1–1
2004: 0–5 (Mestis-karsinta)
2001: 2–2
2000: 0–3
2000: 1–0
1999: 3–5

Saldo: 18–2–10 (maalit 90–71)

Kommentit   

+6 #1 jones 17.12.2016 09:02
Jokipojat on enää 5 pistettä playoff-viivan päällä.

Tänään olisi voitettava tai joukkueita tulee ohi vasemmalta ja oikealta. Tosin nyt ollaan siinä todellisessa tilanteessa.

Paskastajaksosta maksetaan kovaa hintaa ja ei voi kuin toivoa että kurssi kääntyy.
+1 #2 Repe 17.12.2016 10:38
Tuto voittaa 4-1, ja Jokipojille tulee joulutauko oikeaan aikaan.
+4 #3 Lptl 17.12.2016 10:50
Maajoukkuetauos ta tämä alamäki lähti.. toivottavasti joulutaukoon se päättyy, muuten tulee lyhyt kevät.
+4 #4 Ärjysydän 17.12.2016 12:33
Nyt on tosiaan pojilla jotain pielessä ja pahasti. Harmi myös kun yksi ykköspakki on näistä peleistä poissa. Tauko tulee joukkueelle oikeaan paikkaan. Toivottavasti palat loksahtaa paikoilleen ja taistelutahtoa löytyy jälleen joulun jälkeen. Mutta vielä olisi pisteitä tarjolla tänään, Tsemppiä Jokipo!
+5 #5 rizee 17.12.2016 13:12
Toivottavasti jatkuva ketjujen sekoittelu on loppunut ja mennään näillä loppukausi. Eiköhän se yhteinen sävel löydy sieltä!
+2 #6 möly 17.12.2016 15:13
Alamäki alkoi Jormakan konkurssi ilmoituksesta.. :D
-9 #7 tilkka 17.12.2016 15:25
Nyt Immonen rahaa tiskiin ja loppukaudeksi Blomgvistin Sami joukkueseen ja Turbolle monoa !!!!!
+6 #8 JTK 17.12.2016 15:41
Toivotaan, että voitto tulee, mutta varmasti on vaikea matsi edessä. Vastassa on kuitenkin yksi sarjan ennakkosuosikeista.

A-nuoret pelaa tänään vasta illalla Hermestä vastaan Kokkolassa ja huomenna vielä uudelleen.

Kiekkokopla otti jälleen voiton. Riemu kaatui vieraissa 3-5. Jokipoikien Hukkanen oli mukana ja teki yhden maalin. Kyllä sitä yhteistyötä alkaa olla seurojen välillä näköjään. Niemelähän kävi jo aikaisemmin Koplan puolella. :)
-2 #9 VasenPakki 17.12.2016 16:24
Alamäki alkoi tasan siitä hetkestä kun lainapelleily Jukureiden kanssa alkoi. Nämä kaksi lainaukkoa eivät ole tuoneet mitään lisää tähän joukkueeseen. Varmasti harmittaa sopimuspelaajia jotka istuvat katsomossa näiden takia.......

Tänään tulee takkiin ja todnäk. ennen vuoden vaihdetta 28.12. sapko kyykyttää poikia kertaalleen. Pleijariviivaan viisi, SIIS VIISI pistettä matkaa. Toimisto varmaan miettii hätäkokousta ja funtsii tota turbon tilannetta pääkoutsina joulun pyhinä..

Kiekkokopla porskuttaa kolmen ottelun voittoputkessa! HUOMENNA HALLILLE KLO 16!
+1 #10 jones 17.12.2016 16:37
Lainaus möly:
Alamäki alkoi Jormakan konkurssi ilmoituksesta.. :D


Ensimmäisestä vai toisesta?

Tai no, itseasiassa molemmista ilmoituksista. Jännäjuttu.
+2 #11 jones 17.12.2016 16:49
Faktaa aikaisemman viestin pohjalle.

Yle uutisoi Jormakan yrityksen konkurssista ja velkasaneeraush akemuksesta 18.11.

Ennen tätä Jokipoikien saldo:

12 voittoa ja 5 tappiota

Uutisen jälkeen:

3 voittoa 7 tappiota

Ennen uutista 5 ottelun kuntopuntari näytti saldoa:

4 voittoa 1 tappio

Uutisen jälkeen 5 ottelun kuntopuntari kääntyi nurinkurin:

1 voitto 4 tappiota

Jokainen voi miettiä omiaan, mutta itselle kehittyy kaikenlaisia ajatuksia ainakin.

