HPK lainaa Paukkua

Liigaseura Hämeenlinnan Pallokerho tiedotti sunnuntaina lainaavansa Jokipoikien Jesse Paukun yhden ottelun ajaksi. Paukku pelaa maanantaina HPK:n paidassa Vaasan Sportia vastaan. HPK kärsii tällä hetkellä loukkaantumissumasta, jonka myötä Paukku pääsee näyttämään taitojaan ensimmäistä kertaa liigatasolla.

 

Jokipoikien paras pistemies Jesse Paukku on tällä kaudella tehnyt pelaamassaan 23 Mestis-ottelussa yhteensä 24 pistettä (10+14). Hyvien otteiden myötä Paukulle avautuu mahdollisuus näyttää taitojaan sarjaporrasta ylempänä loukkaantumisista kärsivän HPK:n riveissä.

– Jesse on luisteluvoimainen ja pelaa fyysisesti. Hän on myös ollut tehokas Mestiksessä. Mitä tulevaisuus tuo tullessaan, sen aika näyttää, mutta tällä erää hän tulee yhdeksi otteluksi näytille, HPK:n päävalmentaja Antti Pennanen kertoo seuran tiedotteessa.

Kommentit   

+5 #1 JTK 04.12.2016 18:40
Hieno ja ansaittu juttu Jesselle. Toivottavasti menee hyvin ja poikii jatkoa.

A-nuoret joutui tänään tiukoille KJT-Haukkoja vastaan. Haukat ennätti jo 2-0 johtoon, mutta sitten Jokipojat tuli rinnalle ja ohi voittaen 2-4! Meidän maalit tekivät Lahtinen, Sjöblom, Kupiainen ja Väänänen.

B-nuoret hävisivät yllättäen IPK:lle 5-6 VL-kisan jälkeen.
+4 #2 JTK 04.12.2016 19:49
B-nuoret varmisti tänään lohkonsa voiton ja nousee näin pelaamaan alempaan SM-sarjaan! Yksi peli on vielä jäljellä, mutta sillä ei ole enää merkitystä. Hienoa pojat ja tsemppiä jatkoon. Kiva tulla hallille katsomaan pelejä, kun on kovia porukoita vastassa!
+2 #3 JTK 05.12.2016 18:03
Jokipoikakasvat teja taas majuhommiin. Aaltonen A-maajoukkue turnaukseen ja Palmu, Väyrynen sekä Vaakanainen mukaan viimeiselle Nuorten Leijonien MM-leirille. Helvetin hieno homma!

Jesse tänään HPK:n nelosessa. Turtiainen-Sill npää-Paukku. Toivottavasti saa hyvin peliaikaa. Pitää katsoa matsi.
+6 #4 JTK 05.12.2016 18:45
Jessen kolmas vaihto pelissä ja herra täräyttää maalin!!! JES!
+5 #5 Eastside22 05.12.2016 18:59
Jopa teki tempun , saattaa tulla pitempikin reissu !
+1 #6 jokipofani 05.12.2016 19:00
Lainaus JTK:
Jessen kolmas vaihto pelissä ja herra täräyttää maalin!!! JES!

toivottavasti ei saa enempää!!!
muuten jessen lähtö joensuusta lähellä, prkl!
+2 #7 JTK 05.12.2016 19:15
Aivan hemmetin hyvin veti kaikki eka erän vaihdot. Otti vähän käsirysyäkin maalilla ja taklasi hyvin olikohan se nyt Mikko Pukkaa. Liike riitti todella hyvin ainakin tähän asti. Ei kun nimi jatkopahviin, jos tälleen sujuu?
#8 Peks1 05.12.2016 19:20
Nimi pahviin, mutta voisi pelata vielä yhden jäähyväiskotipe lin, niin tulis yleisöäkin, kun meillä olisi silloin liiga-vahvistus Paukku joukkueessa.
+3 #9 JTK 05.12.2016 19:39
Jumankauta Jesse teki toisen! En nähnyt ohjasko tarkoituksella, mutta hänestä meni yhtäkaikki!
#10 jokipofani 05.12.2016 19:41
Prkl!!! Taidettiin menettää Jesse HPK:lle:(
Harmittaa kun onnistu noin hyvin vahingossa:(
+2 #11 Repe 05.12.2016 20:29
Jesse tekee vielä kolmannen tyhjiin (veikkaus):)
+3 #12 Lptl 05.12.2016 21:05
Koostetta Paukusta :)

http://liiga.fi/ottelut/2016-2017/runkosarja/4348/seuranta/
+4 #13 JTK 05.12.2016 21:10
Hieno peli Jesseltä joka osa-alueella. Peliaikaa tuli nelosessa 10.52min tehoilla 2+0 ja +/- +2. Aivan pirun hyvä peli muutenkin, jonka muuten voitti HPK lukemin 1-2.

