Täysi potti pääkaupunkiseudulta!

K-Vantaa–Jokipojat 1–4 (0–2, 1–1, 0–1)

Jokipojat saalisti täydet kuusi sarjapistettä viikonlopun reissultaan pääkaupunkiseudulla. Perjantaina kaatui Espoo United, ja lauantaina ärjypaidat tuulettivat voittoa Kiekko-Vantaasta. Kotijoukkue oli Tikkurilassa selkeästi aktiivisempi osapuoli ja voitti ottelun (kaikki) laukaukset peräti 60–28. Jokipojat oli kuitenkin viimeistelyssään huomattavasti terävämpi, ja maalivahtipeli oli tuttuun tapaan rautaa. Samuel Jukuri torjui kahdessa ensimmäisessä erässä 25 kertaa ja päätöserään maalille vaihdettu Juho Ratilainen hänkin 11 kutia. Maalinteossa joensuulaisista onnistuivat Oula Uski kahdesti ja Kasimir Puruskainen sekä Nico Friman kerran. Edessä on sarjatauko, ja seuraavan kerran Jokipojat pelaa vasta 9. marraskuuta.

 

Otteluraportti

Jokipojat pääsi Mestiksen maaottelutauolle iloisissa tunnelmissa sarjakakkosena. Pääkaupunkiseudun kaksoisottelumatkalta oli tuliaisina täydet kuusi sarjapistettä, kun lauantaina kaatui Kiekko-Vantaa Tikkurilassa maalein 4–1 (2–0, 1–1, 1–0).

– Olemme parantaneet peliämme koko syksyn. Olemme vahvistaneet viime kauden pelitapaamme. Uudet miehet on saatu paremmin sisään. Myös molemmat maalivahdit ovat olleet hyviä, summasi valmentaja Ari Aaltonen saldon.

– Ensi viikolla harjoittelemme torstaihin asti kovaa. Sen jälkeen pelaajat saavat kolme päivää vapaata, Aaltonen kertoi.

Aaltonen oli erityisen tyytyväinen viikonlopun kahteen vierasotteluun.

– Aloitimme tosi hyvin ja johdimme 2-0. Sitten päästimme Vantaan jäähyillä mukaan peliin. Toisen erän loppuun saimme hyvään paikkaan pukukoppimaalin. Viimeinen erä oli taas jämäkkää pelaamista, Aaltonen summasi.

Oula Uskin vain 20 sekuntia ennen toisen erän loppua iskemä 1–3-maali herätti paljon polemiikkia. Uski syötti Lauri Huhdanpäälle ja Huhdanpää takaisin Uskille, joka ulottuvana pelaajana (194 cm) pystyi kaatuessaankin lyömään kiekon rystyltä verkkoon.

Vantaalaisten mielestä peli olisi pitänyt viheltää poikki jo ennen sinänsä hienoa maalia, sillä kiekko oli käväissyt Juuso Akkasen avaussyötön jälkeen Jokipoikien vaihtoaitiossa. Nyt Akkanen palkittiin syöttöpisteellä.

Jokipojat vaihtoi maalissa kaksi erää hyvin torjuneen Samuel Jukurin (25 torjuntaa) toisella erätauolla Juho Ratilaiseen. Valmentaja Ari Aaltosen mukaan syy yllättävään vaihtoon oli se, että Ratilaisen vatsa meni sekasin.