Päällimmäinen on se, että en voi luottaa tähän seuraan ennen kuin todella taustat vaihtuu. Epäilyksiä herää nykyisellään kokoajan.
+4 #12 JTK 17.12.2016 17:51
Jones miksi pitäs pitää hätäkokous? Ennnen kauden alkua odotuksiin nähden urheilullisesti ollaan vähintäänkin siellä missä pitääkin. Ennemmin kannattas pitää kokouksia Hokissa tai Espoossa. Toki Espoo olikin arvoitus, mutta silti on alisuorittanut odotuksiin nähden ja Hokki varsinkin. Mutta, huomenna hallille klo. 16:00, jos kyetään?

Kattooko kuka peliä? Miksi Jukuri vaihdettiin pois? Ei kait menny "pakki" sekasin, kuten oliko se nyt Vantaalla?
+3 #13 JTK 17.12.2016 17:56
Sori Jones. Liikaa varmaan glökiä? Tarkoitin vasenpakki.
+3 #14 rokkipoika 17.12.2016 18:03
Loukkaantuko Jukuri? Vai rupesko vääntämään mahasta :)
+4 #15 Lptl 17.12.2016 18:24
Ei tuosta Jukurin lähdöstä ottanut selkoa. Jotain hään kompuroi edeltävässä tilanteessa mutta tiedä ei.

Vaan meinasipas Koistinen antaa toisen erän loppuun Tutolle johtomaalin. Käsittämätön taas.
#16 halttunen 17.12.2016 19:00
JTK "miksi pitäs pitää hätäkokous"
katso edelliset pelit ,joukkueen yleisilme, valmentajan kommentit, tämän pelin torjunnat, sarjataulukon kehitys ,tai mikä tahansa parametri millä menestystä voidaan mitata ,kaikki viirit on alaspäin....
#17 lerski11 17.12.2016 19:01
mitä vittua jokipojat duunaa?
#18 VasenPakki 17.12.2016 19:22
Joo enpä kerennyt vastaamaan sulle JTK, Halttunen oli tuossa koonnut tämän hetkisen tilanteen ja syyt.

Ja tämä ilta näköjään vaan vahvistaa näitä ajatuksia. Piste.
+2 #19 halttunen 17.12.2016 19:27
Ja ,mitä tuo kaikki vaikuttaa jo nyt surkeaan yleisömäärään ,ja taas mitä siitä on seurauksena,,,
No ehkä se JTK:n perään kuuluttama "pöydän puhdistus" liekkö hyvä eli ei?
+6 #20 jones 17.12.2016 19:27
Lainaus JTK:
Sori Jones. Liikaa varmaan glökiä? Tarkoitin vasenpakki.


Mukavat glögit on täälläkin!

Suosittelen myös Jokipojille.
+5 #21 rokkipoika 17.12.2016 19:50
Lainaus jones:
Lainaus JTK:
Sori Jones. Liikaa varmaan glökiä? Tarkoitin vasenpakki.


Mukavat glögit on täälläkin!

Suosittelen myös Jokipojille.

Kyllä! Jollain muotoa pitäs pää saada nollattua ja noi tappiot saada pois kummittelemasta .
+8 #22 VasenPakki 17.12.2016 20:08
Joulu saattaa tulla nyt enemmän kuin hyvään saumaan. Nyt hetkeksi kaikki irti lätkästä!!
+2 #23 tilkka 17.12.2016 20:08
Mitäs mielenkiintoisi a asioita ensiviikolla on tulossa Jokupojilta?
-3 #24 joo,joo 17.12.2016 20:10
kiitos jokipo...säästy y monta euroo ku ei tarvii enää käydä kattoo tuota luuseri lätkää kattoo...
#25 runopoika 17.12.2016 20:31
Voisiko seuran fanisivustolla juttu ottelusta olla hiukan enemmän seuran väristen linssien läpi kirjoitettu?

Myönnän: Sijoitus tippui tänään sijalta kolme kuudenneksi.

MUTTA... ottelumäärät vaihtelee.

Myönnän: Maaottelutauon jälkeen on ollut alavireistä.

MUTTA... Erot ovat olleet sarjassa ja yksittäisissä peleissä pieniä.

Tässä vaiheessa ei pelin pidä olla edes valmista.

Tsemppiä ja mukavaa ottelutaukoa.

Kyllä treeneihin silti kannattaa mennä innokkaasti edelleen.

Jokipo maaleja!

Terveisiä tutuille.

