Ratilainen pohjusti vierasvoiton

LeKi–Jokipojat 2–3 (1–0, 0–1, 1–2)

Jokipoikien kommelluksia täynnä ollut ja iltapäivälehtien nettiuutisiinkin päätynyt pelimatka Länsi-Suomeen sai onnellisen lopun, kun ärjypaidat onnistuivat vääntämään täydet kolme pistettä Lempäälän Kisalta. Jokipojat oli kahden ensimmäisen erän ajan pahasti alakynnessä Lempäälän pienessä kaukalossa, mutta loistovireessä ollut Juho Ratilainen (40 torjuntaa) piti vierailijat mukana pelissä, vaikka maalinteossa oli onnistunut ainoastaan Jesse Paukku. Päätöserään Jokipojat paransi selkeästi, eikä edes LeKin 2–1-johtomaali horjuttanut menoa. Oula Uski (1+1) iski ensin kavennuksen, ja Joonas Larinmaa (1+1) viimeisteli voittomaalin alivoimalla ajassa 57.37.  

 

Otteluraportti

Urheilu ei ole aina oikeudenmukaista. Ei se ollut sitä eilenkään, kun hallitsevampi osapuoli Lempäälän Kisa jäi pisteittä Mestiksen ottelussa Jokipoikia vastaan.

Joensuulaiset taistelivat upeasti ja etenkin ilmiliekeissä ollut maalivahti Juho Ratilainen piti Jokipojat mukana voittotaistossa. Kun LeKi ei saanut ratkaistua peliä, tuli Jokipojat ja kuittasi kolme sarjapistettä. Ottelu päättyi lukemiin 2–3 (1–0, 0–1, 1–2).

– Olen jo aiemmin todennut, että peli ei aina ole oikeudenmukaista. LeKi oli hyvä, mutta me taistelimme hienosti, Jokipoikien päävalmentaja Ari ”Turbo” Aaltonen totesi Fanseat-kanavan välittämässä lehdistötilaisuudessa.

Ratilainen on saanut tällä kaudella peliaikaa ja mies on paikkansa lunastanut täydellisesti.

– Maalilla oli muuri nimeltä Ratilainen. Herra piti meitä pystyssä kaksi ja puoli erää. Juho on harjoitellut hyvin ja pelannut erinomaisesti kaikissa otteluissaan, joissa hän on ollut torjuntavuorossa. Ei tässä ole kyse mistään tuurista, Aaltonen kehui 40 laukausta torjunutta Ratilaista.

Kolmannessa erässä LeKi siirtyi johtoon, mutta Jokipojat ei luovuttanut.

Ensin Oula Uski toi vieraat tasoihin Joonas Larinmaan ja Lauri Huhdanpään saadessa syöttöpinnat. Ratkaisu nähtiin

Jokipoikien pelatessa alivoimalla. Voittomaalin viimeisteli Larinmaa Uskin ja Santeri Arousvan esityöstä.

– Niin vain pystyimme rutistamaan voittoon tarvittavat maalit. Kolmen pelin viikko ja kuusi pistettä. Ei tässä voi olla kuin tyytyväinen, Aaltonen iloitsi.

Teksti: Petri Siitonen

 

Maalit ja syöttäjät

11.26 Santeri Vuoti (Waltteri Hopponen) 1–0
21.16 Jesse Paukku (Nico Friman, Antti Helanto) 1–1
45.41 Joona Luoto (Jesse Pelamo, Ville Järvinen) 2–1
52.52 Oula Uski (Joonas Larinmaa, Lauri Huhdanpää) 2–2
57.37 Joonas Larinmaa (Uski, Santeri Arousva) 2–3 av.

Maalivahtien torjunnat

Christian Heljanko, LeKi 7+9+11=27 (poissa 58.36–60.00)
Juho Ratilainen, Jokipojat 9+18+13=40

Rangaistukset

LeKi 4x2 min = 8 min
Jokipojat 6x2 min = 12 min

Yleisöä: 244

 

Jokipoikien kokoonpano

16 Jesse Paukku – 11 Ville Halonen – 65 Nico Friman 
92 Lauri Huhdanpää  – 88 Oskari Lehtinen – 12 Oula Uski
14 Heikki Puustinen – 41 Joona Manninen –  91 Joonas Larinmaa
61 Lauri Hukkanen – 28 Roope Hämäläinen – 50 Teemu Holttinen