Teksti: Olli Rauste

 

Maalit ja syöttäjät

06.16 Kasimir Puruskainen (Oskari Lehtinen) 0–1
07.44 Oula Uski (Joonas Larinmaa, Lauri Huhdanpää) 0–2
33.22 Pekka Niemimaa (Teemu Mielonen, Lassi Raitanen) 1–2 yv.
39.40 Uski (Huhdanpää, Juuso Akkanen) 1–3
46.36 Nico Friman (Jesse Paukku, Ville Halonen) 1–4

Maalivahtien torjunnat

Aaro Peltonen, K-Vantaa 9+2+6=17
Samuel Jukuri, Jokipojat 10+15+(0)=25 (vaihto 40.00/1–3)
Juho Ratilainen, Jokipojat (0)+(0)+11=11

Rangaistukset

K-Vantaa 6x2 min = 12 min
Jokipojat 5x2 min = 10 min

Yleisöä: 461

 

Jokipoikien kokoonpano

16 Jesse Paukku – 11 Ville Halonen – 65 Nico Friman 
92 Lauri Huhdanpää – 12 Oula Uski – 91 Joonas Larinmaa
14 Heikki Puustinen – 41 Joona Manninen – 50 Teemu Holttinen
90 Ville Silvast – 88 Oskari Lehtinen – 71 Kasimir Puruskainen
61 Lauri Hukkanen

20 Santeri Arousva – 5 Joonas Valkonen
4 Juuso Akkanen – 3 Antti Helanto
47 Matti Koistinen – 2 Joel Olkkonen

31 Samuel Jukuri
(35 Juho Ratilainen)

 

 

Ennakkopätkä

Jokipoikien viikonlopun urakka pääkaupunkiseudulla jatkuu lauantaina kello 17 alkaen vieraspelillä Kiekko-Vantaata vastaan. Jokipojat voitti perjantaina Espoo Unitedin, ja sarjassa yhdeksäntenä oleva Kiekko-Vantaa taas sai omassa ottelussaan saaliiksi vieraspisteen Heinolan Peliitoilta. Tikkurilan jäähalli on syystä tai toisesta ollut Jokipojille viime vuosina erittäin suotuisa pelipaikka: kymmenestä edellisestä vierasottelustaan Kiekko-Vantaata vastaan joukkue on voittanut peräti kahdeksan. Jokipoikien pakkiparit ovat samalla mallilla kuin perjantaina, mutta hyökkäysketjut on muokattu uusiksi ykköstä lukuun ottamatta. Espoossa loukkaantunut Ville Leskinen ei ole mukana, ja 13. hyökkääjäksi nousee Lauri Hukkanen. Torjuntavuorossa on kahdessa edellisessä pelissä luukkua aukonut Samuel Jukuri.

 

Aiemmat kohtaamiset

K-Vantaa–Jokipojat
2015: 6–4
2015: 3–4 ja.
2014: 1–4
2013: 2–4
2012: 3–2 vl.
2012: 2–4
2012: 6–7 vl.
2011: 3–5
2011: 2–3
2010: 3–6
2010: 2–4 (playoffs)
2010: 2–5
2009: 4–5
2009: 1–2
2008: 5–3
2007: 2–0
2007: 0–4
2007: 3–5
2006: 2–5
2006: 6–0
2005: 3–3
2005: 6–2
2004: 3–2
2001: 0–1
2000: 7–1

Saldo: 8–1–16 (maalit 77–85)

Jokipojat–K-Vantaa
2016: 4–2
2016: 2–0
2014: 4–2
2014: 3–6
2013: 3–2
2013: 1–4
2012: 4–2
2012: 5–1
2011: 2–4
2011: 3–4 ja.
2010: 3–1
2010: 2–1 (playoffs)
2010: 3–1 (playoffs)
2010: 6–1
2009: 3–2 ja.
2008: 5–2
2008: 3–4 rl.
2008: 3–4 rl.
2007: 2–4
2007: 6–2
2006: 5–4
2005: 3–1
2005: 2–4
2004: 3–2
2004: 3–5
2001: 4–5 ja.
2000: 1–2

Saldo: 16–0–11 (maalit 88–72)

 

Kommentit   

+2 #1 JTK 29.10.2016 08:01
Hieno voitto eilen ja tänään on taas uusi mahdollisuus. Lehdessä kehuttiin Jokipoikien rosterin leveyttä ja, että ratkaisuvoimaa löytyy joka kentästä.