Terv. Etäfani Oulusta (Harri)
+4 #26 JTK 17.12.2016 22:15
Tämä "synkempi" jakso mitä nyt on läpikäyty ei ole mitään ihmeellistä isossa kuvassa. Näitä tulee yleensä kaikille joukkueille jossain vaiheessa kautta. Toki eihän tää asioita helpota. Tällä hetkellä ollaan Mestiksen kuudenneksi paras joukkue. Yläkanttiin sujuneen alun jälkeen saattaa tietysti olla joillekin pettymys, mutta realiteetit huomioon ottaen sijoitus on ihan hyvä. Koutsit ja palaajat tekevät varmasti parhaansa siitä ei ole epäilystä. Pääasia, että päästäis playareihin.

Hyvää joulua joukkueelle. Nyt glögiä naamaan ja "piparia" sekaan ehdottomasti myös!

Jos seuran tasoa ja toimintaa halutaan saada paremmaksi esim. vakiinnuttaa paikka Mestiksen kärjessä tai jopa taistella tulevaisuudessa Liigapaikasta niin silloin isossa kuvassa pitää katseet kääntää henkilöihin, jotka luovat resurssit toiminnalle. Luulisin, että halttusen mainitsemaa "pöydän puhdistusta" olisi kannattanut koittaa jo muutama vuosi sitten heti konkan jälkeen?
+5 #27 JTK 17.12.2016 22:37
Toivottavasti Jukurille ei käynyt pahemmin? Kyllähän nuo meidän veskarit ovat olleet aikamoisessa tulituksessa, kun yhteensä torjuivat 36 kertaa ja Tuton veskari 19 kertaa.

A-nuoret otti 2-3 jatkoaikavoiton Hermeksestä. Puolustajalupau s Ville Räsänen (2+0) iski ratkaisevan osuman. Harri Lankinen iski tehot (1+1) ja Antti Makkonen nappasi 22 torjuntaa.
+3 #28 rokkipoika 17.12.2016 22:50
Lainaus joo,joo:
kiitos jokipo...säästyy monta euroo ku ei tarvii enää käydä kattoo tuota luuseri lätkää kattoo...

Ei tosiaankaan kannata tulla kattoo, vaan kattele enemmän sitä kattoo :D
+1 #29 Teppana85 18.12.2016 00:58
Sen enempää tämän illan tulokseen ottamatta kantaa, mutta taustat vaihtoon! Kestävämpää kehitystä kehiin, tehkää Joensuulaiselle kiekkoilulle palvelus ja väistykää!
+1 #30 ^ipe^ 18.12.2016 10:22
Lainaus tilkka:
Mitäs mielenkiintoisia asioita ensiviikolla on tulossa Jokupojilta?


Veikataan sami blomqvistin siirtoa jokipoikiin :)
+1 #31 Repe 18.12.2016 13:08
Koostetta:https ://www.youtube. com/watch?v=hGJ yELX-Nmo
+2 #32 Repe 18.12.2016 13:10
https://www.youtube.com/watch?v=hGJyELX-Nmo
+3 #33 JTK 19.12.2016 07:48
A-nuoret voitti eilen Hermeksen reilusti 2-7. Jokipojat lähtee joulutauolle sarjajohdossa neljän pisteen erolla K-Kissoihin. Hyvä äijät!!

Kopla pelasi eilen hyvin kaksi erää, mutta sitten taisi vähän bensa loppua ja AIK vei pisteet lukemin 3-6. Vika maali tuli tyhjiin. Jokipojista mukana olivat Hukkanen ja Niemelä, joka toikin tosi hyvän lisän Koplan puolustukseen.
+2 #34 Peks1 19.12.2016 21:55
Blomqvist meni Saksan Kakkosliigaan, sanoo MTV Sport. Tuskin se tänne ois ollut tuloillaan, siihen pitäisi olla pätäkkää.
+3 #35 JTK 20.12.2016 07:32
Verkot on varmastikin vesillä, mutta sopivan kokoista kalaa liikkuu ilmeisesti aika vähän?
+3 #36 JTK 20.12.2016 12:05
6.1. pyörähtää käyntiin B-nuorten SM-alempi jatkosarja. Jokipoikien lisäksi sarjassa pelaavat: K-Vantaa, KooKoo, JYP, Pelicans, K-laser, K-Kissat, Ässät, Sport ja Blues Ak. Ensimmäinen peli Jokipojilla on kotona Jyppiä vastaan.