20 Santeri Arousva – 3 Antti Helanto
4 Juuso Akkanen – 10 Jere Niemelä
47 Matti Koistinen – 2 Joel Olkkonen
6 Joni Muranen

35 Juho Ratilainen
(31 Samuel Jukuri)

 

Ennakkopätkä

Jokipoikien kauden ensimmäisen kolmen ottelun viikon viimeinen etappi on edessä lauantaina Lempäälässä, jonne Jokipojat matkustaa kohtaamaan LeKin. Joukkueet ovat kohdanneet kuluvalla kaudella jo kerran. Tuon tiukan kamppailun vei Mehtimäellä Jokipojat lukemin 2–1. Perjantaina Jokipojat joutui taipumaan yhdellä maalilla Turussa TuTolle, joten pikainen mahdollisuus palata takaisin voittojen tielle on mahdollista LeKin kustannuksella. Jokipoikien puolustaja Joni Muranen jätti Turussa ottelun kesken, mutta hän on mukana kokoonpanossa. Jokipoikien maalilla aloittaa Juho Ratilainen.

 

 Aiemmat kohtaamiset

LeKi–Jokipojat
2016: 2–3
2015: 1–2
2014: 1–3
2013: 5–2
2012: 3–5

2012: 2–6
2011: 3–5
2011: 0–3
2011: 7–1
2010: 4–3 ja.
2010: 3–4 (playoffs)
2010: 1–2
2009: 4–3
2009: 0–2 (playoffs)
2009: 3–0
2008: 4–2
2008: 5–4
2007: 2–3 rl.

Saldo: 7–0–11 (maalit 50–53)

Jokipojat–LeKi
2016: 2–1
2016: 6–2
2016: 4–0
2014: 5–2
2013: 1–3
2013: 3–5
2012: 3–2
2012: 2–6
2011: 2–1
2010: 4–5
2010: 4–1
2010: 3–2 ja. (playoffs)
2010: 7–1 (playoffs)
2010: 1–2 vl.
2009: 3–4
2009: 3–0 (playoffs)
2009: 4–3 ja. (playoffs)
2009: 2–3 ja.
2008: 2–1
2008: 5–0
2007: 4–1

Saldo: 14–0–7 (maalit 70–45)

Kommentit   

+2 #1 Peks1 08.10.2016 07:46
http://m.iltalehti.fi/jaakiekko/2016100822432961_jk.shtml

Itselle pitää osata nauraa ja kääntää se voimavaraksi.
+1 #2 JTK 08.10.2016 08:08
Näin juuri. Sattui meillekin aikoinaan kaikenlaista reissussa, mutta ei niistä sen enempiä. Mukavia muistoja kuitenkin. Jospa huoltopäälliköt aloittivat jo tappion "nollaamisen"? :)

Tänään lähtee pisteet matkaan. Jokipojilla pelattava 2,35 kerroin. Kaveriksi TPS ja Kalpa niin saa rahat takas noin kymmen kertaisena tai sitten ei?

A-nuoret huilaa viikonlopun, mutta B:llä on kaksi matsia. Vieraaksi saapuu pohjoisen joukkueita tänään Hokki ja huomenna Roki. Jokipojat on lohkon kärjessä, Roki kakkosena ja Hokki hännillä.
+3 #3 JTK 08.10.2016 14:40
B-nuoret voitti tiukan väännön jälkeen Hokin 5-4. Kerkesin katsomaan pari erää ja varsin sekavaa oli puolin ja toisin. Toki muutama hieno maali tuli nähtyä.
+3 #4 tilkka 08.10.2016 17:41
Eiks tuo erotuomari ole pelannut Jokipojissa aikoinaan?
+2 #5 selästä taklaaja 08.10.2016 17:44
Mielestäni tuo eka erä oli jatkoa eilisen ottelun kahteen viimeiseen erään....tai itseasiassa vieläkin huonompaa. Mikäpähän lienee nyt joukkueessa, mutta enpä usko Aaltosen nyt suuremmin kiittelevän joukkuettaan. Toivottavasti valmentaja saa joukkueen nyt hereille.
+3 #6 selästä taklaaja 08.10.2016 17:57
Lainaus tilkka:
Eiks tuo erotuomari ole pelannut Jokipojissa aikoinaan?