Yksi entinen koutsi sanoi erittäin hyvin tänään, kun viestiteltiin, että Jesse on tällä hetkellä liian hyvä Mestikseen. Näin todellakin on ja toivotaan, että äijä pääsee Liigaan.
+1 #14 Teppana85 05.12.2016 21:51
On se kova.
+4 #15 rokkipoika 05.12.2016 21:52
No ei ois varmaan voinu liigadebyytti paljoo paremmin mennä. Huh huh!!
-3 #16 Riffixi 05.12.2016 22:03
Toivottavasti muu joukkue ( lue: paskahousut) ottaa oppia Jessestä,että lahjakkuutta ja pirun kovaa tahtoa tässä lajissa vaaditaan...
-6 #17 jokipofani 05.12.2016 22:38
Lainaus JTK:
Hieno peli Jesseltä joka osa-alueella. Peliaikaa tuli nelosessa 10.52min tehoilla 2+0 ja +/- +2. Aivan pirun hyvä peli muutenkin, jonka muuten voitti HPK lukemin 1-2.

Yksi entinen koutsi sanoi erittäin hyvin tänään, kun viestiteltiin, että Jesse on tällä hetkellä liian hyvä Mestikseen. Näin todellakin on ja toivotaan, että äijä pääsee Liigaan.

Kuinka tyhmä olet?!? Toivot että menetämme pelaajan? APINA!!!
#18 VasenPakki 05.12.2016 23:23
Hienoa Jesse!!! Hienoa myös Jokipoikien Junioriorganisa atio josta tällaisia pelimiehiä nousee!

Toimisto hereille, verkot vesille, Jesselle ON LÖYDETTÄVÄ korvaaja kun mies viedään Liigaan.

Erikoista kun seura hehkuttaa tätä menetystä Facebookissa useilla päivityksillä. Eipä paljoa pelisilmää ole.... Hienoa yksilölle, ei hienoa seuralle joka menetttää parhaan pelimiehen.
#19 jokipofani 05.12.2016 23:36
Lainaus VasenPakki:
Hienoa Jesse!!! Hienoa myös Jokipoikien Junioriorganisaatio josta tällaisia pelimiehiä nousee!

Toimisto hereille, verkot vesille, Jesselle ON LÖYDETTÄVÄ korvaaja kun mies viedään Liigaan.

Erikoista kun seura hehkuttaa tätä menetystä Facebookissa useilla päivityksillä. Eipä paljoa pelisilmää ole.... Hienoa yksilölle, ei hienoa seuralle joka menetttää parhaan pelimiehen.

tää seurapa hissuttelee ja myhäilee tyytyväisenä kun oma pelaaja onnistuu. tää meijän puu-pää seurajohto luulee että tää 1 pelin laina todellakin pitää;D tuttua tunarointia,eik ös;)
-2 #20 jones 06.12.2016 01:31
Pakko liittyä negailijoiden riviin.

Onhan se kiva, että kasvatti onnistuu, mutta mikä saa tavoitteellisen seuran fanin/fanit juhlimaan kun omajoukkue menettää parhaimman hyökkääjän jo merkittävästi heikentyneestä joukkueesta, mikä tulee vaikuttamaan myös negatiivisesti loppu joukkueeseen?

Seurakin juhlii kuin tämä olisi joku suurikin juhla.

Bileet pystyyn kun paras pelaaja lähtee ja seura ei saa penniäkään tulevasta siirrosta rahaa ja kassassa ei ole varaa hankkia korvaajaa!! Huhhei mitä vitun riemujuhlaa!

On kyllä kiekkokulttuuri mennyt joensuussa eteenpäin. Tuoksuu oikein tavoitteellinen kehitys.
+5 #21 rizee 06.12.2016 09:55
Hienoa Jesse! Olet sen näytönpaikan ansainnut, hienosti käytit sen hyväksesi. Toivottavasti seuraa jatkoa!

Mitä seuraan tulee niin antakaa Jessen mennä jos on mennäkseen. Toki olisi vaikeaa löytää yhtä hyvää korvaajaa, mutta mitään täytemiehiä tuo nykyinen rosteri ei kaipaa katsomoon enää yhtäkään. Kiitos.
+1 #22 Teppana85 06.12.2016 10:52
Kuuleeko Jokipojat? Sitä vaan, että nyt alkaa ruveta rivit harvenemaan KUN Jessekin lähtee liigajäillä ja on vain ajan kysymys milloin Olkkonen lähtee perässä. Pitkänen ja Pellinen jo tältä kaudelta menetettiinkin aiemmin.
Voisitteko yrittää hommata tilalle kunnon VAHVISTUKSIA, niin pysyy yleisöllä jonkinlainen mielenkiinto toimintaa kohtaan.