Jatkoajan sivustolla on muuten hyvä juttu Larinmaasta ja muutakin Jokipojista.
+3 #37 JTK 20.12.2016 17:39
Kiva huomata, että Janne Väyrynen on tänään Lukon kokoonpanossa. Hänelle on kertynyt vain yksi peli Liigassa ja kahdeksan Mestiksessä tällä kaudella, kun on kärsinyt loukkantumisest a. Toivotaan, että ukko pysyy terveenä jatkossa.
+1 #38 Peks1 20.12.2016 23:07
Jatkiksessa Töpselin ketjussa lukee, että Pike ei jatka siellä enää kauden jälkeen.
+4 #39 JTK 21.12.2016 08:44
Sehän oli Piken osalta ilmeisen selvää jo reilu kuukausi sitten ettei jatka, kun eri medioissa julkaistiin tieto, että uudet valmentajat olisivat Kaskinen, Rintanen ja Virta. Toki Virran osalta uusin huhu oli ettei hän tulisikaan vaan uusi tulija olisikin Sami Salo?
+4 #40 JTK 21.12.2016 14:13
Aika yllättävää, että Raimo "Raato" Summanen on liittynyt Espoo Unitedin valmennustiimii n. Voihan hänellä olla annettavaakin, mutta itselle kaverista valmentajana on jäänyt hyvinkin epämääräinen kuva. Hetkittäin tuntuu, että hän on ihan kelpo valmentaja, mutta välillä henellä lyö pahasti yli.

Summanen ja nuorien pelaajien kehittäminen kuulostaa aika oudolta ja rajultakin yhtälöltä. No jospa eräänlainen luova hulluus sitten auttaa pelaajia eteenpäin urallaan?
+4 #41 Teppana85 21.12.2016 19:39
Tuli ekana ihan samat jutut mieleen mitä JTK sanoi. Tulee ainakin EU:n koppiin reilusti auktoriteettia ja lentäviä roskiksia.
+3 #42 Peks1 22.12.2016 10:02
https://www.youtube.com/watch?v=8_-fR5jWnAw

Jessen haastattelu. Hyvä haastattelu, pitkä ja paljon kysymyksiä.
+4 #43 JTK 22.12.2016 11:52
JYPin joukkue on saanut tiistaina HPK pelin jälkeen uhkausviestejä facebookin kautta. Viesteissä toivottiin pelaajien kuolemaa ja, että koko joukkue pitäisi tappaa. Näitä viestejä tuli usean tunnin ajan, kun joukkue oli palaamassa Jyväskylään.

JYPistä soitettiin peliisille, koska viestien rytmitys ja sävy oli normaalista todella poikkeavaa. Poliisi oli joukkuetta vastassa ja turvasi pelaajien lähtemisen kotia.

Aika sairasta meininkiä ja paha ylilyönti joltain "tosi fanilta". Viestien takana oli yksi henkilö ja nyt poliisi odottaa JYPin rikosilmoitukse n?
+3 #44 Lptl 22.12.2016 18:23
Valkonen jättää virallisestikin Jukurit. Liekköhän jää Jokipoikiin loppukaudeksi.

http://www.jatkoaika.com/Uutiset/valkonen-j%C3%A4tt%C3%A4%C3%A4-jukurit/185921
+1 #45 Riffixi 22.12.2016 18:43
Tosi vähän taas juttuja Katajasta Karjalaisessa.. ..sivutolkulla ja melkein joka päivä. Milloinkohan lukijat ryhtyvät vaatimaan muillekin seuroille näkyvyyttä ja palstatilaa? Pääsponsorin kuva pallo kädessä fanimatkalta ...näin varmistetaan jatkuvuus .
#46 lerski11 22.12.2016 19:05
Valkonen loppukaudeksi jokipoikiin.
+3 #47 JTK 23.12.2016 07:35
Riffixi etkö huomannut, että siellä oli lähes sivun kokoinen juttu myös Jokipoikien Juho Ratilaisesta. Tänä vuonna minusta on ollut ihan hyvin juttua edustuksesta ja sen pelaajista sekä junnupuolestakin.