Kyllä minäkin uskoisin tuon Vannisen olevan sama kaveri joka pelasi Jokipojissa...
#7 selästä taklaaja 08.10.2016 18:38
Olisipa nyt jo aika Jokipoikien herätä...
Jos peli jatkuu tuollaisena niin en yhtään ihmettele jos ensi pelissä on Mehtimäellä n.600 katsojaa.
Pelattiin ylivoimaa ja vastustaja pääsi 4-1 hyökkäykseen... ja myohemmin 2-0 hyökkäykseen. Ratilainen on pitänyt joukkuetta pystyssä, mutta eihän se mitenkään voi riittää sarjapisteisiin jos joukkue ei ryhdy taistelemaan kunnolla.
+4 #8 Teppana85 08.10.2016 19:21
Tuli tuossa mieleen, että koskas meillä on ollu ykkösmaalivahti na oma kasvatti? Ratilaisessa olis potentiaalia siihen hommaan tulevaisuudessa .
+2 #9 selästä taklaaja 08.10.2016 19:26
Kylläpä mollasin Jokipoikia ja mielestäni ihan aiheesta...arvo kkaat vieraspisteet tulivat kuitenkin ja tuosta venymisestä onnittelut joukkueelle.
+3 #10 jii74 08.10.2016 19:27
vaikeeta tais olla mut 3 pinnaa tuli !!!
+2 #11 aku 08.10.2016 19:38
Tällaistahan tämä urheilu välillä on, parempi ei aina voita... Vaan ilolla otetaan kolme pistettä vastaan:-)
+2 #12 rokkipoika 08.10.2016 19:39
Lainaus aku:
Tällaistahan tämä urheilu välillä on, parempi ei aina voita... Vaan ilolla otetaan kolme pistettä vastaan:-)

Mutta se kumpi tekee enemmän maaleja, voittaa.
+1 #13 Ärjysydän 08.10.2016 19:54
Lainaus selästä taklaaja:
Kylläpä mollasin Jokipoikia ja mielestäni ihan aiheesta...arvokkaat vieraspisteet tulivat kuitenkin ja tuosta venymisestä onnittelut joukkueelle.

Sama vika täälläkin... Kaiken eilisen kommellusten jälkeen upeaa että joukkue sai itsensä kasaan tänään! Juho pelasi upeaa peliä, kunnia hänelle tästä päivästä! Hyvä Jokipo (huoltajat mukaan lukien...), tästä on hyvä jatkaa!
+3 #14 JTK 08.10.2016 20:00
En nähnyt peliä, mutta ainakin selästä taklaajan ja Akun mielestä oltiin huonompi tänään. Samaa voi päätellä torjunnoista. Juholla huikeat 39 torjuntaa, joten ainakin voidaa sanoa tänään, että hän oli voittava maalivahti ja sitä myötä myös joukkue. Hienot kolme pistettä!!!

Sen olen huomannut tälläkin palstalla, että usein fanit tuomitsevat niin yksilöt kuin joukkueetkin turhan herkästi jopa kesken pelin. Myönnän, että aikoinaan itsekin tein samoin, kun olin fanittamassa katsomossa, mutta joukkuetoiminta an mukaan lähtiessä aukesi ihan uusi näkökulma. Siellä näin, että huonosti menneet yksittäiset pelit tai jopa erät tai vaikkapa vaihdot eivät merkkaa paljoa mitää kokonaisuutta ajatellen ja sama käänteisesti.

Pelin loputtua taululta näkee lopputuloksen ja kauden päätyttyä sarjataulokosta näkyy sijoitus. Näiden jälkeen voi tehdä yhteenvetoja.

ps. vaikka Jokipojat ja Kalpa voittikin niin TPS hävis joten sinne meni rahat taas kerran!
+1 #15 Peks1 08.10.2016 20:48
Kyllä Jokipojat oli eilen ja tänään suurimman osan ajasta altavastaajana. Mutta jaksoivat taistella loppuun saakka, mikä toi kolme pojoo. Ratilainen torjui monta ihan varmaa maalia. Tosiaan Lekin pelatessa alivoimalla ne pääsi neljällä yhtä vastaan ylivoimahyökkäy kseen, mutta eivät saaneet maalia.
+3 #16 jones 08.10.2016 21:05
Lainaus Teppana85:
Tuli tuossa mieleen, että koskas meillä on ollu ykkösmaalivahtina oma kasvatti?


Vedän lonkalta, mutta Jarno Saarelainen?

Ei ole tainnut olla omiakasvatteja kauheasti muutenkaan ykkösmolareina? Jässi, Saarelainen ja Taape?
+3 #17 Teppana85 08.10.2016 21:23
Lainaus jones:
Lainaus Teppana85:
Tuli tuossa mieleen, että koskas meillä on ollu ykkösmaalivahtina oma kasvatti?