Täytyy kyllä olla ylpeä tuosta jengistä kuten Turbokin sanoi. Ja mikä parasta porukassa on paljon "omia" äijiä, Kertoo myös Juniori Jokipoikien toiminnasta jotain, kun on saatu tuotettua äijiä edustukseen ja onhan heitä paljon muuallakin kovissa sarjoissa. Harvinaista kyllä eilen tuli veikattua lopputulos oikein. Harmi, kun ei ollut veikkauksella pelattavissa.

Espoo taitaa rakentaa todella maltilla uutta alkua, kun ei kuitenkaan tuon kummasempaa rosteria ole ostettu. Jospa siellä on otettu opiksi. Salonojahan sanoi takas tullessaan, että ainakin pari vuotta menee joukkuetta rekentaessa ja nythän heillä on siellä muutakin urheilutoiminta a Espoo Unitedin alla esim. koripallo.

Veikataan taas, että voitto tulee lukemin 2-4. Pitkävedossa Jokipoikien kerroin pelattava 2,08!
+2 #2 JTK 29.10.2016 08:36
Aika ylläri, että HIFK ja Roki solmivat yhteistyösopimu ksen. Eivät ainakaan ole lähiseuroja. Tarkoitus on hakea HIFKin pelaajille isoa vastuuta Rokista ja kääntäen taas Rokista pelaajilla on mahdollisuus päästä kokeilemaan Liigaan. Saa sitten nähdä kuinka monella?

Nyt ainakin Rokin ja Mestiksen pörssikärki Juhani Tamminen siirtyy toviksi Helsinkiin. Hän saa numerokseen Juhani "Tami" Tammisen pelinumeron #79! Hyvää pelisilmää seuralta!!

Eilen oli telkassa Hokki pelin yhteydessä juttua, että esim. ilman ilmaista yhteistyötä Lekin ja Liigaseurojen välillä Lekiä ei Mestiksessä olisi. Eikä Leki ole ainut seura joka on samassa tilanteessa.
+2 #3 Repe 29.10.2016 14:11
Pätkä eiliseltä:https ://www.youtube. com/watch?v=FWd OYIVvMyY
+2 #4 Repe 29.10.2016 14:14
ttps://www.yout ube.com/watch?v =FWdOYIVvMyY
#5 Repe 29.10.2016 14:18
Ei aukeakaan noilla linkeillä, youtubessa siis nähtävissä 0-1 maali eiliseltä Jokipoikien pelistä
#6 Teppana85 29.10.2016 15:01
Onko tulevalla liiga-organisaa tiolla tosiaan touhu niin lapsen kengissä, ettei edes maalikoosteita tule nettiin?
+2 #7 JTK 29.10.2016 16:09
A-nuoret aloittivat Keski-Suomen turneen voitolla Diskoksesta lukemin 3-5. Miro Väänänen tehtaili 2+1 ja Ville Räsänen 1+2.

B-nuoret voitti äsken Hermeksen 4-1. Nyt, kun Jokipojat vielä hoitaa lohipaidat niin voidaa sanoa, että olipa hyvä paivä meille.
+2 #8 bluesman67 29.10.2016 16:42
Ei kuulu tähän, mutta ihan vinkkinä. Tappara-HIFK ilmaiseksi Ruutu+.
+3 #9 Lptl 29.10.2016 17:16
Puruskaisen Peto on irti.
+2 #10 Lptl 29.10.2016 17:17
Ja heti perään Uski. Nyt on hieno alku.
+1 #11 tilkka 29.10.2016 18:28
2 erä Jukuri pitää jokipoikia pystyssä. Muuten jokipolta paska esitys! Jäähyihin taas sorrutaan.
+1 #12 Theme_84 29.10.2016 19:01
Onko Jukuri loukkaantunut kun Ratilainen on tullut maaliin tilastojen mukaan?
+2 #13 joo,joo 29.10.2016 20:14
On varmaan mukava kotimatka pojilla...kaks vieras voittoo taskussa!!!! Hienoa JOKIPO!!!
+3 #14 Teppana85 29.10.2016 20:36
Vakuuttava viikonloppu! Erityisen paljon lämmittää Puruskaisen onnistuminen molemmissa peleissä, näyttää mallia että omista kasvateista löytyy ratkaisuvoimaa laajalla rintamalla.
+1 #15 rokkipoika 29.10.2016 21:05
Lainaus Theme_84:
Onko Jukuri loukkaantunut kun Ratilainen on tullut maaliin tilastojen mukaan?