Ps. Onnea Jesselle ansaitusta liigapaikasta.
+3 #23 Peks1 06.12.2016 11:07
Hyvää itsenäisyyspäiv ää Jokipojille ja Mehtimäkeläisel le! Katseet Rovaniemelle seuraavaksi. Jäljelle jäävien pitää nyt täyttää Paukun jättämä aukko. Uskin pitää nostaa tasoaan Paukun esimerkin innoittamana. Frimanin pitää nyt jatkaa pommitustaan. Larinmaa on myös maaliahne. Huhdanpään uralla tilanne on nyt tai ei koskaan. On tässä ihan mielenkiintoisi a elementtejä seurattavaksi.
+6 #24 JTK 06.12.2016 11:30
Tämä apina iloitsee aina, jos ja kun joku meidän kasvateista pääsee urallaan eteenpäin. Usein nämä pelaajat ovat henkilökohtaise sti hyvinkin tuttuja ja osa vähemmän, mutta olen aina iloinen heidän puolestaan, kun pääsevät etiäpäin. Ei ole pelaajalle mitään järkeä jäädä alempaa sarjaan, jos rahkeet riitää ylempään. Toivon todella, etä Jesse pääsee Liigaan. Vielähän jatkosta ei ole kerrottu mitään virallista.

Toki se on omalle joukueelle aina menetys, kun joku lähtee, mutta merkki siitä, että täällä tehdään kuitenkin hyvää työtä ja ainakin joitain asioita oikein. Jos joku lähtee muualle niin se on mahdollisuus toiselle ottaa paikka ja vastata huutoon. Seura ratkaisee sitten ottaako tilalle uuden pelaajan jostain vai mennäänkö entisillä.

Fanit, ainakin osa ajattelee näköjään kielteisesti, jos oma pelaaja pääsee etiäpäin. Voi sanoa, että kaikki seurat ja toiminnassa olevat henkilöt ovat iloisia, jos joku oma kasvatti pääsee urallaan eteenpäin.
-4 #25 jokipofani 06.12.2016 12:33
Lainaus JTK:
Tämä apina iloitsee aina, jos ja kun joku meidän kasvateista pääsee urallaan eteenpäin. Usein nämä pelaajat ovat henkilökohtaisesti hyvinkin tuttuja ja osa vähemmän, mutta olen aina iloinen heidän puolestaan, kun pääsevät etiäpäin. Ei ole pelaajalle mitään järkeä jäädä alempaa sarjaan, jos rahkeet riitää ylempään. Toivon todella, etä Jesse pääsee Liigaan. Vielähän jatkosta ei ole kerrottu mitään virallista.

Toki se on omalle joukueelle aina menetys, kun joku lähtee, mutta merkki siitä, että täällä tehdään kuitenkin hyvää työtä ja ainakin joitain asioita oikein. Jos joku lähtee muualle niin se on mahdollisuus toiselle ottaa paikka ja vastata huutoon. Seura ratkaisee sitten ottaako tilalle uuden pelaajan jostain vai mennäänkö eteenpäin.

oon luullu että tiedät jääkiekosta jotain. Nyt kuitenkin tässä havaitsee, että loppujenlopuksi sinun tieto jääkiekosta on marginaalisen pieni! Häpeä! Sanoisi aurinkokuningas ;)
+3 #26 JTK 06.12.2016 13:26
Ilta-Sanomien sivuilla hyvä juttu ja haastattelu Jessen eilisestä pelistä. Jesseltä hyvät kommentit Liigan ja Mestiksen eroista. Nyt Jesse palaa takaisin, mutta hyvät näytöt hän antoi ja HPK kenties antaa uusiakin näyttöpaikkoja? varmasti myös muut Liigaporukat huomioivat Jessen eilisen esityksen.
+1 #27 jones 06.12.2016 13:33
Viesteistä päätellen ja seuran "juhlimisesta", niin Jokipoikien tahtotila on:

Kasvattaa omia ja muiden junnuja liigaan 0-tuotolla. Ja varmistukseksi tulojen minimointiin kaikkiin soppareihin kirjataan se liigapykälä, niin kuin on toki tehtykin.

Visiohan se tietysti tuokin on, ei vaan tuota mitään ja seura ei kehity. Kuka siitä sitten on valmis maksamaan, niin on toinen juttu. Nykyisistä n.500 katsojan todellisista määristä päätellen ei monikaan. En minäkään.