Se ei ole Katajan eikä toimittajien vika vaan heidän taustajoukkojen hyvyyttä, että heistä on paljon juttua lehdessä menestyksen myötä. Pelaavat pääsarjatasolla kärjessä ja pärjäävät kohtalaisesti jopa euroopan kentillä. Täytyy osata tunnistaa tosiasiat vaikka kiekkoihmisiä ollaankin. Palstatilaa tulee sen mukaan mitä ansaitaan.
+2 #48 Theme_84 23.12.2016 09:16
Eliteprospectin mukaan Valkonen ei ole enää Jukureiden sopimus pelaaja. Nyt voisi sopparia tarjota ennenkuin Sapko ja kumppanit ehtii ensin.
+2 #49 JTK 23.12.2016 09:29
Jukurit ja Valkonen ovat purkaneet sopimuksen yhteistuumin.
+3 #50 JTK 23.12.2016 10:09
Nyt on julkaistu Nuorten joukkue MM-kisoihin ja mukana ovat kaikki meidän ehdolla olleet entiset junnut Palmu, Vaakanainen ja Väyrynen! Pirun hieno homma!Tsemppiä äijille ja koko Suomen joukkueelle kisoihin!
+1 #51 lerski11 23.12.2016 10:47
Joonas Valkonen peliittoihin.
+2 #52 JoKP 23.12.2016 11:18
Hyvää joulua kaikille ja keväällä kärkeä kohti!
+1 #53 selästä taklaaja 23.12.2016 11:38
Lainaus lerski11:
Joonas Valkonen peliittoihin.

Siinä taisi mennä tämän kauden paras Jokipojissa pelannut pakki. Paukku ja Olkkonen kun vielä lähtevät niin eipä taida olla suurempia menestystavoitt eita loppukauden osalta...:(
+1 #54 JTK 23.12.2016 12:03
Valkonen on hyvä pakki vaikka jotkut tälläkin palstalla häntä moittivat. Olisi antanut lisäarvoa meidän pakistoon, mutta ilmeisesti tarjonta ja kysyntä eivät kohdanneet seuran ja hänen välillään tai sitten ei ollut tarkoituskaan? Tsemppiä hänelle jatkoon.
#55 Theme_84 23.12.2016 13:29
Eikö Jokipojilla ollu tuohta palkata Valkosta?
+2 #56 lerski11 23.12.2016 13:42
Elorinne jatkaa tapparassa seuraavat kaksi kautta.
#57 Teppana85 23.12.2016 14:52
Valkonen olis pitänyt saada pidettyä, vai onko siellä kenties tulossa isompia kaloja? Epäilen.
#58 lerski11 23.12.2016 15:37
Kristian Tuohilampi siirtyy TUTOsta kahden ottelun ajaksi saipaan.
#59 lerski11 23.12.2016 15:39
Keupan ja Roberts Locansin tiet erkanevat
+2 #60 JTK 24.12.2016 07:02
Joulun pyhät on hyvä hetki hiukan rauhoittua ja ladata akkuja, että jaksaa sitten seurata Tapanina alkavat Nuorten MM-kisat yötämyöten. Ja tietysti muut kotimaan kiekkosarjat siihen päälle junnuista aikuisiin. Tulee hieno vuoden alku jääkiekon vinkkelistä katsottuna.

On mahtavaa, että ylipäätään joku Juniori Jokipoikien kasvatti pääsee MM-kisoihin ja nyt heitä on peräti kolme kerralla!!! Mukava katsella, kun Jokipojista tutut äijät pelaavat maailmalla.

Hyvää Joulua kaikille! :)
+3 #61 jones 24.12.2016 18:56
Onhan se kiva, että nimellisesti Jokipokasvatit on maajoukkueessa. Vaakanainen ja Väyrynen tunnetaan kuitenkin Bluesin junnuina ja aikanaan kasvattajarahat ja esim. Vaakanaisen tulevasta nhl urasta potin kerää Blues ja Jyp.

Jokipoikien rooli on "kasvatin kasvatti" ja hyöty on pyöreä nolla.
+4 #62 Riffixi 25.12.2016 17:48
Joonas Valkonen halusi pois Jokipojista.
-3 #63 jones 25.12.2016 18:16
Lainaus Riffixi:
Joonas Valkonen halusi pois Jokipojista.


Mikä syy? Onhan Peliitoilla paketti tosin paremmin kasassa ja kevät odotettavasti pidempi.
+5 #64 tilkka 25.12.2016 19:08
Eikös tässä ollut kyseessä halu pelata Pelitoissa ja sitä kautta päästä Pelikaneihin pelaamaan.
-1 #65 lerski11 25.12.2016 19:11
no peliitoilla on ehkä mestiksen paras valmentaja ei siitä mihinkään pääse
Lainaus jones:
Lainaus Riffixi:
Joonas Valkonen halusi pois Jokipojista.