Toivottavasti ei ainakaan pahasti loukkaantunu. Myös Paukku jätti pelit kesken viimesessä erässä, mut oli kuitenkin vaihtoaitiossa.
+3 #16 HeHa 29.10.2016 21:19
Lainaus Theme_84:
Onko Jukuri loukkaantunut kun Ratilainen on tullut maaliin tilastojen mukaan?

Turbo sanoi fanseatin lehdistötilaisu udessa, että "pakki" on sekaisin.Että ei varmaan mistään pidempiaikaises ta ole kyse:)
+1 #17 tilkka 29.10.2016 21:27
Jukuri sairastui kuulemma ja joku muukin! Tämä Valkonen pitäkää Joensuussa loppukausi pelasi hyvin.
+3 #18 JTK 29.10.2016 22:31
Hyvä voitto ja kolme pistettä. On kuitenkin myönettävä, että numerot mairittelevat meitä. Pelin nähneenä ja tilastojen valossa me veimme 1.erää, mutta sen jälkeen peliä vei isännät. Sen mitä näki silmillä tukee myös tilastot. Laukaukset 60-28 ja torjunnat 17-37! Onneksi peli ei ole aina oikeuden mukaista kuten Turbokin on sanonut ja tuurikin pitää ansaita.

Vaikka Jukuri torjuikin hyvin oli hänen liikkuminen ja reakoiminen outoa? Ei tietysti ihme , jos pakki on sekaisin? Juho joutu kovaan paikkaan,kun tuli maalille vasta vika erään, mutta hyvin meni.

Mieleen pelistä jäivät kohokohtina Puruskaisen jäätävä veto ylämummoon, Larinmaan hieno lyhyt lätty Uskille ja siitä hyvä viimeistely ja Paukun hieno biljardisyöttö laidan kautta Frimanille mistä tuli sitten maali.

Nyt äijät pääsee ansaitulle ja "rentouttavalle " tauolle. Huikea alkukausi kaikkiaan. Kuka olisi uskonut, että tässä vaiheessa ollaan sarjassa toisena? Pitäkää hauskaa!!!
+2 #19 selästä taklaaja 30.10.2016 06:56
Lainaus HeHa:
Lainaus Theme_84:
Onko Jukuri loukkaantunut kun Ratilainen on tullut maaliin tilastojen mukaan?

Turbo sanoi fanseatin lehdistötilaisuudessa, että "pakki" on sekaisin.Että ei varmaan mistään pidempiaikaisesta ole kyse:)

No hyvä, minä kun kuulin vain osittain tuon Turbon vastauksen niin säikähdin, että sanoiko hän Jukurilla olevan "kuuppa sekaisin..."
+4 #20 Periman 30.10.2016 08:06
Tauolle mennessä voi todeta, että hyvin on Jokipojat avannut kautensa. Kiitos joukkueelle!
+1 #21 JTK 30.10.2016 11:59
B-nuoret kohtaa pian alkavassa pelissä Sport Akatemian. Viimeksi Vaasalaiset vei pisteet lukemin 2-3, mutta Jokipojat puolestaan iskivät kuitin Vaasassa lukemin 5-6. Toivotaan, että tänään on kotijoukkueen vuoro voittaa.