Positiivista tässä on se, että tämän kauden joukkueesta enää Olkkonen voisi poistua. Muut ei suurempaa kiinnostusta herätä. Toivotaan toki Olkkosellekin pikaisesti tilaisuutta näyttää osaamista Liigassa.

Ai niin, ja Puustinenhan lähtee heti kun sopiva tarjous on pöydällä.

Turha huutaa valmentajan osaamattomuudes ta jos peli ei luista.

Mutta Jokipojathan saa hyvän säästön palkoissa. Kaikki voittaa! paitsi kannattajat, mutta vittuakos niillä väliä.
-1 #28 Peks1 06.12.2016 13:48
Nyt jos ja kun Olkkonen ja Paukku lähtevät, niin edari voisi palkata Jere Karalahden pariin kotipeliin. Karalahden tarviis varmaan verrytellä jalkojaan hieman. Kummiskin se pelaa liigaa jossain vielä tällä kaudella. Voisiko ajatella, että koko homman kustantaisi kasvanut yleisömäärä, jonka Karalahti houkuttelisi lehtereille?
+3 #29 JTK 06.12.2016 14:13
Seuran junioripuoli kehittää yksilöitä ja sitä kautta pyritään saamaan mahdollisimman hyvä pelaajatuotanto edustukseen. Osasta pelaajista tulee niin hyviä, että edustuksella ei ole tarjota samaa mitä esim. Liigaorganisaat ioilla. Näissä A-nuoret ovat osa edustusta ja toivotaan, että meilläkin mennään joskus tähän takaisin edustuksen puolelta. Liittokin suosittelee tätä.

Edustuksen pitäisi päästä samalle viivalle isojen seurojen kanssa niin täältä ei tarvitse hyvien pelaajien lähteä ainakaan niin nopeasti muualle.

Kiinnostavuutta seuraa kohtaan omien ja muualtakin tulevien nuorien pelaajien näkökulmasta on tärkeää, että junnuista on selkeä polku ja mahdollisuus nousta edustukseen. Se on signaali ulospäin seuran sisäisestä arvomaailmasta ja nytkin meillä pelaa A:ssa muualta tulleita pelaajia. Myös se lisää kiinnostusta, kun äijiä pääsee ylöspäin sarjoissa muualle ja majutehtäviin.
+1 #30 Niw4Tajopikoj 06.12.2016 18:18
Eihän Paukku vielä ole minnekään lähdössä vaikkakin lähtö onkin aika todennäköistä.
+3 #31 Periman 06.12.2016 21:06
Jokipojista noustaan liigaan. Näin on käynyt jo vuosia sekä junan tuomille että omasta takaa tulleille. Moni on saanut täällä nostetta peliuralleen.
Tietysti toivon, että Jesse pelaisi vielä tämän kauden loppuun Jokipojissa.

Kirjaudu sisään palveluun kommentoidaksesi. Mikäli sinulla ei ole tunnuksia, rekisteröidy käyttäjäksi. Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kommentoida.

 

Kirjaudu

Kirjaudu sisään kommentoidaksesi artikkeleita



Heilin tähdet

  • Karjalan Heili antaa jokaisessa kotiottelussa tähdet kolmelle kotijoukkueen parhaalle pelaajalle.

    20.10. Jokipojat–SaPKo 2–3

    Oskari Lehtinen

    Voimahyökkääjän viimeistelyssä ei tosiaankaan ollut moitittavaa SaPKoa vastaan. Kahden hienon maalin lisäksi nähtiin jälleen kerran kovia taklauksia ja hyvää kamppailupelaamista.

    Joonas Larinmaa

    Kultakypärää päässään pitäneen Larinmaan vikkelyys ja oivaltavuus ovat omalla tasollaan. Hiukan paremmalla viimeistelyllä olisi illan saldona ollut myös maali. Nyt joutui tyytymään kahteen syöttöpisteeseen.

     

    Oula Uski

    Uskin johtama kenttä kantaa tällä hetkellä erittäin suurta vastuuta hyökkäystehojen osalta. Saalisti Larinmaan tavoin syöttöpisteet molempiin Lehtisen maaleihin. Uski kellotti peliaikaa yli 22 minuuttia ja kauhoi 19 aloituksesta 11 joukkueelle.

     Kokonaistilanne:

    5 tähteä: Joonas Larinmaa
    4 tähteä: 
    Jonathan Iilahti
    3 tähteä:
    Tuukka Rajamäki, Oskari Lehtinen, Oula Uski
    2 tähteä: Timo Hiltunen, Roni Viirlas, Lassi Raitanen

Uusimmat blogikirjoitukset