Mikä syy? Onhan Peliitoilla paketti tosin paremmin kasassa ja kevät odotettavasti pidempi.
-6 #66 Repe 25.12.2016 19:46
Lainaus lerski11:
no peliitoilla on ehkä mestiksen paras valmentaja ei siitä mihinkään pääse
Lainaus jones:
Lainaus Riffixi:
Joonas Valkonen halusi pois Jokipojista.


Mikä syy? Onhan Peliitoilla paketti tosin paremmin kasassa ja kevät odotettavasti pidempi.


Jep, ei ainakaan pelikokemuksen puutteista voi Tuomaista, Heiskasta ja Keinästä syyttää jotka ovat Pelittojen valmentajana:)
-5 #67 Repe 25.12.2016 20:52
Oliko miinuspeukun imijällä huonot karjalanpiiraka t pöydässä?;)
-7 #68 Repe 26.12.2016 11:49
Näyttää olevan useammallakin;)
+4 #69 JTK 26.12.2016 13:05
Jonekselle tiedoksi, että Teme, Uke ja Petu ovat ihan oikeasti Jokipoikien kasvatteja eikä vain nimellisesti. Näin lukee kaikissa tilastoissa ja tietolähteissä aina Wikipediaa myöten. Vaikka heistä ei tänne tulekaan mitään rahoja niin se ei poista tätä tosiasiaa.

Hyötyä näistä menestyneistä pojista seuralle on kuitenkin ollut ainakin mainosmielessä. Aina, kun he ovat otsikoissa tai muuten esillä niin tulee esille, että he ovat Jokipoikien kasvatteja. He ovat tehneet Juniori Jokipoikien juniorityötä tunnetuksi ja heidän menestys kertoo, että täällä osataan tehdä pelimiehiä. Eivätkä nämä kolme edellä mainittua äijää ole ainoat. Nytkin meidän kasvatteja pelaa useita Nuorten SM-Liigassa ja pari uutta on tällä kaudella vieraillut jo Liigankin puolella.
+4 #70 lerski11 26.12.2016 14:56
Pitkäsen Samu on purkanut sopimuksen EC Bregenzerwaldin kanssa. Tulisko joensuuhun.
-4 #71 Repe 26.12.2016 14:58
Lainaus JTK:
Jonekselle tiedoksi, että Teme, Uke ja Petu ovat ihan oikeasti Jokipoikien kasvatteja eikä vain nimellisesti. Näin lukee kaikissa tilastoissa ja tietolähteissä aina Wikipediaa myöten. Vaikka heistä ei tänne tulekaan mitään rahoja niin se ei poista tätä tosiasiaa.

Hyötyä näistä menestyneistä pojista seuralle on kuitenkin ollut ainakin mainosmielessä. Aina, kun he ovat otsikoissa tai muuten esillä niin tulee esille, että he ovat Jokipoikien kasvatteja. He ovat tehneet Juniori Jokipoikien juniorityötä tunnetuksi ja heidän menestys kertoo, että täällä osataan tehdä pelimiehiä. Eivätkä nämä kolme edellä mainittua äijää ole ainoat. Nytkin meidän kasvatteja pelaa useita Nuorten SM-Liigassa ja pari uutta on tällä kaudella vieraillut jo Liigankin puolella.


Onhan se noin, mutta voi sanoa että on tullut ainakin jonkin asteen pelimiehiä Jokipojista huolimatta. Ei tainnut Miro Aaltonenkaan saada "hypetystä" näillä kulmilla silloin kun täällä peläsi.
+4 #72 JTK 26.12.2016 15:21
Totta Repe sekin, että nää pojat ovat lahjakkaita, mutta se ei ole yhtään pois Juniori Jokipoikien tekemästä työstä heidän kehityksen eteen. Ainakin heiltä itseltään, kun kysyy niin paljon kiitosta tulee Juniori Jokipoikien valmentajille heidän uriensa kannalta.

Nää pojat ja Aaltosen Mirokin kyllä tiedettiin kiekkopiireissä ympäri Suomea jo varhaisessa vaiheessa, mutta paikallisen "tavallisen kiekkoyleisön" tietoisuuteen nää junnuikäiset tulee yleensä sitten myöhemmäsä vaiheessa, jos menestystä tulee? Sitten hypetetään.

Pitää muistaa sekin, että huippulahjakkai den pelaajien lisäksi monet ei niin lahjakkaat pelaajat ovat päässeet täältä muualle isoihin seuroihin kovan työn ja hyvän juniorivalmennu ksen avulla.