A-nuoret pelaa iltapäivällä sarjajumbo Keupa/Pelikaane ja vastaan Tikkakoskella. Yhdistelmä ei ole voittanut vielä yhtään peliä ja toivotaan ettei tänäänkään. Maalisuhde heillä on 28-119 eli -91! Esim. meillä vastaava on 62-31 +31. Sen takia Yhdistelmä on tässä sarjassa, kun Keupan edustus pelaa Mestistä. Näin se menee? Toivotaan, että Ärjyt ovat tänään hyvällä asenteella liikkeellä.
+3 #22 Theme_84 30.10.2016 15:23
Onko Jokipojilla jotain farmisopparia Kiekkokoplan kanssa? Olisi hyvä että Jokipoikien pelaajat jotka ei mahdu kokoonpanoon niin pelaisivat Koplassa. Roope Hämäläinen mahtuisi hyvin Koplan kärkiketjuihin ja saisi pidettyä pelivirettä yllä.
+2 #23 JTK 30.10.2016 16:35
Theme puhuu asiaa. Tästä puhuttiin jo viime kaudella. Muualla kaupungeissa tai lähialueilla missä on kaksi tai useampia eri sarjatasolla pelaavia seuroja tekevät yhteistyötä. Ei vaan täällä taida onnistua sekään? Toki junnutasolla tehdään yhteistyötä täälläkin.

Näin saadaa pelajille pelejä, jotka muuten olisivat himassa, kun eivät mahdu oman porukan rosteriin. Pelaajat tarvitsevat pelejä kehittyäkseen.

B-nuoret kylvetti Sport Akatemiaa kunnolla tänään peräti 9-0! Silmäkarkkia oli paljon tarjolla hienojen maalien muodossa. Lehikoinen piti nollan 16:sta torjunnallaan.
+4 #24 JTK 30.10.2016 17:27
Hyvällä asenteella oli A-nuoret Tikkakoskella näköjään. Keupa/Pelikaani t hävisi meille 3-11! moni pelaajista teki useamman tehopisteen esim. Lahtinen 3+1 ja Sjöblom 2+3!
#25 jii74 30.10.2016 18:35
HÄH.yläpuolella lukee :) Jokipojat vaihtoi maalissa kaksi erää hyvin torjuneen Samuel Jukurin (25 torjuntaa) toisella erätauolla Juho Ratilaiseen. Valmentaja Ari Aaltosen mukaan syy yllättävään vaihtoon oli se, että Ratilaisen vatsa meni sekasin.
+4 #26 Repe 30.10.2016 20:30
https://www.youtube.com/watch?v=0-lMjryrRYU Vantaalla sentään kooste osataan tehdä vrt. Espoo ;)
+1 #27 selästä taklaaja 31.10.2016 12:40
http://www.karjalainen.fi/urheilu/item/121267-jokipoikien-yleisomaariin-kummallinen-lisays-se-ei-ole-mitaan-arpapelia
Ei se vaan kaikille kelvannut sekään, että ilmoitetaan yleisömäärät rehellisesti...
+2 #28 JTK 31.10.2016 14:19
Luulisi, että on aikuisten oikeasti vain yksi tapa laskea yleisömäärä ja piste! Liitolta pitää olla selkeä ohjeistus eri asioihin miten tehdään mikäkin asia. Toki voihan tässä kohtaa ollakin? Liiton säännöt ovat monesti tulkittavissa monella eri tapaa olen huomannut vuosien varrella. Antila, jos niitä laatii niin ei ihmekään?