Vedän lonkalta, mutta Jarno Saarelainen?

Ei ole tainnut olla omiakasvatteja kauheasti
muutenkaan ykkösmolareina? Jässi,
Saarelainen ja Taape?


Muistat saman kuin minä, harvinaista herkkua on. Vaan nythän tuossa on muutama lupaava kasvamassa siihenkin hommaan.
+2 #18 JTK 09.10.2016 18:37
B-nuoret hävisivät tänään Rokille 1-4.

Kävin äsken katsomassa eka Koplan pelin tällä kaudella. Kopla alkoi pelaamaan hiukan liian myöhään ja loppukiri jäi kesken. Titaanit otti voiton lukemin 3-4. Eilenhän Kopla voitti KHT:n 3-0. Koplaan täksi kaudeksi siirtynyt Eklund olisi kuulema siirtymässä takaisin meidän A-nuoriin? Hän oli viime kaudella yksi A:n avainpelaajista tehoilla 18+34=52
+2 #19 selästä taklaaja 10.10.2016 12:51
Pelaaja on ihminen eikä mikään "julkisuuskapin e", kyllähän me sen tiedämme.
Kyllä meistä Jokipoikien kannattajista moni kuitenkin haluaisi kuulla tietoja tuosta Ossin vamman laadusta...kuul taisiin mielellään hänen ajatuksiaan.... :)
-1 #20 Riffixi 10.10.2016 13:28
Karjalaisen tekstaripalstoi lla on ollut taas Jokipoikien peleistä kommenttia. Aivan oikein. Yleisömäärät tippuu ja Katajalla nousee. Ihmiset maksaa pelistä,palvelu sta ja ottelutapahtuma sta. Jokipojat pelaa ihan hyvää lätkää ei siinä mitään,mutta se ei tänä päivänä riitä. Mediasuhteet,ot telutapahtuma,h alli,urheilulli nen panos ja siihen vielä entiset konkurssit niin nämähän ovat yhdessä vaikuttaneet lopputulemaan.. ..peleihin voi ottaa mallia muualta. Miten ottelutapahtuma järjestetään? Miten katsojia palvella,että hallissa viihdytään. Talvi tulossa ja viihtyvyys taas koetuksella kylmässä hallissa. Erätauoilla ohjelmaa. Näkyvyyttä mediassa ja katukuvassa. Katajalla nämä hoidettu paremmin. Toki heillä on taustajoukoissa enemmän vaikutusvaltaa, rahaa ja " omat" toimittajat.
#21 halttunen 10.10.2016 14:06
Niinpä!!
Erätauko ohjelmana taas jo monetta vuotta minikiekon heitto ja palkintona neljättä vuotta Kuulokkeet joita alkaa joka mökissä olla jo viidet voitettuna ,ei ihme ettei minikiekot enää myy ,muutenkin kaikki oheistuotteet ovat samaa kaavaa ,eikä taida edes ajatusta uudistumisesta. Toisaalta jos rahat on niin finaalissa ,ettei fanituotemyymäl ään saada ostettua ikkunoita niin tuskin kannattaa haaveilla paremmasta ottelutapahtuma sta
+1 #22 Riffixi 10.10.2016 16:55
Oho....kai niihin nyt ikkunat saadaan,jos kerran Rösch omistaa ison siivun seurasta☺️
#23 Peks1 10.10.2016 17:35
Toivottavasti Rösch ei sentään laskuta Jokipoikia niistä ikkunoista :)
+6 #24 JTK 10.10.2016 17:38
Karjalaisessa on nyt juttua hallihankkeen etenemisestä. Rakentaminen pitäisi aloittaa 2018 ja halli nimettäisiin Urho Heikkisen mukaan. Uusi halli tulisi nykyisen harkkahallin viereen.

Onttola-säätiö on saanut Ruotsista perinnön ja se tulee käyttää Joensuulaisen juniori kiekkoilun hyväksi. Raha ei ole vielä konkreettisesti saapunut, mutta se tulee loka-marraskuun aikana. Se on noin 10-15% hallin koko summasta joka on noin 2-3 miljoonaa.