Koko ajan pitää kuitenkin olla hereillä ettei pudota kelkasta ja saadaan tuotettua pelaajia varsinkin omalle edustusjoukkuee lle ja toki myös ihan huippuja myös korkeammille sarjatasoille.
-3 #73 Repe 26.12.2016 15:49
Omia uriaan (kuten pitääkin) on moni täältä lähtenyt ajatellut. Esim. Liiga-paikkakun nilla monesti osataan nähdä laji "isossa kuvassa" (edustus, juniorit,jne..) verrattuna nykyiseen Mestis "höntsäilyyn". Ja Aaltonenkin teki paljon omalla ajallaan harjoittelua, siihen ei seura pysty vaikuttamaan.
-3 #74 Repe 26.12.2016 16:31
Ja joskus kun joku täältä lähtenyt kehuu Kyllösen luistelukoulua tai Pohtisen maalivahtivalme nnusta, niin onhan tuo odotettavissa, kun miehet niin pitkään noita hommia tehneet valmennuspuolel la. Vastaavia valmentajia ja parempiakin löytyy ympäri Suomea.
+6 #75 selästä taklaaja 26.12.2016 17:10
Noinhan se valitettavasti taitaa mennä. Jokipojista on lähtenyt aina ja lähtee varmasti myös tulevaisuudessa hyviä junnuja maailmalle. Sehän on suuri kunnia myös niille jotka tekevät juniorityötä Joensuussa. Valitettavasti pelaajat, joiden tavoite on vähän ylempänä, lähtevät jo pikkujunnuina muualle. Noinhan se on tehtäväkin, koska Jokipojissa ei ole mahdollisuutta päästä urallaan eteenpäin...tse mppiä kaikille näille: Miro, Petrus, Urho, Teemu ja kaikki muut.
-3 #76 Repe 26.12.2016 17:19
Lainaus selästä taklaaja:
Noinhan se valitettavasti taitaa mennä. Jokipojista on lähtenyt aina ja lähtee varmasti myös tulevaisuudessa hyviä junnuja maailmalle. Sehän on suuri kunnia myös niille jotka tekevät juniorityötä Joensuussa. Valitettavasti pelaajat, joiden tavoite on vähän ylempänä, lähtevät jo pikkujunnuina muualle. Noinhan se on tehtäväkin, koska Jokipojissa ei ole mahdollisuutta päästä urallaan eteenpäin...tsemppiä kaikille näille: Miro, Petrus, Urho, Teemu ja kaikki muut.


Juurikin noin, olet asian ytimessä:)
+4 #77 lerski11 26.12.2016 17:54
Lainaus lerski11:
Pitkäsen Samu on purkanut sopimuksen EC Bregenzerwaldin kanssa. Tulisko joensuuhun.

huhu on että ois palaamassa suomeen. oisko joipojat?
+1 #78 tilkka 26.12.2016 18:04
Niin huhut kertoo et Pitkänen ja Auvinen olisi jokipolaisia?
+4 #79 JTK 26.12.2016 18:10
Tottakai huiput lähtee ja pitääkin lähteä muualle sellaisiin organisaatioihi n missä on resurssit viedä heitä eteenpäin urallaan. Meillä alkaa tulla rajat vastaan huippuja ajatellen, kun mennään kilpaikäluokkii n. Tässä kohtaa ei olla samalla viivalla Liigaseurojen kanssa joissa on aivan eri puitteet toiminnalle. Näissä edustusjoukkue tulee vahvasti mukaan toimintaan ja A-nuoret toimiikin jo heidän allaan.

Mestistä ajatellen meillä on varmaan yksi parhaista junnuorganisaat ioista. Harvalla Mestis joukkueella on näin paljon omia kasvatteja kuin meillä. Mitä Repe mainitsi Taapea ja Kynää niin siinä on vain pari nimeä meidän hyvistä junnukoutseista . Kynän opit kelpais sitäpaitsi monelle isommallekin seuralle!