Toki männä vuosina on edustuksenkin ilmoittamat yleisömäärät monesti herättäneet ihmetystä ja yläkanttiin päin? No oli miten oli niin kyllähän porukkaa on käynyt vähän. Toivotaan, että menestys sarjassa tuo porukkaa lisää.
+2 #29 Repe 31.10.2016 14:34
En itse ole milloinkaan ymmärtänyt että juniorit lasketaan mukaan yleisömääriin, kun murto-osa heistä paikalla.Kausar it vielä menettelee tietenkin:)
+3 #30 selästä taklaaja 31.10.2016 15:44
Olen JTK:n ja Repen kanssa samaa mieltä. Toki voisin jättää nuo kausikorttilais etkin luvuista pois kun kerran nykytekniikalla voidaan lukea se halliin saapuneiden silmäparien määrä. Miksi ihmeessä katsojamäärään pitäisi ilmoittaa muut kuin paikallaolevat katsojat? Ei kai siellä sentään ilmoiteta meitä fanseatin kautta tai youtubesta maalikoosteita katsovia henkilöitä mukaan?
No, itse pyrin kyllä käymään hallillakin ainakin muutamissa peleissä ja ostan tuolloin ilomielin lipun.
Yhteisesti sovittu linja on tietysti perusteltu, mutta ehkäpä voitaisiin jo siirtyä nykyaikaan tuossakin asiassa myös liiton puolella....
#31 laha 31.10.2016 22:22
Jep, 2008 vuonna ei tainnu olla kuin harvalla paikkakunnalla nuo lukulaitteet.. nyt on kaikkialla. Ei enää tartte tehdä niinkuin 8 vuotta sitten... huoh.

Kirjaudu sisään palveluun kommentoidaksesi. Mikäli sinulla ei ole tunnuksia, rekisteröidy käyttäjäksi. Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kommentoida.

 

Kirjaudu

Kirjaudu sisään kommentoidaksesi artikkeleita



Heilin tähdet

  • Karjalan Heili antaa jokaisessa kotiottelussa tähdet kolmelle kotijoukkueen parhaalle pelaajalle.

    20.03. Jokipojat–K-Vantaa 1–2 ja.

    Joonas Larinmaa

    Larinmaa oli jälleen kerran Jokipoikien näkyvimpiä hyökkääjiä. Haastoi jatkuvasti omalla hyvällä liikkeellään ja kiekonkäsittelyllään vantaalaisia. Viimeisteli Jokipoikien ainoan maalin, kuten monesti aiemminkin, ajamalla röyhkeästi maalin edustalle.

    Jonathan Iilahti

    Ensimmäisen kerran pudotuspeliottelun Jokipoikien maalilla aloittanut Iilahti oli Kiekko-Vantaata vastaan loistava. Ajoittain kiekko hieman poltteli, mutta esitti vastapainoksi myös muutamia huipputorjuntoja.

     

    Matti Koistinen

    Puolustuspään konkari oli mies paikallaan. Vaikka kellotti kenttäpelaajista eniten peliaikaa (33.48), jaksoi Koistinen pelata kovalla tasolla läpi ottelun. Liigaan siirtyvä Joel Olkkonen sai varmasti paljon oppia pelatessaan Koistisen pakkiparina.

    Kokonaistilanne:

    17 tähteä: Samuel Jukuri
    15 tähteä: Joonas Larinmaa
    14 tähteä: Oskari Lehtinen, Tuomas Huhtanen
    11 tähteä: 
    Oula Uski, Joel Olkkonen
    10 tähteä:
     Lauri Huhdanpää 
    8 tähteä: 
    Juho Ratilainen, Juuso Akkanen, Ville Halonen
    7 tähteä: 
    Jesse Paukku
    6 tähteä: Nico Friman, Matti Koistinen
    5 tähteä: Samu Pitkänen
    4 tähteä: Ville Silvast, Jonathan Iilahti
    3 tähteä: Joonas Valkonen, Ville Räsänen, Eppu Rissanen
    2 tähteä: Jere Myllyniemi
    1 tähti: Antti Helanto, Joona Manninen, Lauri Hukkanen

Sarjatilanne

 

Jokipojat top5

 

Maalivahdit

 

Uusimmat blogikirjoitukset