Jos jostain syytä hallia ei kuitenkaan rakenneta niin perintö tulisi silti Juniori Jokipoikien käyttöön. Onttola-säätiö on muutenkin ollut tukemassa junioritoiminta a jo pitkään. Isot kiitokset ovat paikallaan säätiölle. KIITOS!!!
+3 #25 Niw4Tajopikoj 11.10.2016 19:35
Fanituotemyymäl ä nähtävästi aukeaa ensi viikolla ja Prismastakin saa fanituotteita.

https://jokipojat.fi/uutiset/2016/10/fanituotemyymala-avautuu-ensi-viikolla
+2 #26 VasenPakki 12.10.2016 09:17
On se erikoinen homma että Kataja pystyy luomaan tuollaiseen monitoimihallii n viihdyttävämmän ottelutapahtuma n kuin Jokipojat jäähalliin.
+3 #27 jokipofani 12.10.2016 21:50
Onko punamustat saanut jo lauantaille matkaan reissun toteutumiseen tarvittavan määrän osallistujia? Kaveri vaan kyseli nii ajattelin kysyä täällä. Mukaan kai olisi lähdössä.
+7 #28 jukkis 12.10.2016 22:12
Lainaus jokipofani:
Onko punamustat saanut jo lauantaille matkaan reissun toteutumiseen tarvittavan määrän osallistujia? Kaveri vaan kyseli nii ajattelin kysyä täällä. Mukaan kai olisi lähdössä.

Juu, kyllä bussi on lähdössä. Yleensäkin, jos matkaan haluaa niin kannattaa ilmottautua ajoissa. Näin varmistuu matka ajoissa, kun tarpeeksi halukkaita ilmottautuu. Usein oon kuullu, että joku ois halunnu lähteä mutta reissu ei ole toteutunut vähäisen ilmottautumismä ärän takia. Ihmiset oottaa että reissu varmistuu, ja ilmottautuvat vasta sitten. Ei se varmistu jos kukaan ei ilmottaudu. Maksaahan ei tartte jos reissu ei toteudu, sen takia ei kannata viivytellä. Mutta nyt siis lähtö on jo varmistunut.
-1 #29 Eastside22 12.10.2016 23:02
Eikun reissuun vaan ja kannattaa katoa sivuiltamme , että liittymällä jäseneksi saat sen verran etuja et matka on lähes kuitattu . Eikä matkat lopu tähän ja sponssoreidemme kautta etuja on esim muutamassa ravitsemusliikk eessä ja tietenkin ennen pelin alkua ärjylässä .
+3 #30 JTK 13.10.2016 07:35
A-nuoret hakivat eilen pisteet Sapkolta lukemin 2-4. Atte Hyttinen teki pari maalia.

Kirjaudu sisään palveluun kommentoidaksesi. Mikäli sinulla ei ole tunnuksia, rekisteröidy käyttäjäksi. Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kommentoida.

 

Kirjaudu

Kirjaudu sisään kommentoidaksesi artikkeleita



Heilin tähdet

  • Karjalan Heili antaa jokaisessa kotiottelussa tähdet kolmelle kotijoukkueen parhaalle pelaajalle.

    18.11. Jokipojat–Espoo United 2–4

    Oskari Lehtinen

    Lehtinen kellotti jälleen kerran hyökkääjistä eniten peliaikaa. Väänsi jälleen kerran tärkeitä aloituksia. Viimeisteli Jokipoikien ensimmäisen maalin väkisin pienestä kulmasta. Luottomies niin yli- kuin alivoimalla.

    Eppu Rissanen

    Oli oikeastaan ainoa Jokipoikien puolustaja, joka yritti horjuttaa eilen pelanneita Unitedin pelaajia fyysisellä pelillään. Oli erittäin hyvä alivoimilla. Kellotti puolustajista toiseksi eniten peliaikaa. Oli ainoa Jokipoikien pelaaja, joka jäi tehotilastossa plussalle.

     

    Timo Niemi

    Piti jälleen kerran Jokipojat mukana pelissä hyvillä torjunnoillaan varsinkin kahden ensimmäisen erän aikana. Vaikka taakse meni kolme kiekkoa, ei Niemeä voida syyttää mistään takaiskusta. Merkkautti yhteensä 29 torjuntaa.

     Kokonaistilanne:

    8 tähteä: Oskari Lehtinen
    7 tähteä: 
    Tuukka Rajamäki, Timo Niemi
    5 tähteä: 
    Joonas Larinmaa
    4 tähteä: 
    Jonathan Iilahti, Lassi Raitanen
    3 tähteä:
    Oula Uski
    2 tähteä: Timo Hiltunen, Roni Viirlas, Ville Halonen, Eppu Rissanen
    1 tähti: Juuso Akkanen, Jani Ollitervo

Uusimmat blogikirjoitukset