Pitää muistaa myös lähtökohdat mistä täällä ruvetaan pelaajia tekemään. Harrastajamääri n nähden meidän äijiä on päässyt todella paljon maailmalle. Esim. meidän kasvatteja on nyt kolme MM-joukkueessa. Montako on muista Mestis- tai peräti Liigaseuroista?
+4 #80 Cånde 26.12.2016 19:03
Pitkäsen joukkueen sivuilta kävin google kääntäjän avulla vakoilemassa, että on jättämässä seuran ja haluaa keskittyä lakiopintoihins a Suomessa. Jokipojat tiedottaa jotain huomenna 12 aikaan.. Eiköhän sieltä ole tulossa meille ykkössentteri lopputalveksi/k eväälle. :)
+3 #81 JTK 26.12.2016 19:25
Olisi hienoa saada Samu takaisin tänne. Seura on sentteriä etsinytkin.
+4 #82 JTK 26.12.2016 19:40
Petu on tänään Suomen ykkösessä Tolvasen ja Nättisen kanssa. Uke on kolmos pakkiparissa Mattilan kanssa ja Teme on 13.hyökkääjä. Petu pelaa kakkos ylivoimaa. Toivottavasti Veini Vehviläinen onnistuu tänään maalilla. Ei nimittäin ole ollut viime aikoina mitenkään vakuuttava siihen nähden mitä häneltä on odotukset.
+2 #83 Teppana85 26.12.2016 20:04
Samu on sen verran kova luu, että heti herää positiivisia ajatuksia kevään menestyksestä :)
+1 #84 jones 26.12.2016 23:01
Pitkänen tarvitaan, on sellainen pakkohankinta uskottavuuden kantiltakin.

Nyt kun Valkonen lähti tilanne muuttui niin, että on saatava pelaaja tai kaks myös pakistoon.
+1 #85 Theme_84 27.12.2016 09:48
Pitkänen olisi huippuhankinta, suoraan kapteenistoon ja ykkösketjuun
+3 #86 Theme_84 27.12.2016 10:30
Onko kellään tietoa mitä Juuso Oinonen nykyään touhuaa? Vieläkö pelaa jääkiekkoa?
+2 #87 lerski11 27.12.2016 11:04
Lainaus Theme_84:
Onko kellään tietoa mitä Juuso Oinonen nykyään touhuaa? Vieläkö pelaa jääkiekkoa?

Lopettanu uransa mutta pelasi viime kaudella muutaman pelin kiekkokoplassa.
+1 #88 JTK 27.12.2016 11:08
Ei taida Juuso enää pelata.

Turha oli mun huoli eilen Vehviläisestä sillä kaveri pelasi ihan hyvin. Ainut, että tilanne mistä Tshekki pääsi tekemään avausmaalin olisi ollut estettävissä, jos Veini olisi saanut katkaistua rännikiekon. Toki pakitkin pelasivat siinä löysästi.

Petu ja Uke suoriutuvat ihan ok, mutta mitään "super hyvää" loistoa ei ollut kuten ei koko joukkueeltakaan . Paljon on parannettavaa, kun tulee nopeampia joukkueita vastaan. Tänään on Tanska vuorossa. Toivottavasti tulee onnistumisia laajalla rintamalla ja sitä kautta itseluottamusta koko porukkaan.

Kirjaudu sisään palveluun kommentoidaksesi. Mikäli sinulla ei ole tunnuksia, rekisteröidy käyttäjäksi. Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kommentoida.

 

Kirjaudu

Kirjaudu sisään kommentoidaksesi artikkeleita



Heilin tähdet

  • Karjalan Heili antaa jokaisessa kotiottelussa tähdet kolmelle kotijoukkueen parhaalle pelaajalle.

    20.10. Jokipojat–SaPKo 2–3

    Oskari Lehtinen

    Voimahyökkääjän viimeistelyssä ei tosiaankaan ollut moitittavaa SaPKoa vastaan. Kahden hienon maalin lisäksi nähtiin jälleen kerran kovia taklauksia ja hyvää kamppailupelaamista.

    Joonas Larinmaa

    Kultakypärää päässään pitäneen Larinmaan vikkelyys ja oivaltavuus ovat omalla tasollaan. Hiukan paremmalla viimeistelyllä olisi illan saldona ollut myös maali. Nyt joutui tyytymään kahteen syöttöpisteeseen.

     

    Oula Uski

    Uskin johtama kenttä kantaa tällä hetkellä erittäin suurta vastuuta hyökkäystehojen osalta. Saalisti Larinmaan tavoin syöttöpisteet molempiin Lehtisen maaleihin. Uski kellotti peliaikaa yli 22 minuuttia ja kauhoi 19 aloituksesta 11 joukkueelle.

     Kokonaistilanne:

    5 tähteä: Joonas Larinmaa
    4 tähteä: 
    Jonathan Iilahti
    3 tähteä:
    Tuukka Rajamäki, Oskari Lehtinen, Oula Uski
    2 tähteä: Timo Hiltunen, Roni Viirlas, Lassi Raitanen

Uusimmat blogikirjoitukset